Chidaneh.com placeholder image

جا دادن وسایل در فضای کم، با 7 پیشنهاد هیجان انگیز!

به قلم: تحریریه چیدانه

همیشه در فضاهای کوچک، به دلیل کمبود جا با نظم دهی و ساماندهی وسایل به مشکل برمی خوریم و حتی از خرید وسایل مورد علاقه جدید نیز خودداری می کنیم. اما چیزی که من می خواهم به شما بگویم این است که دقیقا زمانی که فکر می کنید هیچ فضایی برای جا دادن وسایل خود ندارید، می توانید دنبال ایده های نو بوده و با خلاقیت خودتان این فضاها را به وجود آورید. در ادامه 10 فضای ذخیره سازی جدید را با یکدیگر مرور می کنیم.
 

بهینه سازی فضا

قفسه های راه پله

اگر به تصویر بالا دقت نمایید متوجه می شوید که این قفسه با قفسه های دیگر متفاوت بوده و دقیقا با فرم پله ها طراحی شده است. شما نیز می توانید برای استفاده هرچه بیش تر از راه پله قفسه هایی ساده متناسب با اندازه پله ها تهیه کرده و برای جا دادن وسایل مختلف از آن ها استفاده نمایید.

chidaneh ad banner

مطلب پیشنهادی : اگر کمد دیواری ندارید این 10 جالباسی را دریابید!

جا دادن وسایل در فضای کم

قفسه های باز با سبدهای پارچه ای

قفسه های باز یکی از روش های خیلی عالی برای جا دادن انواع وسایل است. اما زمانی که اندازه آن ها بزرگ می شود، به دلیل باز و مشخص بودن همه چیز جلوه زیبایی نداشته و شلوغی بصری زیادی را برای فضا به وجود می آورد. بنابراین ممکن است خیلی از افراد به همین دلایل استفاده از قفسه و شلف های باز در فضاهایی مانند نشیمن و پذیرایی را نادیده بگیرند. در این حالت سبدهای زیبای مقوایی یا پارچه ای به کمک شما خواهند امد. علاوه بر شیک و ساده بودن این سبدها، امکان قرار دادن وسایل بیش تری در آن ها وجود داشته و در نتیجه فضای ذخیره سازی بیش تر را نیز در اختیار شما قرار می دهند. 

مطلب پیشنهادی : دور ریختن وسایل اضافی، این 9 سوال میگه بندازیش یا نه!

نظم دهی در خانه های کوچک

 

نظم دهی در آپارتمان های کوچک

مینی کتابخانه ها 

اگر به کتابخانه ها علاقه مند هستید پس بهتر است به سراغ نمونه هایی بروید که تا نزدیکی سقف اتاق ارتفاع داشته و تعداد طبقات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند. شما به راحتی می توانید با گذاشتن چند درب در طبقات بالایی و پایینی این کتابخانه ها، فضای ذخیره سازی بیش تری را نیز به وجود بیاورید. در واقع در عین حال که شما طبقات باز برای چیدن وسایل دکوری و کتاب ها در اختیار دارید، طبقات بسته نیز برای جای گیری وسایل دیگر وجود خواهند داشت.

مطلب پیشنهادی : ایده هایی برای طبقه بندی در خانه های کوچک

 

نظم دهی در خانه

استفاده از فضاهای باریک

به راحتی می توانید از قسمت های باریک دیوارها در اتاق خواب به بهترین شکل استفاده نمایید. اصلا نگران کم عرض و باریک بودن فضا نشوید، زیرا به جای آن از ارتفاع استفاده کرده و طبقات زیادی را شکل می دهید. گاهی اوقات وسایل کم جاتر مانند حوله ها، لوازم پارچه ای و وسایل پر استفاده کوچک به راحتی در این قسمت ها ساماندهی می شوند. پس سعی کنید از قسمت های عمودی نیز بهره لازم را ببرید.
 مطلب پیشنهادی : فضاهای پرت خانه، یک سانتی متر را هم از دست ندهید!

استفاده بهینه از فضا

استفاده از فضای اطراف درب ها 

حتی زمانی هم که فکر می کنید از همه فضاها نهایت استفاده را کرده اید، بازهم می توانید قسمت های کوچک را پیدا کنید. تصویر بالا به خوبی یکی از این ایده ها را مشاهده می کنید. در اطراف این درب آشپزخانه به زیبایی قفسه بندی شده و ظروف مختلفی در آن قرار گرفته اند. ممکن است این طبقات کوچک به نظر برسند اما برای بسیاری از ظروف فضای مناسبی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : استفاده از فضای بالای کابینت، 8 ایده اجرایی در همه آشپزخانه ها!

بهینه سازی فضا

تبدیل اشیا روزمره به لوازم دکوری

به جای این که خانه خود را با مقدار زیادی از وسایل صرفا تزیینی پر کرده و خیلی از وسایل کاربردی را نیز در کمدها و قفسه ها به زور جای دهید، می توانید با کمی خلاقیت این دو را ترکیب کرده و همان وسایل پراستفاده روزمره را به عنوان دکوری هایی شیک یا فانتزی به کار بگیرید. جعبه های شیشه ای استفاده شده در تصویر بالا یکی از هزاران ایده ای است که برای عملی شدن این کار به شما نشان داده شده است.

اگر هنوز به دنبال ایده هایی برای نظم دادن به وسایل در خانه تان می گردید این مطالب را نیز از دست ندهید :

منبع : houzz

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه