Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون پاییزی، برای رسیدن پاییز آماده‌اید؟

به قلم: سمانه زارعی

به نیمه‌ی شهریور رسیدیم و با چشم به هم زدنی پاییز به سرعت از راه می‌رسد، وقت آن است که خانه را برای رسیدن پادشاه فصل‌ها آماده کنیم.

 

تابلو فرش ریحان

دکوراسیون پاییزی

برای ایجاد یک دکوراسیون زیبای پاییزی هم می‌توانید از وسایلی که در خانه دارید استفاده کنید و یا اینکه وسایل مورد نیاز جدیدی را خریداری کنید. در هر صورت در اینجا ایده‌هایی برای دکوراسیون پاییزی خانه شما آورده‌ایم تا بتوانید خانه‌ای پاییزی داشته باشید. با این مطلب از چیدانه همراه باشید.

اول از همه وسایل و ظروفی که برای ایجاد دکوراسیون پاییزی در خانه دارید جمع‌آوری و تمیز کنید تا ببینید کدام یک از آنها به درد شما می‌خورند.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون داخلی پذیرایی، چگونه خانه را پاییزی کنیم؟

ایده های پاییزی

ایده‌هایی برای دکوراسیون پاییز

با کدو تنبل در پاییز به مهمان‌ها خوش آمد بگویید!

می‌توانید با تزئین در ورودی خانه خود، آمدن پاییز را خبر دهید و به فصل پاییز و مهمانان خود خوش‌آمد بگوئید. برای این کار کدو تنبل استفاده کنید. اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید می‌توانید از کمد جاکفشی برای این کار استفاده کنید و روی آن را با کدو تنبل تزئین کنید و اگر خانه شما حیاط دارد می‌توانید روی پله‌های ورودی این کار را انجام دهید. و همچنین کدو تنبل را می‌توانید برای تزئینات حیاط خانه هم به کار ببرید.

 

گلدان های فلزی ماری گلد
گلدان فلزی مدل کلاسیک (سایز کوچک)
گلدان های فلزی ماری گلد

استفاده از گلدان‌های فلزی در دکوراسیون پاییزی را به خاطر بسپارید

استفاده از گلدان‌های فلزی به همراه کدو تنبل‌هایی که در کنار آن قرار دارد حال و هوایی پاییزی به خانه شما می‌دهند. داخل این گلدان‌ها می‌توانید از گل‌های پاییزی با رنگ‌های زرد و نارنجی استفاده کنید. این نوع گلدان حسی از دکوراسیون روستیک به فضای خانه شما می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: گل‌های پاییزی برای باغچه، چی بکاریم؟

حلقه ای از گندم

حلقه‌ی طبیعی از گندم؛ ایده‌ای برای دکوراسیون پاییزی

در ورودی خانه شما اولین جایی است که برای ورود به خانه همه می‌بینند در نتیجه مکان خوبی برای اجرای یک قسمت از دکوراسیون پاییزی خانه است با گندم یک حلقه‌ی طبیعی بسازید و آن را بر روی در ورودی نصب کنید. و همچنین خوشه‌ی گندم را می‌توان مانند یک دسته‌ی گل داخل گلدان استفاده کرد، یک پارچ سفید ساده برای آن به عنوان گلدان پیشنهاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون پاییزی منزل با ۱۵ ایده گرم و دلچسب!

عرفان شریف نژاد: عکاس
مبلمان بنفش در دکوراسیون
عرفان شریف نژاد: عکاس

از رنگ‌های صورتی و بنفش به صورت جزئی در دکوراسیون پاییزی خود استفاده کنید.

معمولا، رنگ‌های پاییزی شامل: نارنجی سوخته، خرمایی پررنگ و انواع مختلف برنز می‌شود ولی نباید از رنگ‌های دیگر در دکوراسیون پاییزی خانه غافل شوید، ترکیب رنگ‌های بنفش پررنگ و صورتی سیر به روشن‌تر کردن دکوراسیون و هماهنگ شدن آن ها با وسایل دیگر کمک می‌کند.

دکوراسیون یاشیل
آینه دکوراتیو در نشیمن
دکوراسیون یاشیل

به وسایل دکوراسیون خود حال و هوای پاییزی بدهید

لازم نیست حتما وسایل دکوری مخصوصی برای هر فصل بخرید، می‌توانید با چیدمان وسایلی که در خانه دارید دکوراسیون پاییزی داشته باشید. مثلا وجود یک سبد حصیری بافته شده برای گذاشتن لباس‌های گرم مانند کلاه، ژاکت و… می‌تواند حسی از فصل پاییز و زمستان را در خانه ایجاد کند. در وسایل کوچک خانه هم می‌توانید نشانی از تغییر فصل ایجاد کنید. مثلا تصاویری که فرزندتان سال‌های گذشته در فضایی پاییزی گرفته است را روی یخچال بچسبانید.

مطلب پیشنهادی: شیک‌ترین دکوری های پاییزی برای دکوراسیون منزل شما

 

گالری صاد
تابلو نقاشی منظره پاییزی (گالری صاد)
گالری صاد

رنگ‌های پاییزی را با استفاده از لوازم دکوری به خانه بیاورید

  • یکی از عوامل مهم در پاییزی شدن حال و هوای خانه، استفاده از رنگ‌ های پاییزی: مانند زرد و نارنجی و قهوه‌ای و.. است.
  • اگر وسایلی دارید که رنگ آن‌ها برای پاییز مناسب‌تر هستند از آنها استفاده کنید وسایلی مانند پرده‌ها، رومیزی و…
  • اگر تابلوهایی پاییزی دارید جایگزین تابلوهای روی دیوار کنید.
  • در میز غذاخوری خود به جای بشقاب‌های سفید از بشقاب‌های برنز و فلزی با رنگ گرم استفاده کنید.
  • در قسمت هایی از خانه از سنگ، انار خشک، مخروط، گردو و بلوط و.. برای تزئینات روی میز، گوشه‌های اتاق، روی شومینه و جاهایی که در خانه خالی مانده‌اند، استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه رنگ‌های پاییزی را به دکوراسیون منزل بیاوریم؟

 

لوازم دکوراتیو هما
کوسن مبل
لوازم دکوراتیو هما

کوسن‌های مبل را تغییر دهید

یکی از راه‌های ایجاد دکوراسیون پاییزی تغییر کوسن‌های مبلمان است. کوسن‌هایی را جایگزین کنید که رنگ و طرح‌هایی از پاییز داشته باشند و یا با پارچه‌های با جنس گرم‌تر دوخته شده‌اند مانند کوسن‌های نمدی و یا بافت و… بهتر است کوسن‌ها اندازه‌های استانداردی داشته باشند. این تغییر یکی از راه‌های سریع و آسان برای آوردن پاییز به خانه است.

مطلب پیشنهادی: انواع کوسن، با این ۴۰ مدل مبل‌تان خالی نمی‌ماند!

محوطه پاییزی

محوطه پاییزی؛ فضای باز خانه را زنده کنید!

برای پاییزی شدن خانه‌تان حیاط را فراموش نکنید. گلدان‌هایی که در بیرون از خانه قرار داده‌اید را با گل و گیاه مناسب برای فصل پاییز پر کنید تا هم به محوطه خانه طراوت ببخشد و از طرفی هم نشانی از پاییز داشته باشد.

 

 مطالب پیشنهادی:

 

شما هم ایده‌های پاییزیتان را با ما در میان بگذارید، و برای داشتن دکوراسیون پاییزی زیبا با اهل فن چیدانه در ارتباط باشید.

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه