Chidaneh.com placeholder image

مبل جدید، بهترین نکات برای انتخاب یک عضو تازه!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی تصمیم می گیرید که مبلمان و یا کاناپه جدیدی خریداری کنید باید به مسائل و نکات مهمی در این زمینه توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید به بهترین انتخاب به تناسب دکوراسیون و ابعاد منزل خود دست یابید. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا با هم به مرور 5 نکته ای بپردازیم که می توانند در روند انتخاب بهترین مبل جدید به کارتان بیایند.

انتخاب مبل جدید

تابلو فرش ریحان

مبل کارول
مبل ال مدل پلازا
مبل کارول

1- مبل جدید خود را امتحان کنید

به طور کلی می توان گفت که عمق مبل ها به شکل متوسط چیزی در حدود 60 سانتی متر هستند که این عدد می تواند با توجه به شکل مبل و همینطور بلندی و کوتاهی پایه آن کم و یا زیاد شود. این عمق امکان آن را می دهد که هر فردی با هر قدی بتواند پاهای خود را به خوبی بر روی مبل قرار داده و راحت بنشیند. در کنار این موضوع عمق و ابعاد پشتی مبل ها چیزی کاملا متفاوت بوده و هر مبلی نسبت به مبل دیگر شرایط متمایزی دارد. در طراحی های برجسته و خاصی که در رابطه با مبلمان انجام می گیرد معمولا سعی می شود که ارتفاع مبل چیزی حدود 45 تا 50 سانتی متر اندازه گیری شود. شاید بتوان گفت که هیچ قانون مطلقی در رابطه با مبل جدید شما وجود ندارد و شما تنها باید قبل از خرید آن را امتحان کنید تا مطمئن شوید که برای شما و اعضای خانواده تان مناسب هست یا نه؟

کیفیت قاب مبل جدید

مبلمان صدرا چوب
مبلمان راحتی
مبلمان صدرا چوب

2- برای یک قاب خوب سرمایه گذاری کنید

بهتر است هزینه و سرمایه خود را بر مبلمانی صرف کنید که قاب خوبی دارند و می توانند سالیان سال برایتان ماندگاری داشته باشند. قبل از خرید، برگه ضمانت مبل جدید خود را بگیرید و آن را مطالعه کنید. برخی از تولیدکنندگان و کارخانه ها آنقدر بر کیفیت محصول خود مطمئن هستند که تا سال ها بعد برای آن ضمانتی مشخص کرده اند. به طور کلی می توان گفت که قاب چوبی محکم برای مبل جدید شما گزینه خوبی است، اما در مورد مبلمانی که با تخته هایی از چوب خرد ساخته شده اند حواستان را جمع کنید.

مطلب مرتبط: مبل ال یا معمولی، برای خانه ام کدام را بخرم؟

انتخاب کوسن مناسب

مبلمان کاموهوم ( KAMOO HOME GALLARY )
انواع مبلمان نشیمن
مبلمان کاموهوم ( KAMOO HOME GALLARY )

3- کوسن ها بررسی کنید

یادتان باشد هرچیزی که بر روی مبل جدید شما قرار می گیرد نیز به اندازه بدنه آن مهم است. کوسن هایی که داخل آنها پَر است گزینه های راحتی هستند، اما دائما نیاز به تعویض خواهند داشت. این در حالی است که کوسن هایی که داخل آنها از فوم پر شده است می توانند مدت زمان بیشتری شکل خود را حفظ نمایند. با این حال توصیه ما این است که درون کوسن خود را از ترکیبی پر و فوم پر کنید تا دیگر خیالتان راحت باشد.

مطلب مرتبط: مبل خانگی هوشمند، معجزه ای در دکوراسیون منزل مدرن!

پارچه مبل جدید

دکوراسیون و مبلمان نیکانه
مبلمان گلدوزی و سوزن دوزی
دکوراسیون و مبلمان نیکانه

4- تمرکزتان بر روی پارچه باشد

اینکه به دنبال چه رنگ و طرحی برای مبل جدید خود هستید اهمیت بسیاری دارد و می تواند بیشترین تاثیر را بر روی دکوراسیون منزل شما داشته باشد. به همین دلیل نیز بهتر است تمرکز خود را بر روی طرح و رنگ پارچه خود بگذارید و به دنبال بهترین ها باشید. کیفیت پارچه انتخابی شما برای مبل جدیدتان باید آنقدر بالا باشد تا با قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار تغییر رنگ و یا پوسیدگی نشود و بتواند سال های سال برایتان عمر کند. در این رابطه معمولا توصیه می شود که به دنبال مواد مصنوعی بروید تا خیالتان راحت تر باشد، چرا که مبلمانی با الیاف طبیعی احتمال بیشتری برای رنگ رفتگی و پوسیدگی را به دنبال خواهند داشت.

موضوع مهم دیگر در رابطه با انتخاب پارچه حیوان خانگی شماست! اگر در خانه تان حیوان خانگی دارید باید به دنبال مبلمانی باشید که به راحتی بتوانید پارچه آن را تمیز کنید. بنابراین نمونه هایی که روکش آنها قابل در آوردن هستند بهترین گزینه به شمار می روند.

مطلب مرتبط:نکات مهم در خرید مبل مناسب، چگونه مبل خوب بخریم؟

ابعاد مبل جدید

مبلمان تیس
مبلمان کلاسیک
مبلمان تیس

5- مبل جدید خود را اندازه گیری کنید

یادتان باشد اینکه مبل جدید شما به خوبی در فضا جای بگیرد مهم ترین مسئله است. بنابراین قبل از خرید حتما فضای مورد نظر خود در خانه را اندازه گیری کنید. وقتی در حال انتخاب مبل جدید خود هستید باید از حداکثر ابعادی که مبلتان می تواند داشته باشید مطمئن باشید. علاوه بر این شما باید ابعاد مبل خود را با راه پله و در ورودی نیز مقایسه کنید، چرا که در زمان جا به جایی باید آن را از این فضاها عبور دهید.

منبع: housebeautiful

برای خرید انواع مبل می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه