کابینت دو رنگ و هر آنچه باید درباره آن بدانید

کابینت دو رنگ و هر آنچه باید درباره آن بدانید

به قلم: المیرا فلاحیان

مردم به صورت روزانه مدت زمان بسیاری را در آشپزخانه‌های خود می‌گذرانند. این بدان معناست که آشپزخانه، یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش‌های هر خانه به حساب می‌آید. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که زمان زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانید، فکر نمی‌کنید که باید کاری برای زیباتر دیده شدن فضای آن انجام دهید؟ مکانی که انقدر مورد استفاده شماست، نباید زیباتر باشد؟ شاید سوال‌های بسیاری در رابطه با این ترند زیبا و پرطرفدار در ذهنتان نقش بسته باشد. در ادامه این مطلب با چیدانه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با کابینت دو رنگ، مزایای این نوع کابینت‌ها و نکاتی که باید پیش از قرار دادن این کابینت‌ها در آشپزخانه در نظر داشته باشید را مطرح کنیم.

کابینت دو رنگ

قالیشویی ادیب

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

دلایل محبوبیت کابینت دو رنگ

کابینت دو رنگ یکی از داغ‌ترین ترندهای حال حاضر برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌هاست. این مدل کابینت به دلایل مختلفی توانسته محبوبیت بسیاری در میان مردم و طراحان داخلی بدست آورد. کابینت دو رنگ می‌تواند زیبایی به خصوص و خیره‌کننده‌ای به آشپزخانه شما ببخشد. همچنین فضای کوچک آشپزخانه‌تان را بزرگتر و دلبازتر نشان دهد و در عین حال قیمت مناسبی نیز دارد. همین دلایل را می‌توانیم اصلی‌ترین دلایل محبوبیت کابینت‌های دو رنگ بدانیم.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

کابینت دورنگ چیست؟

معمولا آشپزخانه‌های قدیمی، کابینت‌بندی تک‌رنگ داشتند. بدان معنا که کابینت‌های بالایی رنگی کاملا یکسان و یا بسیار مشابه با رنگ کابینت‌های زمینی داشتند. معمولا اکثر اجزای آشپزخانه‌های قدیمی، در یک تناژ رنگی بودند و همین موضوع سبب می‌گشت که فضای داخلی آشپزخانه خسته‌کننده به نظر برسد. امروزه با روی کار آمدن کابینت دو رنگ و افزایش محبوبیت آن‌ها در میان مردم، آشپزخانه‌های قدیمی تک رنگ، دیگر از محبوبیت سابق برخوردار نیستند.

واژه «کابینت دو رنگ» اشاره به هر نوع آشپزخانه‌ای با کابینت‌بندی دو رنگ مختلف دارد. این ترکیب دو رنگ کابینت‌بندی می‌تواند به شکل‌های مختلفی در آشپزخانه ظاهر شود. در برخی موارد ممکن است تمام کابینت‌های آشپزخانه یک رنگ باشند و قسمت جزیره آشپزخانه رنگ متفاوت داشته باشد. در موارد دیگر نیز ممکن است نیمی از کابینت‌ها یک رنگ باشند و نیم دیگر رنگی متفاوت از آن داشته باشند.

برخی از صاحب خانه‌ها ترجیح می‌دهند که کابینت‌هایی با یک رنگ مدرن یونیک را با کابینت‌های چوبی ساده و بدون رنگ ترکیب نمایند. یا حتی برخی از افراد کابینت‌های رنگ شده با رنگ‌های متضاد را با هم ترکیب می‌کنند و جلوه‌ای منحصر به فرد به فضای داخلی آشپزخانه خود می‌بخشند.

در زمان‌های قدیم، کابینت‌ها رنگ‌هایی مشابه رنگ پس زمینه دیوارها داشتند و چندان به چشم نمی‌آمدند. اگر فردی می‌خواست جلوه‌ای زیبا و منحصر به فرد به آشپزخانه ببخشد، باید رنگ شادی را برای کابینت‌ها انتخاب می‌کرد و یا رنگ دیوارها را تغییر می‌داد. امروزه، طراحان داخلی متوجه شده‌اند که به کار بردن کابینت‌های دو رنگ در آشپزخانه بهترین راهکار برای زیباتر کردن فضای داخلی آشپزخانه‌ها است.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

کابینت دو رنگ چه مزایایی دارد و چگونه فضای آشپزخانه را متحول می‌کند؟

حال با تعریف کابینت دو رنگ آشنا شدید و فهمیدید که چگونه می‌توانید از آن در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان کمک بگیرید. شاید برایتان سوال باشد که استفاده از این کابینت‌ها چه مزایایی را برایتان به همراه خواهد داشت و چه چیزهایی این کابینت‌ها را به بهترین انتخاب برای شما بدل می‌کند؟

مطلب پیشنهادی:  دکوراسیون کابینت آشپزخانه، از طراحی تا اجرای کابینت نئوکلاسیک

کابینت‌های دو رنگ مزایای بسیار زیادی دارند. در ادامه به اصلی‌ترین مزایای این کابینت‌ها اشاره خواهیم کرد تا بتوانید پاسخ سوال خود را از میان آن‌ها بیابید. پیشنهاد ما این است که با آگاهی بیشتری اقدام به خرید این نوع خاص از کابینت‌های آشپزخانه کنید.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

1. کابینت دو رنگ؛ زیبایی آشپزخانه را چندین برابر می‌کند

کابینت دو رنگ می‌تواند ساده‌ترین آشپزخانه را نیز تبدیل به آشپزخانه‌هایی شیک و بسیار منحصر به فرد کند. این کابینت‌ها زیبایی آشپزخانه‌ها را چندین برابر می‌کنند و ظاهری شیک و در عین حال آرامش‌بخش به فضای آشپزخانه هدیه می‌دهد. قرار دادن کابینت‌های دو رنگ در فضای داخلی آشپزخانه می‌تواند بهترین راه برای افزایش زیبایی آشپزخانه‌ها باشد. علاوه بر تمام این نکات، استفاده از جزئیات زیبا در کنار این کابینت‌ها می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را به اوج خود برساند.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

2. ارزش خانه را برای فروش مجدد، افزایش می‌دهد

از آن جایی که کابینت‌های دو رنگ یکی از اصلی‌ترین ترندهای حال حاضر برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌های مدرن به حساب می‌آیند، به کار بردن آن‌ها در آشپزخانه می‌تواند سبب جذب مشتریان بیشتری برای خانه شود. اگر قصد دارید که خانه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به فروش برسانید، نصب کابینت‌های دو رنگ می‌تواند احتمال فروش را به حداکثر برساند. زیرا این کابینت‌ها به سرعت به چشم خریداران با دقت شما، که به دنبال خانه‌ای آماده برای نقل مکان هستند، خواهد آمد و نظر آن‌ها سریع‌تر به خود جلب خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: رنگ آشپزخانه مدرن، کاشی و کابینت مدادرنگی آشپزخانه!

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

3. آشپزخانه‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد

استفاده از کابینت دو رنگ می‌تواند بهترین راهکار برای ساختن فضایی موهومی در آشپزخانه‌های کوچک باشد. اگر کابینت‌های سفید رنگ را در قسمت بالایی نصب کنید و کابینت‌های رنگ تیره را قسمت پایینی نصب نمایید، چشم افراد و بینندگان، ناخودآگاه به قسمت بالایی و روشن‌تر آشپزخانه کشیده می‌شود. همین موضوع سبب می‌گردد که آشپزخانه شما بزرگتر از چیزی که واقعا هست، دیده شود. اگر از رنگ سفید و یا هر رنگ روشن دیگری در کابینت‌های دیواری بالا استفاده کنید، متوجه می‌شوید که آشپزخانه شما روشن‌تر خواهد شد. زیرا رنگ‌های روشن کابینت می‌توانند نوری که از پنجره‌ها به داخل می‌آید را بازتاب کنند و فضای آشپزخانه را روشن‌تر کنند.

مطلب خواندنی: کابینت آشپزخانه ال، مدلی ایده آل برای آشپزخانه کوچک

کابینت دورنگ

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

نکاتی که پیش از قرار دادن کابینت دو رنگ در آشپزخانه باید بدانید

اگر به کابینت‌های دو رنگ علاقه پیدا کرده‌اید و قصد دارید از آن‌ها در دکوراسیون داخلی آشپزخانه‌تان استفاده کنید، لازم است چند نکته را در ذهن داشته باشید. آگاهی نسبت نکات زیر می‌تواند سبب گرد که انتخاب‌های بهتر و صحیح‌تری داشته باشید:

1. قسمت کانونی آشپزخانه‌تان را انتخاب کنید

اولین گامی که باید پیش از قرار دادن کابینت دو رنگ در آشپزخانه‌تان انجام دهید، این است که قسمت کانونی آن را مشخص نمایید. منظور از قسمت کانونی قسمتی است که می‌خواهید رنگ کابینت‌های آن با سایر نقاط آشپزخانه متفاوت باشد. بسیاری از مردم و طراحان داخلی قسمت جزیره آشپزخانه را به عنوان نقطه کانونی آن مشخص می‌کنند، اما این تنها گزینه موجود نیست.

مطلب پیشنهادی:  13 کابینت جزیره شیک در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

گزینه دیگر این است که کابینت‌هایی را که جدا از کابینت‌های دیگر قرار گرفته‌اند را به عنوان نقطه کانونی مشخص کنید و رنگ آن را متفاوت از دیگر کابینت‌های آشپزخانه انتخاب نمایید. به عنوان مثال کابینت‌هایی که به صورت ردیفی در طول یک دیوار قرار گرفته‌اند و یا کابینت‌های اطراف یخچال را نیز می‌توانید نقطه کانونی در نظر گرفته و رنگ آن‌ها را متفاوت از کابینت‌های دیگر انتخاب نمایید. این ایده چندان مناسب آشپزخانه‌هایی که کابینت‌های آن‌ها نزدیک به هم هستند، نمی باشد. کابینت‌های که به شکل U چیده شده‌اند گزینه مناسبی برای دو رنگ بودن نمی‌باشند.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

2. رنگ‌های مورد نظرتان را انتخاب کنید

شاید به نظر ساده باشد، اما یافتن دو رنگ مختلف به خوبی با یکدیگر همخوانی داشته باشند بسیار چالش برانگیز است. در این مواقع می‌توانید تصاویری را به صورت اینترنتی بیابید و از آن‌ها کمک بگیرید. یا می‌توانید حرفه‌ای تر عمل کرده و از شرکت‌های متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانند نمونه‌ها را به شما نشان دهند.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

استفاده از رنگ‌های پر حرارت و عامه‌پسند می‌تواند انتخاب فوق‌العاده‌ای برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما باشد، اما اگر علاقه‌ای به رنگ‌های شاد و پر حرارت ندارید، مجبور نیستید از این رنگ‌ها برای کابینت‌های دو رنگ خود استفاده کنید. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که رنگ سفید را با رنگ طبیعی چوب ترکیب نمایند و در کابینت دو رنگ از آن استفاده کنند تا آشپزخانه جلوه‌ای طبیعی به خود گیرد. گاهی همین تغییرات ساده در دکوراسیون می‌تواند تاثیری شگفت‌آور بر زیبایی ظاهری محیط داشته باشد.

مطلب خواندنی: کابینت روکش چوب انتخابی زیبا و مقرون به صرفه!

دقت داشته باشید که اگر از رنگ‌های روشن‌تر برای کابینت دو رنگ خود استفاده کنید، ممکن است این رنگ روشن رنگ غالب فضای آشپزخانه شما شود. پس مطمئن شوید که مشکلی با استفاده از این رنگ در دکوراسیون ندارید.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

3. از رنگ‌های تیره‌تر در کابینت‌های پایین‌تر استفاده کنید

یکی از اصلی‌ترین نکاتی که به هنگام استفاده از کابینت‌های دو رنگ در دکوراسیون آشپزخانه باید در نظر داشته باشید این است که حتما از رنگ‌های تیره برای کابینت‌های پایینی و زمینی استفاده نمایید و کابینت‌های بالایی یا دیواری را روشن انتخاب کنید.

زمانی که کابینت‌های پایینی شما تیره باشند، فضای آشپزخانه‌تان محدوده مشخصی خواهد داشت. به خصوص اگر آشپزخانه‌تان دارای اوپن باشد، انتخاب رنگ تیره برای کابینت‌های زمینی، یک الزام برایتان به حساب خواهد آمد. رنگ روشنی که برای کابینت‌های بالایی انتخاب می‌کنید می‌توانند رنگ چیره‌ی فضای آشپزخانه‌تان باشند و همین موضوع سبب می‌گردد که فضای آشپزخانه روشن‌تر، منحصر به فرد‌تر و همچنین بزرگ‌تر دیده شود.

از انتخاب رنگ‌های تیره برای کابینت‌های دیواری بپرهیزید. تنها در صورتی می‌توانید از یک رنگ تیره برای کابینت‌های بالایی استفاده کنید که این رنگ تنها به منظور ایجاد تغییری کوچک و تنها در بخشی از آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

4. جزئیات را فراموش نکنید

اگر قصد دارید که از کابینت دو رنگ برای آشپزخانه خود استفاده کنید، مهم است که از عنصری برای ترکیب صحیح این دو رنگ با یکدیگر استفاده کنید. در برخی موارد ممکن است افراد، رنگی را انتخاب نمایند و سپس ترکیب روشن‌تر این رنگ را برای کابینت‌های بالایی استفاده کرده و از ترکیب تیره‌تر آن برای کابینت‌های پایینی استفاده نمایید.

مطلب پیشنهادی: کابینت مشکی، رنگش یه دست باشه یا ترکیبی؟

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

در برخی موارد نیز این عنصر می‌تواند یک جسم خارجی باشد. همیشه پیشنهاد می‌شود که به هنگام استفاده از کابینت دو رنگ در آشپزخانه، جسمی خارجی به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد تطابق میان دو رنگ کابینت‌ها در نظر گرفته شود. فضای آشپزخانه و کابینت دو رنگ با همین اجسام با یکدیگر وفق پیدا می‌کنند و استفاده از این رنگ‌ها به وش صحیح می‌تواند سبب زیبایی بیش از حد فضای داخلی آشپزخانه شود. در نتیجه فضایی که مدت زیادی را در طول روز در آن می گذرانید، زیبایی خاص خود را خواهد یافت و در نتیجه این زیبایی روی روحیه شنا نیز تاثیرات مثبت خواهد گذاشت.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

از افراد متخصص کمک بگیرید

کمک گرفتن از طراحان داخلی، شرکت‌های طراحی و افراد متخصص دیگر در این زمینه می‌تواند سبب گردد که انتخابات دیگری داشته باشید و در نتیجه فضای داخلی آشپزخانه‌تان نیز زیباتر شود. همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، کمک گرفتن از متخصصین در انتخاب رنگ‌های کابینت دورنگ می‌تواند سبب گردد که محیط آشپزخانه دلبازتر و زیباتر به نظر آید. پس پیشنهاد ما این است که پیش از اقدام به استفاده از کابینت دو رنگ در آشپزخانه، از افراد متخصص راهنمایی و کمک بگیرید.

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

کابینت‌های دو رنگ می‌توانند زیبایی هر آشپزخانه‌ای را به اوج برسانند و ساده ترین آشپزخانه‌ها را نیز به مکانی شیک و بسیار آرام تبدیل کنند. اما هرگونه اشتباه در انتخاب رنگ‌ها می‌تواند فضای آشپزخانه را خسته‌کننده و زشت نماید. پس اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان را زیباتر کرده و تغییراتی چشمگیر در آن ایجاد کنید، بهتر است از به روشی صحیح و با کمک گرفتن از افراد متخصص، از کابینت‌های دو رنگ استفاده نمایید. نکاتی که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم را نیز نادیده نگیرید تا بتوانید انتخابی کاملا صحیح و عاقلانه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: کابینت نسکافه‌ای، چه رنگ‌هایی باهاش خوب می‌شه؟

در ادامه مطلب عکس‌های بیشتری از کابینت دو رنگ آشپزخانه را مشاهده کنید:

کابینت دورنگ آشپزخانه

کابینت دو رنگ آشپزخانه

انواع کابینت دورنگ مدرن

مدل کابینت دورنگ سبز و مشکی

کابینت دورنگ شیک

کابینت دورنگ چوبی

کابینت دورنگ آشپزخانه سفید و زرشکی

کابینت دورنگ کلاسیک

کابینت دو رنگ در آشپزخانه

در آخر

فراموش نکنید که انتخاب صحیح کابینت دو رنگ توسط شما می‌تواند تاثیر بسزایی بر زیبایی آشپزخانه و همچنین تمام دکوراسیون خانه شما داشته باشد. پس به هنگام انتخاب المان‌ها نهایت دقت و سلیقه خود را به کار گیرید.

منبع: wolfhomeproducts

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه