Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید آبمیوه گیری، انتخاب بهترین مارک با یک مقایسه عالی!

به قلم: تحریریه چیدانه

وقتی به سراغ خرید لوازم خانگی خود می رویم معمولا با بالا و پایین کردن معیارهایی مثل قیمت و کیفیت این وسایل، در نهایت یکی را انتخاب می نماییم و آن را می خریم. برای آنکه این بالا و پایین کردن معیارها و به دنبال خود، انتخاب به بهترین شکل ممکن اتفاق بیفتد باید اطلاعاتی کافی در زمینه هر کدام از این وسایل و برندهای تولید کننده شان داشت. در این مطلب از وب سایت چیدانه تصمیم داریم در رابطه با راهنمای خرید آبمیوه گیری بگوییم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه آبمیوه گیری پرتقال دستی

سرویس خواب بالسا

نکات خرید دستگاه آبمیوه گیری

دستگاه های آبمیوه گیری به طور کلی به چند دسته آب میوه گیری دستی، آب میوه گیری برقی، آب مرکبات گیر و هم چنین آب مرکبات گیر برقی تقسیم می شوند. وقتی تصمیم به خرید دستگاه آبمیوه گیری می گیرید باید این را بدانید که آّبمیوه گیری ایده آل شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این یعنی گزینه مورد نظرتان باید با نیازهای خانواده شما تناسب و سازگاری داشته باشد. در کنار این موضوع معیارهایی هم وجود دارد که می تواند به عنوان نکات کلیدی در انتخاب بهترین آبمیوه گیری برایتان عمل کند. در ادامه برخی از مهم ترین این معیارها را بررسی می کنیم:

  • دهانه آبمیوه گیری: به سراغ دستگاه آبمیوه گیری هایی بروید که دهانه های بزرگ تری دارند، چراکه در این نوع آبمیوه گیری ها دیگر نیاز کمتری به خرد کردن قطعات میوه خواهد بود. طبیعتا به هر میزانی که دهانه آبمیوه گیری کوچک تر باشد کار شما هم سخت تر خواهد شد.  
  • لرزش و صدای دستگاه آبمیوه گیری: بهتر است آبمیوه گیری ای انتخاب کنید که سر و صدا و حتی لرزش کمتری داشته باشد. هیچ کس دلش نمی خواهد که در ازای نوشیدن یک لیوان آب میوه از شدت لرزش و سر و صدای آبمیوه گیری اش سرسام بگیرد! البته باید این را بگوییم که برای آنکه میزان صدا و لرزش آبمیوه گیری تان را به حداقل برسانید می توانید آن را بر روی یک سطح صاف و بدون حرکت قرار دهید.
  • قدرت دستگاه آبمیوه گیری: قدرت آبمیوه گیری شما می تواند بر اساس میزان استفاده شما متغیر باشد. به طور کلی می توان گفت که دستگاه های آبمیوه گیری از حداقل 600 وات شروع می شوند و در مدل های قوی تر نیز به 1500 وات می رسند.
  • سرعت آبمیوه گیری: در رابطه با این مورد باید بگوییم که سرعت آبمیوه گیری به چرخش موتور دستگاه مربوط می شود. این یعنی هر چفدر سرعت چرخش موتور بیشتر باشد انتظار می رود که آبیموه گیری شما کار خود را سریع تر انجام دهد.
  • جنس تیغه: تیغه آبمیوه گیری شما در انتخاب این دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. معمولا برای ساخت تیغه ها از اجناسی مثل فولاد، پلاستیک و یا تیتانیوم استفاده می شود. طبیعی است که تیغه هایی که از جنس پلاستیک هستند مقاومت کمتری داشته باشند و در مقابل، تیغه های تیتانیوم و فولادی حرف اول را بزنند!
  • میزان مصرف انرژی: برای آنکه بتوانید این مورد را به خوبی بررسی کنید باید به توان مصرفی و دستگاه و یا همان قدرت موتور دقت کنید. برای این کار می توانید تا حدودی از برچسب مصرف انرژی که در دستگاه وجود دارد استفاده نمایید.
  • جنس بدنه: یکی از مسائلی که در جنس بدنه دستگاه آبمیوه گیری شما نقش دارند وزن آن است. به طور کلی معمولا بدنه دستگاه های آبمیوه ساز را از جنس استیل و یا پلاستیک می سازند و گاهی از تلفیق این دو برای بدنه آبمیوه گیری بهره گرفته می شود. در نهایت می توان گفت که این دو جنس از نظر استحکام تفاوت زیادی با هم ندارند.

مطلب مرتبط: بهترین مارک ماشین ظرفشویی، چرا بوش حرف اول رو میزنه؟

لوازم خانگی تاج کالا
آب هویج گیری مشکی جدید
لوازم خانگی تاج کالا

​​بهترین برندهای آبمیوه گیری

برندهای متنوع و بسیاری در زمینه لوازم خانگی شهرت زیادی دارند و شاید بتوان گفت منطقی است که هر کدام از آنها در تولید برخی از لوازم منزل نسبت به سایرین قوی تر بوده و رضایت بیشتری را از مشتریان خود جلب کرده اند. در رابطه با بهترین برندهای آبمیوه گیری می توان به طور خلاصه به چند نمونه از برترین ها اشاره کرد:

  • آبمیوه گیری براون
  • آبمیوه گیری بوش
  • آبمیوه گیری پاناسونیک
  • آبمیوه گیری فیلیپس
  • آبمیوه گیری تفال
  • آبمیوه گیری کنوود
  • آبمیوه گیری مولینکس
  • آبمیوه گیری فلر

از میان برندهای ایرانی نیز می توان به پارس خزر اشاره کرد که در بسیاری از مدل های دستگاه آبمیوه گیری خود موفق عمل کرده است؛ اما در مقابل نباید نادیده گرفت که مصرف کنندگان بسیاری از توان کم بعضی از مدل ها ناراضایتی نشان داده اند.

در رابطه با برندهای غیرایرانی مسئله و مشکلی که وجود دارد آن است که معمولا برای گارانتی های خود تنها در یک و یا دو مرکز دسترسی دارند و علاوه بر آن قطعاتشان به راحتی قابل خرید نیستند.

مطلب مرتبط: بهترین مارک چای ساز، یه چای دبش چقدر می ارزه؟

راهنمای خرید آبمیوه گیری

ویژگی های مهم آبمیوه گیری ها

دستگاه های آبمیوه گیری که امروزه در بازار و توسط برندهای مختلفی تولید می شوند انواع بسیار زیادی دارند و در طیف گسترده ای جای گرفته اند. برای مثال نوعی از آبمیوه گیری ها هستند که در آنها کارایی های دیگری نیز به دستگاه اضافه شده است. معمولا چنین دستگاه هایی انتخاب های خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها به شمار می روند. دستگاه های آبمیوه گیری ای که امروزه قابل دسترسی هستند به طور کلی تک کاره، دو کاره، سه کاره، چهار کاره و پنج کاره هستند. معمولا قابلیت هایی که این دستگاه ها دارند شامل مخلوط کن، رنده کننده، آسیاب کننده و… می شود.

سیستم های دیگری نیز به عنوان آپشن های دستگاه آبمیوه گیری وجود دارند که از میان آنها می توان به سیستم ضد چکه، آسیاب، مخلوط کن، سوئیچ ایمنی و… اشاره کرد.

مطلب مرتبط: بهترین مارک اتو بخار خانگی، چگونه اتو مناسب بخریم؟

آبمیوه گیری های چندکاره

دستگاه آبمیوه گیری چندکاره

در رابطه با دستگاه های آبمیوه گیری چندکاره حرف ها و نظرات زیادی ارائه می شود؛ برای مثال خیلی ها معتقدند که اگر در این دستگاه ها موتور دچار مشکلی شود تمامی دستگاه ها از کار خواهد افتاد. در این رابطه باید بگوییم که چنین مشکلی در رابطه با بعضی برندها و کیفیت ها رخ خواهد داد و برترین برندهای دستگاه آبمیوه گیری از چنین مشکلی عاری هستند. البته استثنا هم همیشه وجود دارد! برای مثال می توان گفت که دستگاه های آبمیوه گیری فیلیپس که به همراه غذاساز هستند به طور کلی نتوانستند رضایت مشتریان خود را جلب کنند.

شاید اگر بخواهیم از مشکلات دستگاه های آبمیوه گیری چندکاره بگوییم بتوانیم به سختی در باز و بسته کردن آنها و هم چنین تعویض قطعات مورد نظر اشاره کنیم. به طور کلی می توان گفت بهترین برندهای دستگاه های آبمیوه گیری چندکاره عبارتند از سه کاره کنوود، سه کاره پاناسونیک، سه کاره فیلیپس، چندکاره بوش و سه کاره مولینکس.

مطلب مرتبط: بهترین مارک ساندویچ ساز، کدوم مدل رو بخریم؟

آبمیوه گیری در آشپزخانه

تمیزی را رعایت کنید

یکی از مسائل مهمی که بعد از استفاده از دستگاه آبمیوه گیری تان باید رعایت کنید آن است که آن را به خوبی شستشو دهید. اگر برای این کار از ماشین ظرف شویی کمک می گیرید حتما در زمان خرید دستگاه آبمیوه گیری تان این ویژگی را لحاظ کنید. نکته مهم آن است که بعد از استفاده از دستگاه باید بلافاصله آن را شستشو داد چراکه اگر این کار را به تعویق بیندازید پاک کردن مواد غذایی خشک شده کار بسیار سخت و طاقت فرسایی خواهد شد.

 

 

برای ثبت سفارش و درخواست کالای مورد نظر خور به بخش ثبت درخواست مراجعه کنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه