Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید غذاساز، نکاتی که هنگام خرید غذاساز باید بدانید

غذاسازها یکی از وسیله‌های ضروری در آشپزخانه هستند که در صرفه‌جویی وقت و سریع‌تر پیش رفتن کارهای آشپزی نقش مهمی ایفا می‌کنند. با کمک غذاسازها سبزیجات سریع خرد می‌شوند، مواد با یکدیگر مخلوط می‌شوند، خمیر کوکی در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود و هرکاری که روند آشپزی را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند از این وسیله برمی‌آید. اگر قصد خرید غذاساز را دارید، با ما همراه شوید تا در راهنمای خرید غذاساز، با انوع غذاساز آشنا شویم و به بررسی نکات مهمی که هنگام خرید این وسیله باید به آن توجه شود، بپردازیم.

راهنمای خرید انواع غذاساز

راهنمای خرید انواع غذاساز

اولین موضوعی که در خرید غذاساز باید به آن توجه شود، آشنایی با انواع غذاساز و کاربرد هر یک است. آشنایی با نحوه عملکرد غذاسازها این امکان را می‌دهد تا براساس نیاز خود از بین انواع آن‌ها انتخاب کنید.

کاغذدیواری آیدی

به طور کلی غذاسازها به چهار نوع برقی، دستی، تک کاره و چندکاره تقسیم می‌شوند:

غذاساز چیست

غذاساز برقی

اکثر افراد استفاده از این نوع غذاساز را ترجیح می‌دهند چرا که این نوع از غذاسازها با کمک نیروی برق کار می‌کنند و بسیار سریع‌تر از غذاسازهای دستی هستند. 

غذا ساز دستی

این نوع از غذاساز معمولا نسل قدیم غذاسازها را شامل می‌شود و به کمک یک اهرم و فشار دست، مواد را با هم مخلوط می‌کند یا سبزیجات را خرد می‌کند.

غذاساز تک کاره

این نوع از غذاسازها همان‌طور که از اسمشان پیدا است تنها عمل مخلوط کردن یا خرد کردن را انجام می‌دهد و مانند غذاسازهای چند کاره نمی‌‌توان از آن‌ها در چندین زمینه مختلف استفاده کرد.

غذاساز چند کاره

غذاسازهای برقی چندکاره یکی از محبوب‌ترین انواع غذاسازها محسوب می‌شوند و به اصطلاح آچار فرانسه آشپزخانه به شمار می‌روند. این غذاسازها بسته به نوعی و ظرفیتی که دارند، چندین قابلیت مختلف مانند خرد کردن، آسیاب کردن، رنده کردن، مخلوط و میکس کردن را یک جا در خود جا داده‌اند. 

بیشتر بخوانید: 10 برند برتر لوازم خانگی برای جهیزیه عروس!

راهنمای خرید غذاساز

نکاتی که هنگام خرید غذاساز باید به آن توجه کنید

همان طور که اشاره شد، غذاسازها براساس نوع و برند سازنده کاربردهای مختلفی دارند. در راهنمای خرید غذاساز ما به برخی از نکاتی که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کنید، پرداختیم تا بتوانید انتخابی متناسب با نیاز خود داشته باشید.

راهنمای خرید غذاساز: ظرفیت محفظه

به طور کلی ظرفیت محفظه غذاسازها از 1 لیتر تا 5 لیتر متغیر است و شما براساس تعداد اعضای خانواده‌ و افرادی که روزانه برای آ‌ن‌ها آشپزی می‌کنید، باید ظرفیتی متناسب را انتخاب کنید. معمولا ظرفیت‌های 1 تا 1.5 لیتری برای خانواده‌های چهار نفره کافی است. اگر برای افراد بیشتری آشپزی می‌کنید، ظرفیت‌ 2 لیتری یا بالاتر را انتخاب کنید.

راهنمای خرید غذاساز: توان دستگاه

یکی از مواردی که در هنگام خرید غذاساز باید به آن توجه کنید، توان دستگاه است. غذاساز وسیله‌ای است که تقریبا هر روز از آن استفاده می‌کنید و قدرت دستگاه جزو مواردی به شمار می‌رود که عملکرد آن در بلند مدت بسیار حائز اهمیت است. هنگام خرید غذاساز سعی کنید سراغ دستگاه‌هایی با توان 750 وات به بالا بروید. 

راهنمای خرید غذاساز: جنس تیغه 

همان‌طور که اشاره شد عمده کاربرد غذاساز در خرد کردن، آسیاب کردن و مخلوط کردن مواد و سبزیجات است. پس داشتن تیغه‌ای قوی و مقاوم یکی از موارد بسیار مهم است که عملکرد دستگاه را در بلند مدت دچار اختلال نخواهد کرد. بهتر است هنگام خرید سراغ غذاسازهایی بروید که جنس تیغه آن‌ها از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌است تا در بلندمدت دچار مشکل نشوید.

مطالب پیشنهادی: 9 لوازم خانگی جدید که در خانه های 2017 می درخشند!

غذاساز

راهنمای خرید غذاساز: قابلیت میکروسوییچ

این قابلیت در غذاسازها باعث می‌شود تا در صورت درست جا نرفتن اجزای مختلف غذاساز، دستگاه شورع به کار نکند. اگر دستگاهی که تهیه می‌کنید فاقد این قابلیت باشد،‌ممکن است در بلند مدت غذاساز دچار مشکل یا شکستگی شود.

راهنمای خرید غذاساز: صدای دستگاه

یکی دیگر از موارد بسیار پر اهمیت در خرید غذاساز، توجه به سر و صدای آن است. از آن‌جایی که این دستگاه مدت زیادی در طول روز ممکن است در آشپزخانه روشن باشد، صدای آن بسیار آزار دهنده خواهد بود. پس هنگام خرید به میزان صدای دستگاه مورد نظرتان توجه کنید.

بیشتر بخوانید: خرید لوازم برقی آشپزخانه، راهنمای کامل برای خرید جهیزیه!

خرید انواع غذاساز

نکاتی که درباره نگهداری غذاساز بهتر است بدانید

  • برای مدت طولانی دستگاه را روشن نگذارید. اگر مدت طولانی نیاز به استفاده از دستگاه دارید، سعی کنید چند مرتبه آن را خاموش کنید تا به دستگاه فشار وارد نشود.
  • در صورت خالی بودن محفظه غذاساز از روشن کردن آن خودداری کنید
  • سعی کنید سبزیجات با بافت سفت را به قطعات کوچکتری تقسیم کنید تا به تیغه‌های دستگاه فشار مضاعف وارد نشود
  • بیشتر از ظرفیت محفظه غذاساز آن را پر نکنید
  • توجه کنید که قبل از هر بار تغییر تیغه و محفظه قبل از روشن کردن دستگاه، جاگیری صحیح قطعات را چک کنید
 انواع غذاساز

کلام آخر

همان‌طور که اشاره کردیم، غذاساز یکی از دستگاه‌های ضروری و پرکاربرد در آشپزخانه است و آشپزی را سریع‌تر و لذت‌بخش تر می‌کند. در این مقاله سعی داشتیم تا با ارائه راهنمای خرید غذاساز، شما را با انواع این دستگاه و نکات مهم خرید آن آشنا کنیم تا هنگام تصمیم‌گیری در خرید این محصول، انتخابی سنجیده‌تر داشته باشید.

مطالب پیشنهادی: 

نویسنده: پریچهر


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه