Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون منزل، چرا باید به یک طراح معمار پول بدهیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

طراح‌های معمار آدم‌های مهمی هستند که می‌توانند زندگی ما را بهتر کنند. آنها کارشان نظم و ترتیب دادن به زندگی ماست. اما حتی اگر آدم مرتب و منظمی هم باشیم،‌ باز هم به وجود آنها نیاز داریم. چرا؟ چون آنها خوب می‌دانند چطور محیط زندگی ما را آن‌طور که چشم‌مان خسته نشود و بازده‌مان بالاتر برود، کنار هم بچینند. آنها به معنای واقعی کلمه یک جادوگر و شگفتی‌ساز هستند. بگذارید یک‌بار با هم مرور کنیم که چرا استخدام یک طراح معمار همیشه ما را به نتیجه‌ای که در حباب بالای سرمان داریم، نزدیک‌تر می‌کند.

گروه طراحی و معماری برندا
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
گروه طراحی و معماری برندا

چوب و هنر

چون طراحان به ما می‌گویند، با فضای کم چه کنیم

واقعیت این است که سر و کله زدن با فضاهای کوچک آپارتمان‌های نقلی کار اصلا ساده‌ای نیست. شاید با خودتان فکر کنید، با چند کمد و قفسه می‌شود به نتیجه‌ای رسید که آن‌قدرها هم بد نیست. اما اگر بگوییم یک معمار و طراح خوب می‌تواند تا دو برابر فضای بیشتر در اختیارتان بگذارد چطور؟ قبول داشته باشیم یا نه، آنها همیشه راه‌های جایگزین زیادی در ذهن‌شان دارند و چون کارشان این است، راه‌حل‌هایشان عموما بهتر از ماست. درست چیدن مبلمان خانه یا خرید مبلی که در دکور خانه جا بگیرد، کار مهمی است. یک طراح داخلی معمولا روز یا هفته‌ای یک‌بار به چنین پروژه‌هایی برمی‌خورد. پس حتما نگاه بازتری نسبت به ما دارد.

مبلمان و اکسسوری هوم سنترو
ست مبلمان راحتی
مبلمان و اکسسوری هوم سنترو

چون طراح داخلی خانه را برایمان می‌تکاند

وسایلی که هیچ‌وقت از آنها استفاده نکرده‌ایم و باید دور ریخته شود، در کنار دورریختنی‌هایی که برای زیباتر کردن فضای خانه به کار می‌آیند. این دو گروه را فقط یک معمار داخلی می‌تواند از هم تفکیک کند. به‌دردنخورها باید دور ریخته شوند ولی ما معمولا به خاطر دلبستگی یا بی‌حوصلگی، شاید حتی به خاطر این‌که فرق بین دکور خوب و بد را نمی‌دانیم، سالها حضورشان را تحمل می‌کنیم. اما معمار داخلی که پایش به خانه باز شد،‌ می‌گوید کدام را باید نگه داشت و به شیوه‌ی مطلوبی از آن استفاده کرد و کدام یک را باید برای همیشه کنار گذاشت. گاهی شاید ایده‌هایشان ساده اما بسیار کاربردی باشد. مثلا اگر فیلم زیاد می‌بینید و اهل شبکه‌های تلویزیونی نیستید، می‌توانید از یک پروژکتور استفاده کنید که کیفیت بهتر و قیمت کمتری دارد. چرا این به ذهن خودتان نرسیده بود؟ چون گرفتار «عادت» شده‌اید و به این دلیل که، آنها «کار»شان این است.

گروه معماری اشکان اذانی
طراحی داخلی نشیمن
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

چون معمار داخلی اسباب هزارسال پیش را جوری می‌چیند که مدرن باشد

شاید هزار سال پیش، سی یا حتی 15 سال پیش یک دوست عزیز برایتان کادوی قدیمی آورده که زمان خودش خیلی مهم بوده و زرق و برق زیادی هم داشته اما حالا فقط یک اسباب اضافی است که نه دلتان می‌اید آن را دور بریزید و نه از شکل و شمایلش دل خوشی دارید. در چنین وقت‌هایی پای معماران داخلی باز می‌شود. شاید کارشان به سادگی رنگ و جلا بخشیدن به یک پیانو یا در قدیمی باشد. ممکن است جای آن را تغییر بدهند یا نور خانه را طوری بتابانند تا این وسیله‌ی قدیمی زیباتر به نظر برسد. هرچه باشد، آنها «فوت و فن» کار را بلدند و بابت این مهارت باید پول بگیرند.

طراحان داخلی آبنوس
طراحی دکوراسیون داخلی
طراحان داخلی آبنوس

چطور با طراحان و معماران داخلی همکاری کنیم؟

طراحان و معماران داخلی هرچند آدم‌های مهمی هستند و کارشان را در کلاس‌های تئوری و عملی گذرانده‌اند اما علامه‌ی دهر که نیستند. واقعیت این است که، گاهی ممکن است سلیقه‌ی ما لزوما با آن‌چیزهایی که این افراد می‌گویند جور نشود. پس چه‌کار باید کرد؟ راهش کنار گذاشتن خجالت است و «بازخورد دادن» است. بدون رودروایستی بگویید چه چیزی دلتان می‌خواهد و سعی کنید کاری کنید که طراح شما مثل خودتان فکر کند. آنها کارشان را بلد هستند اما وظیفه‌ی نهایی‌شان این است که برای شما که مشتری‌شان هستید طراحی کنند. پس لطفا حتما به آنها بازخورد بدهید.

طراحی دکوراسیون منزل، چرا باید به یک طراح معمار پول بدهیم؟

اگر اکنون وقت آن رسیده که دستی به سر و روی منزل تان بکشید و دنبال حرفه ای های این کار هستید، از شرکت های معماری داخلی و دکوراسیون در اهالی فن چیدانه غافل نشوید:

نویسنده: اشکان خسروپور | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه