Chidaneh.com placeholder image

چراغ سنسور دار شارژی، وقتشه که همه جا روشن باشه!

به قلم: مژگان احمدی

چراغ سنسور دار شارژی: یکی از مشکلات رایج نورپردازی داخلی این است که می‌خواهیم به بخش‌هایی از خانه مثل داخل کابینت‌ها یا داخل کمدهای لباس که قبلا ساخته شده‌اند نور اضافه کنیم اما امکان سیم‌کشی برای نورپردازی به این آسانی‌ها میسر نیست. برای این مشکل راه حلی وجود دارد که اگر ندانید احتمالا یا قید نورپردازی را می‌زنید و یا هزینه زیادی را از نظر زمانی و مالی برای تخریب دکور و سیم‌کشی متحمل می‌شوید. این راه حل استفاده از چراغ های سنسوردار شارژی است که برای همین منظور تولید می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این چراغ‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

چراغ سنسور دار شارژی

نحوه کار چراغ سنسور دار شارژی چگونه است؟

این نوع چراغ سنسور دار ال ای دی به صورت شارژی کار می‌کند. یعنی باطری دارد و تا زمانی که شارژ باطری تمام نشده به درستی کار می‌کند و پس از آن باید به فکر تعویض یا شارژ باطری باشید. مثلا اگر از چراغ سنسور دار شارژی با باتری قابل شارژ لیتیومی (Lithium-ion battery)باشد، معمولا عمرزیادی دارد و با استفاده از کابل و درگاه شارژ USB، براحتی می‌توان چراغ را شارژ و آماده استفاده کرد. یعنی می‌وانید چراغ را از محل نصب جدا کرده، شارژ کنید و دوباره نصب کنید.

چوب و هنر

چراغ سنسور دار شارژی را عموما به صورت مگنت دار می‌سازند تا به آسانی قابل نصب و جداسازی باشند. البته مگنت برای چسباندن چراغ به سطوح غیرفلزی کاربرد ندارد. به همین دلیل نیز نوعی چسب دو طرفه مخصوص برای این منظور به همراه این چراغ‌ها ارائه می‌شود.

چراغ سنسور دار زیر تخت

عملکرد چراغ سنسور دار باطری خور فرقی با مدل سیم‌کشی شده ندارد. همه این چراغ‌ها به کمک سنسور حرکتی مادون قرمز PIR پس از ثبت حرکت به طور خودکار روشن شده و در صورت نبودن حرکت در محدوده دید سنسور خاموش می‌گردند.

توجه داشته باشید که چراغ های سنسوردار شارژی به منظور مصرف کم‌تر و ایمنی بیشتر عموما ولتاژ‌های بسیار پایینی دارند. و اینکه این چراغ‌ها معمولا دارای دو یا سه ولوم تنظیم نیز هستند:

  1. یک ولوم برای تنظیم نمودن میزان شدت روشنایی محیط به منظور روشن شدن سنسور (یعنی می‌توانیم مشخص کنیم که چراغ فقط در شب عمل کند یا در شبانه‌روز)
  2. یک ولوم برای تنظیم مدت زمان روشن ماندن چراغ
  3. و یک ولوم نیز برای تنظیم میزان حساسیت سنسور تشخیص حرکت به عبور اجسام بزرگ و کوچک
چراغ های سنسور دار شارژی

چراغ سنسور دار شارژی در چه جاهایی قابل استفاده است؟

این چراغ‌ها کاربردهای گسترده‌ای دارند. از کابینت‌ها و شلف‌ها گرفته تا هر بخشی از خانه که امکان دسترسی به برق شهر ندارد. پیشرفت سیستم‌های روشنایی LED باعث شده تا این چراغ‌ها بتوانند با مصرف بسیار کم انرژی و از طریق باطری عملکرد بسیار خوبی از نظر کارایی و زیبایی داشته باشند. در ادامه به بعضی از رایج‌ترین کاربردهای چراغ های سنسور دار شارژی اشاره کرده‌ایم:

  1. استفاده از انواع چراغ زیر کابینتی سنسور دار شارژی ال ای دی
  2. استفاده از انواع چراغ سنسور دار داخل کابینت
  3. نورپردازی با چراغ های سنسور دار خطی در زیر کابینت روشویی
  4. نورپردازی داخل کتابخانه با چراغ های ال ای دی شارژی
  5. نورپردازی داخل کمد لباس با استفاده چراغ های سنسور دار باتری خور (در این مورد میتوان هم از چراغ‌های ال ای دی سنسور دار استفاده کرد و هم از چراغ‌ های رگال سنسور دار شارژی که عملا هم نقشه رگال را دارند و هم روشنایی کمد لباس را تامین می‌کنند)
  6. استفاده از انواع چراغ سنسور دار شارژی در زیر نرده راه پله
  7. استفاده از چراغ سنسور دار راه پله دیواری که می‌توان هم از کنار در راستای دیوار نصب نمود و هم زیر هر پله قابل نصب‌اند
  8. استفاده از چراغ های ledسنسور دار در زیر تختخواب بزرگسالان و کودکان
نورپردازی با استفاده از چراغ سنسور دار شارژی

مزیت نورپردازی با استفاده از چراغ سنسور دار شارژی

مهم‌ترین مزیت استفاده از چراغ سنسور دار باطری خور در این است که:

  • نه نیاز به سیم‌کشی دارد
  • و نه نیاز به کلید قطع و وصل

با استفاده از این چراغ های سنسوردار بدون نیاز به کلید هر زمان که شخصی در نزدیکی محل چراغ حضور یافت روشنایی محیط تا اندازه‌ای تامین خواهد شد. مثلا در سرویس بهداشتی، آشپزخانه، انباری، راه پله‌ها و…

چراغ سنسور دار کمد لباس

این نوع نورپردازی در واقع برای تاریکی شب بسیار توصیه می‌شود. زیرا می‌توان بدون روشن کردن چراغ‌های دیگر به راحتی و با دید نسبتا کافی به رفت و آمد و انجام برخی کارها پرداخت. به عنوان مثال:

  • اگر بچه نیمه‌شب بیدار شود با نور لایتی که چراغ‌های سنسوردار شارژی تامین می‌کنند از تاریکی مطلق نمی‌ترسد
  • اگر در خانه شخص توان‌یابی با مشکلات حرکتی زندگی می‌کند، استفاده از این چراغ‌ها امنیت و آسایش او را در نیمه‌شب بیشتر خواهد کرد
  • اگر نیمه شب برای رفتن به سرویس بهداشتی از خواب بیدار شدید می‌توانید با همین نور لایت و بدون اینکه کسی از نور چراغ‌های دیگر بیدار شود به کارتان برسید
  • یا مثلا اگر نصفه شب تنشه شدید می‌توانید بدون روشن کردن هیچ چراغی با دید نسبتا کافی از تخت پایین بیایید، به آشپزخانه بروید و آب بنوشید

به نظر می‌رسد که استفاده از انواع چراغ‌های سنسور دار شارژی سقفی و دیواری در بخش‌های مختلف خانه، آسایش و امنیت را نیز با کم‌ترین زحمت در کنار زیبایی به همراه دارند. و این عالی است! اینطور نیست؟

 چراغ های سنسوردار بدون نیاز به کلید

حرف آخر:

پیشرفت سیستم‌های روشنایی و انواع چراغ‌های ال‌ای‌دی عملا دستمان را در نورپردازی داخلی بسیار باز گذاشته است. شاید در گذشته دغدغه تغییر دکور و تخریب برای سیم‌کشی مطرح بود اما امروزه می‌توانیم بدون نیاز به سیم‌کشی و هیچ تخریبی بخش عمده‌ای از نیازمان به روشنایی را تامین کنیم. خرید چراغ سنسور دار شارژی و نصب آن در محل‌های مورد نیاز یک راه حل عالی برای رسیدن به نورپردازی سریع، کاربردی و زیباست. پیشنهاد می‌کنیم همین حالا یک تب جدید باز کرده و عبارت “خرید اینترنتی چراغ سنسور دار شارژی" را جستجو کنید.

مطالب پیشنهادی مرتبط:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه