Chidaneh.com placeholder image

تزیین دستمال سفره ساده، با 5 مدل تا زدن شیک + ویدیو

به قلم: گلنار

دستمال سفره معمولا به دستمال پارچه‌ ای مستطیل شکلی گفته می شود که بر روی میز غذا خوری و در کنار ظروف دیگر قرار گرفته و از آن برای پاک کردن دهان و انگشتان استفاده می‌ شود. به مرور زمان این دستمال سفره در هتل ها و رستوران های لوکس و یا مراسم اشرافی به شکل های مختلف تزیین شد و خود به عنوان عامل مهمی در چیدمان میز غذاخوری به کار رفت. تا این که امروزه شاهد مدل های بسیار متنوع تزیین آن، حتی در مراسم معمولی و دورهمی های خانوادگی هستیم. در این مطلب 5 نمونه از تا زدن دستمال سفره را به همراه ویدیوی آموزشی آماده کرده ام.

تزیین دستمال سفره

chidaneh ad banner

تزیین دستمال سفره

تزیین دستمال سفره

انواع مدل تا زدن دستمال سفره

تا زدن دستمال سفره با مدل کتیبه

این مدل که شبیه کتبیه های کاغذی قدیمی است روش بسیار ساده ای دارد. ابتدا دستمال مورد نظر را از وسط نصف می کنید و هر دو طرف را با حالت لوله ای به وسط دستمال هدایت کنید. در نهایت مانند تصویر آخر، یک ربان را بدون فشار دادن وسط دستمال گره بزنید.

مطلب پیشنهادی : ساخت ساده و سریع دستمال سفره‌های آب‌رنگی

مدل تا زدن دستمال سفره

مدل تا زدن دستمال سفره

تزیین دستمال سفره

تزیین دستمال سفره

مدل پاکتی برای تا زدن دستمال سفره

این مدل به نام پاکتی شناخته می شود و همان طور که از نامش مشخص است به صورت یک پاکت درآمده و می توانید جزییات مختلف مانند کارت تبریک و یا گل های کوچک درون آن قرار دهید. برای رسیدن به این مدل ابتدا دستمال را از وسط تا زده و یکی از قسمت های تاشده را نیز دوباره از وسط تا نمایید. سپس دستمال را به سمت دیگر برگردانده و لبه خارجی را دوبار جمع کنید تا دستمال دوباره به شکل مستطیل درآید.

مطلب پیشنهادی : تزیین دستمال سفره برای میز غذای شیک و بهاری!

مدل تا زدن دستمال سفره

مدل تا زدن دستمال سفره

تزیین دستمال سفره شیک

مدل تا زدن هرمی دستمال

تا زدن دستمال سفره با مدل هرمی

شاید این مدل یکی از آن هایی است که در بسیاری از رستوران های لوکس می بینید. اما این نکته را بدانید این مدل از همه نمونه های قبلی ساده تر است. به این صورت که ابتدا یک دستمال سفره مربع انتخاب کرده و آن را از روی یکی از قطرها تا بزنید. سپس دو لبه دستمال را روی راس سوم قرار داده به صورتی که دوباره دو مثلث به وجود بیاید. در نهایت دستمال را از وسط به سمت بالا بیاورید تا روی دو ضلعش بایستد.

مطلب پیشنهادی : تزیین میز ناهارخوری، 64 سلیقه ناب در 64 خانه!

تزیین دستمال سفره برای قاشق و چنگال

تزیین دستمال سفره برای قاشق و چنگال

تزیین دستمال سفره برای قاشق و چنگال

تزیین دستمال سفره برای قاشق و چنگال

مدل کیف نقره ای برای تزیین دستمال سفره

این مدل بیش تر برای زمانی استفاده می شود که بخواهید از دستمال سفره برای قرار قاشق  و چنگال نیز استفاده کنید. برای این کار بعد از آن که دستمال را از وسط تا زدید، دوباره این کار تکرار کرده و یکی از لبه ها را به شکل مثلث برگردانید. سپس دستمال را برگردانده و لبه ها را به سمت وسط تا بزنید. برای این که حالت کیف مانند به وجود بیاید، یکی از لبه ها را داخل دیگری فرو کنید.

مطلب پیشنهادی : اصول چیدمان یک میز ناهارخوری شیک در مهمانی!

تزیین دستمال سفره

تزیین دستمال سفره با تا زدن

مدل تزیین دستمال سفره

مدل تزیین دستمال سفره

تزیین دستمال سفره

تا زدن دستمال سفره به مدل پاکت نامه

این مدل نیز جز مدل های ساده محسوب می شود و برای کسانی که به دنبال یک تزیین مدرن هستند ایده آل خواهد بود. ابتدا دستمال مربع شکل را از روی یکی از قطرها تا زده تا مانند تصویر اول یک مثلث ایجاد شود. سپس دو لبه پایینی مثلث را به سمت داخل تا کنید. این کار را یک بار دیگر نیز انجام دهید تا پایین دستمال به صورت مثلث دربیاید. در نهایت لبه پایینی را به سمت داخل برگردانید تا بتوانید مانند پاکت درون آن را گل یا هر عنصر تزیینی دیگری قرار دهید.

در ویدیوی زیر می توانید مراحل تا زدن تمام مدل ها را به خوبی ببینید :

 

مطالب بیش تری را در این زمینه دنبال کنید :

منبع : williams sonoma youtube

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه