Chidaneh.com placeholder image

انواع دریچه کولر فانتزی، به جزئیات خونه‌ت توجه کن

این مقاله برای چه کسانی مناسب است؟ برای آن‌هایی که دلشان می‌خواهد جزئی‌ترین گوشه‌های خانه را با ایده‌هایی نو و جذاب زیبا‌تر کنند. در ادامه می‌خواهیم شما را با انواع دریچه کولر فانتزی آشنا کنیم. چرا؟ چون به تابستان نزدیک می‌شویم و کم‌کم زمان روشن شدن کولرها فرا می‌رسد. پس وقتش رسیده فکری هم برای زیباتر کردن این گوشه منزل‌تان بکنید.

دریچه کولر فانتزی

دیگه مثل قدیم نیست، همه چی خوشگلش پیدا میشه!

شاید روزی کسی فکرش را هم نمی‌کرد که بتوان دریچه کولر را نیز جزء محصولات دکوراتیو دسته‌بندی کرد. اما امروزه اینطور نیست. توجه به جزئیات در هوم‌دیزان و به طور کلی در دیزاین بسیار اهمیت پیدا کرده و به گوشه‌گوشه‌های خانه راه یافته است.

گروه معماری اشکان اذانی

امروزه خانواده‌های بیشتری به دنبال زیباسازی و دکوراسیون فضاهای داخلی خانه هستند. از این رو تولید کنندگان نیز تنوع محصولات خود را به طرز چشمگیری افزایش داده‌اند. این حتی در مورد دریچه‌های کولر نیز صدق می‌کند و امروزه می‌بینیم که انواع دریچه کولر فانتزی به دسته‌بندی این محصولات اضافه شده و جزء محبوب‌ترین محصولات دکوراتیو شده است.

مطلب پیشنهادی: راه اندازی کولر آبی، مهم ترین نکات + 8 مرحله

انواع دریچه کولر فانتزی

معرفی انواع دریچه کولر فانتزی

این دریچه‌ها تنوع نسبتا زیادی از نظر متریال و طرح دارند و می‌توانید بر اساس سبک دکوراسیون خانه طرح و سبک مورد نظرتان را بخرید.

این دریچه‌ها معمولا از جنس آلومینیوم، استیل، آهن، چوب و فایبرگلاس هستند و در انواع طرح‌های مدرن و کلاسیک به شکل‌های ساده و مشبک ساخته می‌شوند.

برخی مدل‌های دریچه کولر فانتزی دارای درپوش هستند. مهم‌ترین مزیت مدل‌های درپوش‌دار این است که در سایر فصول که معمولا از کولر استفاده نمی‌شود می‌توان آن را بسته کرد و مانع از ورود گرد و غبار و همچنین باد سرد به داخل منزل شد.

دریچه کولر جدید

دریچه کولر جدید، فانتزی و شیک!

معمولا آن‌هایی که دنبال مدل‌های فانتزی هستند اغلب انواع مدل دریچه کولر چوبی جدید را مخصوصا برای محیط‌های مسکونی ترجیح می‌دهند. چون هم از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع هستند و هم جلوه‌ی بسیار خوبی دارند. به عنوان مثال اگر سبک دکوراسیون منزل‌تان کلاسیک است یا از سبک‌هایی مثل روستیک استفاده می‌کنید، انواع دریچه کولر فانتزی چوبی برای شما بسیار مناسب هستند.

در مقابل اگر دکوراسیون مدرن و یا مینیمال دارید احتمالا دریچه‌های چوبی چندان مناسب دیزاین منزل شما نیستند. شما بهتر است به سراغ انوع دریچه کولر مدرن فلزی یا حتی فایبرگلاس بروید که ظاهری ساده و مینیمال دارند.

البته این یک قاعده کلی نیست. یعنی در بسیاری از موارد مدل‌های چوبی و فانتزی نیز برای دکوراسیون مدرن و امروزی به کار رفته و به همین ترتیب مدل‌های فایبرگلاس یا مدل‌های فلزی با طراحی‌های لاکچری نیز برای خانه‌هایی با سبک‌های کلاسیک به کار می‌روند.

انواع دریچه کولر فانتزی آلومینیومی نه تنها رنگ‌بندی متنوعی دارند بلکه دارای طول عمر و ماندگاری بالایی نیز هستند.

چطور از دریچه کولر فانتزی نگهداری کنیم؟

نگهداری و مراقبت از دریچه کولر فانتزی کار سختی نیست. فقط کافی است که هر چند وق یکبار (مثلا سالی 4 بار) گرد و غبار از رویش پاک کنید. این دریچه‌ها معمولا به راحتی از روی کانال کولر جدا می‌شوند و قابل شست و شو هستند.

 دریچه کولر چوبی جدید

درباره انواع مدل‌های دریچه کولر بیشتر بدانید

مدل های جدید دریچه‌های کولر اغلب ساختار چند منظوره‌ای دارند و به راحتی قابل تنظیم‌اند. یعنی شما می‌توانید هوا را از طریق پره‌های عمودی که در جلو و پره‌های افقی که در پشت تعبیه شده در هر چهار جهت (چپ، راست، بالا و پایین) هدایت کنید. برخی از مدل‌ها همچنین امکان تنظیم فشار هوا یا انسداد آن‌ را نیز به شما می‌دهند.

دریچه های کولر اغلب در ابعاد مختلف و بصورت سفارشی قابل ساخت هستند. یعنی با توجه به اینکه کانال‌کشی کولر و دریچه‌های آن در منزل یا محل کارتان به چه صورت است می‌توانید انواع مدل دریچه کولر را متناسب با نیاز خود به هر تعداد و با هر ابعادی سفارش دهید.

مطلب پیشنهادی: معرفی انواع کولر خنک‌کننده فصل گرما

توجه داشته باشید که کیفیت و مرغوب بودن جنس بدنه دریچه کولر دوام و ماندگاری آن را تعیین می‌کند. مثلا در مدل‌های فلزی بسیار مهم است که ورق پره‌های افقی و عمودی نازک نبوده و از ضخامت کافی برخوردار باشد. هرچه ضخامت ورق استفاده شده برای ساخت آن‌ها بیشتر باشد علاوه بر دوام بیشتر، امکان لرزش و صدای پره‌های آن نیز به حداقل می‌رسد. نوع و کیفیت رنگی که برای سطوح این دریچه‌ها استفاده می‌شود نیز از دیگر عواملی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

شاید ندانید که امروزه انواع دریچه‌های کولر هوشمند نیز به بازار عرضه شده‌اند. در یک دریچه کولر هوشمند این امکان وجود دارد که مقدار و جهت باد خروجی از دریچه را با استفاده از کنترل و از راه دور انجام دهیم.

قیمت دریچه کولر فانتزی

قیمت دریچه کولر فانتزی چند است؟

اولین و مهم‌ترین عامل تاثیر گذار در قیمت دریچه کولر فانتزی متریال مورد استفاده برای ساخت آن می‌باشد. مثلا در شرایط مساوی، دریچه کولر آلومینیومی گران‌تر از دریچه کولرهای آهنی هستند. اما به هر حال عوامل دیگری مثل ابعاد محصول، مدل طراحی محصول و امکانات جانبی آن نیز بر روی قیمت تاثیر دارند. به جز این‌ها هزینه‌های مربوط به حمل‌و نقل و دستمزد متخصصین را نیز باید در نظر بگیرید.

دریچه کولر مدرن

حرف آخر

روش‌های زیادی برای دیزاین و زیباسازی فضاهای داخلی وجود دارد. اما چیزی که اهمیت دارد و دیزاین شما را متفاوت می‌کند توجه به جزئیات است. می‌توانید گوشه‌کنار خانه را با ایده‌ها و ترفند‌های زیادی طراحی کنید و بخش‌هایی از خانه را که از نصر بصری زیبا نیستند با طراحی و دیزاین زیبا کنید. مثل باکس‌های کاورکننده‌ی رادیاتورها، مثل استفاده از نظم‌دهنده‌های سیم‌ها وکابل‌ها، مثل دیزاین لوله‌های گاز با گیاهان رونده و همینطور مثل استفاده از مدل‌های مختلف دریچه کولر فانتزی که می‌تواند تاثیر چشمگیری در ظاهر خانه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی مرتبط: رادیاتور قرنیزی چیست؟

از کجا دریچه کولر بخریم؟ شرکت‌های زیادی هستند که انواع دریچه کولر فانتزی را تولید و عرضه می‌کنند. بسیاری از این شرکت‌ها خدمات مشاوره و فروش غیرحضوری هم دارند. با یک جستجوی ساده در گوگل می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه