Chidaneh.com placeholder image

خانه های ویلایی، زیباترین های ایران را اینجا ببینید!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: یکی از پرطرفدار ترین خانه ها در میان انواع منازل مسکونی، به خصوص در شهرهای پرجمعیت امروزی که کمتر خانه های بزرگ و حیاط دار دیده می شود، خانه های ویلایی است؛ به همین منظور امروز در چیدانه قصد داریم شما را با زیباترین خانه های ویلایی امروزی از میان پروژه های برجسته ی ایرانی آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید. 

مطالب بیشتر: 10 ویلا مدرن جهان با پلان های خیره کننده!

سرویس خواب بالسا

سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)
ویلای شماره ی ده نود
سعیدمیرمحمدصادقی و لادن زارعی (مهندسین مشاور پادیر)

1. خانه ویلایی 1090 در البرز

  • موقعیت: کردان، استان البرز، ایران
  • دفتر معماری: استدیو معماری ژاکس
  • معماران: سعید میر محمد صادقی، لادن زارعی
  • مساحت زمین: ۱۲۰۰ مترمربع

خانه ویلایی شماره ۱۰۹۰ در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع در منطقه کردان در استان البرز طراحی شده است. این زمین از شمال و جنوب به خیابان اصلی و از شرق و غرب به زمین های مسکونی مجاور متصل می باشد و با طراحی منحصر به فرد خود توانسته رتبه اول نهمین جایزه معماری داخلی ایران در بخش مسکونی را از آن خود کند. طراحی ویلای مدرن ۱۰۹۰ با معماری دو پوسته در کردان کرج! مطلبی است که جزئیات کامل روند طراحی این خانه زیبا را در اختیار شما قرار می دهد. 

مطالب بیشتر: عمارت مسکونی خورشید، معماری ایرانی در دل البرز!

معماری ایوان
طراحی نمای ساختمان
معماری ایوان

2. خانه ویلایی امین در تهران

  • موقعیت: لواسان،تهران،ایران
  • دفتر معماری: دفتر معماری ایوان
  • معمار: امیر افغان
  • مساحت زمین: ۴۰۰ مترمربع

در طراحی خانه ویلایی امین از دفتر معماری ایوان به سرپرستی امیر افغان، اتصال چشم انداز سیال محیط به هندسه بنا مهم ترین چالش طراحی بود، به گونه ای که کل منظره در حکم حیاط خانه دیده شود و از دید ناظر داخلی وجود هر کدام بدون دیگری بی معنا باشد. اگر دوست دارید با قسمت های بیشتری از روند طراحی این خانه ویلایی زیبا در لواسان آشنا شوید به مطلب خانه ویلایی امین با چشم انداز بی نظیر در شمال تهران! سر بزنید.

مطالب بیشتر: آپارتمان سپید، ویلایی سه واحدی در لواسان

استودیو معماری تعامل
خانه باغ امیرآباد
استودیو معماری تعامل

3. خانه باغ ویلایی امیر آباد

  • موقعیت: اصفهان، نجف آباد، امیرآباد، خیابان طالقانی
  • دفتر معماری: استودیو معماری تعامل، امیر رجایی- سعید ایران پور
  • زیربنا: 198 مترمربع
  • مساحت زمین: 2000 مترمربع

در طراحی باغ ویلا 2000 متری امیر آباد، به دلیل تقسیم ­بندی نامطلوب فضاها و الحاقات صورت گرفته، فضاها از وجود دید، نور و دسترسی مناسب برخوردار نبودند. کافرما دو سالن مجزا جهت برگزاری مراسم ­ها با بهترین نور و دید به باغ و اتاقی برای فعالیت ­های شخصی پسرش در نظر داشت. با توجه به کافی بودن وضع موجود خانه ویلا برای یکی از سالن­ ها و نشیمن­ خانگی، آن را حفظ کرده و فضاهای دیگر طراحی شد. طراحی باغ ویلا 2000 متری، خانه باغی 40 ساله مطلبی است که جزئیات کامل روند طراحی این خانه زیبا را در اختیار شما قرار می دهد. 

مطالب بیشتر: ویلای سنگی، مجموعه باغ زمان + تصاویر

دفتر معماری محمد خاوریان - استودیو معماری کا
ساختمان آجری مدرن
دفتر معماری محمد خاوریان - استودیو معماری کا

4. خانه ویلایی یست خانه در یزد

  • موقعیت: صفایه، یزد، ایران
  • دفتر معماری: دفتر معماری محمد خاوریان
  • معماران: محمد خاوریان، امیر شهراد
  • مساحت زمین: ۸۰۰ مترمربع

خانه ویلایی یست خانه، یک ساختمان ده ساله در بافت جدید شهری یزد بوده است که کارفرما اقدام به بازسازی آن کرده بود و در مرحله اتمام سفت کاری و انجام بخشی از نازک کاری نظر کارفرما را تامین نکرده و بازسازی آن در این مرحله به دفتر معماری محمد خاوریان واگذار شده است. “یست " نام قدیمی شهر یزد عنوان پروژه ی نام آشنایی است که توانسته جوایزی همچون فینالیست جایزه معمار در بخش بازسازی سال ۱۳۹۵، برگزیده مسابقه معماری آسیا در بخش بازسازی سال ۲۰۱۶ را از آن خود کند و در قلب شهر تاریخی صفاییه یزد بدرخشد.  اگر می خواهید با جزئیات بیشتری از این خانه ویلایی مدرن آشنا شوید می توانید به مطلب خانه مدرن ایرانی، بازسازی کم نظیر یست خانه در یزد! سر بزنید.

مطالب بیشتر: خانه باغی خاطره انگیز در یزد

سعید محسن یونسی
ویلاهای سُهی و سُهی
سعید محسن یونسی

​5. خانه های ویلایی سُهی و سُهی

  • تیم طراحی: سعید محسن یونسی (دفتر معماری متن)
  • موقعیت: استان تهران،  گیلاوند، ابتدای جاده فیروزکوه
  • مساحت زمین: 1280  متر مربع

سال 1396، در دهکده ی ویلایی “هشت بهشت گیلاوند"، دو برادر خواهان طراحی باغ ویلا 1000 متری، دو ویلای کاملا یکسان در دو پلاک مجاور هم بودند. یکسان بودن دو ساختمان در کنار هم تنها چالش زیبایی شناختی پروژه طراحی باغ ویلا 1000 متری نبود و می بایست، شاخصه های دیگری برای فرار از این تکرار، مد نظر واقع می شد. علاقه ای به فرم های مینیمال راست گوشه وجود نداشت و در کنار آن، تاکید بر تکسر و تنوع فضاها پر اهمیت می نمود. مطلب طراحی باغ ویلا 1000 متری، ویلاهای دوقلو سُـهی و سُـهی جزئیات بیشتری از این خانه ویلایی منحصر به فرد در تهران با شما در میان می گذارد.

مطالب بیشتر: معماری در شیب، ویلای دوقلوی مشاء در جاده هراز

دفتر معماری محمد رضا کهزادی
طراحی و اجرای ویلای توسکا
دفتر معماری محمد رضا کهزادی

6. خانه ویلایی توسکا

 ایده اولیه طراحی ویلا باغ از تلفیق دو باکس سفید و بتنی با هم در نظر گرفته شده است. باکس بتنی فضاهای عمومی و باکس سفید به عنوان فضاهای خصوصی معرفی شده و با ایجاد تراس ها و بازشوهای متعدد در نقاط مختلف خانه ویلا توسکا امکان نفوذ بهتر نور و باد و سیرکولاسیون هوایی در فضای داخلی میسر شده است. مطلب طراحی ویلا باغ، ترکیب حجم در ساختمان ویلا توسکا جزئیات بیشتری از این خانه ویلایی زیبا را در اختیار شما قرار می دهد. 

مطالب بیشتر: طراحی ویلا با وید مرکزی، ساختمان بوم خانه در قم

دفتر معماری متد
استخر ویلای مدرن
دفتر معماری متد

7. خانه ویلایی 101 در البرز

  • موقعیت: کوهسار، استان البرز، ایران
  • دفتر معماری: استدیو معماری متد
  • معمار: وحید قدسی
  • مساحت زمین: ۵۰۰۰ متر مربع

خانه ویلایی ۱۰۱ در خارج از تهران یکی دیگر از زیباترین خانه های ویلایی ایرانی واقع در شهرستان کوهسار، استان البرز در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع واقع شده که بخشی از یک شهرک ویلایی است. با وجود برخورداری از امتیاز وسعت زمین، پروژه طراحی خانه ویلایی با ویژگی ها و محدودیت هایی ازجمله شکل و جهت گیری خاص سایت روبرو بوده است. اگر می خواهید با جزئیات بیشتری از این خانه ویلایی در استان البرز آشنا شوید به مطلب خانه ویلایی ، طراحی در زمین کم عرض کوهسار! سر بزنید.

مطالب بیشتر: ویلای مدرن مهرشهر، طراحی خارق العاده برای لمس طبیعت

استدیو معماری حامد تدین
خانه خرند در اصفهان
استدیو معماری حامد تدین

8. خانه ویلای خرند

طراحی خانه ویلایی خرند اصفهان شامل اهدافی اعم از شخصیت شناسی میدانی بوده است. در طراحی خانه ویلایی خرند سعی شده تا حیاط را در قالب یک خانه مدرن و جدید بگنجانیم و برای این عرصه شخصیت مجزایی تعریف کنیم.
علاوه بر فضای سبز، حیاط های سنتی ایران دارای عناصری همچون آب و نور و حریم خصوصی می باشند. آب یکی از مهم ترین عناصر طراحی محوطه و حیاط محسوب می شود که نقش ویژه ای همچون ایجاد رطوبت، زیبایی بصری و آرامش بخش بودن را در خانه های مرکز ایران دارد. مطلب طراحی خانه ویلایی، خانه خرند در اصفهان جزئیات بیشتری از این خانه ویلایی زیبا را در اختیار شما قرار می دهد. 

مطالب بیشتر: معماری مدرن ایرانی ، آپارتمانی متفاوت در محله قدیمی اصفهان!

studio saheb
ویلا[در]میان، مشاء
studio saheb

9. خانه ویلای [در] میان

  • معمار: امیر رضا صاحب 
  • استودیو معماری: استودیو صاحب 
  • موقعیت: مشاء، جنب شهرک نگین، بالای آبریزکوه
  • مساحت: 1170 متر مربع 

سایت پروژه ویلا [در] میان، در دامنۀ زیبای دره‌ مشا واقع شده است. مهم ترین مسأله برای ما پس از بازدید از سایت عدم ایجاد مانعی جدید در بستر و تلاش برای حفظ حداکثری امتداد دید و حرکت بستر طبیعی زمین بود. ایده اصلی در راستای پاسخ به این مساله، شکافتن توده پروژه ویلا [در] میان از نقطه تلاقی آن با زمین بود که حاصل آن، ایجاد دو باکس خالص و فضای خالی میانی آن دو بود. می توانید در مطلب طراحی ویلا در طبیعت، ساختمان میان پُلی معلق! جزئیات این خانه ویلا را بخوانید.

دفتر معماری شار (احمد قدسی منش و همکاران)
طراحی ویلای شماره 02
دفتر معماری شار (احمد قدسی منش و همکاران)

10. خانه ویلایی شماره ۲ در شیراز

  • موقعیت: شهرک صدار، شیراز، ایران
  • دفتر معماری: استدیو معماری شار
  • معمار: احمد قدسی منش
  • مساحت زمین: ۲۰۰۰ مترمربع

در طراحی خانه ویلایی شماره ۲ با بازدید از سایت، نقاط قوت و ضعف متعدد سایت پروژه توجه معماران پروژه را به خود جلب  کرد. قرارگیری برروی دامنه کوه و اشراف به دشت بسیار وسیعی از خانه های ویلایی و باغات آن محدوده از مهم ترین مشخصه های زمین موردنظر بود، هم چنین شیب زیاد زمین در هر دو جهت طولی و عرضی نیز از موارد قابل فکر پروژه به شمار می آمد. مطلب طراحی ویلای مدرن شیراز در زمین شیب دار! جزییات بیشتری درباره  این خانه ی زیبا در اختیار شما قرار می دهد. 

برای اینکه بتوانید پروژه خود را در بخش پروژه های برجسته چیدانه با نام خودتان ثبت کنید کافی است، عکس پروژه و مشخصات خود را به تلگرام چیدانه ۰۹۰۳۵۵۵۰۱۴۸ ارسال کنید. اهالی فن چیدانه مکانی است که معماران و متخصصان حوزه ساخت و دکوراسیون داخلی می توانند عضو شده و پروژه های خود را به نمایش بگذارند. اگر شما هم صاحب کسب و کاری در این زمینه هستید، هر چه زودتر دست به کار شوید و پروژه خود را با مردم ایران به اشتراک بگذارید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه