Chidaneh.com placeholder image

چمن مصنوعی دیواری؛ برای سطوح عمودی هم کاربرد داره!

به قلم: سمانه زارعی

سبز کردن محوطه، حیاط، دیوار و.. یکی از ایده ­های ایجاد فضایی جذاب است که این روزها بیشتر به گوشمان خورده است. استفاده از چمن مصنوعی یکی از عناصر برای طرحی محوطه و بام سبز و… است. در مطالب قبلی چیدانه بارها راجع به چمن مصنوعی و انواع آن صحبت کردیم. در این مطلب با موضوع چمن مصنوعی دیواری با شما هستیم. آیا می­دانستید که چمن مصنوعی برای دیوار هم قابل استفاده است؟ 

 

سرویس خواب بالسا

 

چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری؛ فقط برای کف نیست!

از زمانی که مصرف آب بالای چمن طبیعی مورد نقد قرار گرفت، چمن مصنوعی جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی در محوطه ­سازی انتخاب شد. علاوه بر حل مشکل مصرف آب زیاد؛ ظاهر زیبا و کاملا شبیه چمن طبیعی، سرسبزی همیشگی، نیاز به نگهداری کم و… از مزیت­ های دیگر چمن مصنوعی است. در ابتدا چمن مصنوعی بیشتر برای پوشش کف بالکن، حیاط و یا محوطه مهدکودک، زمین ورزش و.. مورد استفاده قرار گرفت. ولی جالب است بدانید که این متریال برای دیوار هم قابل استفاده است.

مطلب پیشنهادی: چمن مصنوعی بین موزاییک، 4 نکته خواندنی!

 

چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز
اجرای دیوار سبز مصنوعی لوکس
چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز

چمن مصنوعی دیواری؛ روی چه دیواری میشه نصب کرد؟

انواع مختلفی از چمن مصنوعی در بازار وجود دارد که برخی از آنها را با توجه به شرایط محیط و جنس و ویژگی چمن مصنوعی می ­توان برای نصب بر روی دیوار استفاده کرد. چمن مصنوعی دیواری را می­ توان بر روی انواع دیوارها به جز دیوار کاهگلی و گچی نصب کرد. دیوارهای آجری و سنگی برای نصب چمن مصنوعی بسیار مناسب هستند.

چمن مصنوعی دیواری بهتر است ویژگی­ های زیر را داشته باشد: 

  • مقاومت بالا در برابر نورخورشید
  • دارای الیاف بلند
  • دارای تراکم و بافت بالا
  • مقاومت کششی بالا در بکینگ
  • عایق صوتی و حرارتی
  • سبک بودن
  • مقاوم در برابر فرسایش

مطلب پیشنهادی: طرح چمن مصنوعی، این 4 ایده جذاب!

 

چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز
فنس چمنی
چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز

آرتا نقش تاک
چمن مصنوعی تایل کلیک آرتا
آرتا نقش تاک

چمن مصنوعی دیواری؛ چطوری نصب میشه؟

نصب چمن مصنوعی دیواری با استفاده از چسب انجام می­ شود؛ اولین مسئله برای نصب چمن مصنوعی دیواری ابعاد و اندازه است. اندازه­ ی دقیق دیوار را در نظر بگیرید و میزان مورد نیاز چمن را برش بزنید. چمن مصنوعی تایل و یا رولی می ­تواند برای دیوار استفاده شود. برای نصب چمن مصنوعی دیواری، قسمت ­های مرکزی چمن مصنوعی را چسب صنعتی بزنید و همینطور قسمت­ هایی از مرکز دیوار که قرار است چمن روی آن قرار بگیرد. بعد از اتصال چمن به دیوار، حاشیه ­های آن را که بدون چسب مانده ­اند با چسب پلی اورتان (چسب ضدآب) آغشته کنید و آن را به دیوار محکم کنید. 

همچنین برای نصب چمن مصنوعی دیواری می­ توان از میخ، بست و یا پیچ استفاده کرد. در این حالت کمترین آسیب به سطح دیوار می ­رسد. اگر یک روز تصمیم به برداشتن چمن مصنوعی بگیرید، جای سوراخ شده روی دیوار را می­ توان با مصالحی ترمیم کرد.

ایده دیگر برای نصب چمن مصنوعی دیواری، استفاده از سطوح عمودی دیگر است. به طور مثال یک سطح جداکننده در محوطه می­ تواند به عنوان سطح زیرین برای چسباندن چمن استفاده شود. فنس ­های فلزی و ثابت در محوطه یکی از سطوحی است که چمن مصنوعی می­ تواند روی آن متصل شود.

برای نصب صحیح و تخصصی چمن مصنوعی از متخصصان این زمینه کمک بگیرید.

مطلب پیشنهادی: نصب چمن مصنوعی تزئینی، چند مرحله داره؟

 

چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز
نصب تخصصی دیوار سبز در تهران
چمن مصنوعی و گرینوال مصنوعی کلبه سبز

چمن مصنوعی دیواری؛ مزایای این دیوار سبز جذاب

دیوارسبز یکی از ایده­ های سبز کردن دکوراسیون داخلی و یا فضای بیرون از ساختمان است. دیوار سبز می ­تواند با استفاده از گیاهان طبیعی و یا مصنوعی طراحی شود. چمن مصنوعی یکی از انواع گیاهان مصنوعی یکدست و جذابی است که مانند یک تابلو بر روی دیوار خود نمایی می­ کند.

انتخاب چمن مصنوعی برای دیوار مزیت­ هایی دارد که باعث شده است طرفداران خاص خود را داشته باشد. با بررسی مزیت­ های دیوارسبز طبیعی و دیوارسبز مصنوعی؛ می­ توانید بهترین نوع دیوار سبز را برای فضای خود اجرا کنید.

از مهم ­ترین مزایای چمن مصنوعی دیواری عبارتند از:

  • عدم نیاز به نگهداری و مراقبت
  • طول عمر و مقاومت بالا
  • دارای خاصیت آکوستیک
  • عایق حرارتی
  • ایجاد سرزندگی با وجود رنگ سبز
  • قابل اجرا در طرح­ های مختلف دیواری

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب چمن مصنوعی

 

کاربردهای چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری؛ کجا کاربرد داره؟

ما برای هر فضایی که جذابیت و زیبایی آن برایمان مهم است به دنبال طرح و ایده ­های زیباسازی هستیم. از فضای داخل خانه که باعث پویایی فضای خانه و سرزندگی افراد خانواده است تا رستوران­ ها و کافی ­شاپ­ ها که زیبایی دکوراسیون باعث جذب مشتری و رضایت آنها می­ شود. دیوار سبز یکی از گزینه­ های ایجاد جذابیت فضاست. این روزها افراد، چمن مصنوعی دیواری را به دلیل نگهداری کم و سطح یکدست و رنگ سبز برای دکوراسیون داخلی و یا زیباسازی خارج از ساختمان انتخاب می­ کنند.

برخی از فضاهایی که می ­توانید چمن مصنوعی دیواری را در آن به کار ببرید:

  • لابی مجتمع مسکونی
  • لابی هتل­
  • رستوران و کافی شاپ
  • آرایشگاه­ ها و مزون­ ها
  • مهدکودک و مدرسه
  • تراس و بالکن
  • دکوراسیون داخلی ادارات

مطلب پیشنهادی: چمن مصنوعی تراس، چگونه سبز و جذاب باشد؟

 

چمن مصنوعی اطلس چمن گستر
چمن مصنوعی مخصوص فضای باز
چمن مصنوعی اطلس چمن گستر

چمن مصنوعی ایرانیان سونار
تولید کننده انواع مدل‌های چمن‌مصنوعی تزیینی در تهران
چمن مصنوعی ایرانیان سونار

قیمت چمن دیواری؛ عوامل موثر بر هزینه­ ها کدامند؟

کیفیت و ویژگی­ های مختلف انواع چمن مصنوعی بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. و شما طیف قیمتی متنوعی را در بازار خواهید دید. عوامل موثر بر قیمت چمن مصنوعی دیواری عبارتند از:

ابعاد و اندازه دیوار:

واضح است که هرچه مساحت دیوار مدنظر بیشتر باشد چمن مصنوعی بیشتری لازم است در نتیجه قیمت آن بیشتر خواهد شد. البته برخی از شرکت­ ها برای اجرای پروژه ­های بزرگ کمی از قیمت مترمربعی چمن کم می­ کنند.

 

مواد اولیه الیاف: 

چمن مصنوعی از الیاف مختلفی تشکیل شده است که هر یک کیفیت و کاربرد مختلفی دارند. در نتیجه قیمت انواع چمن مصنوعی متفاوت خواهد بود.

 

ارتفاع و تراکم چمن مصنوعی: 

ارتفاع استاندارد چمن مصنوعی با توجه به کاربرد چمن تعیین می­ شود. همچنین تراکم بالای الیاف چمن مصنوعی نشانی از کیفیت بالای آن است در نتیجه بر روی قیمت آن موثر است.

 

وزن چمن مصنوعی: 

هرچه تراکم الیاف چمن مصنوعی بالاتر باشد وزن چمن بیشتر خواهد شد و این چمن نسبت به چمن­ های مصنوعی با وزن کم کیفیت بالاتری دارد. برای خرید چمن مصنوعی دیواری باید به وزن آن دقت کرد؛ یعنی چمن مصنوعی که وزن نه چندان زیاد ولی کیفیت بالا داشته باشد. در این مورد متخصصان در این زمینه می­ توانند شما را راهنمایی کنند.

 

بکینگ چمن: 

کیفیت بکینگ یا پوشش زیرین چمن مصنوعی بر روی قیمت آن موثر است. یک بکینگ با کیفیت بالا باعث افزایش طول عمر چمن مصنوعی خواهد شد.

 

نوع بافت چمن مصنوعی: 

اینکه الیاف چمن مصنوعی چگونه به بکینگ متصل شده باشند به بافت چمن بستگی دارد. در برخی از چمن­ ها از الیاف مکمل برای بافت چمن استفاده می­شود که بر کیفیت و ماندگاری چمن موثر است. به این نوع چمن دوبافت گفته می­ شود.

مطلب پیشنهادی: قیمت چمن مصنوعی؛ حیاط و بالکن سبز با چمن­ های تزیینی!

 

چمن مصنوعی دیواری در دکوراسیون

مانا چمن
اجرای چمن مصنوعی فضای باز
مانا چمن

کلام آخر: 

چمن مصنوعی دیواری ایده­ای تازه برای طراحی محوطه و دکوراسیون داخلی است و برای طراحی ساختمان­ های با کاربری­ های متنوع استفاده می ­شود. هنگام سفارش چمن مصنوعی دیواری به کیفیت و قیمت آن توجه کنید. برای خرید بهترین نوع چمن مصنوعی دیواری با متخصصان در این زمینه مشورت کنید. 

اهالی فن چیدانه در زمینه انواع چمن مصنوعی در کنار شما هستند.

 

مطلب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه