Chidaneh.com placeholder image

رنگ وسایل آشپزخانه، بهترین رنگ سال را انتخاب کنید!

به قلم: سمانه زارعی

این روزها اغلب خانه ­ها آشپزخانه ­های بدون اپن و باز دارند و فضای آشپزخانه مانند یک عضو پیوسته با نشیمن و پذیرایی به شمار می­ رود در نتیجه انتخاب طرح و رنگ وسایل آشپزخانه اهمیت بیشتری پیدا کرده است. روانشناسی رنگ­ ها در دکوراسیون داخلی؛ یکی از ابعاد طراحی دکوراسیون است و نوع رنگ در عملکرد، انرژی و حس ­های ما برای انجام کارهای روزانه موثر است. در این مطلب قرار است راجع به رنگ وسایل آشپزخانه صحبت کنیم اگر شما هم به دنبال انتخاب رنگ برای وسایل آشپزخانه هستید با ما همراه باشید.

 

سرویس خواب بالسا

زهرا مهدیان
خانه ی فرناز و مهدی
زهرا مهدیان

محمدحسن جمالی
عکاسی تور خانه گردی
محمدحسن جمالی

رنگ وسایل آشپزخانه؛ از سلیقه تا سبک طراحی!

اگر تصمیم به خرید تعدادی وسایل جدید برای آشپزخانه گرفته ­اید و یا می ­خواهید دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دهید، می ­توانید به تغییر رنگ وسایل آشپزخانه فکر کنید. رنگ وسایل آشپزخانه می ­تواند طبق عوامل زیر انتخاب شود:

  • شما می ­توانید رنگ وسایل آشپزخانه را طبق سلیقه خود انتخاب کنید، و شاید مهم­ترین مسئله در انتخاب رنگ دکوراسیون آشپزخانه سلیقه باشد، زیرا باید فرد از بودن در آن فضا حس مثبتی داشته باشد.
  • اگر از افردی هستید که تعداد زیادی رنگ مورد علاقه شماست؛ ولی نمی ­دانید چه رنگ­ هایی را انتخاب کنید؛ می ­توانید طبق روانشناسی رنگ­ ها و انرژی و حسی که هر رنگ به شما می ­دهد آن را انتخاب کنید.
  • یکی دیگر از عوامل در انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه؛ توجه به سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه است. آشپزخانه ­ی شما چه سبکی دارد؟ کلاسیک، روستیک، صنعتی یا مدرن؟

 

امیر صادقی
عکاسی خانه ی خیابان گرگان
امیر صادقی

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی باغ فیض
استودیو پر

انتخاب رنگ برای وسایل آشپزخانه

با کمی جستجو در بازار، پاساژ و فروشگاه ­های اینترنتی متوجه خواهید شد که تنوع رنگ وسایل آشپزخانه در بازار زیاد است و دست شما برای انتخاب آزاد است. اگر بخواهیم طبق روانشناسی رنگ­ ها یکی از رنگ­ ها را برای وسایل آشپزخانه انتخاب کنیم، باید به ویژگی هر رنگ توجه کنیم. 

 

وسایل سفید رنگ در آشپزخانه

رنگ سفید آشپزخانه

1. رنگ سفید 

یکی از رنگ ­های متداول در وسایل آشپزخانه، سفید است. رنگ سفید نشانه ای از تمیزی و پاکی است. وسایل سفید رنگ برای اغلب سبک­ های طراحی دکوراسیون هماهنگی دارند. یعنی می­ توانید هم برای یک آشپزخانه کلاسیک و هم برای آشپزخانه مدرن آن را انتخاب کنید. رنگ سفید می ­تواند مانند پس ­زمینه ­ای برای رنگ­ های دیگر در آشپزخانه باشد.

 

رنگ زرد در آشپزخانه

رنگ زرد در وسایل آشپزخانه

2. رنگ زرد 

زرد یکی از رنگ ­هایی است که برای ایجاد جذابیت در دکوراسیون آشپزخانه انتخاب خوبی است. رنگ زرد رنگی شاد و انرژی بخش است. بهتر است از رنگ زرد به صورت محدود و برای تعدادی از وسایل استفاده کنید. همانطور که در نمونه تصویر بالا می­ بینیم؛ از رنگ زرد در فضای بین کابینتی، ظرف میوه و گلدان روی کابینت در بستری از رنگ سفید آشپزخانه استفاده شده است.

 

رنگ آبی در آشپزخانه

وسایل رنگ آبی در آشپزخانه

3. رنگ آبی 

رنگ آبی رنگی آرامش بخش است و استفاده از آن در هر فضایی قابل قبول است. شما می ­توانید برای آشپزخانه برخی از وسایل ست به طور مثال وسایل پلاستیکی آشپزخانه را آبی رنگ بخرید. و در مورد بخش ­هایی از آشپزخانه که دیده می شود؛ تنالیته هایی از رنگ آبی در بستری از رنگ سفید را انتخاب کنید. رنگ آبی به راحتی با رنگ­ های دیگر هماهنگ می­ شود.

 

وسایل سبز رنگ در آشپزخانه
رنگ سبز در آشپزخانه

رنگ سبز در آشپزخانه

4. رنگ سبز

رنگ سبز در آشپزخانه طرفداران خاص خودش را دارد و مانند رنگ آبی جزو رنگ­ های آرامش بخش است. شاید شما بتوانید سرویس پارچه ­ای آشپزخانه یا بخش ­هایی از فضا مانند کابینت و یا صندلی را سبز در نظر بگیرید ولی در مورد وسایل برقی رنگ ­هایی مانند سبز و آبی کمتر در بازار وجود دارد. 

 

رنگ طوسی در آشپزخانه

رنگ طوسی در آشپزخانه

5. رنگ طوسی یا خاکستری

رنگ طوسی یا خاکستری جزو رنگ­ های مدرن است که در طی چندین سال اخیر وارد دکوراسیون خانه­ های ایرانی شده است. این رنگ خنثی در کنار یک رنگ شاد و ملایم مانند آبی یا زرد می ­تواند ترکیب خوبی ایجاد کند. رنگ طوسی اغلب یک انتخاب برای بخش ­هایی مانند کابینت، کانتر و یا دیوار آشپزخانه است و در کنار متریال قهوه ­ای رنگ و یا چوب جذاب­تر می­ شود.

 

رنگ مشکی در آشپزخانه

رنگ مشکی د آشپزخانه

6. مشکی

مشکی رنگ مقتدری است و انتخاب آن برای دکوراسیون یا وسایل آشپزخانه، کمی جسارت می­ خواهد. رنگ مشکی در کنار رنگ سفید می­تواند یک آشپزخانه مدرن و جذاب برای شما ایجاد کند. اگر از رنگ دیوار یا کابینت در آشپزخانه استفاده می ­کنید؛ نیاز به یک نورپردازی درست و اصولی دارید. بهتر است در دکوراسیون آشپزخانه کوچک از رنگ مشکی استفاده نکنید و یا بسیار کم استفاده کنید.

 

رنگ قهوه ای در آشپزخانه

رنگ قهوه ای در آشپزخانه

7. قهوه ­ای

رنگ قهوه ­ای نمادی از پایداری و ثبات است. استفاده از رنگ­ قهوه ­ای در آشپزخانه حسی از چوب و طبیعت را به فضا می ­آورد. ترکیب رنگ قهوه ­ای در کنار رنگ سفید دکوراسیون جالبی می­شود. مثلا می ­توانید آشپزخانه ­ای با کف قهوه ­ای رنگ و صندلی­ های چوبی داشته باشید.

 

اسمگ Smeg
محصولات اسمگ در آشپزخانه
اسمگ Smeg

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

بهترین رنگ وسایل آشپزخانه

با تعدای از رنگ­ های و ویژگی­ های آنها آشنا شدیم. وقتی راجع به رنگ وسایل آشپزخانه صحبت می­ کنیم، می­ توانیم آن را به چند بخش تقسیم کنیم. مثلا شما قرار است رنگ وسایل برقی را مشخص کنید، برای وسایل پلاستیکی تصمیم بگیرید، و یا به فکر خرید ظروف آشپزخانه هستید؟ در ادامه راجع به هر یک از این اجزای آشپزخانه صحبت کرده ­ایم.

 

رنگ وسایل برقی اشپزخانه

رنگ وسایل برقی آشپزخانه

بهترین رنگ برای وسایل برقی آشپزخانه

در رابطه با وسایل برقی آشپزخانه چند رنگ متداول و امروزی در بازار وجود دارد که شما می ­توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید. سفید، استیل و مشکی رنگ­های رایج برای وسایل برقی هستند. برخی از برندها رنگ ­های متنوع ­تری برای وسایل خود در نظر گرفته ­اند. اگر شما هم به رنگ ­های متفاوت علاقه دارید می ­توانید آنها را انتخاب کنید. دکوراسیون آشپزخانه با وسایل برقی سفید به بزرگ نشان دادن فضا کمک می ­کند.

 

رنگ وسایل پلاستیکی آشپزخانه

رنگ وسایل پلاستیکی آشپزخانه

رنگ وسایل پلاستیکی آشپزخانه

وسایل پلاستیکی در گذشته اغلب در رنگ های روشن تولید می ­شدند ولی امروزه حتی رنگ­ های مشکی و طوسی هم وجود دارد و طرفدارانی پیدا کرده است. اگر شرایط فضای آشپزخانه ­تان به صورتی است که وسایل پلاستیکی در دکوراسیون آشپزخانه دیده می­ شوند، در انتخاب رنگ آنها حساس ­تر باشید و رنگی را انتخاب کنید که با وسایل دیگر تناسب داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: ظروف پلاستیکی؛ در آشپزخانه و مسافرت به درد می خوره!

 

فروشگاه نیکان
ظروف آشپزخانه
فروشگاه نیکان

لوازم خانگی اینگلیش هوم
لوازم آشپزخانه لوکس و مدرن
لوازم خانگی اینگلیش هوم

بهترین رنگ برای ظروف آشپزخانه

یکی دیگر از وسایلی که افراد در انتخاب رنگ آنها حساس هستند، ظروف آشپزخانه است. ظروف آشپزخانه، خود شامل وسایل متعددی می ­شوند. برای انتخاب سرویس غذاخوری به تناسب رنگ و طرح آنها توجه کنید. به طور مثال رنگ سفید در ظروف آشپزخانه حسی از تمیزی در ما ایجاد می­ کند و یا ظروف استیل آشپزخانه برای یک دکوراسیون مدرن جذاب به نظر می ­رسد.

 

کالای خواب، حمام و آشپزخانه
لوازم آشپزخانه مدرن
کالای خواب، حمام و آشپزخانه

رنگ سرویس پارچه ­ای آشپزخانه

گروه دیگری از وسایل مهم و کاربردی آشپزخانه؛ سرویس پارچه ­ای آشپزخانه است. برخی از افراد ست وسایل پارچه­ ای را در کنار اجاق گاز و در معرض دید قرار می­ دهند در نتیجه رنگ این وسایل بر دکوراسیون آشپزخانه تاثیرگذار است. یکی از معیارهای انتخاب رنگ برای وسایل پارچه ای توجه به رنگ وسایل دیگر است.

 

رسا قوام شهیدی
دکوراسیون خانه 60 متری
رسا قوام شهیدی

بهترین رنگ برای وسایل آشپزخانه عروس

هنگام خرید جهیزیه، موضوع ترکیب رنگ وسایل آشپزخانه عروس اهمیت بیشتری پیدا می­ کند و خانواده­ ها به دنبال انتخاب شیک­ترین رنگ هستند. در گذشته اغلب رنگ سفید را برای ست وسایل آشپزخانه عروس انتخاب می ­کردند ولی امروزه با مد شدن وسایل برقی استیل، افراد ترجیح می­دهند رنگ­ های مدرن و خنثی را انتخاب کنند.

انواع ترکیب­ های رنگی روشن مانند سفید و خاکستری، طوسی و زرد، مشکی و سفید، سفید و صورتی و سفید و آبی می­ توانند گزینه ­های مناسبی برای ترکیب رنگ وسایل آشپزخانه عروس باشند.

 

رنگ وسایل آشپزخانه، ایده ­هایی برای دکوراسیون مد روز!

در ادامه چند ایده برای ترکیب رنگی وسایل در آشپزخانه های مدرن ببینیم:

 

آشپزخانه آبی سفید

آشپزخانه ­ی به رنگ روشن سفید و آبی کمرنگ

آشپزخانه مینیمال

آشپزخانه با وسایلی با رنگ مینیمال

آشپزخانه مینیمال

رنگ در وسایل آشپزخانه مدرن 

رنگ وسایل آشپزخانه

رنگ وسایل آشپزخانه جدید

رنگ آبی و زرد وسایل آشپزخانه

رنگ آبی و زرد در وسایل آشپزخانه

کلام آخر:

در این مطلب راجع به رنگ وسایل آشپزخانه صحبت کردیم، ایده ­های مختلفی برای انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه؛ از وسایل برقی گرفته تا ست پارچه ­ای آشپزخانه وجود دارد. به ابعاد و اندازه آشپزخانه و نورگیری آن و همچنین دکوراسیون بخش­ های دیگر خانه توجه کنید و بهترین رنگ را برای آشپزخانه انتخاب کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه