Chidaneh.com placeholder image

رنگ دیوار مد روز، این 7 فضا رنگ خودشون رو دارن!

به قلم: گلنار

 

در مورد رنگ آمیزی دیوارها و فضاهای مختلف یک خانه، نکنه ای که اهمیت بسیار زیادی دارد توجه به کارکرد و نحوه استفاده از آن است. به همین دلیل کوچک بودن و یا دور از دید بودن یک فضا نباید مانع عدم توجه و رسیدگی به آن شود. در این مطلب 8 فضای کوچک اما مهم در خانه را به شما معرفی می کنیم که هرکدام می توانند متناسب با رنگ دیوار مد روز رنگ آمیزی شده و تاثیر بسیار بیش تری را به وجود آورند. 

تابلو فرش ریحان

رنگ مناسب برای ورودی

1. رنگ آمیزی ورودی

زمانی که فردی وارد خانه شما می شود، درب و ورودی اولین عناصری هستند که با آن مواجه شده و نظرش را جلب می کنند. بنابراین ورودی یکی از قسمت های مهمی است که باید به طراحی و دیزاینش توجه خاصی داشته باشید. رنگ دیوار مد روز برای ورودی ها، معمولا با رنگ های تیره تر تعریف می شود. البته بهتر است برای جلوگیری از دلگیر و کوچک شدن ورودی، رنگ آمیزی مانند تصویر بالا و به صورت محدود انجام پذیرد. یک ورودی تیره می تواند حس دعوت کنندگی و جذابیت خوبی را به همراه داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که بهتر است رنگ امیزی را بر روی دیوار بالای درب نیز انجام دهید تا با دیوارهای کناری هماهنگ شود. 

مطلب پیشنهادی : طراحی ورودی خانه، مهمان ها را غافلگیر کنید!

رنگ مناسب حمام

2. رنگ آمیزی حمام

همیشه در دکوراسیون حمام ها، رنگ آمیزی یکی از روش های ساده اما بسیار موثر محسوب می شود. معمولا رنگی که برای دیوارهای حمام انتخاب می شود، از بین رنگ های ملایم و آرامش بخش است. مسلما آبی یکی از گزینه های پر طرفدار خواهد بود اما ایده ای که برخی از طراحان مطرح می کنند این است که می توانید رنگ دیوار حمام را با یکی از رنگ های مورد استفاده در نشیمن ست نمایید. به عنوان مثال، اگر یک اتاق نشیمن عمدتا به رنگ بژ و تک رنگ های آبی دکور شده، حمام می تواند به رنگ آبی رنگ آمیزی شود.

مطلب پیشنهادی : ایده های ارزان برای زیباتر شدن دکوراسیون حمام

رنگ دیوار مد روز

3. رنگ آمیزی قفسه کتاب

قفسه ها و کتابخانه ها اغلب وسایلی هستند که به عنوان یک عنصر مجزا و مستقل در دکوراسیون خانه شناخته می شوند. اما اگر دیوار پشت آن ها را رنگ آمیزی کنید می توانید  همناهنگی بسیار خوب و البته جلوه جذابی را به وجود آورید. معمولا رنگ های موجود در دکوراسیون سایر قسمت های خانه برای این کار انتخاب می شود اما رنگ های تیز مانند قرمز و زرد می تواند جذابیت زیادی را خلق نماید.

مطلب پیشنهادی : قفسه کتاب ساده، 20 مدل جدید و کم جا !

رنگ دیوار مد روز

4. رنگ آمیزی کمد

این فضا اغلب در خانه ها نادیده گرفته می شود. اما یک رنگ آمیزی برای دیوارها می تواند آن را به فضایی دوست داشتنی و همیشگی تبدیل نماید. در این مورد هم بهتر است از رنگی استفاده نمایید که با دکوراسیون کلی اتاق هماهنگی داشته باشد اما به طور کلی رنگ های روشن مناسب خواهند بود. بهتر است رنگ مورد استفاده برای دیوارهای این قسمت رنگ روغن بوده تا قابل تمیز کردن نیز باشد.

مطلب پیشنهادی : ایده های خلاقانه برای نظم بخشیدن به کمد و قفسه ها

رنگ مناسب راهرو

5. رنگ مناسب راهرو

راهروها معمولا طولانی و باریک هستند و بنابر میزان روشنایی می توانند تاریک و یا روشن باشند. رنگ دیوار مد روز برای این فضاها رنگ های روشن است. مهم نیست که دقیقا چه رنگی را انتخاب می کنید، مهم این است که تنالیته های روشنی از آن را به کار بگیرید. دلیل این امر هم در این است که رنگ های تیره راهروها را کوچک و دلگیر نشان خواهند داد.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده فریبنده تزیین راهرو ها در دکوراسیون منزل

رنگ مناسب اتاق خواب

6. رنگ آمیزی دیوار خاص خانه

اگر به دنبال یک تغییر اساسی در دکوراسیون خانه خود هستید ابتدا بهتر است یک دیوار خاص را انتخاب نمایید. دیوار پشت تخت خواب، دیوار بالای شومینه و … هر کدام می توانند این نقش را برای شما ایفا نمایند. فراموش نکنید رنگ مد روز برای این دیوارها خاکستری است. گاهی با توجه به دکوراسیون کلی باید از خاکستری تیره و گاهی نیز از خاکستری روشن استفاده نمایید. سپس با عناصر تزیینی دیوار را دیزاین کنید تا به یک طراحی کامل برسید.

مطلب پیشنهادی : 10 ایده جذاب برای دیوار پشت تخت خواب

رنگ مناسب آشپزخانه

7. دیوارهای آشپزخانه

در آشپزخانه همیشه به دیوارهای خالی و یا فضای بین کابین ها اهمیت می دهیم. اما در واقع دیوار بالای کابینت ها از جمله فضاهای بدون استفاده و البته بسیار تاثیرگذار خواهند بود. برای رنگ آمیزی این قسمت از آشپزخانه، معمولا طراحان رنگ های سبز با آبی تیره را پیشنهادی می کنند. البته این در حالی است که کابینت های شما سفید باشند، اگر رنگ دیگری دارند بهتر است دیوار بالای آن ها سفید باقی بماند. 

در مورد رنگ ها بیش تر بدانید :

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه