Chidaneh.com placeholder image

مبل راحتی شیک؛ 33 مدل از کاربردی‌ترین و شیک‌ترین‌ مدل‌های روز

به قلم: یاسمین ثریا

مبل راحتی یکی از محبوب‌ترین‌ و کاربردی‌ترین‌ انواع مبلمان است. انتخاب و خرید یک دست مبل راحتی شیک، کاربردی و شیک، برای خانه ساده نیست. چراکه وقتی هر روز روی آن می‌نشینیم، ممکن است زود خراب شود، دل‌مان را بزند یا به اندازه مورد انتظارمان راحت نباشد. برای این‌که مبلی که می‌خرید تا چند سال زیبا و سالم باقی بماند و از مد نیافتد، باید انواع ساده و با کیفیت مبلمان راحتی جدید را انتخاب کنید. مبل‌های راحتی انواع متفاوتی دارند و با کیفیت مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان با توجه به نیاز، فضای مورد استفاده و سلیقه شخصی از آن‌ها در دکوراسیون استفاده کرد. در این مقاله انواع مدل‌های مبل راحتی جدید شیک و کاربردی از نظر مد روز، رنگ، استحکام، ابعاد و پارچه نیز معرفی می‌شود. با چیدانه همراه باشید.

انواع مبل راحتی

مبل راحتی چیست؟

مبل‌های راحتی به دلیل ویژگی‌های خاص خود به این نام شناخته می‌شوند. این مبل از سال 1800 میلادی در قالب مبل‌های دو نفره، سه نفره یا یک نفره در آمریکا تولید می‌شد. معمولا در ظاهر مبل‌ راحتی چوب به‌کار نمی‌رود، تمام رویه بدنه آن از چرم یا پارچه مبلی است، پایه‌های کوتاه و ارتفاع کمتر نسبت به دیگر مبل‌ها، دسته‌های پهن و بالشتی از جنس خود مبل دارند مبلمان راحتی نشیمن‌های بسیار نرم و راحتی دارند، نسبت به مبلمان استیل ابعاد کوچکتر بوده و قیمت پایین‌تری دارند.

چوب و هنر

مبل راحتی سفید در دکوراسیون با میز جلو مبلی

مزایای استفاده از انواع مبلمان راحتی شیک

امروزه انواع مبل راحتی شیک در بازار موجوداند که در منازل کوچک خریداران، به راحتی جا می‌شوند و هم می‌توانند کاربری خانوادگی و روزمره داشته باشند و هم میزبانی از مهمان‌ها. مزایای انواع مبل راحتی شامل موارد زیر است؛

  • اشغال فضای کم
  • مدرن‌ و مطابق مد روز
  • رنگ ساده‌ آن‌ها، خانه را بزرگ‌تر نشان می‌دهد
  • دارای دو کاربری روزمره و پذیرایی همزمان
  • راحتی هنگام نشستن
  • شستشوی آسان
  • حمل و تعمیر راحت
  • ست کردن راحت و ارزان‌ با لوازم و اکسسوری‌ها

مبلمان نئوکلاسیک کرم و زرشکی با میزجلومبلی

هماهنگی مبل راحتی شیک با دکوراسیون داخلی منزل

هنگامی که می‌خواهید ست مبلمان خریداری کنید، گاه مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوید؛ بی‌هدف وارد نمایشگاه‌های مبلمان شده و فروشنده هر جنس و مدلی که می‌خواهد را به شما می‌فروشد. بعضی مدل‌ها ممکن است در نمایشگاه زیبا به نظر برسد اما هنگامی‌که به خانه‌تان منتقل می‌شود متوجه شوید چه اشتباهی کرده‌اید. می‌توان از این مبل‌های راحتی به زیبایی هرچه تمام‌تر در فضاهای مختلفی از دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید به شرطی که مواردی را در این انتخاب در نظر داشته باشید.

شیک بودن نمای مبلمان راحتی در خانه به سلیقه شما و تولیدکننده و هماهنگی آن با سبک کلی دکوراسیون و ابعاد اتاقی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، بستگی دارد. در نتیجه قبل از خرید مبل راحتی، ابتدا ابعاد فضا، طرح و سبک دکوراسیون منزل خود را در نظر بگیرید تا بتوانید مدلی شیک و هماهنگ با فضای خانه‌تان انتخاب کنید.

مبل راحتی ساده

ویژگی‌های مبل راحتی شیک و ساده

برای اینکه مبل راحتی که خریداری می‌کنید سال‌ها برای شما کار کند و از مد نیافتد و شیک باشد، بهتر است ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • پارچه ساده و بدون طرح
  • رنگ خنثی یا غالب
  • اسکلت‌بندی باکیفیت
  • فوم مرغوب
  • اندازه استاندارد
مبل راحتی مد روز

مبل راحتی شیک جدید و مد روز

طراحان مبلمان برای ایجاد تنوع در مبلمان راحتی شیک و لوکس، جزییات مبلمان را کمی تغییر می‌دهند که در عین سادگی مدل‌های متنوع شیکی تولید می‌کند. ویژگی‌های انواع مبل راحتی جدید شیک که در سال‌های اخیر بیشتر مد هستند، شامل موارد زیر است؛.

  • چوب ملچ
  • پایه کج
  • جزئیات طلایی
  • کوسن‌های رنگی
  • ترکیب رنگ خنثی با رنگ‌های مد روز
مبلمان راحتی خانه عروس

مبل راحتی شیک و جدید برای خانه عروس

یکی از اشتباهاتی که زوج‌های جوان هنگام خرید جهیزیه دارند، انتخاب سبک مبلمان است. در وضعیت اقتصادی امروز معمولا خانواده‌ها می‌توانند یک دست مبلمان برای جهیزیه تهیه کنند و متاسفانه برای این که در ابتدا منزل عروس شیک به نظر برسد، مبل استیل را برای خانه‌های کوچک انتخاب می‌کنند. در صورتی که می‌توان یک ست مبل راحتی جدید و شیک انتخاب کرده و با اکسسوری‌های شیک و متناسب با آن فضا را جذاب‌تر کرد.

انواع مدل های مبل راحتی

انواع مدل‌های مبل راحتی شیک

مبل‌های راحتی که خود یکی از مدل‌های مبل هستند انواع متفاوتی دارند که هر یک برای منظور خاصی طراحی و تولید شده‌اند. افراد می‌توانند با توجه به سلیقه، نیاز و ابعاد، نوع و سبک دکوراسیون منزل خود‌ از هر یک از آن‌ها استفاده کنند.

  • کاناپه راحتی
  • مبل راحتی لاوست
  • مبل راحتی فوتون
  • مبلمان راحتی ال
  • مبلمان راحتی ایتالیایی
  • مبل راحتی چستر
  • مبل راحتی چرمی
  • مبل راحتی شزلون
کاناپه راحتی

کاناپه راحتی

معمولا کاناپه‌ها جزیی از ست مبلمان به حساب می‌آید اما می‌توان از ‌کاناپه تکی در قسمت‌هایی از منزل مانند جلوی تلویزیون نیز استفاده کرد. این مبل‌های راحتی به صورت‌های دو و سه نفره در بازار موجود است که می‌توان با توجه به نیاز آن‌ها را به کار برد. این مدل به دلیل ظاهر زیبا و خاص، نقش مهمی در چیدمان منزل داشته و کاربردها و طرفداران فراوانی دارد.

مبل راحتی لاوست

مبل راحتی لاوست

مبل راحتی لاوست به صورت دو نفره ساخته شده و فضای کمی اشغال می‌کند. ابعاد کوچک این مبل باعث می‌شود افرادی که از آن استفاده می‌کنند فاصله کمی از هم داشته باشند که همین دلیل نامگذاری این مبل‌هاست. این مدل در دنیا و سبک دکوراسیون مدرن جایگاه ویژه‌ایی دارد. با اینکه این مبل در دکوراسیون منازل ایرانی جا نیافتاده، اما استفاده از آن می‌تواند جلوه جذاب و بی‌نظیری خصوصا در فضاهای کم یا در مقابل تلویزیون ایجاد کند.

مبل راحتی فوتون

مبل راحتی تختخواب‌شو یا فوتون

امروزه بیشتر منازل متراژ پایینی دارند و مردم اکثرا در خانه‌های آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنند. مبل راحتی تختخواب‌شو یا فوتون که همزمان می‌تواند کاربرد تخت و مبل را برای شما داشته باشد، مناسب خانه‌های کوچک امروزیست. مبلمانی که می‌توان در مواقع نیاز با تغییر شکل، از آن به عنوان تخت خواب نیز استفاده کرد. با این کار صرفه جویی در فضای منزل شده و با یک هزینه می‌توان همزمان مبل و تخت را خریداری کرد.

مبلمان ال راحتی

مبلمان راحتی ال

مبل ال در بین انواع مختلف مبل راحتی جایگاه خاصی دارد و با توجه به نوع چیدمان‌شان در بیشتر فضاهای کوچک جا داده می‌شوند. مبلمان ال شکل قابل استفاده در هر متراژی است و می‌توان مبل ال مناسب آن فضا را تهیه کرد. با استفاده از مبل ال فضای پرت در منزل وجود نخواهد داشت. مبل ال برای اتاق نشیمن بسیار مناسب بوده و گوشه‌ها و زوایای اتاق را پر می‌کند.

مبل راحتی ایتالیایی

مبلمان راحتی ایتالیایی

کشور ایتالیا در صنعت مبلمان از برجسته‌ترین‌هاست و مدل‌هایی که این کشور وارد دنیای مبلمان کرده قابل توجه تمامی افراد از کشورهای مختلف بوده است. طراحان دکوراسیون داخلی و طرفداران مد به مدل‌های مبل ایتالیایی توجه ویژه‌ای دارند. طراحی این مبل‌ها بیشتر به سمت مبل‌های راحتی می‌رود. همیشه قیمت مبل‌ راحتی نسبت به مبل استیل با بودجه مردم همخوانی بیشتری دارد و مردم بیشتر طرفدار مبلمان راحتی پرکاربردتر هستند.

مبل راحتی چستر

مبل چستر کرم رنگ

مبل راحتی چستر یا چستر فیلد یک کاناپه راحتی کلاسیک است. از مشخصه‌های ظاهری این مبل می‌توان به استفاده از دکمه‌های لمسه کاری شده در پشتی، دسته‌ها و گاهی کف مبل اشاره کرد. در مدل اصلی این مبل رویه از چرم بوده و دسته‌هایی هم اندازه پشتی دارد که موجب می‌شود نشستن روی این مبل نسبت به انواع دیگر خیلی هم راحت نباشد.

میل چرم راحتی

مبل راحتی چرمی

مبل راحتی چرمی همان طور که از نامش مشخص است به جای پارچه، رویه‌ای چرمی دارد. قیمت این مبل‌ها نسبت به مبل‌های پارچه‌ای بیشتر بوده و در دو مدل چرم طبیعی و مصنوعی تولید می‌شوند. مسلما چرم طبیعی زیبایی و اصالت خاص خود را دارد و قیمت بالاتری نسبت به نوع مصنوعی خود دارد.

مبل شزلون راحتی

مبل راحتی شزلون

اگر می‌خواهید مبل راحتی شیک و لوکسی در دکوراسیون منزل خود داشته باشید، می‌توانید از مدل‌های مبل راحتی شزلون برای فضای پذیرایی یا اتا خواب‌های لوکس استفاده کنید. برای این‌کار می‌توان از مبل راحتی شزلون به رنگ‌های شیکی چون سبز یشمی، سرمه‌ای، آبی سلطنتی، زرشکی، کرم یا نسکافه‌ای مطابق با رنگ‌های مورد استفاده در اجزای دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

کیفیت مبل راحتی

کیفیت و زیبایی مبل راحتی به چه عواملی بستگی دارد؟

هنگام انتخاب مبل راحتی جدا از ظاهر، زیبایی و شیک بودن باید مواردی چون کیفیت مبل را نیز در نظر داشت. برای خرید مبل با کیفیت باید به عواملی چون استحکام، ابعاد مبل و فضا و نوع پارچه رویه مبل توجه کرد.

استحکام مبل راحتی

استحکام مبل راحتی شیک

نوع متریالی که در ساخت مبل راحتی به‌کار می‌رود تعیین‌کننده استحکام آن‌ها هستند. بدنه اصلی این مبل می‌تواند از چوب‌های مختلفی باشد که هریک دوام و ویژگی‌های خاص خود را دارد. پارچه روکش مبل که تمام ظاهر مبل را می‌پوشاند نیز می‌تواند جنس و کیفیت‌های مختلفی داشته باشد. مهم‌ترین نکته هنگام خرید مبل راحتی، کیفیت و مرغوبیت مواد مصرفی است که موجب دوام آن می‌شود. برای اطمینان می‌توان با فروشنده صحبت کرده و با شرط تضمین کیفیت، خرید را انجام داد.

ابعاد مبل

ابعاد مناسب برای انواع مبل راحتی

قبل از خرید مبلمان راحتی توجه داشته باشید که کاربری فضا چیست و بیشترین افرادی که می‌خواهند از آن استفاده کنند چه ویژگی‌های فیزیکی دارند. برای مثال در خانواده‌هایی که قد افراد خیلی بلند یا خیلی کوتاه باشد ممکن است اگر مبلمان متناسب با فیزیک بدن‌شان نباشد، دچار مشکل شوند و هدف اصلی طراحی این مبل یعنی راحتی آن‌ها تامین نشود. بهتر است طول و عرض کاناپه 3 نفره 70 سانتی‌متر و ارتفاع بالش‌ها 20 تا 35 سانتی‌متر باشد. اندازه دسته‌ها با توجه به شکل ظاهری مبلمان می‌تواند متفاوت باشد اما معمولا اندازه‌شان 15 تا 35 سانتی‌متر است.

نشیمن گاه پیوسته

نشیمن‌گاه مبل راحتی به دو نوع پیوسته و جدا شونده تقسیم می‌شود. اگر مبل راحتی نشیمنی پیوسته داشته باشد دیرتر از شکل اولیه خارج و خراب می‌شود چراکه قسمت زیری استحکام بیشتری دارد. اما اگر نشیمن‌گاه جدا شونده باشد استحکام و مقاوت کمتری دارد اما به راحتی قابل تعویض و شستشو خواهد بود.

تناسب ابعاد مبل راحتی با فضا

تناسب مبل راحتی شیک با ابعاد فضای مورد استفاده

برای انتخاب مبلمان راحتی مورد نظر باید به تناسب اندازه فضایی که مبل باید در آن قرار گیرد با ابعاد مبل انتخابی‌تان توجه زیادی داشته باشید. نباید مبل بزرگی برای فضاهایی کوچک انتخاب کنید چراکه می‌تواند رفت و آمد را مختل کرده و اتاق تنگ، گرفته و دلگیر به نظر برسد. یا برای فضاهای بزرگ نباید مبل راحتی کوچکی انتخاب کرد که در فضا گم شود و فاصله‌اش با دیوارها غیر منطقی شود.

پارچه رویه مبل

نوع پارچه رویه مبل مدل راحتی

در انتخاب مبل راحتی باید به نوع پارچه به ‌کار رفته در ساختار آن توجه زیادی داشت چراکه اگر با کیفیت نبوده و دوام و استحکام کافی نداشته باشد، به زودی فرسوده و خراب می‌شود. پس بهترین و مناسب‌ترین پارچه را برای مبل انتخاب کنید، پارچه‌ای که نه کشی باشد و نه پرز بدهد. پارچه مبل راحتی شامل انواع مختلف؛ شانل، مخمل، چرم و نانو بوده که در کشورهای چین و ترکیه و ایران تولید شده در بازار موجود هستند.

انتخاب نوع پارچه مبل راحتی

انتخاب نوع پارچه بستگی به مواردی چون سلیقه خریدار و سبک دکوراسیون داخلی منزل دارد. تراکم پارچه و فشردگی اهمیت زیادی در کیفیت آن دارد و با دست ‌کشیدن باید حس کنید که پارچه یک دست و فشرده است. برای تشخیص مرغوبیت و تراکم پارچه جدا از لمس کردن می‌توان آن را جلوی نور گرفت. هنگام خرید از مرغوب بودن پارچه با بررسی این موارد از فروشنده نیز اطمینان و ضمانت کالا بخواهید.

تعویض پارچه راحتی شیک

تعویض پارچه مبل راحتی شیک

به مرور زمان در اثر خراب شدن پارچه مبل راحتی یا علاقه افراد به تنوع و تغییر دکوراسیون خانه نیاز به تعویض مبل یا تعمیر و تعویض پارچه آن خواهد بود. برای این کار بعضی کل مبلمان را تعویض می‌کنند که هزینه زیادی نیز دارد، اما در صورت سالم بودن بدنه بعضی تنها با تغییر روکش مبلمان و تعویض پارچه روی مبل راحتی شیک این کار را انجام می‌دهند که بسیار به صرفه‌تر نسبت به تعویض کل مبلمان خواهد بود.

رنگ مناسب مبلمان راحتی

انتخاب رنگ مناسب مبل راحتی

برای خرید مبل راحتی مهم نیست که رنگ انتخابی دقیقا چه باشد، چیزی که اهمیت دارد رعایت تناسب ترکیب رنگی مبلمان با سایر لوازم منزل خواهد بود. می‌توان مبل دو رنگ یا تک رنگ انتخاب کرد اما قبل از هر چیز باید دید چه رنگی را بیشتر برای منزل‌ خود می‌پسندید. اگر رنگ مبل راحتی، غالب خنثی و کسل کننده باشد می‌توان آن را با یک یا چند رنگ مکمل تکمیل کرد. برای مثال اگر رنگ غالب مبلمان طوسی است، می‌توان با استفاده از رنگ‌های مکمل قرمز، نارنجی یا زرد و اکسسوری‌های مختلف شیک با رنگ‌های مشابه، دکوراسیون زیبا و شیکی ایجاد کرد.

مبل راحتی تک رنگ

مبل راحتی شیک تک‌رنگ؛ اگر رنگ‌های مکمل و چند رنگ شما را خسته می‌کند، مبل راحتی تک رنگ انتخاب کرده و با رنگ‌های اکسسوری‌های انتخابی آن را تکمیل کنید.

نوع مبل دورنگ؛ اما اگر ترکیب دو رنگ مکمل مانند طوسی و زرد برای‌تان تا چند سال می‌تواند جذاب باشد، مبل دو رنگ انتخاب کنید.

مبل راحتی با رنگ خنثی

مبل راحتی مدرن با رنگ‌های خنثی

مدل‌های مختلف مبل راحتی مدرن، معمولا به رنگ‌های خنثی طراحی می‌شود. بسیاری از افراد تنوع طلب هستند و دوست دارند گاه به گاه رنگ دکوراسیون منزل خود را تغییر دهند. در این صورت می‌توان از رنگ‌های خنثی چون کرم یا طوسی استفاده کرد و با کوسن‌ها و اکسسوری‌هایی به رنگ‌های مختلف به این ست زیبایی خیره‌کننده‌ای داده و هر از گاهی آن را تغییر داد. مزایای به کار بردن رنگ طوسی در مبلمان؛

  • نماد مدرنیته است.
  • کثیفی را نشان نمی‌دهد.
  • با بیشتر رنگ‌ها ست می‌شود.
  • خانه را کوچک نمی‌کند.
شیکترین رنگ مبل راحتی

شیک‌ترین رنگ مبل راحتی جدید

امروزه اغلب طراحان مبلمان، رنگ‌های خنثی چون طوسی، کرم، بژ یا خاکستری را با ‌رنگ‌های مد روز ست می‌کنند. رنگ‌های مکمل مبل راحتی جدید شیک که می‌تواند با رنگ‌های خنثی نامبرده ست شود، شامل موارد زیر است:

  • سبز یشمی
  • قرمز
  • آبی کم‌رنگ
  • سورمه‌ای
  • قرمز
  • خردلی
مبلمان راحتی سبز یشمی

مبل راحتی شیک به رنگ سبز یشمی

در مجلات مد روز دکوراسیون، رنگ سبز یشمی و پارچه‌های بوهمین با طرح برگ‌های جنگل‌های استوایی خیلی به چشم می‌خورد. اگر تم شیکی برای منزل خود در نظر دارید می‌توانید این طیف سبز را برای مبل راحتی انتخاب کنید. با این رنگ می‌توانید حس زندگی بخش رنگ سبز را به خانه خود بیاورید.

چیدمان مبل راحتی

چیدمان مبلمان راحتی شیک

برای زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی منزل باید مبل راحتی را اصولی چیدمان کرد. برای این کار ابتدا باید نقطه کانونی منزل را تعیین کرد و مبل راحتی را مطابق آن انتخاب و چیدمان کرد. با توجه به اندازه کوچک خانه‌های امروزی بهتر است در پذیرایی نیز به جای مبل استیل و کلاسیک از مبلمان راحتی شیک و لوکس استفاده کرد تا آرامش بیشتری در محیط ایجاد شود و فضای اتاق خیلی شلوغ نشود.

مبل راحتی با چیدمان گرد

چراکه بیشتر مهمانی‌های خانوادگی و رسمی در پذیرایی برگزار می‌شود و این فضا نقش بسیار مهمی در منزل دارد و باید مبلمان آن، محیطی صمیمانه، زیبا و منعطف ایجاد کند. استفاده از انواع مبل راحتی شیک برای اتاق نشیمن کاربرد زیادی دارد و در صورت کوچک بودن فضای نشیمن نیز می‌توان از یک کاناپه یا مبلمان ال استفاده کرد.

راحتی جلوی تی وی
مبل راحتی آبی

کلام پایانی

در بین انواع مبلمان منزل و محیط کار، مبلمان راحتی جزو مبل‌هایی هستند که نظر طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. این مبل‌های راحت و کاربردی قدمت بالا و انواع مختلفی دارند که با توجه به نیاز افراد طراحی و تولید می‌شوند. معمولا افراد علاقه دارند، حداقل یک دست از این مبل را در نشیمن یا پذیرایی منزل خود داشته باشند. انواع مبل راحتی شامل کاناپه راحتی، مبل‌های لاوست، ال شکل، فوتون، ایتالیایی، چستر، چرمی، شزلون است که با توجه به سبک دکوراسیون و سلیقه شخصی و نیاز افراد می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه