Chidaneh.com placeholder image

باربیکیو گازی، مهمانی متفاوت در فضای باز!

به قلم: سمانه زارعی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر دورهمی و مهمانی، خوراکی و غذاهای خوشمزه آن است. حالا اگر قرار باشد میزبان با کباب از ما پذیرایی کند، شکممان را صابون می‌زنیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا این مهمانی خوشمزه را از دست ندهیم. روش‌های مختلفی برای آماده کردن یک کباب خوشمزه وجود دارد یکی از روش‌های راحت و تمیزتر استفاده از باربیکیو گازی است. باربیکیو انواع مختلفی دارند که هریک مزایا و معایب خودش را دارد. در این مطلب می‌خواهیم راجع به باربیکیو گازی صحبت کنیم؛ اگر شما هم به فکر تهیه یک باربیکیو برای منزل، ویلا، بالکن و…خود هستید این مطلب را بخوانید.

شومینه و باربیکیو کارینو
باربیکیو گازی مدرن
شومینه و باربیکیو کارینو

چوب و هنر

باربیکیو گازی

باربیکیو زغالی

باربیکیو زغالی

انواع باربیکیو؛ زغالی، برقی یا گازی؟

باربیکیو کردن، در واقع طبخ غذا در فضای باز و بیرون از فضای خانه است که پخت غذا در آن با میزان حرارت کم و با سرعت پایین انجام می‌شود و با گریل کردن که پخت غذا با حرارت بالا و سریع است، تفاوت دارد. به طور کلی باربیکیو کلمه‌ای است که برای دستگاه‌های کباب‌پزی، روشی برای پخت کباب و نوعی سبک غذایی که در فضای باز انجام می‌شود، به کار می‌رود. در این مطلب منظور ما از باربیکیو؛ وسیله و دستگاهی است که برای طبخ گوشت و کبابی کردن آن استفاده می‌شود. باربکیوها از نظر جنس و ساختار خود متنوعند و به انواع مختلف: باربیکیو سنگی، باربیکیو آجری، فلزی و.. تقسیم می‌شوند.

همچنین باربیکیوها از نظر تامین حرارت در سه نوع: زغالی، برقی و گازی در بازار وجود دارد.

باربیکیو زغالی: روشی سنتی برای کباب کردن گوشت، که به دلیل طعم خاصی که از دود زغال میگیرد هنوز طرفداران خود را دارد. این نوع باربیکیوها در اندازه‌های مختلف وجود دارند. از انواع کوچک آن برای مسافرت استفاده می‌شود.

باربیکیو برقی: سیستمی که حرارت خود را از برق تامین می‌کند، در این نوع دستگاه‌ها تنظیم حرارت پخت امکان پذیر است.

باربیکیو گازی: در این دستگاه حرارت با سوختن گاز تامین می‌شود، این دستگاه را می‌توانید به لوله گاز شهری و یا کپسول گاز وصل کنید. هزینه‌ی سوخت آن در مقابل دو نوع قبلی کمتر است.

شومینه و باربیکیو کارینو
باربیکیو گازی مدرن
شومینه و باربیکیو کارینو

باربیکیو گازی، کباب‌پز پر طرفدار خانواده‌ها

یکی از انواع باربیکیو‌ها از نظر تامین حرارت باربیکیو گازی (کباب‌پز گازی)  است و همانطور که از نامش مشخص است حرارت لازم برای طبخ غذا از گاز تامین می‌شود. این نوع باربیکیو اگر به کپسول گاز متصل شود، قابلیت جابه‌جایی دارند. ساختار باربیکیو گازی می‌تواند جنس‌های مختلفی از جمله: آجری، سنگی، چدنی و استیل داشته باشد. این باربیکیو از پرطرفدارترین باربیکیوها است.

باربیکیو گازی (کباب‌پز گازی) مدل های بسیار متنوعی دارد که از ساده‌ترین کباب‌پزها که در آشپزخانه و روی گاز استفاده می‌شوند تا باربیکیوهای چندکاره و بزرگی که در فضای باز و محوطه کاربرد دارند را شامل می‌شوند.

مطلب پیشنهای: با باربیکیو خانگی از شب‌های تابستان لذت ببرید!

 

شومینه و باربیکیو کارینو
جدید ترین مدل باربیکیو
شومینه و باربیکیو کارینو

مزایا و معایب باربیکیو گازی، قبل از خرید بدانید!

مزایا:

  • به سرعت گرم و به سرعت سرد می‌شود.
  • تمیز کردن آن راحت است.
  • با توجه به نوع غذا و مقدار آن، امکان کم و زیاد کردن حرارت وجود دارد.
  • قابلیت استفاده در فضاهای مختلف مانند؛ حیاط، تراس، پشت‌بام و.. را دارد.
  • سوخت آن هزینه‌ی کمتری دارد.
  • راه اندازی و استفاده از آن راحت است.

معایب:

  • حرارت زیادی ندارد و شاید برای طبخ استیک به اندازه باربیکیو زغالی مناسب نباشد.
  • برای فضایی که لوله گاز در دسترس نباشد، نیاز به گازکشی دارد.

 

باربیکیو گازی باغ

باربیکیو گازی باغ

باربیکیو گازی، در باغ هم میتوانید داشته باشید!

باربیکیو باغی یکی از مبلمان باغی است که محوطه ویلا یا باغ شما را جذاب و کاربردی می‌کند. این ویژگی باغ، مهمانی‌ها و دورهمی‌های شما را دلچسب‌تر و گرم‌تر می‌کند. باربیکیو باغی را می‌توانید داخل آلاچیق باغ هم قرار دهید. جنس بدنه‌ی باربیکیوی باغی به دلیل در معرض هوای بیرون و رطوبت قرار گرفتن اهمیت دارد. در نتیجه باربیکیو گازی باغ باید از جنس مقاوم و ضد زنگ باشد تا دستگاه طول عمر زیادی داشته باشد. بدنه‌هایی از جنس آلومینیوم یا استیل در طی زمان کیفیت و ظاهر خود را حفظ می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: باربیکیو در فضای سبز حیاط، چطور و چگونه؟

 

باربیکیو دیواری

باربیکیو دیواری

باربیکیو گازی دیواری

یکی دیگر از انواع باربیکیو، باربیکیو دیواری گازی است. این نوع کباب‌پز برای فضای حیاط، محوطه، پشت‌بام و.. که به گاز دسترسی دارند، مناسب است. این نوع باربیکیو فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. این نوع باربیکیو با گاز شهری و گاز مایع قابل استفاده است و آلودگی زیادی ایجاد نمی‌کند. این نوع باربیکیو در فضای آشپزخانه هم قابل نصب و استفاده است. باربیکیو گازی دیواری در سه نوع: کشویی، تاشو و ساده وجود دارد.

باربیکیو بالکن

باربیکیو بالکنی

باربیکیو گازی بالکن، یک غذای خوشمزه در بالکن کوچک خانه!

امروزه اغلب مردم در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و همه امکان داشتن محوطه و باغ و حتی حیاطی برای کباب‌پزی و گذاشتن دستگاه باربیکیو ندارند. اگر شما هم در آپارتمان زندگی می‌کنید و به کباب‌پزی هم علاقه دارید می‌توانید از انواع باربیکیو آپارتمانی و باربیکیو بالکنی استفاده کنید. برخی از طراحان ساختمان این امکان را برای مشتریان آپارتمان در نظر می‌گیرند و در قسمتی از بالکن، باربیکیو گازی تعبیه می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: فر پیتزا و باربیکیو را به تراس خانه خود بیاورید!

شومینه و باربیکیو کارینو
باربیکیو گازی مدرن
شومینه و باربیکیو کارینو

خرید باربیکیو گازی، این نکته‌ها را فراموش نکنید!

  • قبل و بعد از استفاده از باربیکیو حتما آن را تمیز کنید تا هم غذای سالم‌تری داشته باشید و هم دستگاه طول عمر بیشتری داشته باشد.
  • در انتخاب باربیکیو مناسب برای منزل خود، به فضایی که برای باربیکیو در نظر گرفته‌اید، میزان استفاده از دستگاه و تعداد افراد خانواده توجه کنید و دستگاهی با اندازه و امکانات مناسب را خریداری کنید.
  • به داشتن امکاناتی مانند فن و دریچه هوادهی که از نظر ایمنی بسیار اهمیت دارد، توجه کنید.
  • یکی از موارد مهم در خرید باربیکیو گازی جنس صفحات گریل آن است. اغلب باربیکیو‌های با کیفیت پایین‌تر صفحاتی از جنس آهن با روکش لعاب یا تفلون دارند که به مرور از بین رفته و برای سلامتی افراد مضر است. بهتر است صفحات گریل از جنس استیل یا چدن باشد.
  • در هنگام خرید باربیکیو به نحوه تخلیه و خروج دود و بوی کباب توجه کنید، تا دستگاهی را خریداری کنید که کمترین آزار به همسایه‌هایتان برسد. این موضوع برای منازل آپارتمانی و باربیکو گازی بالکن اهمیت بیشتری دارد.
  • باربیکیو‌های گازی که سیستم قطع خودکار دارند، خیال شما را از پختن غذا راحت می‌کند. این سیستم بعد از پخت غذا به طور خودکار خاموش می‌شود و دیگر نگرانی برای سوختن غذا ندارید.
  • در برخی از باربیکیوهای گازی، می‌توان از زغال هم استفاده کرد تا طعم کباب مانند کباب‌پز زغالی طبیعی شود.

شومینه و باربیکیو کارینو
باربیکیو گازی مدرن
شومینه و باربیکیو کارینو

قیمت باربیکیو گازی، شما هم میتوانید داشته باشید!

قیمت باربیکیو گازی بر اساس امکانات، اندازه، جنس بدنه، جنس صفحه گریل و.. تعیین می‌شود. قیمت کباب‌پز گازی بازه‌ی گسترده‌ای دارد و از قیمت 250 هزار تومان برای کباب‌پزهای ساده‌ای که فقط صفحه‌ای برای سیخ کباب و صفحه‌ی گریل دارند تا قیمت 25 میلیون تومان برای باربیکیو‌هایی که چند کاره هستند و در محوطه و باغ قرار میگیرند. برخی از باربیکیوهای صنعتی هم برای رستوران‌ها و آشپزخانه‌های صنعتی وجود دارد که قیمت بالاتری دارند.

باربیکیو گازی؛ از کجا بخریم؟

“اگر شما هم تصمیم به خرید باربیکیو گازی دارید، از شومینه و باربیکیو کارینو کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه