Chidaneh.com placeholder image

مادران ایرانی فردا این‌گونه غافلگیر خواهند شد!

به قلم: گلنار

مناسبت ها: شاید واژه مادر فقط یک کلمه باشد، اما دنیایی را در پشت خود نهفته دارد که با هیچ جمله و شعر و داستانی نمی توان وصفش کرد. نمی خواهم از واژه ها و توضیحات کلیشه ای و تکراری استفاده کنم. فقط می خواهم بگویم حداقل به این بهانه هم که شده یک روز کامل را به مادرانمان اختصاص دهیم. خریدن هدیه مناسب هر چقدر هم که با وسواس و دقت خاصی انجام شود، مسلما تنها راه سورپرایز و خوشحال کردن نیست.

اگر به دنبال کمی خلاقیت برای روز مادر هستید، من می خواهم ایده های نو و جدیدی را در غالب یک " برنامه یک روزه برای مادر “ به شما پیشنهاد بدهم تا مادران مان یکبار هم شده برای خودشان وقت بگذراند.

chidaneh ad banner

شروعی خاص برای مادر

صبحانه روز مادر در تخت خواب

به احتمال خیلی زیاد مادرتان با این ایده جشن روز مادر مخالفت خواهد کرد زیرا تمیزی و نظافت برایش در اولویت است. اما به او یادآوری کنید که این روز فقط متعلق به اوست و نباید هیچ کاری انجام دهد. فکر می کنم این ایده برایشان جذاب است زیرا همیشه آن ها صبحانه را برایمان آماده می کردند اما این بار نوبت ماست.

مطالب بیشتر: تزئین میز شام شب عید، یک سفره آرایی درجه یک!

ماساژ برای روز مادر
ماساژ برای روز مادر

ماساژ پیشنهاد خاص برای روز مادر

مادران ما هیچ گاه فرصت کافی برای رسیدگی به خود و سلامتی شان ندارند. برای شروع یک روز جدید و غافلگیرانه می توانید از یک ماساژور حرفه ای وقت قبلی بگیرید و بگذارید مدتی آرامش داشته باشند. این کار هم برای ایده جشن روز مادر جذاب است وآن ها را برای یک روز عالی آماده می کند.

مطالب بیشتر: مدل چیدن سفره هفت سین، امسال رو باسلیقه شروع کنیم!

ارایشگاه برای روز مادر
ارایشگاه برای روز مادر

ایده زیباتر شدن در جشن روز مادر

تنها چیزی که ایده جشن روز مادر را کامل می کند، رفتن به آرایشگاه و ایجاد تغییر است. مادرتان را به آرایشگاه ببرید و به او بگویید که باید در روز مادر به خودش رسیدگی کند. زیباتر شود و خود را برای یک روز عالی آماده سازد. چون به نوروز نزدیک می شویم با یک تیر دو نشان زده اید و مادرتان برای سال جدید نیز آماده خواهد بود.

مطالب بیشتر: هدیه عید نوروز برای بچه ها، چک لیستی از اسباب بازی های بی خطر!

تزیین میز غذاخوری
تزیین میز غذاخوری

ناهار ویژه ایده جشن روز مادر

پیشنهاد من برای سورپرایز وقت ناهار این است که غذای مورد علاقه مادرتان را خودتان درست کنید و از تمام اعضا خانواده خواهش کنید که دور هم باشید. برای یک مادر هیچ چیز لذت بخش تر و زیباتر از خانواده نیست. پس از قبل با همه اعضای خانواده و یا هر شخصی که می دانید برای مادرتان عزیز است هماهنگ کرده و در وقت ناهار دور هم جمع شوید. برای هرچه بهتر شدن این ایده، از ایده های تزیین میز ناهارخوری استفاده کنید و تا می توانید سلیقه به خرج دهید زیرا این روز روز مادر است.

مطالب بیشتر: تزیین سبزه عید نوروز، با این 36 مدل سنگ تمام بگذارید!

پیک نیک ایده جشن روز مادر 

بهتر است از تمام روز نهایت استفاده را بکنید. بعد از ظهر و قبل رسیدن به وقت شام، او را به یکی از مکان های مورد علاقه اش ببرید. اگر در این زمینه اطلاع کافی ندارید می توانید از چتد روز قبل به طور غیر مستقیم از او در این مورد سوال کنید. مطمئنا همه ما دوست داریم در یک روز خاص جایی باشیم که در آن احساس خوشایندی داریم و انرژی می گیریم.

مطالب بیشتر: سفره هفت سین، 7سینی از سفال بچین!

آخرین سورپرایزهای روز مادر

آلبوم عکس برای روز مادر
آلبوم روز مادر
آلبوم روز مادر

نوبت هدیه جشن روز مادر

به شما پیشنهاد می کنم هدیه تان هرچیزی که هست، قبل از آن آلبوم عکسی از تمامی لحظات شیرین و خاطره انگیز مادرتان تهیه کنید. با این کار علاوه بر مرور خاطرات شیرین و دوست داشتنی، به او یادآوری می کنید که آن لحظات برای شما هم باارزش و خاص هستند. حتما لازم نیست که هدیه اصلی گران قیمت و پرهزینه باشد. به نظر من از مادرتان بپرسید که در دوران کودکی اش به چه چیزی علاقه داشته اما هیچ گاه نتوانسته آن را به دست بیاورد. همان می تواند تبدیل به یک هدیه خاص شود. بگذارید  در این روز کودک درونشان دوباره بیدار شود و آنچه دلشان می خواهد درخواست کنند. مادر من همیشه عاشق عروسک بوده و من دوست دارم به عنوان هدیه عروسک مورد علاقه اش را تهیه کنم.

مطلب پیشنهادی: تزیین سفره هفت سین، چیدمان شب عید با گفتنی های غزل!

امیر صادقی
عکاسی خانه ی کوچک و زیبای اندیشه
امیر صادقی

آخرین ایده شام رمانتیک برای جشن روز مادر

مرحله پایانی روز مادر، شام خواهد بود. این کار را به چند صورت می توانید انجام دهید. ممکن است بخواهید باز هم با خانواده دور هم جمع شوید و یا این که پدر و مادرتان را به یک شام دونفره رمانتیک دعوت کنید. حواستان باشد که همه این کارها باید طبق میل و سلیقه مادر انجام شود. 

کلام آخر : مطمئنا شما هم ایده ها و خلاقیت هایی زیباتر و جدیدتر از موارد گفته شده برای مادرتان در نظر دارید. من فقط می خواستم یادآوری کنیم که بهتر است در این روز کارهای جدیدتری انجام دهیم. همان طور که گفتم طبق سلیقه و خواست مادرتان یکی یا همه این برنامه ها را می توانید اجرا کنید. در نهایت هم فراموش نکنید که بگویید : مادرم دوستت دارم.

مطالب پیشنهادی: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه