Chidaneh.com placeholder image

نصب موکت، از زیرسازی تا چسب رو میتونی خودت انجام بدی؟

به قلم: تحریریه چیدانه

در دکوراسیون خانه های قدیمی به دلیل اینکه تنوع کفپوش ها به اندازه امروز نبود، اکثرا از موکت استفاده می شد. از انجایی که موکت، تمام سطح کف را پوشش می دهد، گرمای بیشتری به خانه می بخشد. امروزه نیز نسل جدید موکت ها تنوع رنگ و بافت بیشتری دارند و می توانید آن را برای فرش کف منزل خود به کار ببرید.

ما در این مطلب نحوه نصب موکت را بطور خلاصه برایتان توضیح می دهیم و مدلهای متنوع آن را معرفی می کنیم:

قالیشویی ادیب
  • نصب موکت
  • زیرسازی نصب موکت
  • نحوه چسباندن موکت
  • نحوه برش موکت
  • نصب موکت از کناره های دیوار

 

نصب موکت

چنانچه قصد دارید نصب موکت برای خانه انجام دهید، نیازی نیست که کاشی یا سرامیک ها را جدا کنید؛ در واقع موکت قابلیت نصب روی هر سطحی را دارد و تنها نکته ای که حائز اهمیت بوده، زیرسازی آن است تا بتوان در صورت وجود پستی و بلندی آنها را مسطح کرد.

مواد زیرسازی نصب موکت:

  • یکی از موادی که برای نصب موکت مورد اسنفاده قرار می گیرد، ترکیب سیمان، پودر سنگ و چسب بتن است. اگر قسمتی از کف خانه غیر مسطح باشد، این مخلوط با آب حل شده و شل می شود و به کمک کاردک پهن روی زمین کشیده می شود.
  • می توان از چسب چوب هم برای زیرسازی نصب موکت استفاده کرد، در این صورت نواقص سطح کف با ملات و سیمان پر می شود.

مطالب بیشتر: راهنمای خرید موکت، ویژگی های یک انتخاب ایده آل!

خرید موکت

نحوه چسباندن موکت

بعد از زیرسازی کامل سطح و مسطح شدن زمین برای نصب موکت، نوبت نحوه چسب زدن موکت می رسد. با قلمو یا کاردک چسب صنعتی یا چسب فوری را روی زمین بریزید. قبل از چسباندن موکت، چسب باید کمی خشک شود، سریعا بعد از چسب زدن موکت اضافه نشود.  

نکته: چسب فوری از خانواده تینر و بنزین است، پس برای جلوگیری از آتش سوزی در هنگام نصب موکت موارد ایمنی را رعایت کنید. همچنین توجه داشته باشید که در تکه های مختلف نصب موکت، خواب همه قطعات به یک سمت باشند. 

مطلب مرتبط: موکت در دکوراسیون داخلی، هر آنچه باید بدانید!

نحوه برش موکت

نصب موکت کار حساسی است که نیاز به دقت دارد، اگر حتی یک میلیمیتر در برش آن بی دقتی شود، در محل تماس با گوشه دیوار این خطا کاملا مشهود می شود. برای اطمینان از نصب موکت پیشنهاد می شود از نصاب موکت و افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. و یا اگر خودتان برش موکت را انجام می دهید توجه داشته باشید که حتما از یک کاتر تیز استفاده کنید تا برش ها یکدست و یک اندازه انجام شود و همچنین از قسمت پشت موکت، برش موکت را انجام دهید.

مطالب بیشتر: موکت تایل، به زیبایی موکت اما بدون معایب موکت!

نصب موکت از کناره های دیوار

پس از اینکه موکت را بریدید بهتر است از کناره های دیوار نصب موکت را شروع کنید. ابتدا مقداری چسب به کنار دیوار بزنید و با اتو روی آن را داغ کنید، سپس موکت را به روی چسب به آرامی فشار دهید تا بچسبد. دقت داشته باشید که موکت را از نقطه‌ی برش روی چسب قرار ندهید بلکه کمی پایین‌تر از آن را در نظر بگیرید، در نهایت قسمت‌های اضافه را خواهیم برید.

مطالب بیشتر: خرید موکت، با ترفندهای چیدانه درست انتخاب کنید!

مطالب پیشنهادی:

 

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه