Chidaneh.com placeholder image

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران؛ باغی به وسعت یک جهان

به قلم: تحریریه چیدانه

باغ گیاه‌شناسی، مکانی بزرگ و زیبا، پر از رنگ‌های متنوع از گیاهان، درختان و گل‌های رنگارنگ با صدای دلنشین پرندگان است. این مجموعه علمی و تفریحی، نقش بسیار عمیقی در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی از جمله گیاه‌شناسی و باغبانی دارد. یکی از اهداف آن، آموزش مردم و معرفی علم گیاه‌شناسی، اهمیت گیاهان و ضرورت حفاظت از آن‌ها است. باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به عنوان محل ذخیره ژنتیکی گیاهانی که در خطر از بین رفتن هستند، استفاده می‌شود.

لوگوی اسنپ روم

قبل از معرفی باغ ملی گیاه‌شناسی، خوب است بدانید از سایت اسنپ روم، اجاره خانه مبله در تهران یا اجاره سوئیت در تهران را می‌توانید انتخاب کنید. همچنین با بررسی اجاره سوئیت روزانه در تهران محل اقامت خود را با بهترین قیمت رزرو کنید و به راحتی برای گردش و بازدید از باغ گیاه‌شناسی به این شهر بیایید.

چوب و هنر

در این متن قصد داریم باغ شگفت‌انگیز گیاه‌شناسی را بررسی کنیم. همچنین به معرفی جزئیات این باغ زیبا بپردازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران کجاست؟

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، با مساحتی بالغ بر 145 هکتار، در دامنه جنوبی رشته کوه البرز مرکزی در زمین پارک چیتگر در شمال غربی تهران واقع شده است. هر یک از قسمت‌های مختلف باغ نمای طبیعی از سه کوه زاگرس، البرز و هیمالیا را نشان می‌دهد. شش دریاچه، دو رودخانه و دو آبشار در باغ وجود دارد. آب آبشار از میان سنگ‌های مصنوعی به سمت پایین می‌گذرد.

برای رسیدن به باغ ملی گیاه‌شناسی ایران، باید از آزادراه تهران – کرج، از پیکان شهر خارج و به سمت شهرک سرو آزاد بروید. دروازه ورودی باغ در امتداد خیابان شهید علی گودرزی قرار دارد. اگر تصمیم به اقامتی مقرون به صرفه‌تر در تهران دارید، اسنپ روم به شما کمک می‌کند. با رزرو اقامتگاه‌های مبله، در سایت اسنپ روم، اجاره سوئیت روزانه در تهران را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از بین اجاره خانه مبله در تهران یا سوئیت تهران، محل اقامت خود را در این شهر انتخاب کنید.

باغ گیاه‌شناسی ملی

زیست بوم باغ گیاه‌شناسی چگونه است؟

در این مجموعه گیاه‌شناسی بیش از 25 زیستگاه وجود دارد، که برخی از آن‌ها در محیط سرپوشیده و برخی دیگر در فضای باز هستند. از جمله فضا‌های طراحی شده در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، هفت رویشگاه ایران و شش زیستگاه جهانی است. هیرکانی، زاگرس، البرز جنوبی، ایرانی تورانی، گلخانه جنوب ایران، باغ پیاز ایرانی و باغ میوه محلی از زیستگاه‌های ایران هستند. زیستگاه‌های جهانی نیز شامل اروپا، مراتع آمریکا، قفقاز، هیمالیا، چین و ژاپن می‌شود.

باغ ملی گیاه‌شناسی

علاوه بر زیستگاه‌ها، هشت مجموعه و یک باغ خصوصی در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران گنجانده شده است. باغ سیستماتیک، باغ گیاهان طبی و مصنوعی، باغ صخره‌ها و گیاهان تزئینی، میدان مرکزی باغ گل رز، چهارباغ ایرانی و باغ گیاهان پهن برگ همیشه سبز برخی از آن‌ها هستند. برای بازدید از باغ گیاه‌شناسی، شما می‌توانید به صورت اختصاصی از سایت اسنپ روم، گزینه‌های اجاره آپارتمان مبله در تهران را بررسی کنید. همچنین با اجاره خانه مبله در تهران یا سوئیت تهران برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی کنید.

گلخانه‌های مدرن و تخصصی، گیاهان مورد نیاز برای گنجاندن در مجموعه باغ را فراهم می‌کنند. بیش از 4000 گونه گیاهی در باغ گیاه‌شناسی ملی ایران وجود دارد که بذر آن‌ها را با تعداد زیادی باغ گیاه‌شناسی در اقصی نقاط جهان مانند آلمان، اتریش، فرانسه، روسیه و سایر کشور‌ها مبادله می‌کنند.

باغ گیاه‌شناسی ایران

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران را بیشتر بشناسید!

بسیاری از گونه‌های گیاهی شمال کشور مانند درختان بلوط، راش و سرخدار در باغ گیاه‌شناسی ایران رشد کرده‌اند و بر جذابیت و زیبایی این مجموعه افزوده‌اند. علاوه بر این، مجموعه گل‌های داوودی در فصل پاییز زیبایی دو چندانی به باغ گیاه‌شناسی می‌بخشد که مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران است. این باغ به عنوان مکانی زیبا و گردشگری در تمام فصول به خصوص در فصل پاییز از زیبایی خاصی برخوردار است؛ چرا که در فصل پاییز می‌توان تنوع رنگ را در این مجموعه مشاهده کرد.

مطلب پیشنهادی: تزیین دکوراسیون باغچه، 10 ایده ارزان و آسان!

بازدید از باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به عنوان مکانی زیبا و گردشگری در پایتخت ایران برای همه مردم آزاد است. همچنین، گردشگران زیادی به صورت انفرادی یا گروهی از این مجموعه بازدید می‌کنند. اسنپ روم به شما پیشنهاد می‌دهد در متنوع‌ترین اقامتگاه‌های مبله و با کیفیت، با قیمت باورنکردنی اقامت خود را در تهران رزرو کنید. شما می‌توانید فقط در سایت اسنپ روم، گزینه‌های اجاره سوئیت روزانه در تهران را بررسی کنید و با اجاره خانه مبله در تهران یا سوئیت تهران بدون دغدغه به مسافرت بروید.

باغ گیاه‌شناسی

جمع‌بندی

همانطور که در متن بالا مطالعه کردید؛ باغ گیاه‌شناسی ملی ایران، مجموعه‌ای منحصر به فرد از گیاهان و درختان محلی ایران و همچنین گیاهان عجیب و غریب سراسر دنیا را در خود جای داده است. این باغ در نزدیکی تهران و در امتداد آزادراه تهران – کرج قرار دارد. باغ گیاه‌شناسی، مکانی عالی برای بازدید در طبیعت شگفت‌انگیز و گذراندن یک روز زیبا به دور از شلوغی تهران، با دوستان یا خانواده است.

شما می‌توانید با اجاره سوئیت روزانه در تهران از سایت اسنپ روم، اپلیکیشن اسنپ روم و سوپر اپلیکیشن اسنپ به راحتی برای گردش به تهران سفر کنید. همچنین از طریق تماس تلفنی شرایط سوئیت تهران را بررسی و در نهایت اجاره کنید. اسنپ روم با پشتیبانی 24 ساعته واقعی خود در تمام مدت سفر همراه شماست و کارشناسان پشتیبانی آن در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی شما خواهند بود.

اگر برنامه سفر شما به هر دلیلی به تعویق افتاد، می‌توانید به صورت رایگان اقامتگاه خود را در این سایت کنسل کنید. این مجموعه، در ارائه ارزانترین و با کیفیت‌ترین اقامتگاه‌ها در مرکز شهر با دسترسی آسان به حمل و نقل عمومی، پیشرو است. تمامی اقامتگاه‌ها توسط تیم کنترل کیفیت اسنپ روم به صورت دوره‌ای بررسی می‌شود. ‌امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات خوبی برای برنامه‌ریزی سفر و اجاره خانه مبله در تهران بدست‌آورید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه