Chidaneh.com placeholder image

تفاوت ظاهری پارکت و لمینت، چطور از هم تشخیص‌‌شان بدهیم؟

به قلم: یاسمین ثریا

تفاوت ظاهری پارکت و لمینت در چیست؟ در بازار لوازم و تجهیزات دکوراسیون داخلی کلی پالت کفپوش پارکت و لمینت می‌بینیم. با این حال بلد نیستیم کدام‌شان پارگت است و کدام لمینت؟ آیا از شکل ظاهری آنها می‌شود تشخیص داد؟ پارکت یک کفپوش لوکس به شمار می‌رود. دلیل آن هم گران بودن چوب است. با این حال افراد زیادی میل به استفاده از این کالای لوکس در محیط زندگی‌شان دارند اما هزینه سنگین آن را نمی‌توانند پرداخت کنند. پیشنهاد دکولند به این افراد کفپوش لمینت است. این‌که تفاوت پارکت و لمینت در چیست را تا انتهای این صفحه متوجه خواهید شد؛ لطفا با ما همراه باشید. 

فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند
بهترین کیفیت پارکت خانگی
فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند

قالیشویی ادیب

نصب کلیکی پارکت و لمنیت

پارکت‌های چوبی همبند که در کشور ما با عنوان پارکت‌های کلیکی معروف هستند، با گیر کردن زبانه‌های‌شان در همدیگر، نصب می‌شوند و می‌توان مثل قطعات لوگو بارها آنها را از هم باز کرد و دوباره بست. این پارکت‌ها معمولا به شکل قطعات چوبی استاندارد، با طراحی به شکل خطی تولید می‌شوند. اما در طرح‌های جدید میتوانید انواع مدل‌ها را با طرح و نقش منحصر به فرد ببینید.

مطلب پیشنهادی: انواع پارکت لمینت را بشناسید.

برندهای معتبر در این حوزه

 

فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند
بهترین کیفیت پارکت خانگی
فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند

این پارکت‌های همبند به شکل طرح‌های گیاهی ساخته شده‌اند و به ویژه برای دکور کردن ساختمان‌های ایرانی که ساکنانش به راه رفتن بر روی کفپوش‌هایی با طرح‌های ترنجی و گیاهی عادت دارند، مناسب هستند.

این پارکت‌ها از جنس چوب و دست‌ساز هستند، به همین دلیل حسی از اصالت و تجمل را با خود به همراه دارند که حتی گاهی هم با قالی ایرانی رقابت می‌کند.

این پارکت‌های همبند در حدود دوازده طرح مختلف طراحی شده‌اند که میتوانید از آنها در کنار فرش و موکت‌های پرزدار استفاده کنید و به محیط گرمای خوبی ببخشید. استفاده از چوب برای همیشه یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های پوشاندن کف فضاهای اداری و خانگی بوده است. چوب به فضا حسی گرم و زیبا می‌دهد و با مبلمان و پرده‌های فاخر متناسب و هماهنگ است.

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب پارکت چیست؟

فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند
بهترین کیفیت پارکت خانگی
فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند

پارکت رگه دارد

در ساخت این پارکت، از سطح شیاردار درختان طبیعی الهام گرفته شده است. در جای‌جای این پارکت‌ها، ترک‌ها یا لکه‌های سیاه ایجاد شده است تا القا کننده حس گره‌های چوب و ترک خوردگی‌های واقعی باشند. 

از این پارکت می‌شود در فضای خودمانی یک خانه  استفاده کرد، اما به کار بردن آن در فضای اداری و در تضاد قرار گرفتنش با مبلمان فلزی و مدرن هم می‌تواند خیلی جالب باشد. این پارکت زیبا با تقلید از چوب طبیعی، می‌تواند هر مکانی را به جایی گرم و دوست داشتنی تبدیل کند. شعار شرکت سازنده این پارکت زیبا چنین است: «یک کفپوش به شکل یک درخت»؛ و واقعا همان‌طور که هر درختی برای خودش به شکلی خاص، زیبا است، هر یک از قطعات این کفپوش‌های شیاردار و برجسته هم به نحو ویژه‌ای زیبا هستند.

فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند
مدل‌های متنوع کاغذ‌دیواری باکیفیت
فروشگاه دکوراسیون داخلی دکولند

اینستاگرام دکولند را دیدید؟ کلی مدل زیبا داره!

در پایان 

برای خرید پارکت و لمینت یا اطلاع دقیق از تفاوت ظاهری این دو محصول، سری به فروشگاه دکولند بزنید؛ کارشناسان این مجوعه شما را باحوصله راهنمایی خواهند کرد.

مطالب پیشنهادی:

قبل از خرید کاغذ دیواری، انواع آن را بشناسید.

خرید اینترنتی کاغذ دیواری، را از اینجا انجام دهید؛ قابل ااعتماده!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه