Chidaneh.com placeholder image

خانه آپارتمانی شیک، سادگی خانه به سبک رویا و حمید در ساری + تصاویر

خلوت، سادگی و زیبایی دکوراسیون منزل مجموعه ای از ایده آل های یک خانه امروزی و طراحی شده به شمار می آید. وقتی اعضای خانواده با دقت و حوصله بسیاری دکوراسیون منزل خود را طراحی کرده و آن را چیدمان می کنند می توان لذت زندگی در جای جای خانه را در وجود آنها حس کرد. به همین دلیل هم هست که هر کسی خانه خود را با تمام وجود دوست دارد. در این مطلب از تور خانه گردی چیدانه به خانه رویا و حمید در ساری رفته ایم و داستان طراحی و چیدمان این خانه آپارتمانی شیک را از زبان خود آنها شنیدیم، خانه ای که منزل پدری بوده و حالا چند سالی است که بازسازی کامل شده و به منزل دنج و امن این زوج جوان تبدیل شده است. با ما همراه باشید تا منزل زیبای رویا و حمید را بیشتر بشناسیم.

منزل زیبای خانم منصوری فر

گروه معماری اشکان اذانی

خانه رویا و حمید در یک نگاه:

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • شغل صاحب خانه: خانم خانه: طراح دکوراسیون چوبی/ شغل آقای خانه: کار در حوزه جرثقیل
  • موقعیت: ساری/ محله شاهزاده حسین
  • متراژ فضا: 120 متر
  • سال ساخت: 1396
  • طبقه: دوم
  • ملک: شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: طوسی و رنگ چوب
  • طراح دکوراسیون: خانم خانه

منزل زیبای خانم منصوری فر

داستان خانه آپارتمانی شیک رویا و حمید

دکوراسیون خانه خود را در 5 کلمه توصیف کنید

گرم، خلوت، ساده، دنج و سبز

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

ما برای این خانه انتخاب خاصی نداشتیم، چراکه منزلی که در آن سکونت داریم پیش از این خانه‌ پدری همسرم بوده که کامل تخریب و مجددا از نو ساخته شده و به سه واحد مجزا تفکیک شده است. به همین دلیل نیز برای پیدا کردن این خانه زمانی صرف نشد، بلکه تنها مدتی زمان برد تا خانه مجددا ساخته شود.

منزل زیبای خانم منصوری فر

طراحی خانه آپارتمانی شیک

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

باید بگویم که از نظر ما سادگی هیچوقت تکراری نمی شود. به همین دلیل هم همیشه سعی کردیم که با حفظ این سادگی به دنبال مکانی دنج باشیم، جایی که خلوت، خنک، سبز و پرنور باشد. از وقتی به یاد دارم ساده و خلوت بودن فضای منزل برایمان مهم‌ترین گزینه در طراحی دکوراسیون منزل بوده. تقریبا 10 سالی می شود که ازدواج کرده ایم و بیشتر وسایل خانه را نیز از همان زمان نگه داشته ایم و همچنان استفاده می کنیم برای مثال مبلمان منزل مربوط به همان زمان هستند و به دلیل کیفیت خوبی که داشتند دچار هیچ مشکلی نشدند. علاوه بر این به دلیل ساده بودنشان نیز دلمان نمی آمد که آنها را تغییر دهیم. به همین دلایل است که می گوییم ما از طرفداران پر و پا قرص سادگی در خانه آپارتمانی شیک خود هستیم.

منزل زیبای خانم منصوری فر

سبک خانه آپارتمانی شیک

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

خب باید بگویم که ما عاشق خانه های اروپایی و کلاسیک هستیم. به علاوه اینکه به سبک مدرن هم علاقه داریم. به همین دلیل هم سعی کردیم که با کمک سبک تلفیقی به سراغ علاقه مان برویم و خانه مان را همان طور که دوست داریم چیدمان کنیم.

منزل زیبای خانم منصوری فر

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می دهد؟

یکی از ویژگی های خیلی خوبی که خانه ما دارد و من هم عاشق آن هستم این است که وقتی از در ورودی که وارد منزل می شویم بوی نم خاک گلدان ها و چوب ‌ها می توانند ما را به جنگل هایی سبز ببرند. با اینکه ما در شمال ایران زندگی می کنیم و با طبیعت خو گرفته ایم، اما همچنان عاشق جنگل و سرسبزی آن هستیم و هیچ وقت حس جنگل هایی خنک با بوی برگ و چوب دلمان را نزده، بلکه رفته رفته ما را بیشتر به خود وابسته کرده است. به همین دلیل هم می توانیم بگوییم که حفظ این حس و حال خوب و پرطراوت در خانه، ویژگی ای است که به خانه آپارتمانی شیک ما حس خانه بودن می دهد.

مطالب مرتبط:

منزل زیبای خانم منصوری فر

چالش خانه آپارتمانی شیک

بزرگ ترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟

بزرگ ترین چالش بزرگ‌ترین چالش یا بهتر است بگوییم دردسری که طراحی دکوراسیون منزل ما به نبال داشت رنگ پارکت های کف خانه بود. خیلی تلاش کردیم که رنگی انتخاب کنیم که فضای خانه را کوچک و دلگیر نشان ندهد. به همین دلیل هم نمی دانم که انتخابمان تا چه حد موفقیت آمیز بوده است.

پیشنهاد چیدانه: از کجا بخریم؟ از چه کسی کمک بگیریم؟

برای انتخاب پارکت و کفپوش خانه خود از اهالی فن پیشنهادی چیدانه کمک بگیرید:

منزل زیبای خانم منصوری فر

کمبود فضا در خانه آپارتمانی شیک

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

ما سعی کردیم که برای مواجهه با مشکل کمبود فضا از وسایلی استفاده کنیم که واقعا به آنها احتیاج داریم. این یعنی تا جای ممکن از استفاده و خرید وسایل اضافه و غیر ضروری اجتناب کردیم. در نهایت هم خانه مان از شلوغی بیش از حد در امان ماند!

منزل زیبای خانم منصوری فر

وسایل خانه آپارتمانی شیک

آیا وسیله خاطره انگیز و یادگاری را در دکوراسیون خانه استفاده کرده اید؟

بله، وسیله دوست داشتنی و خاطره انگیز منزل ما سماور ذغالی مادرم است که با دو فنجان زیبا از ایشان هدیه گرفتم. این هدیه برای ما بسیار با ارزش و خاطره انگیز است.

آخرین وسیله ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله ای که برای خانه آپارتمانی شیک خود خریداری کردیم تلویزیون بود که با قیمت چیزی حدود 13 میلیون و هشتصد هزار تومان خریداری شد.

مطالب مرتبط: 

منزل زیبای خانم منصوری فر

آیا وسیله ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

بله. من عاشق هنر و موسیقی و سازهایی مثل سه‌تار هستم و سعی می کنم که فضای خانه خود را همیشه با هنر گرم و زیبا نگه دارم. به همین دلیل هم به سراغ هنر رفتم. یکی از کارها و هنرهایی که پیش گرفتم معرق کاری است. یکی از تابلوهای معرق کاری که بر روی دیوار ورودی منزل نصب شده کار خودم است و آن را هم خیلی دوست دارم.

منزل زیبای خانم منصوری فر

تجربه طراحی خانه آپارتمانی شیک

با تجربه هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

تجربه‌ای که طی این ده سال بدست آوردم توصیه من به مخاطبان این هست که قبل از خرید هر دکوری برای چیدمان فضای منزلشون هدف و برنامه‌ریزی داشته باشن و باور داشته باشنداگر هوشمندانه عمل کنند قدیمی ترین خونه رو میشه طوری طراحی کرد که متوجه قدیمی بودنش نشن
و در آخر سادگی و خلوتی خونه رو امتحان کنید ببینید چه انرژی خاصی میگیرید. زیاد سخت نگیریم به این ساده زیستن ها

منزل زیبای خانم منصوری فر

بیشتر وقت خود را در کدام فضا سپری می کنید؟

باید بگویم که من بیشتر وقت خود را در طول روز در فضای خنک بین گل و گیاه و البته پنجره سپری می کنم و با آرامش کتاب می خوانم، طراحی می کنم و گاهی نیز ساز می زنم.

عکاس: رویا منصوری فر

مطالب بیشتر: 

 شما هم می توانید تصاویر دکوراسیون منزل خود را از طریق واتس اپ یا تلگرام به شماره 09388547140 ارسال کنید یا به پیج چیدانه کالا دایرکت بفرستید تا درباره داستان خانه شما هم بگوییم.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه