Chidaneh.com placeholder image

کناف دور شومینه؛ 24 نمونه طرح شومینه با کناف

به قلم: مهسا پوررضا

شومینه از گذشته تا به امروز به عنوان یک وسیله گرمایشی زیبا و جذاب مورد استفاده گرفته است. این وسیله نه تنها فضای خانه را گرم می کند بلکه به عنوان یک عنصر دکوراتیو، زیبایی فضای اتاق را دوچندان می نماید. در حال حاضر با توجه به اهمیت ویژه دکوراسیون داخلی، طراحان و معماران ایده های جدیدی برای تزئین دیوار شومینه ارائه می دهند.  از نمونه جدید می توان به کناف دور شومینه اشاره کرد.در ادامه توضیح کناف و نمونه های اجرایی کناف شومینه می پردازیم.

مطالب مرتبط: 

سرویس خواب بالسا
کناف دور شومینه
کناف دور شومینه

دیوار شومینه را می توان با کناف به صورت های مختلف تعبیه نمود و کناف کاری شومینه را به یک نقطه کانونی تبدیل کرد. یک روز سرد زمستانی را تصور کنید که کنار شومینه در حال نوشیدن چای هستید. حسی که در این لحظه به شما دست می دهد دلپذیر و دوست داشتنی است و آرامش خاصی به شما می بخشد. تعبیه شومینه در طراحی اتاق نشیمن یکی از ایده های کهن است که همواره در عصر حاضر نیز جایگاه خود را حفظ کرده و طراحی مدرن مخصوصا طرح شومینه با کناف آن مورد استقبال قرار گرفته است.

مطالب مرتبط: شومینه جدید و مدرن، از حالا به فکر زمستون باش!

کناف شومینه
کناف شومینه

کناف چیست؟

کناف نوعی صفحه روکش دار گچی ست که در اصل نسل جدید گچ به شمار می رود و کلیه کارهای ساختمانی که با گچ و بعضی متریالهای دیگر قابل انجام بوده را با بکسری مزایای جدید مثل سرعت کار بالا، تنوع بیشتر در طراحی، امکان کار شدن سقف و دکور در 4 سانتی  متر و ترکیب انواع نورهای دکوراتیو و اصلی و دور شومینه و … که از ضخامنت ها و انواع پانل های مختلف (بسته به کاربد شما در محیط های عادی،رطوبتی،حرارتی ، نما و…) تولید میشود و امروزه به عنوان یکی از مهم ترین عناصر ساختمانی از کناف و شومینه یاد می شود.

مطالب مرتبط: 

کناف کاری شومینه
کناف دور شومینه

چرا کناف دور شومینه ؟

کناف ها می توانند عایق حرارتی باشند، و می توانند تا میزان زیادی از به هدر رفتن انرژی جلوگیری کنند، در نتیجه با مصرف کمترین انرژی می توان به مکانی گرم دست یافت.هم چنین این طور کناف ها اگر در کنار دیوار نیز قرار بگیرند، می توانند عایق صوت نیز واقع شوند. کناف کاری شومینه به خوبی قابلیت پوشش دارند، استفاده از کناف اگر به خوبی و صحیح انجام شود می تواند تغییر فوق العاده ای در خانه به وجود بیاورد.البته کناف روی شومینه در برابر آب مقاومت پایینی دارد و بهتر است در این مورد به خوبی نگهداری شود. گاهی کناف دور شومینه دچار صدمه و یا ترک خوردگی می شود که هیچ جای نگرانی نیست و می توان به وسیله ی یک نصاب خوب ترمیم و مرمت شوند. بعد از اجرا و انجام کناف بالای شومینه بهتر است که روی آن را از وسایل پر نکنید چرا که ظاهر ان را زشت می کند اما می توانید از اکسسوری های مناسبی برای آن قسمت استفاده کنید‌.

کناف دور شومینه
کناف دور شومینه
کناف دور شومینه

انواع طرح های دور شومینه با کناف

دکوراسیون شومینه برای خانه هایی با سبک دکوراسیون مدرن و یا سنتی تفاوت هایی دارد. شومینه های خانه هایی با سبک های مدرن و سنتی طراحی ها و دکوراسیون های مختلفی را می طلبد که این کار با سیستم کناف دور شومینه امکان پذیر می باشد. به طبع اتاق های پذیرایی مدرن با داشتن یک دکوراسیون شیک برای طرح شومینه با کناف، زیبایی دوچندانی را خواهد داشت که برای این منظور باید برای خرید و دکوربندی اطراف شومینه قدری بیشتر دقت کنید.

مطالب مرتبط: انواع شومینه های مدرن در دکوراسیون داخلی

کناف کاری شومینه
کناف کاری شومینه
کناف کاری شومینه

 طراحان مدرن استفاده کننده از کناف ، سادگی و کلاسیک بودن را در رتبه ی اول انتخاب لوازم می دانند که برای دکوراسیون های با کناف دور شومینه  انتخاب شمع ها و یا لوازم دکوری ساده مثل گلدان و یا سازه ی زیبا گزینه های خوبی برای طرح کناف شومینه هستند.

کناف بالای شومینه
کناف بالای شومینه
کناف بالای شومینه

ساخت و طراحی کناف دور شومینه  
در هر اتاق شومینه می تواند به عنوان وسیله مرکزی آن اتاق به حساب آید که معمولا اگر اتاقی دارای شومینه باشد هنگام وارد شدن به آن اتاق هر فردی ابتدا به شومینه و مدل و طراحی آن چشم می دوزد .بنابراین باید به 3 نکته دقت شود:

  • طرح و مدل شومینه 
  • استفاده از کناف دور شومینه 
  • طاقچه ی بالایی شومینه.

با توجه به این 3 مورد می توان شومینه ها را به شکل ها و مدل های مختلفی درآورد تا بتوان فضایی زیبا را در هر اتاق طراحی  نمود.

کناف بالای شومینه
کناف بالای شومینه
کناف بالای شومینه

نکات طراحی کناف دور شومینه

شومینه خانه شما ممکن است تا سالیان سال بدون تغییر در طراحی و مکان شومینه مورد استفاده قرار گیرد پس لازم است مدل شومینه خود را با دقت انتخاب و برای استفاده از آن در دکوراسیون اتاق پذیرایی طرح و برنامه داشته باشید. مدل ساختن و طراحی کناف دور شومینه می تواند به صورت مستطیلی شکل و یا قوسی شکل و یا حتی دیواره های آن کوتاه یا بلند و….. متفاوت باشد. این که آیا طاقچه داشته باشد و یا خیر و رنگ کناف دور شومینه با توجه به اتاقی که در آن قرار گرفته است متفاوت در نظر گرفته می شود.

طرح کناف شومینه
طرح کناف شومینه
طرح کناف شومینه

ارتفاع و اندازه ی کناف دور شومینه

ارتفاع و اندازه ی کناف دور شومینه از اهمیت بالایی برخوردار است ، در برخی موارد از کف تا سقف را با آجر طراحی می کنند، و بر خلاف دیوار رنگ آن را به طوری متفاوت طراحی و رنگ آمیزی می کنند، و از کناف با طرحی دلخواه مورد استفاده قرار گرفته می شود، ارتفاع داشتن شومینه باعث می شود که اتاق بزرگتر جلوه دهد .برخی از شومینه ها در اتاقی کوچک تعبیه می شوند در نتیجه ، از مواد و متریالی کمتر استفاده می شود و حتی می توان به حالت هیزمی نیز آن را ایجاد کرد.

کناف دور شومینه
طرح کناف شومینه
طرح کناف شومینه

جمع بندی:

یکی از وسایل گرمازایی در هر خانه ای شومینه است. شومینه در هر اتاقی که قرار گیرد به عنوان یک وسیله ی مهم و قابل توجه در آن اتاق با نمای زیبا و زشت آن اتاق رابطه ای مستقیم دارد و باید به مصالحی که در ساخت آن استفاده می شود و همچنین به چگونگی تزئینات طاقچه ی بالایی آن دقت فراوان شود تا به چیدمان اتاق جذابیت بیشتری ببخشد. یکی از مصالح جدید جهت استفاده کناف دور شومینه است که گزینه ای بسیار زیبا و مناسب جهت اجرای شومینه می باشد که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه