Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید اتو پرسی، از قیمت گرفته تا هر چیز دیگری که باید بدانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده که در زندگی روزمره با تغییراتی مواجه شویم که کارِ ما را راحت تر می کنند. شاید در گذشته برای ساده ترین و عادی ترین کارهای روزمره مجبور بودیم زمان و انرژی بسیاری بگذاریم، اما امروزه ساخت محصولات پیشرفته و تازه در این موضوع به یاری ما آمده و تقریبا می توان گفت زندگی را برایمان ساده تر کرده است، برای مثال پیش از این خیلی از ما زمان زیادی را برای اتو کردن لباس هایمان صرف می کردیم. اتوهای دستی با اینکه هنوز هم طرفداران زیادی دارند و بسیار هم کار راه انداز هستند، اما می توانند در دراز مدت باعث آسیب هایی مثل درد گرفتن مچ دست شوند، به همین دلیل هم سال هاست محصول جدیدی با عنوان اتو پرسی وارد بازار شده و کارِ ما را به مراتب ساده تر کرده است. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا به موضوع راهنمای خرید اتو پرسی بپردازیم و شما را با ویژگی های این دستگاه آشنا کنیم.

درباره اتو پرسی

تابلو فرش ریحان

درباره اتو پرسی

اتو پرسی محصولی است که به محض تولید شدن، مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفت. افزایش سرعت در فرآیند اتو کردن، عدم استفاده بیش از اندازه از ماهیچه های دست، کیفیت اتوی بالا و… همه و همه باعث شد که خیلی از خانواده ها تصمیم بگیرند که یک اتوی پرسی در خانه شان داشته باشند. امروزه مدل های اتو پرسی موجود در بازار بسیار متنوع هستند و بنا بر ویژگی های مختلفی که دارند می توانند افرادی با سلیقه و همین طور شیوه زندگی متفاوت را راضی نگه دارند. آپشن های بسیاری وجود دارند که می توانند یک اتو پرسی را تبدیل به انتخابی هوشمندانه و معقول کنند:

  • نشانگر آمادگی: برای شروع اتو کردن شما می توانید با توجه به این نشانگر مطمئن شوید که دستگاه برای رسیدن به دمای تنظیم شده آماده است تا بخار مورد نیاز را تولید و فرآیند اتوکشی را آغاز کند.
  • تنظیم دما: با توجه به این ویژگی، شما می توانید لباس هایی با جنس های مختلف پارچه را به راحتی اتو کنید، آن هم بدون آن که نگران صدمه دیدن به آنها شوید.
  • قفل صفحه پرس: اگر در خانه خود فرزند کوچک دارید، این ویژگی دستگاه اتو پرسی می تواند در افزایش ایمنی محصول به کمک شما بیاید.
  • قطع کن خودکار: این ویژگی در برخی مدل های اتو پرسی باعث می شود که شما دیگر نگران آسیب دیدن لباستان نباشید و با خیال راحت آن را اتو کنید.

ویژگی های اتو پرسی

علاوه بر اینها یکی دیگر از موضوعاتی که سبب ایجاد تفاوت هایی در مدل های مختلف اتو پرسی می شود، قطعات متفاوت محصول است. قطعات متفاوت اتو پرسی که به عنوان آپشن های یک محصول به شمار می آیند شامل این موارد می شوند:

  • مخزن درجه بندی: این بخش تقریبا در تمامی محصولات مشترک بوده و به پر کردن تانک آب اتو پرسی مربوط می شود.
  • پایه اتو پرسی: بسیاری از اتو پرسی ها به دلیل راحتی بیشتر مصرف کنندگان دارای پایه هایی هستند که ارتفاع آن را افزایش داده و قابل تنظیم نیز هست.
  • صفحه نمایش: این قسمت می تواند دمای دستگاه، زمان و سایر اطلاعات را به شما نشان دهد.  
  • دسته اتو پرسی: راحتی و خوش دست بودن دسته اتو پرسی در انواع آنها متفاوت است که همین موضوع می تواند نقش بسیاری را در کیفیت یک اتو پرسی ایفا کند.
  • بالشتک اتو پرسی: جنس و کیفیت بالشتک درونی اتو پرسی نیز در انواع محصولات کاملا متفاوت است.

مطلب مرتبط: بهترین مارک اتو بخار خانگی، چگونه اتو مناسب بخریم؟

خرید اتو پرسی

نکات خرید اتو پرسی

برای آن که بتوانید به خرید اتو پرسی خوب و باکیفیت بروید باید حواستان را جمع کنید! قطعا محصول مناسب و هوشمندانه ای که مد نظر دارید دارای معیارها و ویژگی های خاصی است که که باید به آنها توجه کنید، برای مثال شما باید به طور متوسط بدانید که دستگاه اتو پرسی شما باید چه نوع لباس هایی را اتو کند، مثلا پارچه های ضخیمی مثل کتان یا جین گزینه های مناسبی برای اتو پرسی هستند، ولی اگر بیشتر لباس هایتان پارچه های لطیف و نازکی دارند و آسیب پذیر هستند بهتر است از خرید اتو پرسی دست بکشید.

یکی از مسائل مهم در انتخاب دستگاه اتو پرسی، کنترل بخار آن است. اتو پرسی ها به طور کلی دارای دو نوع کنترل بخار به صورت های مدل پیچی و دیجیتالی هستند که معمولا مدل دیجیتالی آنها با اقبال بیشتری رو به رو می شود.در این میان اما حجم بخاری که از دستگاه خارج می شود نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما باید با مراجعه به توضیحات دستگاه مورد نظر، میزان بخار آب خروجی آن را پیدا کرده با نوع لباس هایی که می خواهید اتو کنید تطبیق دهید.

صفحه اتو پرسی نیز موضوع مهم دیگری است که باید حتما در زمان خرید دستگاه اتو پرسی خود به آن توجه کنید. با توجه به میزان نیاز، سبک زندگی و تعداد افراد خانواده، شما می توانید اتو پرسی هایی با صفحه های 26، 28 و یا 32 اینچی را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: 5 میز اتو جدید که در گوشه و کنار خانه قایم می شوند!

قیمت اتو پرسی

قیمت اتو پرسی

امروزه با توجه به مدل های مختلف و همین طور نوسانات قیمت اتو پرسی در بازار نمی توان قیمت و هزینه دقیقی را برای خرید اتو پرسی مشخص کرد، با این حال شما می توانید برای خرید اتو پرسی بازه قیمتی خود را از یک میلیون و ششصد تومان تا شش میلیون تومان در نظر بگیرید.

مطلب مرتبط: 7 جای مناسب برای میز اتو در دکوراسیون منزل!

لوازم خانگی بکو Beko
اتو بخار بکو
لوازم خانگی بکو Beko

بهترین برند اتو پرسی

برندهای اتو پرسی موجود در بازار از تنوع بالایی برخوردار هستند که از میان آنها می توان به ژانومه، دومنا، بیترون، هاردستون، بلزا، گرند، برلیانت، آکیلیس، فلر، تکنو، بکو، هوگارو، هوگل، راک و… اشاره کرد.

مدل اتو پرسی

پرفروش ترین مدل اتو پرسی

یکی از بهترین راه هایی که می تواند در انتخاب اتو پرسی مناسب به کمک شما بیاید آن است که به پرفروش ترین اتو پرسی های موجود در بازار توجه کرده و ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار دهید، به همین دلیل نیز شما را با 4 مدل از پرفروش ترین مدل اتوپرسی موجود در بازار آشنا می کنیم:

  • اتو پرسی بایترون مدل BSI-103: داشتن ویژگی هایی مثل سیستم قطع خودکار و سیستم ضد رسوب، طراحی مناسب، کیفیت کفی عالی، کیفیت ساخت مناسب و… در این مدل آن را به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل کرده است، این در حالی است که این مدل از اتو پرسی بخاردهی عمودی و سیستم ضد چکه ندارد.
  • اتو پرسی ژانومه مدل 3300: این مدل از اتو پرسی با داشتن سیستم قطع خودکار، سیستم ضد چکه، بخاردهی عمودی، سیستم ضد رسوب و… در میان پرفروش ترین محصولات جای گرفته است.
  • اتو پرسی بایترون مدل BSI-915: داشتن سیستم قطع خودکار، سیستم ضد چکه، سیستم ضد رسوب، طراحی مناسب و… از ویژگی های این مدل از اتو پرسی است.
  • اتو پرسی ژانومه مدلGT500 بخار از دو طرف: سیستم قطع خودکار، سیستم ضد چکه، بخار عمودی، سیستم ضد رسوب، کارایی خوب، کیفیت کفی مناسب و همین طور کیفیت ساخت خوب، این دستگاه را به یکی از پرفروش ترین ها تبدیل کرده است.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

6 راه حل ساده برای تمیز کردن اتو

8 ترفند برای داشتن لباس های بدون چروک!

مراقبت از لوازم خانگی، حواستان به همه چیز باشد!

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه