Chidaneh.com placeholder image

لوازم خانگی هوشمند، آسایش بیشتر با این 10 وسیله رباتیک

به قلم: سمانه زارعی

چند دهه قبل، وجود یک کنترل برای تغییر شبکه های تلویزیون، نهایت هوشمندبودن در لوازم خانگی منازل ما بود. ولی این روزها، در هوشمندسازی ساختمان؛ امکانات بسیار زیادی برای ساختمان در نظر گرفته می­ شود که آسایش  و راحتی را برای افراد تامین می­ کند. یکی از ویژگی­ های خانه هوشمند، وجود لوازم خانگی هوشمند در آن است. شما با لوازم خانگی هوشمند آشنا هستید؟ در این مطلب از چیدانه به موضوع لوازم خانگی هوشمند می ­پردازیم.

 

چوب و هنر
لوازم خانگی هوشمند

لوازم خانگی هوشمند در خانه مدرن

لوازم خانگی هوشمند چیست؟

در مطلب خانه هوشمند چیست؟ راجع به خانه هوشمند و مزیت­ های آن صحبت کردیم. یکی از ابعادی که هویت یک خانه هوشمند را می­ سازد لوازم خانگی هوشمند است. این نوع لوازم خانگی؛ با استفاده از اپلیکیشن مخصوصی که در موبایل نصب می­ کنید قابل کنترل و روشن و خاموش شدن هستند. یعنی زمانی که شما در خانه و یا بیرون از خانه هستید می­ توانید به راحتی به کارهایتان برسید، مثلا تا از محل کارتان به خانه برسید جاروبرقی هوشمند خانه را تمیز کرده است و لباس ­های داخل ماشین لباسشویی شسته شده ­اند.

 

تکنولوژی لوازم خانگی هوشمند

تکنولوژی اینترنت اشیا

تکنولوژی لوازم خانگی هوشمند

شاید برای شما هم سوال باشد که لوازم خانگی چگونه می ­توانند هوشمند باشند؟ این ویژگی به وسیله اینترنت اشیا یا (IOT) که مخفف Internet Of Things است امکان پذیر می­شود. اینترنت اشیا یعنی اتصال دستگاه های مختلف به همدیگر از طریق اینترنت. به وسیله این تکنولوژی انسان می­ تواند به راحتی با لوازم خانگی ارتباط برقرار کند. اینترنت اشیا زیرساختی برای کنترل لازم خانگی از راه دور ایجاد می ­کند.

لوازم خانگی هوشمند روز به روز بیشتر و پیشرفته ­تر می­ شوند؛ و می­ توان آنها را در انواع دسته بندی لوازم برای؛ نظافت، روشنایی، کنترل دما، سرگرمی و امنیت تقسیم بندی کرد.

مطلب پیشنهادی: خانه هوشمند control4، چه امکاناتی دارد؟

 

انواع لوازم خانگی هوشمند

انواع لوازم خانگی هوشمند

مزایای لوازم خانگی رباتیک در خانه!

شاید اولین بار که اسم لوازم خانگی هوشمند را می­ شنویم؛ قیمت بالای آنها به ذهنمان برسد ولی مزیت­ های فراوان این وسایل؛ شما را به تهیه این نوع وسایل ترغیب خواهد کرد. برخی از مزیت­ های لوازم خانگی رباتیک عبارتند از:

  • کاهش مصرف انرژی
  • افزایش آسایش و راحتی افراد
  • امنیت بالا
  • صرفه جویی در زمان
  • کمک به افراد معلول و سالمند در انجام کارهای روزمره

مطلب پیشنهادی: امنیت در خانه هوشمند، تکنولوژی­ های روز دنیا در خانه ­های مدرن

 

لوازم رباتیک در آشپزخانه

لوازم رباتیک در آشپزخانه

لوازم خانگی هوشمند؛ معرفی 10 وسیله­‌ی رباتیک!

در ادامه مطلب تعدادی از لوازم خانگی هوشمند را معرفی کرده ­ایم؛ 

  1. یخچال فریز هوشمند
  2. تلویزیون هوشمند
  3. اجاق گاز هوشمند
  4. جاروبرقی هوشمند
  5. پرده برقی هوشمند
  6. لامپ­های هوشمند
  7. ترموستات هوشمند
  8. زنگ هوشمند درب خانه
  9. لباسشویی و خشک کن هوشمند
  10. اسپیکر هوشمند

مطلب پیشنهادی: تجهیزات مدرن خانه هوشمند، این تجهیزات غوغا می ­کنند!

 

یخچال فریزر هوشمند

یخچال فریزر هوشمند

1. یخچال فریزر هوشمند

یخچال فریزر هوشمند یکی از وسایل جذاب بین لوازم خانگی رباتیک است. برخی از قابلیت­ های یخچال فریزر هوشمند عبارتند از:

  • قابلیت رویت داخل یخچال با استفاده از مانیتور روی یخچال
  • اعلام موادغذایی موجود و تاریخ انقضای مواد غذایی در یخچال
  • تنظیم دمای یخچال با استفاده از موبایل
  • فعالسازی یخ ساز و یا هشدار باز ماندن در یخچال

 

تلویزیون هوشمند

تلویزیون هوشمند

2. تلویزیون هوشمند

این نوع تلویزیون علاوه بر هوشمند بودن، وضوح و کیفیت تصویر بالایی دارد. شاید بتوان گفت تلویزیون هوشمند مانند یک کامپیوتر است که سرویس ­های مختلفی را ارائه می ­دهد. کم مصرف بودن، دارای ویندوز، امکان نصب اپلیکیشن بر روی آن، امکان تماشای تصاویر و فیلم آنلاین، مرور صفحات وب و تصویر و صوت با کیفیت از جمله مهم­ترین ویژگی­ های تلویزیون هوشمند است. 

 

اجاق گاز هوشمند

اجاق گاز هوشمند

3. اجاق گاز هوشمند

آشپزی با اجاق گازی که به اپلیکیشن موبایل متصل است می­ تواند جالب باشد. شما می­توانید از طریق موبایل دما را کم یا زیاد کنید، نوع طبخ را مشخص کنید و در صورت احتمال ایجاد آتش ­سوزی از آن باخبر شوید. با آشپزی با اجاق گاز هوشمند در وقت و انرژی خود صرفه ­جویی کنید.

 

جاروبرقی هوشمند

جاروبرقی هوشمند

4. جاروبرقی هوشمند

جاروبرقی هوشمند یکی از وسایل مفید هوشمند است و برای افرادی که جاروبرقی کشیدن برایشان سخت است و علاقه ­ای به این کار ندارند بسیار کاربردی خواهد بود. شما می­توانید وقتی بیرون از منزل و یا سرکار هستید؛ جاروبرقی هوشمند را روشن کنید تا زمانی که به خانه می ­رسید، همه جا تمیز باشد. این جاروبرقی با روشن شدن شروع به حرکت در فضا می­ کند. سنسورهای جاروبرقی هوشمند، مسیرهای تکراری را تشخیص می­دهد و باعث می­ شود که چندین بار یک فضا را جارو نکند. پس از اتمام کار جاروبرقی به جای اصلی خود برمی­ گردد و در آن شارژ می­ شود تا نیروی لازم برای بار دیگر جارو کردن را بدست بیاورد.

 

پرده برقی هوشمند

پرده برقی هوشمند

5. پرده برقی هوشمند

لوازم خانگی هوشمند فقط شامل لوازم برقی منزل نیستند، یکی دیگر از وسایل هوشمند، پرده برقی است. این نوع پرده با استفاده از اپلیکیشن قابلیت باز و بسته شدن دارد. برای یک خانه هوشمند انتخابی عالی به نظر می­رسد.

6. لامپ­ های هوشمند

با استفاده از لامپ­ های هوشمند، می ­توانید نورپردازی متنوعی در منزل داشته باشید. با توجه به نیاز خود میزان شدت نور را کم و زیاد کنید و یا رنگ آن را تغییر دهید. هم این کارها با استفاده از مویابل امکان­پذیر است. موبایل همراه با گجت مخصوص لامپ که به اینترنت متصل است، ارتباط می ­گیرد و تنظیمات از طریق موبایل به گجت و از آن به لامپ می­ رسد.

 

ترموستات هوشمند

ترموستات هوشمند

7. ترموستات هوشمند

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای هوشمند خانگی، ترموستات هوشمند است. این وسیله جذاب برای این طراحی شده است که شما هر کاری که دوست دارید با دمای محیط اطرافتان انجام دهید. برای مثال اگر گرمایی هستید، به ترموستات دمای مورد علاقه‌تان را خواهید داد و این دستگاه بالاتر از این دما نخواهد رفت. از طرف دیگر یک ترموستات هوشمند می‌تواند اطلاعات مربوط به فعالیت‌هایی را که در خانه اتفاق می‌افتند دریافت کرده و بر این اساس به تنظیم دما بپردازد. این ابزار هوشمند را می‌توانید از طریق اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی تلفن همراه‌تان نصب کرده‌اید کنترل کنید یا اینکه به طور مستقیم سراغش بروید و دستورات لازم را به آن بدهید. ترموستات هوشمند نه تنها دمای خانه را برای زندگی راحت‌تر شما تنظیم می‌کند؛ بلکه از طریق تنظیم قبض مربوط به انرژی‌های مصرفی هم به اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد.   

مطلب پیشنهادی: تحلیل و بررسی جامع تجهیزات خانه هوشمند control4

 

زنگ هوشمند

زنگ هوشمند

8. زنگ هوشمند درب خانه

اگر دوست دارید بدون اینکه از جایتان بلند شوید، ببنید چه کسی پشت در است، زنگ‌های هوشمند برای شما طراحی شده‌اند. این وسایل جذاب مجهز به دوربین و میکروفن هستند و می‌توانند از طریق اپلیکیشنی که دارند، یک ویدیو از کسی که پشت در خانه قرار گرفته است، برای شما بفرستند؛ حتی وقتی که خانه نیستید!
بعضی از این دستگاه‌ها نیز قابلیت ضبط کردن یک کلیپ کوتاه و ذخیره آنلاین را دارند که به شما اجازه می‌دهد ببینید ملاقات با چه کسانی را از دست داده‌اید.

 

ماشین لباسشویی هوشمند

ماشین لباسشویی هوشمند

9. ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند

ماشین لباسشویی هوشمند از ویژگی­ هایی که وسایل هوشمند دیگر دارند مستثنی نیست؛ ویژگی­ هایی مانند: تنظیم دمای آب ماشین لباسشویی، انتخاب نحوه شستشوی لباس ­ها، کنترل شستشو از ره دور و با استفاده از اپلیکیشن و.. از ویژگی­ های ماشین لباسشویی و خشک کن هوشمند است.

10. اسپیکر هوشمند

 یک اسپیکر هوشمند که اولین نمونه آن هوش مصنوعی «الکسا» بود که سال 2014 به دنیا معرفی شد، گزینه‌ای عالی برای عوض کردن حال و هوای خانه شماست.

 اسپیکرهای هوشمند علاوه بر اینکه توسط فرمان صوتی شما اداره می‌شوند و موزیک‌ها مورد علاقه‌تان را پخش خواهند کرد، برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی هم ایده‌آل هستند. در عین حال می‌توانید از طریق فرمان صوتی به یک اسپیکر هوشمند، از آن بخواهید گزینه مد نظرتان را برایتان جستجو کرده و نتیجه را به شما اعلام کند.

 

کنترل لوازم خانه هوشمند

کنترل لوازم خانگی هوشمند

لوازم خانه هوشمند، این وسایل هم لازمند!

تا اینجا تعدادی از لوازم خانگی هوشمند را معرفی کردیم. در کنار این همه وسایل رباتیک برخی از لوازم، ساختار ساده­ تری دارند ولی می­توانند مانند یک وسیله هوشمند برای منزل شما مفید باشند. برخی از وسایل کاربردی و جذابی که به تکمیل خانه مدرن و هوشمند کمک می­کند عبارتند از:

  • با استفاده از پنل دوش هوشمند، شما می ­توانید به راحتی دمای آن را تنظیم کنید، نورپردازی­ های مختلفی را در دوش تجربه کنید و در عین حال در مصرف آب صرفه جویی کنید.
  • تخت خواب هوشمند ضد زلزله یک وسیله کاربردی و ایمن برای اتاق خواب شماست و با استفاده از آن دیگر نگران خطرات ناشی از زلزله نباشید.
  • احتمالا اسم فوم هوشمند که در ساخت تشک­ و یا مبلمان به کار می­روند را شنیده­اید، مبل خانگی هوشمند در برابر آلودگی­هایی مانند باکتری و قارچ مقاوم است. استفاده از فوم در این نوع مبلمان باعث شده است این مبل برای همه افراد نشیمنی راحت داشته باشد.

 

لوازم خانگی در خانه های هوشمند

کلام آخر:

تعداد لوازم خانگی هوشمند بسیار زیاد است و هر روز بر تعداد آنها افزوده می ­شود. در این مطلب 10 تا از لوازم خانگی هوشمند را معرفی کردیم. با اطلاع از امکانات آنها شاید شما هم مشتری شوید! برای هوشمندسازی منزل خود با متخصصین خانه هوشمند در ارتباط باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
نسرین در تاریخ 28 شهریور 1402
لوازم خانه هوشمند رو دوس دارم ...آرزومه

ثبت دیدگاه