Chidaneh.com placeholder image

پرده لوردراپه، همه چیز درباره این پرده کرکره عمودی!

به قلم: تحریریه چیدانه

در طراحی دکوراسیون هر فضایی انتخاب پرده نقطه عطفی به حساب می آید که می تواند سبک و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل را تکمیل کند. به همین دلیل هم دقت در انتخاب و خرید پرده مسئله بسیار مهمی خواهد بود. امروزه در بازار طراحی دکوراسیون داخلی، انواع و اقسام پرده هایی طراحی و ساخته می شوند که دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

در این میان پرده های کرکره ای به نوبه خودشان از طرفداران بسیاری برخوردار هستند. این نوع از پرده ها که بیشتر در فضاهای اداری تر مورد استفاده قرار می گیرند به نوبه خود انواع متفاوتی دارند که از میان آنها می توان به پرده لوردراپه اشاره کرد. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با پرده لوردراپه بیشتر بدانیم.

chidaneh ad banner

پرده لوردراپه

پرده لوردراپه چیست؟

همان طور که گفته شد پرده لوردراپه نوعی از پرده کرکره ای است که به صورت عمودی طراحی شده است. به همین دلیل است که شما می توانید این نوع از پرده ها را با نام کرکره پارچه ای عمودی نیز خطاب کنید. پیش از این در مطلبی با عنوان «پرده کرکره ای و مزایای آن در دکوراسیون داخلی منزل» گفته شده است که وقتی فضاهای خانه کوچک است، وسیله ها و مبلمان هایی که در آن استفاده می شود باید دارای کمترین تزئینات باشد. پرده های کرکره ای برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند، اگر دلیلش را می پرسید، باید بگویم به دلیل این که این نوع پرده ها فقط قاب پنجره را می پوشانند و تزئینات اضافی ندارند.

دکوراسیون لینو دیزاین
ترکیب و ست رنگ های پرده کرکره و کاغذ دیواری لینو
دکوراسیون لینو دیزاین

پرده کرکره ای بر خلاف تصور شما ظاهری مدرن دارد اما چون آن ها را از دیرباز در خانه ها دیده ایم فکر می کنیم که قدیمی شده اند، اما اگر سری به قسمت محصولات گروه پرده کرکره سان وی ایران بزنید می توانید ببینید که این پرده ها نیز با گذشت زمان تغییر کرده اند و حالا آن ها هم می توانند در خانه هایی با سبک دکوراسیونی مدرن جلوه گری کنند.

مطلب مرتبط: کرکره پنجره آشپزخانه، بهترین پرده برای قلب خانه!

پرده لوردراپه در خانه

برای توضیح اینکه لوردراپه چیست به طور کلی می توان گفت که پرده لوردراپه سهولت استفاده و کارایی این نوع از پرده ها باعث می شود که بسیاری از افراد برای فضاهای اداری و غیر اداری خود به سراغ این نوع از پرده ها بروند.

این نوع از پرده ها با پارچه هایی شبیه به تیغه ساخته می شوند که بر روی یک ریل آلومینیومی کنار هم قرار می گیرند و به وسیله یک اهرم به هم مرتبط می شوند. پرده لوردراپه را نیز مانند هر پرده کرکره ای دیگر می توان به راحتی جمع و باز کرد.

پرده لوردراپه قابل تنظیم

علاوه بر این یکی دیگر از ویژگی های ساختاری اصلی پرده لوردراپه آن است که شما می توانید با تغییر زاویه این پرده، میزان نور طبیعی که وارد فضا می شود را به هر اندازه ای که می خواهید تغییر داده و کنترل کنید. به همین دلیل هم هست که ویژگی تنظیم نور توسط پرده لوردراپه آن را به یکی از اولین انتخاب های بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

مطلب مرتبط: کدام پرده کرکره ای برای فضای پذیرایی مناسب است؟

درباره پرده لوردراپه

مزایای پرده لوردراپه

اگر بخواهیم به طور کامل به مزایای پرده لوردراپه بپردازیم باید بگوییم که این نوع از پرده کرکره در وهله اول قیمت بسیار مناسبی دارند و به همین دلیل نیز می توانند برای کسانی که با بودجه محدودتری رو به رو هستند گزینه های مناسبی باشند.

مسئله دیگری که می توان ضمن مزایای پرده لوردراپه بیان کرد عمر طولانی این پرده هاست. با وجودی که پرده لوردراپه و به طور کلی پرده کرکره از اجزا و قطعات بسیاری تشکیل شده، اما اگر بتوان از آن به خوبی نگهداری کرد عمر بسیار طولانی را برای شما به ارمغان خواهند داشت. به همین دلیل هم هست که توصیه می کنیم که کیفیت پرده لوردراپه را در اولویت انتخاب خود قرار دهید.

مطلب مرتبط: پرده زبرا، چقدر باهاش آشنایی دارید؟

فتودراپه
لوردراپه تصویری
فتودراپه

از دیگر مزایای پرده لوردراپه شست و شوی راحت این نوع از پرده است. به طور کلی شما می توانید پرده لوردراپه خود را به راحتی باز کرده و پارچه آن را به خوبی شست و شو دهید. این ویژگی مشترک اغلب پرده های کرکره ای است که باعث می شود بسیاری از کسانی که تمیزی پرده و راحتی شست و شوی آن ملاک اصلی انتخابشان است به سراغ این نوع از پرده ها بروند.

مزیت های پرده لوردراپه

همان طور که پیش از این نیز اشاره کردیم قابلیت تنظیم نور توسط پرده لوردراپه باعث می شود که این ویژگی را نیز به عنوان یکی دیگر از مزایای پرده لوردراپه در نظر بگیریم. با داشتن پرده کرکره و به خصوص پرده لوردراپه به دلیلی طراحی عمودی آن، کنترل میزان نور وارد شده در فضا خانه به خوبی صورت گرفته و در ساعت های مختلفی از روز قابل جا به جایی است.

معایب پرده لوردراپه

 معایب پرده لوردراپه

اگر بخواهیم معایب پرده لوردراپه را نیز بیان کنیم می توانیم عناوینی را در این رابطه در نظر بگیریم. برای مثال اینکه پرده لوردراپه به نسبت سایر مدل های پرده کرکره ای قدیمی تر است و به همین دلیل نیز شاید خیلی از افراد از خرید و استفاده از این نوع از پرده ها امتناع کنند.

همان طور که گفتیم پرده لوردراپه باکیفیت می تواند عمری طولانی داشته باشد. با این حال اگر پرده لوردراپه با خرابی رو به رو شد معمولا می توان دلایلی مشخص را عامل خرابی پرده لوردراپه دانست. معمولا خرابی های پرده عمودی یا همان پرده لوردراپه به دلیل پوسیدگی نخ های آن است. علاوه بر این نیز اگر نوارهای پرده لوردراپه شما به خوبی حرکت نکرد باید بدانید دلیل آن نیز جرم گرفتگی ریل است. با این حال می توان دلایل دیگری از جمله کج شدن کانال و شکستگی قطعات را نیز در نظر داشت.

مطلب مرتبط: انواع مدل پرده ، انتخاب و خرید آسان می شود!

پرده لوردراپه در منزل

استفاده از پرده لوردراپه در منزل

به طور کلی باید گفت که پرده لوردراپه نیز مانند هر پرده کرکره ای دیگری می تواند در فضاهای مختلفی از خانه مورد استفاده قرار بگیرد. پیش از این در مطلبی با عنوان «جای پرده کرکره در دکوراسیون داخلی خانه کجاست؟» به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است.

برای مثال بر اساس این مطلب شما می توانید این مدل پرده را در دکوراسیون آشپزخانه خود مورد استفاده قرار دهید. دکوراسیون آشپزخانه روشن و نورانی به افراد خانه انرژی زیادی می دهد و فردی که در این فضا آشپزی می کند از نور ورودی استفاده می کند. پرده کرکره در دکوراسیون آشپزخانه با کنترل شدت تابش نور خورشید می تواند فضایی روشن بوجود آورد که در عین حال از برخورد نور و آزار چشم جلوگیری کند.

مدرن ایده امرتات صبا
پرده لوردراپه چاپی
مدرن ایده امرتات صبا

علاوه بر این دکوراسیون نشیمن نیز می تواند انتخاب خوبی برای استفاده از پرده لوردراپه باشد، چرا که بر اساس همین مطلب در قسمت نشیمن آنچه بیشتر از یک پرده توقع می رود حفظ حریم است.

دکوراسیون نشیمن به عنوان فضای نیمه خصوصی نیازمند صمیمی و دنج بودن است. ولی در عین حال نباید تاریکی مطلق ایجاد کرد. پرده کرکره برای دکوراسیون نشیمن با توجه به قابلیت تنظیم ورود نور به داخل خانه می تواند نیازهای فضای نیمه خصوصی را تامین کند.

اجرای پرده کرکره ای

علاوه بر این شما می توانید پرده لوردراپه خود را در سایر فضاهایی همچون اتاق خواب، اتاق کار، سرویس بهداشتی و… نیز استفاده کنید. با این حال همان طور که پیش از این نیز اشاره شد، معمولا این نوع از پرده ها را می توان برای فضاهای اداری تر استفاده کرد. البته لازم به ذکر است که تنوع بالای پرده لوردراپه موجود در بازار باعث می شود که دست شما برای انتخاب پرده لوردراپه در دکوراسیون منزل نیز به مراتب بازتر باشد. بد نیست بدانید که پرده لوردراپه هایی که امروزه در بازار موجود هستند به انواع لوردراپه سه بعدی، لوردراپه آشپزخانه پارچه ای، لوردراپه اصفهان، لوردراپه چاپی و… تقسیم بندی می شود.

“شما می توانید برای خرید و سفارش انواع پرده لوردراپه از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه