Chidaneh.com placeholder image

رنگ مبل سال، این 4 تا برای سال 1400!

به قلم: مژگان احمدی

در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با رنگ مبل سال بیشتر برایتان بگوییم و ضمن ارائه راهکارهایی، شما را با ایده هایی از آخرین تورهای خانه گردی چیدانه آشنا کنیم.

معمولا با شروع سال جدید بسیاری از افراد به این فکر می کنند که چگونه می توانند حال و هوای دکوراسیون منزلشان را با سال تازه همراه سازند. در این میان انتخاب رنگ سال نیز به نوبه خود اهمیت بسیاری پیدا می کند و از آنجایی که مبلمان یکی از اصلی ترین و برجسته ترین وسایل در دکوراسیون منزل به شمار می روند می توان به طور جزئی تری بر روی موضوع رنگ مبل سال تمرکز کرد.

قالیشویی ادیب

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی رسالت
استودیو پر

انتخاب رنگ مبلمان

درست است که انتخاب رنگ مبلمان منزل می تواند تا حدودی کاری سخت و یا شاید گیج کننده به شمار آید ولی راه حل ها و ترفندهای بسیاری نیز وجود دارد که می تواند در روند این انتخاب به کمک شما بیاید.

امیر صادقی
عکاسی خانه ی مهیا و علی در کرج
امیر صادقی

طراحان داخلی شما را بهتر از خودتان می شناسند! 

طراحان داخلی با توجه به تخصصی که نسبت به رنگ ها و شناختی که نسبت به شما دارند، رنگ ها را انتخاب می کنند. برای همین خانه ای که یک معمار طراحی اش می کند، فضایی دلنشین تر دارد. 

شاید شما نتوانید همانند یک طراح داخلی عمل کنید اما می توانید قبل تصمیم گیری در مورد رنگ به چند نکته ساده توجه کنید. برای مثال: 

  • به میزان ساعتی که در خانه می گذرانید
  • به فشار روحی و استرسی که شغلتان ایجاد می کند و…

به این نکات دقت کنید و سپس به خانه تان رنگ اضافه کنید، مثلا اگر شغل پر استرسی دارید بهتر است از رنگ های خنثی استفاده کنید. وقت آن رسیده که کمی خودتان را بیش تر بشناسید تا بتوانید معمارگونه منزلتان را دکور کنید.

معین صالحی
خانه دل نشین خانم یارندپور
معین صالحی

نکته ای که باید در نظر بگیرید تطبیق رنگ مبلمان منزل با شرایط موجود در فضاست. 

برای مثال اگر خانه شما کوچک است و ابعاد محدودی دارید بهتر است که تا جای ممکن به سراغ رنگ هایی روشن و دلبازتر بروید تا از گرفتگی فضا جلوگیری کنید. این در حالی است که اگر به دنبال خانه ای دنج و جمع و جور هستید می توانید با وجود فضای محدود از رنگ های تیره نیز استفاده کنید. بنابراین می توان گفت که علاوه بر تمامی نکات دکوراسیونی، سلیقه و علایق شما نقش تعیین کننده ای در انتخاب رنگ مبلمان منزل خواهند داشت.

معین صالحی
خانه زیبای نیکی اکرمی
معین صالحی

علاوه بر این در مطلب دیگری با عنوان «کدام رنگ مبل دکوراسیون منزل شما را شیک تر می کند؟» سعی شده تا با ارائه ایده هایی برای رنگ مبل سال شما را با رنگ های متفاوتی رو به رو کند. از میان این رنگ ها نیز می توان به رنگ آبی کله غازی، رنگ نارنجی، زرد، قرمز آتشین، سبز، مشکی و… اشاره کرد.

استودیو پر
پروژه ی عکاسی منزل مسکونی یافت آباد
استودیو پر

علاوه بر این اگر دغدغه شما انتخاب رنگی است که بتوانید آن را برای هر دکوراسیون مورد استفاده قرار دهید می توانید سری به مطلب «7 رنگ مبلمان خانه های ایرانی که با هر دکوراسیونی ست می شوند!» بزنید و با نحوه استفاده از رنگ های سفید، کرم، قهوه ای، خاکستری روشن و تیره و… در دکوراسیون منزل آشنا شوید.

رنگ مبل سال در تورهای خانه گردی

در این بخش تصمیم داریم که شما را به جدیدترین تورهای خانه گردی ببریم و ایده هایی از رنگ مبل سال را با هم بررسی کنیم. طبیعتا آشنایی با ایده های متنوع یکی از بهترین راهکارهای برای انتخاب رنگ مبلمان خواهد بود و می تواند در مقایسه سلیقه شما و البته فضای خانه تان با نمونه ها تاثیرگذار باشد.

استودیو پر
عکاسی منزل مسکونی خیابان دولت
استودیو پر

رنگ مبل سال طوسی

همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید استفاده از رنگ طوسی برای مبلمان انتخابی است که توسط یک زوج جوان صورت گرفته است. یکی از مزایای رنگ طوسی آن است که می توان آن را با رنگ های بسیار متنوعی ست کرد و از آن جایی که این رنگ به نوبه خود خنثی است می توان گرما و سرمای فضای خانه را نیز با کمک رنگ های همراه آن مهیا کرد.

سجاد یزدانی
خانه خانم نیازی
سجاد یزدانی

رنگ طوسی به نوبه خود یکی از اصلی ترین رنگ های خنثی شناخته می شود و به همین دلیل هم ست کردن آن در دکوراسیون منزل کار خیلی سختی نخواهد بود. البته در بسیاری از موارد رنگ طوسی بدون داشتن لکه های گرمای رنگی می تواند روح رنگی سرد را نیز پذیرا باشد و در مقیاس زیاد تبدیل به یک رنگ سرد مطلق شود!

مهسا شمسایی
دکوراسیون خانه من
مهسا شمسایی

در بسیاری از موارد افراد ترجیح می دهند که دکوراسیون منزل خود را صرفا به رنگ طوسی طراحی کنند و رنگ های دیگری به جز طیف های مختلفی از رنگ طوسی را وارد فضا نکنند. در چنین شرایطی قطعا فضای خانه بیش از چیزی که تصور می کنید سرد و بی روح می شود و دیگر جذابیت های طراحی شما زیر سوال می رود. 

به همین دلیل هم بهتر است که با انتخاب رنگ هایی با انرژی و مناسب در کنار رنگ طوسی مبلمان خود، دکوراسیون منزلتان را به تعادل رسانده و جانی دوباره به آن ببخشید.

فاطمه صادقی
دکوراسیون خانه من
فاطمه صادقی

رنگ مبل سال خردلی

خردلی می تواند یکی از منحصر به فردترین رنگ ها برای مبلمان منزل شما باشد. این رنگ بسیار خاص است و هماهنگی آن با سایر رنگ ها نیز کار چندان سختی نیست. این رنگ هم حس و حال و انرژی نسبی رنگ زرد را با خود به دنبال دارد و کم جاذبه و شیکی رنگ قهوه ای را. به همین دلیل هم هست که می تواند وقار دکوراسیون نشیمن منزل شما را افزایش دهد. شما می توانید این رنگ را در کنار رنگ های دیگری مثل سرمه ای، سبز تیره، زرشکی، طوسی و… همراه و به اصطلاح ست کنید.

آتنا طالقانی
منزل مسکونی
آتنا طالقانی

رنگ مبل سال سفید

رنگ سفید نیز یکی از بهترین و ساده ترین انتخاب ها برای رنگ مبل سال است. این رنگ می تواند فضای خانه شما را به مراتب روشن تر و البته بزرگ تر نشان دهد. پیش از این در مطلبی با عنوان «انواع رنگ سفید در دکوراسیون منزل را بشناسید!» شما را با انواع رنگ سفیدی که می توانید در دکوراسیون منزل خود به کار بگیرید آشنا کرده ایم. بر اساس این مطلب رنگ های سفید ساده، سفید گچی، سفید استخوانی، سفید عاجی و… طیف های متفاوتی از رنگ سفید هستند که شما می توانید برای رنگ مبل سال خود روی آنها حساب کنید.

بابک مهرافشار
منزل آقای فاتح
بابک مهرافشار

همان طور که در این تصویر می بینید همراهی رنگ سفید با رنگ هایی مانند طوسی بسیار ساده و دلنشین است، اما شما می توانید این رنگ را با هر طیف گرم و یا سردی که مایل هستید همراه کنید، این یعنی در هماهنگی رنگ مبل سفید خود با سایر رنگ ها هیچ محدودیتی ندارید. کافی است که اعتدال را رعایت کرده و تناسب محیط را حفظ نمایید.  

امیر صادقی
عکاسی منزل خاص مونا و سعید در کرج
امیر صادقی

رنگ مبل کرم قهوه ای

رنگ های کرم و قهوه ای از پرطرفدارترین رنگ های مبلمان در دکوراسیون خانه ایرانی هستند. از مزیت های استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون منزل می توان به راحتی آنها در ست شدن با سایر رنگ ها اشاره کرد. برای مثال همان طور که در این تصویر می بینید استفاده از رنگ قرمز فرش در کنار مبلمان کرم توانسته ترکیب خوبی را ایجاد کند. بنابراین شما می توانید برای انتخاب رنگ مبل سال خود به سراغ طیف های کرم و قهوه ای نیز بروید. 

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه