Chidaneh.com placeholder image

بهترین نوع پنجره آلومینیومی؛ درست انتخاب کن!

به قلم: سمانه زارعی

اغلب افراد برای انتخاب محل زندگی خود به نورگیری آن توجه زیادی می­ کنند. درهای شیشه ­ای و پنجره­ ها نور طبیعی و هوای تازه را به داخل ساختمان وارد می ­کنند. در نتیجه اهمیت پنجره ­ها را نباید دست کم گرفت. قبلا راجع به انواع مختلفی از پنجره ­ها و مقایسه انواع پنجره صحبت کرده ایم. در این مطلب از چیدانه تصمیم داریم تا در مورد بهترین نوع پنجره آلومینیومی بگوییم. پس با ما همراه باشید.

 

chidaneh ad banner
در مورد پنجره آلومینیومی

در مورد پنجره آلومینیومی

شما با مطالعه در مورد انواع پنجره­ ها راحت ­تر می­ توانید بهترین نوع پنجره را انتخاب کنید. یکی از گزینه ­های شما پنجره دوجداره آلومینیومی است. پنجره ­ای که فریم آن از جنس آلومینیوم است و باعث مقاومت بالای آن شده است. 

در ادامه مطلب اطلاعات کاملی راجع به پنجره آلومینیومی بیان کرده ­ایم که به انتخاب شما کمک می­ کند.

 

مزایا و معایب پنجره آلومینیومی

بهترین نوع پنجره آلومینیومی؛ مزایا و معایب!

اولین نسل از در و پنجره ­ها آهنی بودند و با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی پنجره­ های آلومینیومی وارد بازار شدند و تا کنون طرفداران خود را دارند. مانند هر محصول دیگری؛ انواع پنجره آلومینیومی دارای مزایا و معایبی هستند که در خرید این نوع از پنجره ­ها باید به آنها توجه کنید.

برخی از مزایای پنجره آلومینیومی عبارتند از:

  • نیاز به نگهداری کم
  • دوام و ماندگاری بالا
  • در کارهایی با مقیاس بالا مقرون به صرفه
  • هزینه تعمیر پایین
  • قابلیت انعطاف­ پذیری برای طراحی انواع فرم پنجره
  • طول عمر بالا
  • مقاومت و استحکام بالا
  • قابل بازیافت
  • تنوع رنگ بالا
  • سبک

برخی از معایب پنجره آلومینیومی عبارتند از:

  • پنجره آلومینیومی از انواع پنجره UPVC گران­تر است.
  • در برابر انتقال دما عایق نیست ولی این مشکل با استفاده از نوار عایق و لایه­ های فوم مخصوص قابل حل است.
  • در برابر آلودگی و رطوبت آسیب­ پذیر است.
  • پنجره آلومینیومی امکان پوسیدگی دارد.

مطلب پیشنهادی: در و پنجره دوجداره، حفظ هوای گرم خانه در زمستان

 

انواع پنجره آلومینیومی
ساختار پنجره آلومینیومی

ساختار پروفیل انواع پنجره آلومینیومی دوجداره

همانطور که گفتیم پنجره ­های آلومینیومی با استفاده از پروفیل­ های تهیه شده در کارخانجات تهیه می­ شوند. برای تولید پروفیل آلومینیوم در ابتدا ماده اولیه آلومینیومی را تحت فشار و دما قرار می­ دهند تا حالت پذیر شود و با استفاده از قالب­ های مخصوص در فشار و دما آلومینیوم خام را به شکل پروفیل در و پنجره آلومینیومی در می­ آورند.

اگر بخواهیم انواع پنجره آلومینیومی را معرفی کنیم؛ یکی از دسته بندی انواع آن روش تولید و نوع عایق­ بندی صوتی و حرارتی آن است. به طور کلی پروفیل پنجره ­های آلومینیومی در دو نوع تولید می­ شوند:

پنجره آلومینیومی نرمال: 

این نوع از پروفیل پنجره آلومینیومی هم ویژگی­ های پنجره آلومینیومی و مزایای آن از جمله: عایق صدا و رطوبت و مقاومت بالا دارد. این نوع از پروفیل با استفاده از رنگ­های پودری الکترواستاتیک و با تنوع رنگی بالا تولید می­ شوند.

 

پنجره آلومینیومی ترمال بریک (اختصاصی):

پنجره آلومینیومی دوجداره ترمال بریک؛ ساختار کلی شبیه به پروفیل نرمال دارد ولی مهم ­ترین تفاوت و مزیت آن این است که دو مقطع پروفیل آلومینیوم به وسیله تیغه ­های پلی ­آمید به هم متصل شده­اند. پلی ­آمید خواص مکانیکی خود را در حرارت­ های بالا و در برابر مواد شیمیایی و آب و اشعه یووی حفظ می­ کند.این تیغه طول عمر و استحکام بالایی دارد. در نتیجه این نوع پروفیل عایق حرارت و صوت است و استحکام بالایی دارد.

 

انواع پنجره آلومینیومی از نظر بازشو
انواع پنجره آلومینیومی

انواع پنجره آلومینیومی؛ از نظر بازشو

تنوع در نوع باز و بسته شدن پنجره ­ها زیاد است و شما می­ تونید با توجه به نوع فضا، کاربری ساختمان و اقلیم بهترین نوع پنجره از نظر بازشو را انتخاب کنید. پنجره ­های آلومینیومی مانند پنجره ­های دیگر به شکل­ های مختلف: دوجداره ثابت، تک حالته، دوحالته، سایه ­بانی، آکاردئونی، فرانسوی و کشویی یا ریلی باز و بسته می ­شوند. با مطالعه مطالبی که قبلا در سایت چیدانه راجع به پنجره دوجداره تهیه شده است می­ توانید اطلاعات کامل­ تری راجع به انواع پنجره ­ها پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی: پنجره آکاردئونی، به کمجا بودنش فک کردین؟

 

پنجره آلوود
ساختار پنجره آلوود

پنجره آلوود؛ چقدر در موردش می ­دانید؟

پنجره آلوود را می ­توان یکی از انواع پنجره ­های آلومینیومی دانست. همانطور که از اسمش مشخص است پنجره آلوود از دو بخش چوب و آلومینیوم تشکیل شده است. این نوع از پنجره­ های دوجداره طوری طراحی شده ­اند که بخش آلومینیومی آن در قسمت خارجی پنجره قرار گرفته و بخش چوبی آن در قسمت داخل آن قرار دارد و زیبایی خاصی به دکوراسیون داخلی می ­بخشد. 

پنجره آلوود ترکیبی از پنجره­ های ترمال بریک و یا نرمال آلومینیومی به همراه روکشی از چوب فرآوری شده هستند. این ترکیب در مقابل آب، گرما، نور و رطوبت مقاومت بالایی دارند. این نوع از پنجره به صورت لولایی و کشویی قابل طراحی هستند. پنجره آلوود جزو پنجره­ های لوکس به شمار می ­رود و قیمت بالاتری نسبت به بقیه انواع پنجره­ ها دارد.

 

برندهای پنجره آلومینیومی

برندهای پنجره آلومینیومی؛ کدام برند بهتر است؟

برندهای مختلفی در زمینه تولید پروفیل پنجره آلومینیوم در ایران وجود دارد. برای اینکه بهترین برند پنجره آلومینیومی را انتخاب کنید به سابقه فعالیت شرکت، رضایت مشتریان دیگر از محصولات آن برند، مشاوره­ های فروشندگان منصف توجه کنید. و با توجه به ویژگی ­ها، شرایط گارانتی و فرش، قیمت محصول و نیاز خود برند باکیفیتی را انتخاب کنید.

برخی از بهترین برندهای تولیدکننده انواع پنجره ­های آلومینیوم در ایران؛ گلوب آلوم (GA)، آکپا، رینرز (Reyaners)، کوپال، سارای، بندینی، آساش و.. هستند.

مطالب پیشنهادی: پنجره دوجداره هافمن، چشم های زیبای ساختمان

 

قیمت پنجره آلومینیومی

قیمت پنجره آلومینیومی؛ چگونه محاسبه می‌شود؟

مهم ­ترین بخش انتخاب یک محصول میزان بودجه ­ای که دارید و قیمت آن است. اگر به دنبال پنجره­ های دوجداره ارزان هستید پنجره آلومینیومی نمی­ تواند گزینه خوبی برایتان باشد. ولی فراموش نکنید که کیفیت بالای انواع پنجره آلومینیوم دوجداره نوعی سرمایه­ گذاری است و تهیه آن به نوعی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه خواهد بود. قیمت انواع پنجره آلومینیومی با محاسبه کل آلومینیوم مصرفی و به صورت متر مربع محاسبه می­ شود. و همانطور که گفتیم قیمت پنجره آلوود بالاتر از بقیه است و همچنین پنجره ترمال بریک از پنجره آلومینیومی نرمال بیشتر است.

به طور کلی عوامل مختلفی در قیمت پنجره آلومینیومی تاثیرگذارند، برخی از آنها عبارتند از:

  • نوع شیشه به کار رفته در پنجره
  • ابعاد و اندازه پنجره
  • نوع بازشوی پنجره آلومینیومی
  • ابزار و یراق ­آلات به کار رفته در پنجره
  • هزینه نصب

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید پنجره دوجداره، یک جمع بندی کامل!

 

بهترین نوع پنجره آلومینیومی
انتخاب بهترین پنجره

بهترین نوع پنجره آلومینیومی؛ انتخابش کنم؟

با توجه به تمام نکته­ ها و مطالبی که راجع به پنجره آلومینیومی بیان شد، حالا می ­توانید با کمی بررسی در مورد شرایط فضا، نوع نیازتان و میزان بودجه بهترین نوع پنجره آلومینیوم را انتخاب کنید. در نظر گرفتن مزایا و معایب یک محصول برای اطمینان و خرید آن بسیار اهمیت دارد. فراموش نکنید یکی از مهم­ترین مراحل خرید و سفارش پنجره آلومینیومی، نصب صحیح آن است. برخی از شرکت ­های تولید و فروش پنجره ­های آلومینیومی خدمات حمل و نصب پنجره را برای شما انجام می ­دهند. قبل از قطعی شدن خریدتان در رابطه با این مورد از فروشنده سوال کنید.

 

پنجره آلومینیومی در نمای ساختمان

کلام آخر:

درب و پنجره از اجزای اصلی هر ساختمانی هستند که علاوه بر ایجاد نور طبیعی و تهویه هوا؛ جلوه و زیبایی خاصی به ساختمان می­ دهند و در جذابیت آن تاثیر گذارند. با کمک گرفتن از شرکت­ های معتبر در این زمینه می­ توانید بهترین نوع پنجره آلومینیوم یا هر نوع پنجره دیگری را انتخاب کنید.

اهالی فن چیدانه در زمینه در و پنجره همراه شما هستند. به پروفایل آنها سر بزنید و با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه