Chidaneh.com placeholder image

۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (2)

به قلم: تحریریه چیدانه

سفر با معماری : Trip Advisor که بزرگ ترین وبسایت مربوط به سفر و گردشگری است امسال  لیستی از جذاب ترین و بهترین مکان های دنیا برای سفر معرفی کرده است. در این لیست، 25 مکان از بهترین کشورها انتخاب شده است. به همین دلیل چیدانه تصمیم گرفته است در ادامه مطلب ۱۰ جاذبه گردشگری جهان برای سفر در سال ۲۰۱۵ (۱)، تعدادی دیگر از این مکان ها را به شما معرفی کند پس با چیدانه همراه باشید تا با بقیه این مکان های دیدنی آشنا شویم. 

نمای شهر نیویورک ، امریکا

سرویس خواب بالسا

1- نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آمریکاست و در یکی از بزرگ‌ترین بندرگاه‌های دنیا واقع شده است. این شهر مرکزی مهم برای دیپلماسی بین‌المللی است و از آن به عنوان پایتخت فرهنگی و اقتصادی دنیا شناخته می‌شود.

مطالب پیشنهادی : دیدنی ترین جاذبه های گردشگری انگلستان به قدمت زندگی بشر

نمای شهر زرمات، سوئیس

2- زرمات، سوئیس

زرمات  بخشی در ناحیه آلمانی-زبان ایالت وله در سوئیس است. جمعیت این روستا ۵۸۰۰ نفر است. زرمات در انتهای مترتال و در فاصله ۱۶۲۰ متر از بلندترین نقاط سوئیس قرار گرفته ‌است. به همین علت این روستا مکان مناسبی برای اسکی روی برف در کوه‌های آلپ به شمار رفته و دارای گردشگران زیادی برای اسکی است.

مطلب پیشنهادی : ۱۱ بنای شگفت انگیز که پیش از مرگ باید آن ها را ببینید

نمای شهر بارسلون، اسپانیا

3-  بارسلون، اسپانیا

بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیا و پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهم‌ترین بندر این کشور است. این شهر مرکز فرهنگی و اقتصادی بخش جنوب غربی اروپا است و به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بارسلون دارای فرهنگی غنی است و در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است. این شهر دارای بناهای بسیار معروفی است که بسیاری از آن‌ها از سوی سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی شناخته و ثبت شده‌اند.

مطلب پیشنهادی : قلعه هایی در ایران که باید دید

نمای روستای گورمه در کاپادوکیای ترکیه

4- گورمه، ترکیه

این شهر در عهد رومی‌ها در میان صخره‌های که محیط را در بر گرفته‌اند بنا شد، از همان سنگ‌ها، برای بنای شهر استفاده شد و امروز هم بسیاری از بناهای اولیه‌ پابرجا مانده‌ است. هم‌چنین بسیاری از خانه‌های تاریخی و کلیساهای این شهر، مستقیما درون صخره‌ها ساخته شده‌اند. این شهر از سوی سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است. 

مطلب پیشنهادی : چند روزی در دل کوه با هتل صخره ای کندوان

نمای روستای آبود در اندونزی

5- آبود، اندونزی

آبود در جزیره بالی کشور اندونزی واقع شده و بهترین اسپاهای آسیا را در خود جای داده است. این شهر هم‌چنین مرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری بالی نیز به حساب می‌آید. آبود دارای موزه‌ها و گالری‌های هنری بسیار عجیب و غریب و هم‌چنین یک پارک طبیعی که انواع حیوانات که بسیاری از آن‌ها جزء موجودات کمیاب به حساب می‌آیند است.

مطلب پیشنهادی : لذت زندگی در باغ های گرمسیری بالی

شهر کاسکو در کشور پرو

6-   کاسکو، پرو

شهر کاسکو در ارتفاع 4 هزار متری از سطح دریا قرار گرفته است. این شهر تا قرن 16 و غلبه اسپانیایی‌ها بر آن، پایتخت تاریخی امپراطوری اینکا بوده است. کاسکو دارای بافت معماری بسیار کهن و مناظر فوق‌العاده دیدنی است که باعث شده سالانه نزدیک به 2 میلیون نفر از این شهر که در آمریکای جنوبی واقع شده بازدید کنند.

مطلب پیشنهادی : ۱۱طراحی شگفت انگیز مراکز اقامتی

نمای دیدنی شهر سن پترزبورگ روسیه

7-   سن پترزبورگ، روسیه

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو است که در منتهی‌الیه شمال ‌غرب این کشور واقع شده است. این شهر در کناره‌های رود نِوا، در شرق خلیج فنلاند در دریای بالتیک قرار گرفته‌ است. سن پترزبورگ دارای مجموعه‌های هنری فوق‌العاده کمیاب و معماری دیدنی و چشم‌گیر و هم‌چنین زندگی شبانه هیجان‌انگیز و رستوران‌های مجلل و لوکس است.

مطلب پیشنهادی : خانه پادشاهی در سن‌پترزبورگ

نمای یکی از معابد شهر بانکوک در تایلند

8-  بانکوک، تایلند

جمعیت بانکوک در سال ۲۰۰۷ حدود 8 میلیون نفر برآورد شده و در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده‌ است. با این‌که به ‌مدت دویست سال است که نام رسمی و محلی این شهر «کرونگتِپ» بوده، ولی بیشتر خارجیان همواره از نام بانکوک استفاده می‌کنند. مردم محل نام بانکوک را برای یکی از مناطق این شهر به‌ کار می‌برند. شهر بانکوک اکنون مرکزی بین‌المللی برای حمل و نقل و مراقبت‌های پزشکی و هم‌چنین مرکزی در حال رشد برای هنرهای زیبا، مد و فشن، و تفریح و سرگرمی است. این شهر برای نشانه‌های فرهنگی‌اش مانند کاخ گرند (Grand Palace) و بسیاری از معابد بودایی معروف است.

مطلب پیشنهادی : زندگی مجلل روی درخت!

نمای  شهر کاتماندو، نپال

9-کاتماندو، نپال

کاتماندو پایتخت کشور نپال و بزرگ‌ترین شهر این کشور است و حدود 5/1 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر در ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و در مرکز نپال در دره کاتماندو و در کنار رودخانه بگماتی قرار گرفته ‌است. کاتماندو با دو شهر پاتان و بهاکتاپور یک مجموعه شهری را تشکیل می‌دهد. بسیاری از ساکنان این شهر پیرو هندوئیسم و بودائیسم هستند و در آن سالانه جشنواره‌ها و رخدادهای فرهنگی بسیار زیادی برگزار می‌شود.

مطلب پیشنهادی : ۷ ساختمان عجیب دنیا

آمفی تئاتر تاریخی در شهر آتن، یونان

10- آتن، یونان

آتن که به عنوان قدیمی‌ترین شهر دنیا شناخته می‌شود مرکز هنر، آموزش، و فلسفه است. شهر آتن معمولا به عنوان خاستگاه تمدن غربی و محل تولد دموکراسی شناخته می‌شود. این شهر آکادمی افلاطون و سالن بحث و سخنرانی ارسطو را در خود جای داده است.

نمای شهر بوداپست ،مجارستان

11- بوداپست، مجارستان

بوداپـِست پایتخت کشور مجارستان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر علاوه بر این، مرکز فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و صنعتی مجارستان نیز به حساب می‌آید. بوداپست از دو بخش بودا و پست تشکیل شده که اولی در کرانه باختری (سمت راست) رود دانوب و دومی در سمت خاوری این رود واقع شده‌اند. جمعیت بوداپست در سال ۲۰۱۱ برابر با 7/1 میلیون نفر بوده است. مساحت شهر حدود ۵۲۵ کیلومتر مربع و یک واحد مستقل در تقسیمات کشوری مجارستان است. خرابه‌های موزه Aquincum، مجموعه‌ای از اسپاهای لوکس و مجلل، و مناظر طبیعی فوق‌العاده زیبا از جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند.

نمای شهر کوئینز تاون، نیوزلند

12- کوئینز تاون، نیوزلند

شهر کوئینز تاون واقع در نیوزلند، با چشم‌اندازی زیبا و طبیعتی بکر هر ساله پذیرای گردشگران زیادی است. این شهر زیبا در حاشیه یک دریاچه که به شکل Z است قرار دارد. کوئینز تاون در کنار کوه‌های بسیار زیبا قرار دارد و گردشگران زیادی برای اسکی در این کوه‌ها به این شهر می‌آیند. این شهر نه تنها در میان مردم نیوزلند و استرالیا بسیار محبوب است، بلکه هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از نقاط مختلف دنیا از آن دیدن می‌کنند.

شهرهنگ‌کنگ، چین

13-هنگ‌کنگ، چین

شهر هنگ‌کنگ یکی از پردرآمدترین شهرهای دنیاست و از این نظر پس از شهرهای نیویورک، لندن، توکیو، و پاریس در رتبه پنجم قرار می‌گیرد. منطقه هنگ‌کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. منطقه هنگ‌کنگ در شرق دلتای رودخانه مروارید قرار گرفته و از سوی شمال با استان گوآنگ‌دونگ و از سوی جنوب با دریای چین جنوبی هم‌ مرز است. هنگ‌کنگ از چهار منطقه اصلی تشکیل شده است که عبارتند از: جزیره هنگ‌کنگ، جزیره لانتائو، کولون، سرزمین‌های جدید. این شهر بالغ بر 7 میلیون نفر جمعیت دارد.

مطلب پیشنهادی : طراحی داخلی هوشمند فضای اداری در هنگ کنگ

نمای شهر دوبی

14-دوبی، امارات متحده عربی

دوبی یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانه امارات متحده عربی است. این شهر در حاشیه خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان واقع شده ‌است. دوبی بیشترین جمعیت را در میان هفت شیخ‌نشین کشور امارات دارد و بعد از شهر ابوظبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات است. امروزه دوبی به عنوان یک شهر جهانی و تجاری موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌ است. اگرچه اقتصاد دوبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد این شهر از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به اتباع خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت مسافر و کالا و هم‌چنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و تجاری تامین می‌شود. این شهر مرتفع‌ترین سازه دنیا یعنی برج خلیفه را در خود جای داده است.

مطلب پیشنهادی : طراحی فوق العاده هتل لوکس ابوظبی در دوبی

نمای شهر سیدنی استرالیا

15-سیدنی، استرالیا

شهر سیدنی بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. سیدنی نماد کشور استرالیاست و شهری است با جذابیت‌های بی‌شمار که دویست و هجده سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌گذارند. سیدنی دارای موسسات و مکان‌های فرهنگی متنوعی است که مهم‌ترینِ آن‌ها یعنی اپرا هاوس سیدنی از ۵ سالن تشکیل شده که در آن اجراهای گوناگونی برگزار می‌شود. این شهر هم‌چنین دارای مناظر طبیعی فوق‌العاده دیدنی و جذاب و موزه‌های متنوعی است و سالانه جشنواره‌های هنری زیادی در آن برگزار می‌شود. 

مطالب پیشنهادی : جاذبه های گردشگری یزد و معماری کویری

هتل ها و جاذبه های گردشگری شیراز برای مسافران (۱)

۵ اثر ماندگار از جاذبه های گردشگری همدان

باغ های شیراز ، تکه هایی کوچک از بهشت (۲)

منبع : diply | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه