ترکیب رنگ شامپاینی، با چه رنگ‌هایی خوب ست میشه؟

ترکیب رنگ شامپاینی، با چه رنگ‌هایی خوب ست میشه؟

به قلم: گلنار

شامپاینی، رنگی خنثی است که در هر فضایی مورد استفاده قرار بگیرد، ظاهری شیک و زیبا به آن فضا می‌بخشد؛ هرچند ترکیب رنگ شامپاینی نسبت به سایر رنگ‌های خنثی نظیر سفید، کرم و… کمی متفاوت‌تر به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید در دکوراسیون داخلی خود از این رنگ و ترکیب رنگ‌های مناسبش استفاده کنید، این مطلب چیدانه را بخوانید.

قالیشویی ادیب

ترکیب رنگ شامپاینی

اگر قصد دارید رنگ شامپاینی را با رنگ‌های دیگر ترکیب کنید اما دقیقا نمی‌دانید که با قرار گرفتن در کنار چه رنگ‌هایی ترکیب مناسبی به‌دست می‌آید، باید بدانید که این رنگ به آسانی با بسیاری از رنگ‌ها قابل ترکیب است.

هنگامی که نام رنگ شامپاینی به گوش می‌رسد، ممکن است در ابتدا ترکیب رنگ طلایی با سایه‌های از نقره‌ای درنظر آید اما حقیقت این است که سایه‌روشن‌های متفاوتی از رنگ شامپاینی وجود دارد که تنها محدود به رنگ طلایی نیست، مانند شامپاینی تیره که ته‌رنگ خاکستری دارد، شامپاینی عاجی که کمی رنگ‌پریده‌تر است و شامپاینی هلویی که کمی ته‌رنگ صورتی دارد. اگرچه تمامی انواع رنگ شامپاینی از یک خانواده هستند، اما اگر بخواهید هریک از آن‌ها را با رنگ‌های دیگری ترکیب کنید، نتایج کمی متفاوت خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: ترکیب رنگ آجری دیوار، چند ایده برای مهار این رنگ گرم در خانه!

رنگ شامپاینی با چه رنگ‌هایی ترکیب خوبی را می‌سازد؟

رنگ‌هایی که با رنگ شامپاینی به خوبی ترکیب می‌شوند، شامل رنگ‌های موجود در کره زمین مثل قهوه‌ای، بژ، سبز، و ته‌رنگ زرد و نارنجی است. رنگ شامپاینی مکمل سایه‌هایی از طیف آبی (فرقی نمی‌کند چه آبی ، چه سبزآبی و نارنجی) است. رنگ شامپاینی با رنگ‌های پاستلی مثل صورتی، اسطوخودوسی، مرجانی و لیمونی ترکیب بسیار مناسبی را به‌وجود می‌آورد. رنگ‌های متالیک، رنگ‌های زنده و پرزرق و برق هم در کنار رنگ شامپاینی، جلوه بسیار زیبایی خواهند داشت.

صورتی و شامپاینی

رنگ شامپاینی وقتی با رنگ صورتی ترکیب می‌شود، جلوه بسیار زیبایی دارد؛ به‌خصوص صورتی‌های روشن و ملایم. هر دو رنگ شامپاینی و صورتی طیف رنگی لطیفی دارند و به همین دلیل برای خلق فضای زنانه و لطیف کاملا مناسب هستند. اگر می‌خواهید رنگ اضافه‌تری به این ترکیب رنگ شامپاینی اضافه کنید، استفاده از رنگ‌های نقره‌ای و پلاتینی به‌عنوان رنگ اکسنت، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی به‌شمار برود.
بازی با بافت‌ و متریال‌های متنوعی از رنگ‌های شامپاینی و صورتی، روش ساده‌ای برای باشکوه‌تر جلوه دادن فضاست.

قهوه‌ای تیره با شامپاینی

هرچند رنگ قهوه‌ای تیره و شامپاینی رنگ‌هایی متضاد هستند اما در یک توناژ از پالت رنگی قرار دارند.
رنگ شامپاینی با قهوه‌ای، طیف دلنشین و آرامش‌بخشی را به وجود می‌آورد. کافی‌ست شامپاینی را با سایه‌هایی از رنگ شاه‌بلوطی یا شکلاتی ترکیب کنید تا ظاهری عمیق و گیرا در فضا به وجود آید.

مطلب پیشنهادی: قانون رنگ ها، اصل 60-30-10 در دکوراسیون چیست؟

ترکیب شامپاینی و قهوه‌ای کاراملی هم ترکیب خاکی رنگی را به وجود می‌آورد که بسیار چشم‌نواز و آرامش‌بخش است.

اگر می‌خواهید به فضای خود کمی هیجان وارد کنید، رنگ‌های برنز و مسی را که ته‌رنگ قرمز یا نارنجی دارند، به فضا اضافه کنید تا به پالت رنگی شامپاینی شما کمی درخشش اضافه شود.

قهوه‌ای بژ و شامپاینی

بسیاری از افراد رنگ شامپاینی را با بژ اشتباه می‌گیرند. اگرچه این دو رنگ در نگاه اول شبیه به هم به نظر می‌رسند اما از چند جنبه کاملا متفاوت هستند.
بژ ترکیبی از قهوه‌ای و سفید است که فضایی با ظاهر طبیعی و روستایی را به وجود می‌آورد. در مقابل رنگ شامپاینی بیشتر رنگ‌های زرد و طلایی را در خود جای داده است که به یک فضا ظاهری روشن و زنده می‌بخشد.

قهوه‌ای‌های بژ و زردهای شامپاینی بی‌نظیرند و این دو ترکیب رنگ در کنار هم بسیار زیبا جلوه می‌کنند. ترکیب رنگ شامپاینی با رنگ بژی که به عاجی نزدیک است، ترکیبی بسیار زیبا و چشم‌نواز را به وجود می‌آورد.

ترکیب رنگ سبز و شامپاینی

سبز یکی از مناسب‌ترین و بهترین رنگ‌ها جهت ترکیب با شامپاینی است زیرا طیف بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد. رگه‌های طلایی موجود در رنگ شامپاینی، ظاهری مجلل و شیک را فراهم می‌کند. درحالی‌که سایه‌های روستیک سبز، ظاهر طبیعی‌تری را به وجود می‌آورد. با وجود تفاوت‌هایی که در سبک این دو رنگ وجود دارد، مکمل یکدیگر هستند.

انتخاب مناسب‌ترین رنگ سبز که با رنگ شامپاینی به خوبی ست شود، کاملا وابسته به ظاهری است که مدنظر شماست. برای مثال، اگر به دنبال ظاهری لطیف می‌گردید، می‌توانید رنگ شامپاینی را با سبز تیره یا سبز زمردی ست کنید. برای ایجاد ظاهری مجلل‌تر، رنگ شامپاینی با سبز نعنایی یا سبز لیمویی گزینه مناسب‌تری خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: سبز نعنایی، رنگی که به فضای شما تازگی می‌بخشد!

رنگ اسطوخودوسی با شامپاینی

ترکیب رنگ اسطوخودوسی و شامپاینی در فضای خانه، یک ترکیب کاملا خیره‌کننده خواهد بود. این ترکیب رنگ حتی برای مراسم عروسی هم گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود. هرچند شاید به نظر برسد که این دو رنگ هیچ وجه اشتراکی ندارند، اما در کنار یکدیگر ظاهری کاملا ظریف و زیبا را به وجود می آورند.

ته‌رنگ‌های زرد موجود در رنگ شامپاینی، ظاهری نرم و لطیف را به رنگ اسطوخودوسی می‌بخشد.

رنگ آبی و شامپاینی

رنگ شامپاینی که ته‌رنگ صورتی دارد در کنار آبی روشن، فضایی فوق‌العاده رویایی را خلق می‌کند. سورمه‌ای و شامپاینی هم ظاهری مجلل را به وجود می‌آورند و برای فضاهایی که به سبک کلاسیک چیدمان می‌شوند، گزینه کاملا مناسبی محسوب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: انواع رنگ آبی، آبی ایرانی یا آبی فرانسوی؟

مشکی و شامپاینی

رنگ شامپاینی و مشکی کمی فضا را به سمت سبک آرت‌دکو می‌برد. زیرا ترکیب رنگ اصلی آرت‌دکو طلایی و مشکی است. شامپاینی و مشکی نسبت به ترکیب طلایی و مشکی ظاهر شاداب‌تری را به وجود می‌آورد.

استفاده کمتر از رنگ مشکی، این فرصت را به رنگ شامپاینی می‌دهد تا تاثیر بی‌نظیر خود را گذاشته و به فضا حال‌وهوایی روشن و سرزنده بدهد.

سفید و شامپاینی

اگر به دنبال استفاده از رنگ شامپاینی در دکوراسیون مینیمال هستید، رنگ سفید، در کنار رنگ شامپاینی نتیجه بسیار خوبی خواهد داشت. مانند تصویر بالا که در آن از نیمکتی شامپاینی در کنار رنگ سفید بالش‌ها و رختخواب سفید رنگ این تخت قرار دارد. احساس آرامشی که در فضای اتاق خواب وجود دارد، از ترکیب این دو رنگ ایجاد شده است.

حرف آخر

اگر از ترکیب رنگ‌های تکراری در خانه خود خسته شده اید، کافی‌ست رنگ شامپاینی را امتحان کنید و شاهد نتیجه فوق‌العاده آن باشید. همان‌طور که گفته شد، این رنگ این خاصیت را داراست تا با بسیاری از رنگ‌ها ترکیب زیبایی را بسازد. پس دست‌به‌کار شوید و حال‌وهوایی تازه به خانه خود ببخشید!

مطلب پیشنهادی: کاتالوگ رنگ دیوار، چطور یک طیف شیک انتخاب کنیم؟

نویسنده: فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه