Chidaneh.com placeholder image

تعویض کاشی سرویس بهداشتی، خودت به تنهایی انجام بده!

به قلم: فرگل سلحشور

تعویض کاشی سرویس بهداشتی شاید در ابتدا کاری کاملا تخصصی به نظر برسد. اما در واقع این طور نیست و افراد تنها با آگاهی از مراحل جدا کردن کاشی‌ها و جایگزینی کاشی جدید، به تنهایی قادر به انجام این کار خواهند بود. در این مطلب از چیدانه به شما خواهیم گفت که چطور کاشی‌های قدیمی سرویس بهداشتی خود را جدا کرده و کاشی‌های جدید را جایگزین آن‌ها کنید.

اولین مرحله از تعویض کاشی سرویس بهداشتی: جدا کردن کاشی‌های قدیمی

برای آن‌که کاشی‌های جدید را جایگزین کاشی‌های قدیمی کنید، در ابتدا لازم است تا کاشی‌های قدیمی را جدا کنید. بنابراین در ادامه در 6 مرحله به شما خواهیم گفت که چطور این کار را انجام دهید.

قالیشویی ادیب
تعویض کاشی سرویس بهداشتی

قدم اول: اندازه‌گیری سطح

پیش از شروع کندن کاشی‌ها، لازم است تا سطح مورد نظر خود را اندازه‌گیری کنید تا بتوانید تعداد کاشی‌های جدید مورد نیاز را برآورد کنید. بهتر است به هنگام خرید کاشی‌های جدید، کمی بیشتر تهیه کنید تا نگرانی از بابت کم آمدن کاشی‌ها نداشته باشید.

قدم دوم: یک سطل زباله آماده کنید

جدا کردن کاشی‌، ریخت‌ و پاش زیادی خواهد داشت، بنابراین نیاز به یک سطل زباله برای ریخته اضافات حین انجام کار خواهید داشت. پیش از انجام این کار، بهتر است تمامی لوازم داخل سرویس بهداشتی را به جای دیگری منتقل کنید تا تحت تاثیر این ریخت و پاش و کثیف شدن قرار نگیرند.

این مطلب را بخوانید: تعویض کاشی های شکسته، به تعویق انداختن ندارد!

قدم سوم: ابزار مورد نیاز خود را آماده کنید

برای جدا کردن کاشی‌ها نیاز به تهیه ابزار مخصوص این کار و همچنین لباس مخصوص دارید. این ابزار شامل قلم درز و چکش می‌شوند.

تعویض کاشی سرویس بهداشتی

قدم چهارم: آغاز کندن کاشی‌های قدیمی

برای انجام این کار و تعویض کاشی سرویس بهداشتی، قلم درز را با زاویه 45 درجه در قسمت بندکشی‌ها قرار دهید و با چکش به آرامی به آن ضربه بزنید تا کاشی به صورت یدکست جدا شود. تمام تلاش خود را بکنید که کاشی خورد نشود زیرا در این صورت جدا کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

تعویض کاشی سرویس بهداشتی

قدم پنجم: تمیزکاری

پس از جدا کردن کاشی‌ها، به احتمال زیاد دیوار زخمی خواهد شد و آسیب‌هایی را روی دیوار بر جای خواهد گذاشت. در این شرایط نیاز است تا درز و شکاف‌ها را پر کنید و بتونه‌ کاری کنید. پس از بتونه کاری، اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

 پس از خشک شدن بتونه‌ها، سمباده بکشید و سطح را کاملا یکدست و یکنواخت کنید. سپس با یک پارچه نم‌دار یا اسفنج مرطوب، سطح را کاملا تمیز کنید.

این مطلب را بخوانید:‌ نصب کاشی و سرامیک، از انواع مدل ها تا ثبت سفارش

قدم ششم: در صورت نیاز عایق‌کاری کنید

پیش از آغاز مراحل تعویض کاشی سرویس بهداشتی، اگر مشاهده کردید که عایق‌کاری‌های پیشین از بین رفته اند، شاید نیاز به عایق‌کاری دوباره وجود داشته باشد. بنابراین لازم است تا این وضعیت را بررسی کنید.

اولین مرحله از تعویض کاشی سرویس بهداشتی: نصب کاشی‌های جدید

حال که زمان نصب کاشی‌های جدید فرا رسیده است، نیاز است تا مراحلی را جهت اجرای کاشی‌های جدید دنبال کنید که طی 4 مرحله به شما خواهیم گفت.

تعویض کاشی سرویس بهداشتی

قدم اول: اجرای چسب کاشی

اولین قدم از تعویض کاشی سرویس بهداشتی ماله کشی یا همان اجرای چسب کاشی است که لازم است تا از یک گوشه دیوار آغاز به کار کنید و مواد را به صورت یکدست و یکنواخت به کمک یک کاردک به سمت خود بکشید. برای آن‌که ماله به کاردک نچسبد، پس از هر بار کشیدن ماله، آن را تمیز کنید.
برای ایجاد چسبندگی بیشتر، می‌توانید شیارهایی را به کمک کاردک خود که با زاویه 45 درجه آن را روی مواد قرار داده اید، بکشید.

قدم دوم: نصب کاشی

اولین کاشی را به آرامی روی چسب قرار دهید و آن را فشار داده و کمی به سمت راست و چپ حرکت دهید تا کامل در جای خود ثابت شود. سپس سایر کاشی‌ها را همانند اولین کاشی در کنار هم بچسبانید. 
برای آن‌که از دقیق و منظم بودن بندکشی‌ها اطمینان حاصل کنید، می‌توانید از جداکننده‌های مختلفی که در بازار مخصوص این کار وجود دارند استفاده کنید. این جداکننده‌ها هم به شما کمک می‌کند تا بندکشی‌های دقیقی داشته باشید و هم موجب می‌شود که کاشی‌های شما کاملا تراز باشند.

تعویض کاشی سرویس بهداشتی

قدم سوم: ملات‌ کاری در میان بندکشی‌ها 

در این مرحله از تعویض کاشی سرویس بهداشتی، پس از آن‌که تمامی کاشی‌ها چسبانده شدند، در این شرایط باید بندکشی‌ها را به کمک دوغاب ملات‌کاری کنید و تمامی این شکاف‌ها را کاملا پر کنید. این کار موجب چسبندگی هر چه بیشتر کاشی‌ها خواهد شد.

قدم چهارم: تمیزکاری

به کمک یک پارچه می‌توانید دوغاب اضافی را از سطح کاشی‌ها پاک کنید و پس از خشک شدن دوغاب هم کاشی‌ها را به کمک یک پارچه یا اسفنج نم‌دار به صورت کامل تمیز و پاک کنید.

کلام آخر
جهت تعویض کاشی سرویس بهداشتی حتما نیاز به حضور یک متخصص نیست. بلکه شما تنها با داشتن دانش کافی در مورد چگونه انجام این کار و کمی دقت و حوصله، خودتان به تنهایی قادر به انجام این کار خواهید بود. تنها کافی است تا مراحل را به درستی و به همراه کمی صبر انجام دهید تا از نتیجه کار رضایت کافی داشته باشید.

مطالب مرتبط
طرح کاشی و سرامیک، فقط برای آشپزخانه و حمام نیست!
پوشاندن کاشی های قدیمی آشپزخانه، 4 راه حل با کم ترین هزینه!
کاشی مترویی، از متروهای قدیمی به خانه‌های مدرن!
جدیدترین مدل های کاشی و سرامیک، این 5 تا برای سال جدید!
رنگ مخصوص روی کاشی، نو شدن ارزان به جای تعویض کردن گران!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه