Chidaneh.com placeholder image

موکت در دکوراسیون؛ کاربرد موکت در دکوراسیون منزل چیست؟

به قلم: تحریریه چیدانه

متریالی که کف ساختمان را می­ پوشاند اهمیت زیادی دارد. بهترین نوع کفپوش برای ساختمان را شرایط محیط، میزان بودجه و کاربری ساختمان می­ سازد. موکت یکی از انواع کفپوش است که می­ تواند فضای منزل شما را گرم و صمیمی کند و برای افرادی که پاهایشان به سرامیک و سنگ حساسیت دارد بسیار مناسب است. در این مطلب قرار است راجع به موکت در دکوراسیون صحبت کنیم. 

 

سرویس خواب بالسا
موکت در دکوراسیون

موکت در دکوراسیون

موکت در دکوراسیون

انتخاب متریال برای کف ساختمان اهمیت زیادی دارد، به همان اندازه که برای پوشش دیوار، زمان می­ گذاریم، باید حواسمان به کف هم باشد. موکت در دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارد. می ­توانید مانند یک پس زمینه کل کف ساختمان را با موکت پر کنید و در بخش ­هایی از منزل فرش را به عنوان مکمل به کار ببرید. و یا شاید بخواهید از موکت فقط برای بخش ­هایی از خانه استفاده کنید. مثلا اتاق خواب­ ها را با موکت بپوشانید. 

 

فرش روی موکت در دکوراسیون

فرش روی موکت در دکوراسیون

دکوراسیون خانه مدرن با موکت

دکوراسیون خانه یک کلیتی است که از بخش­های مختلفی تشکیل شده است. کف خانه بخش مهمی از دکوراسیون را می ­سازد، مطمئنا حسی که از دکوراسیون خانه با موکت به افراد منتقل می ­شود با حسی که کفپوش سنگی در افراد ایجاد می­کند متفاوت است. موکت کردن خانه حس گرما را به فضا منتقل می­کند و همچنین اگر کل کف را با موکت بپوشانیم سطحی یکپارچه ایجاد می ­کند که دست ما را برای چیدمان وسایل باز نگه می­ دارد.

از طرفی ممکن است فکر کنید که استفاده از موکت در خانه­ های مدرن امروزی از رونق افتاده است و کاربردی ندارد، ولی با بررسی مدل­های جدید موکت که در طرح و رنگ ­های خاص و متنوع در بازار وجود دارد شاید نظرتان تغییر کند. همچنین برای طراحی دکوراسیون منزل با موکت یک طراح و متخصص دکوراسیون می ­تواند به شما کمک کند.

 

موکت سیزال
موکت BAROLO
موکت سیزال

موکت در دکوراسیون منزل؛ کجای خانه کاربرد دارد؟

موکت را می­ توان در هر بخشی از منزل استفاده کرد. ولی این موضوع بستگی به سلیقه شما دارد. برخی از کاربردهای موکت در فضاهای مختلف منزل عبارتند از:

  • اتاق خواب
  • راه پله
  • اتاق کودک
  • پذیرایی
  • نشیمن

در ادامه راجع به هریک از فضاها توضیح داده ­ایم.

 

موکت اتاق خواب

موکت اتاق خواب

1. موکت در دکوراسیون اتاق خواب

یکی از فضاهایی که استفاده از موکت در آن بسیار کاربردی و رایج است، استفاده از موکت اتاق خواب است. اگر تصمیم دارید از فرش روی موکت استفاده کنید، می ­توانید کف اتاق را با موکت معمولی بپوشانید؛ ولی اگر قرار است فقط از موکت برای اتاق استفاده کنید، موکت ­های پرز بلند برای اتاق خواب انتخاب خوبی هستند و سطح نرم و راحتی را ایجاد می ­کند.

 

نصب موکت نمونه
نصب موکت
نصب موکت نمونه

2. کاربرد موکت در دکوراسیون راه پله

در خانه­ های دو طبقه می­ توان از فرش و موکت راه پله برای پوشاندن سطح راه پله استفاده کرد. موکت راه پله می ­تواند علاوه بر زیبایی، سطح راه­پله را برای استفاده افراد مسن و کودکان ایمن کند. روش ­های مختلفی برای نصب موکت در راه ­پله وجود دارد؛ 

  • موکت می­ تواند همه سطح پله را بپوشاند.
  • قسمت مرکزی پله با موکت پوشیده شود و دو طرف کمی خالی بماند.
  • از موکت­های تایل برای پوشش سطح هر پله استفاده شود.

 

موکت اتاق کودک

موکت اتاق کودک

3. موکت در دکوراسیون اتاق کودک

یکی از کفپوش ­های مناسب برای اتاق کودکان موکت است. موکت ایمنی لازم برای حرکت کودک را دارد. اگر کودکتان اتاق کوچکی دارد موکت یک رنگ بهتر است. رنگی را برای موکت اتاق کودک استفاده کنید که نه خیلی تیره باشد و اتاق را کوچک نشان دهد و نه خیلی روشن باشد که کثیفی آن خیلی زود به چشم بیاید. 

 

موکت در پذیرایی منزل

موکت در پذیرایی منزل

4. موکت در پذیرایی منزل

موکت برای پذیرایی منزل انتخابی خاص و متفاوت است. اگر به دنبال فضایی گرم و صمیمی در پذیرایی هستید می­توانید به خرید موکت فکر کنید. برای تکمیل دکوراسیون کف پذیرایی از فرش برای بخش ­هایی از آن استفاده کنید. انتخاب بهترین نوع موکت برای پذیرایی بستگی به سلیقه شما و شرایط فضای پذیرایی دارد. بهترین رنگ موکت برای پذیرایی کوچک رنگ­ های روشن هستند. همچنین رنگ­ های خنثی انتخاب رنگ برای وسایل دیگر پذیرایی را برایتان راحت­تر می­کند و همچنین باید برای انتخاب رنگ موکت پذیرایی به رنگ فرشی که قرار است روی آن بیندازید توجه کنید.

 

موکت نشیمن

5. موکت در دکوراسیون نشیمن

در اغلب خانه­ های ایرانی، نشیمن فضایی صمیمی و خودمانی است. برای انتخاب موکت نشیمن به ابعاد و اندازه فضا، نورگیری نشیمن و قرارگیری فرش و مبل روی آن را در نظر بگیرید. انواع موکت طرح­ دار می­ توانند گزینه خوبی برای کفپوش اتاق نشیمن باشند.

 

موکت سیزال
نمونه محصولات موکت سیزال
موکت سیزال

مزایای موکت در دکوراسیون خانه

اگر می­ خواهید به خرید موکت فکر کنید؛ بهتر است از مزایای آن آگاه شوید تا خیالتان بابت خرید موکت برای منزل راحت باشد. برخی از مزایای موکت عبارتند از:

  • عایق صدای مناسب برای کف آپارتمان ­ها
  • عدم انتقال سرما از کف برای ساختمان­ هایی که گرمایش از کف ندارند.
  • تنوع طرح و رنگ
  • تنوع در قیمت انواع موکت
  • قابل خرید در ابعاد مختلف
  • قابل برش برای فضاهایی با فرم نامنظم

مطلب پیشنهادی: موکت یا لمینت، برای چه فضاهایی کاربرد دارند؟

 

خانه پالاز
موکت الماس
خانه پالاز

خرید بهترین موکت برای دکوراسیون منزل

برای انتخاب بهترین موکت در دکوراسیون؛ لازم است قبل از تصمیم نهایی به موارد زیر توجه کنید و برای سوالات زیر پاسخ ­هایی داشته باشید:

  • ابعاد و اندازه فضا: فضای مدنظر شما بزرگ است یا کوچک؟ موکت می ­تواند گزینه مناسبی برای آن باشد؟
  • رنگ موکت: موکتی با رنگ خنثی برای فضای مدنظرتان بهتر است، یا به رنگ­های شاد هم فکر می­ کنید؟ رنگ روشن باشد یا تیره؟
  • موکت طرح­دار یا ساده: بقیه وسایل منزل ساده و مینیمال هستند یا وسایلی با تزئینات زیاد دارید؟
  • موکت رولی یا تایل: نصب موکت رولی راحت ­تر است یا تایل؟ هریک چه مزایایی دارند؟
  • نوع موکت: پرزهای موکت از چه جنسی باشند؟ موکت با پرزهای بلند بهتر است یا پرز کوتاه؟
  • قیمت موکت: چه میزان بودجه برای خرید موکت در نظر گرفته ­اید؟

قبلا در مطلب راهنمای خرید موکت، راجع به این نکته ­ها صحبت کرده­ایم، آن را بخوانید تا انتخاب خوبی داشته باشید.

 

پالاز موکت شعبه مولوی
انواع موکت های رنگی جدید
diamondپالاز موکت شعبه مولوی

کلام آخر:

همانطور که انتخاب و خرید درست موکت می­ تواند دکوراسیون منزل شما را خاص کند. انتخاب اشتباه می ­تواند باید به هم ریختگی و نازیبایی دکور خانه شما شود. پس اگر دکوراسیون منزل برایتان مهم است بهتر است قبل از انتخاب هر نوع کفپوش؛ اطلاعات لازم راجع به انواع موکت و خرید آن را بدست بیاورید و همچنین می ­توانید با طراحان دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه