Chidaneh.com placeholder image

گل‌های آپارتمانی چطور تو دامن ننه سرما زنده بمونن؟

به قلم: کیمیا مرادی

برخلاف تصور گیاهان آپارتمانی و گل های داخل منزل در زمستان با چالش های زیادی مواجه می شوند. روزها کوتاه تر شده اند و نور کم تری را از پشت پنجره دریافت می کنند علاوه بر این بسیاری از گلهای آپارتمانی شما با گرمای بیش از حد منزل در زمستان، رابطه خوبی ندارند! چیدانه را دنبال کنید در این مطلب به شما خواهیم گفت در فصل زمستان چگونه از گلها مراقبت کنید و چگونه شرایط ایده آل زمستانه برای رشد گیاهان آپارتمانی را ایجاد نمایید.

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

نگهداری گیاهان در زمستان: برای آبیاری برنامه ریزی داشته باشید

گیاهان آپارتمانی در زمستان نیاز به آب کم تر اما منظم دارند. آبیاری بیش از حد باعث می شود مفاصل و ریشه های گیاهان تان دچار پوسیدگی شوند. گیاهان دلبندتان در زمستان رشد کم تری دارند البته به جز برخی ساکولنت های آپارتمانی که در زمستان بیش تر رشد می کنند ولی این نکته تازه ای نیست!

امیر صادقی
عکاسی منزل دلباز خانم احمدی در نارمک
امیر صادقی

همان طور که پیش تر اشاره شد در زمستان هوای منزل گرم تر است به همین خاطر سطح خاک زودتر خشک می شود. همیشه با کمی زیر و رو کردن خاک مطمعن شوید که سطح زیری خاک هم خشک است و گیاه نیاز به آبیاری دارد. هنگامی که با انگشت در حال زیر و رو کردن گیاه آپارتمانی هستید مراقب باشید ریشه تکان نخورد.

سجاد یزدانی
خانه آقای نبی زاده
سجاد یزدانی

گیاهان خانگی در زمستان رطوبت بیش تری نیاز دارند

در زمستان رطوبت منزل بسیار کم می شود؛ در اصطلاح عامیانه هوای زمستان خشک است. آسایش زیستی گیاهان آپارتمانی که با شما زندگی می کنند با آسایش زیستی انسان ها متفاوت است. برای نگهداری گلهای آپارتمانی در زمستان تنها به 50 در صد رطوبت نیاز دارید این درحالیست که رطوبت منازل در زمستان 10 تا 20 درصد است. بهترین شیوه تامین رطوبت مورد نیاز گیاهان خانگی، استفاده از یک دستگاه بخور است. دستگاه بخور را در نزدیکی گیاهان روشن کنید تا گیاهان تان رطوب را به راحتی جذب کنند و لذت ببرند. شاید متوجه شده باشید گل هایی که در حمام و دستشویی یا آشپزخانه هستند به علت داشتن رطوبت کافی در زمستان از سایر گل های آپارتمانی رشد بهتری دارند!

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

این راهکار را امتحان نکنید: می توانید به جای استفاده از دستگاه بخور آب را روی برگ های گیاهان تان اسپری کنید ولی این کار برای گیاهانی مانند کاکتوس ها و ساکولنت ها ممنوع است و باعث بیماریشان می شود. پس قبل از انجام هرکاری جهت نگهداری گیاهان آپارتمانی در زمستان، ابتدا درباره نوع گیاهان خانگی خود تحقیق کنید!

مطالب بیشتر: گل های آپارتمانی مقاوم به سرما، 10 مهمون زمستونی من!

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

برای نگهداری گل در زمستان ناچارید دما را کم تر کنید

باور نکردنی است اینکه در زمستان خانه را آنقدر گرم کنیم که با لباس های تابستانی دور خانه رژه برویم! این ایده از کجا آمده است؛ خدا عالم است. گیاهان آپارتمانی شما دمایی را که شما در آن آسایش دارید می پسندند یا به عبارتی در این زمینه با هم خانه های سبزتان تفاهم دارید البته اگر دمای منزلتان را کم تر کنید و به جای تی شرت یک لباس کلفت تر بپوسید. نگهداری گلهای آپارتمانی در زمستان کاری می کند که در مصرف انرژی هم صرفه جویی کنید!

مراقب باشید: بهتر است برای نگهداری گیاهان آپارتمانی در زمستان آن ها را از وسایل گرمایشی مانند بخاری، اسپیلیت و شوفاژ دور نگه دارید.

مطالب بیشتر: گیاهان مضر برای حیوانات خانگی، باید مراقبشون باشیم!

امیر صادقی
عکاسی از منزل سارا و امیر
امیر صادقی

نگهداری گلهای آپارتمانی در زمستان: با کمبود خورشید چه کنیم؟

مراقبت از نگهداری گلهای آپارتمانی در زمستان در قلمرو ننه سرما کمی دشوار است. خورشید کمتر می تابد البته حواستان به روز های ابری هم باشد. چاره کار جابه جایی گیاهان آپارتمانی است. در طول روز به میزان آفتابی که به درون خانه شما می آید دقت کنید. کدام نقطه بیشترین نور را دریافت می کند؟ کدام نقطه از منزلتان برای مدت زمان طولانی تری از نور خورشید بهرمند می شود؟ دقت کنید! نمی توانید بدون مقدمه گلدان تان را بردارید و به پنجره جنوبی که بهترین نور را دارد انتقال دهید. باید از گیاه اجازه بگیرید! دوستان سبزتان دست به قهرشان عالیست! یک روز قبل با آن ها در میان بگذارید که می خواهید این کار را انجام بدهید با صدای بلند با ان ها صحبت کنید و نوازش شان کنید. اگر گیاهتان از جای جدیدش راضی نبود با کمال احترام به جای قبلی اش باز گردانید.

مطالب بیشتر: آبیاری گیاهان آپارتمانی، چگونه از آنها محافظت کنیم؟

امیر صادقی
کافه مانا
امیر صادقی

تعویض گلدان در زمستان کار درستی است؟

بهترین زمان تعویض گلدان اوایل بهار تا اوایل تابستان می باشد که گیاه میخواهد دوران رشد خود را شروع کند، اما  تجربه ثابت کرده است که برای اکثر گیاهان آپارتمانی زمان تعویض گلدان چندان تفاوتی نمی کند. و آنچه مهمتر بوده، نحوه انجامش است. نکات بیشتر درباره نکات و روش های تعویض گلدان در خانه را اینجا بخوانید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ای عاشقانه در اندیشه
امیر صادقی

در پایان:

اگر به انواع گل و گیاه آپارتمانی علاقه مندید، اهالی فن و متخصصین گل و گیاه در چیدانه می توانند به شما کمک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گلها و گیاهان خانگی می توانید از متخصصین  کمک بگیرید.
 

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه