Chidaneh.com placeholder image

فرش آنتی باکتریال، چه فرقی با فرش معمولی داره؟

به قلم: سمانه زارعی

اولین مسئله ­ای که هنگام خرید فرش، همه ما را تحت تاثیر قرار می­ دهد زیبایی ظاهر و ابعاد و قیمت آن است، در صورتی که سلامت و عدم بروز حساسیت در فرش هم، مسئله ­ی مهمی، مخصوصا برای کودکان و یا افراد حساس محسوب می شود. در گذشته فرش ­ها از الیاف و مواد طبیعی بافته می­ شد و معمولا مشکلی از نظر سلامتی برای افراد ایجاد نمی­ کرد ولی با ورود فرش ­های ماشینی و الیاف مصنوعی این موضوع اهمیت پیدا کرد. در این مطلب از چیدانه با گروه فرش فرهی، تنها تولیدکننده فرش بدون پرز، ضد حساسیت و آنتی ­باکتریال همراه هستیم تا راجع به فرش آنتی ­باکتریال صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

چوب و هنر

فرش فرهی
فرش کلاسیک
فرش فرهی

فرش آنتی باکتریال چیست؟

فرش آنتی­ باکتریال نوعی فرش ماشینی است در جهت افزایش سلامت مصرف کننده، با استفاده از تکنولوژی نانو، خواص مختلفی به آن اضافه می شود. این فرش علاوه بر آنتی باکتریال بودن، خواصی مانند بدون پرز و ضد حسایت بودن، بو نگرفتن، عدم جذب کامل مایعات و… دارد و این ویژگی­ ها این فرش را خاص­ تر و برای سلامتی مفیدتر می ­کند.

 

فرش فرهی
فرش کلاسیک
فرش فرهی

فرش آنتی­ باکتریال و فرش معمولی، چه فرقی دارند؟

فرش محیطی مناسب برای تکثیر و رشد باکتری های مضر است. گرما، رطوبت، استفاده مدام، ریخته شدن انواع مواد غذایی و مایعات روی آن باعث می شود که در صورت عدم رسیدگی کافی، محیط مناسبی برای زندگی باکتری های مضر باشد.

از سوی دیگر با تجه به نوع زندگی امروزه، شما امکان شستشو و تمیز کردن فرش در فاصله های زمانی بسیار کوتاه را ندارید. به همین دلیل و برای حفظ سلامت خانواده مخصوصا کودکان، افراد حساس و سالمندان، بهترین کار استفاده از فرش آنتی باکتریال است.

با استفاده از الیاف نانو سیلور نقره، فرش خاصیت ضدباکتری به خود می گیرد و به این ترتیب، امکان رشد و تکثیر باکتری ها از میان می رود.این مهم ­ترین تفاوت فرش آنتی­ باکتریال و فرش معمولی است.

مطلب پیشنهادی: فرش ضد حساسیت، چه ویژگی ­هایی داره؟

 

فرش فرهی
فرش کلاسیک
فرش فرهی

فرش نانو، چه مزایایی دارد؟

برخی از مهم ­ترین مزایای فرش نانو عبارتند از:

  • عدم بوگرفتگی: فرش آنتی باکتریال بوی محیط یا بوی نا نمی گیرد. این امر مخصوصا در خانه هایی که کودکان ممکن است مایعات روی آن بریزند یا در مناطق مرطوب و شرجی بسیار مهم است.
  • خود تمیز شونده: با ایجاد لک بر روی فرش، با قرارگیری در مقابل نور خورشید لکه­ ها تجزیه شده و از بین می­ روند. حتی در برابر نور معمولی هم این خاصیت وجود دارد ولی کندتر صورت می­ گیرد.
  • بدون پرز و ضد حساسیت: به دلیل عدم ایجاد پرز و پراکندگی آن در فضای منزل، حساسیت پوستی و تنفسی در افراد خانواده ایجاد نمی شود.
  • عدم جذب مایعات: با ریختن مایعات روی فرش، داخل آن نفوذ نمی­ کند، در نتیجه به راحتی می­ توان آن را از سطح فرش تمیز کرد.
  • ضد قارچ و باکتری: این ویژگی باعث حفظ سلامتی شما و افراد خانواده ­تان می­ شود و از مهم­ ترین مزیت­ های فرش آنتی ­باکتریال است.
  • دیرسوز بودن: فرش های فرهی با توجه به نوع تکنولوژی، از تشدید و گسترش آتش احتمالی جلوگیری می کنند.

 

فرش فرهی
فرش کلاسیک
فرش فرهی

فرش ماشینی آنتی باکتریال، معایب هم دارد؟

مهم­ترین مسئله در خرید فرش­ های آنتی­ باکتریال، قیمت آن است. این نوع فرش­ ها به دلیل تکنولوژی به کار رفته و مواد اولیه­ ای که خاصیت آنتی ­باکتریال را به فرش می­ دهد هزینه ­ی بالاتری نسبت به فرش ­های معمولی دارند. شاید گران بودن در نگاه اول جزو معایب این فرش باشد ولی در مقابل مزایا و ویژگی­ های آن، خرید فرش آنتی­ باکتریال مقرون به صرفه خواهد بود.

 

فرش فرهی
فرش کودک
فرش فرهی

فرش آنتی باکتریال، مناسب اتاق کودک!

کودکان پوست­ های لطیف و حساسی دارند. اغلب خانواده ­ها هنگام خرید پوشاک و یا پتو و فرش کودک، علاوه بر زیبایی، به لطافت و سلامت آن توجه می­ کنند. اگر به فکر خرید یک فرش با کیفیت و سالم برای اتاق فرزندتان هستید، فرش آنتی باکتریال می­ تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای اتاق کودکتان باشد.

 

فرش فرهی
فرش کلاسیک
فرش فرهی

فرش آنتی باکتریال در خانه­ ی سبز شما!

ممکن است از افرادی باشید که به محیط­ زیست اهمیت دهید و حتی در انتخاب وسایل خانه حواستان به سبز و محیط­زیستی بودن خانه باشد. فرش ­های آنتی­ باکتریال به دلیل دارابودن خاصیت خود تمیزشوندگی لقب فرش محیط­زیستی را هم دارند. حتی این نوع فرش در فضای خانه و نور معمولی که جریان هوا هم گردش کمتری دارد، خاصیت خود تمیزشوندگی دارد. همچنین مواد نانویی که در فرایند تولید فرش آنتی باکتریال استفاده می­ شود معدنی و طبیعی هستند.

مطلب پیشنهادی: نحوه انداختن فرش در منزل، این 4 نکته رو می­دونستی؟!

 

فرش فرهی
فرش کلاسیک
فرش فرهی

فرش آنتی باکتریال، چه سبکی باشه؟

فرش بخش مهمی از سبک دکوراسیون خانه شما را می­ سازد. در انتخاب فرش آنتی باکتریال برای منزل خود به طرح و نقش آن توجه کنید. فرش­ های کلاسیک و با ابعاد بزرگ مناسب خانه هایی بزرگ و مجلل هستند ولی برای یک خانه کوچک و جمع و جور فرش­ های مدرن و ساده انتخاب بهتری هستند. با انتخاب یک فرش جذاب و با خاصیت آنتی باکتریال، هم زیبایی خانه را خواهید داشت و هم سلامتی! یعنی با یک تیر دو نشان خواهید زد.

مطلب پیشنهادی: چگونه رنگ فرش و مبلمان را ست کنیم؟

 

فرش فرهی
فرش ماشینی
فرش فرهی

فرش ماشینی آنتی ­باکتریال، چگونه شسته می­ شود؟

خاصیت آنتی­ باکتریال بودن فرش با هر بار شستشوی سنتی آن، کاهش می ­یابد. در نتیجه برای حفظ خاصیت آن، طرز شستشوی فرش اهمیت دارد. برای حفظ خاصیت این فرش و همچنین افزایش طول عمر آن بهتر است در لکه گیری فرش به نکته ­های زیر توجه شود:

  • استفاده از مواد شوینده دارای PH خنثی مانند شامپوی سر کودکان
  • به کار بردن کف حاصل از مواد شوینده مناسب
  • جمع کردن کف روی سطح فرش با استفاده از قاشق
  • استفاده از ماست برای از بین بردن راحت ­تر لکه­ هایی مانند قهوه و جوهر

 

فرش فرهی
فرش مدرن
فرش فرهی

قیمت فرش آنتی­ باکتریال

در بخش قبلی اشاره کردیم که فرش آنتی­ باکتریال نسبت به فرش معمولی قیمت بالاتری دارد. به طور کلی قیمت فرش به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • ابعاد و اندازه فرش
  • تراکم و شانه فرش
  • رنگ زمینه
  • شرکت تولید کننده و برند
  • جنس الیاف و کیفیت نخ
  • داشتن خاصیت آنتی باکتریالی

 

فرش فرهی
فرش کلاسیک
فرش فرهی

کلام آخر:

با معرفی فرش آنتی­ باکتریال و بیان مزایای آن همراه شما بودیم. با انتخاب فرش آنتی باکتریال برای منزل خود، سلامتی خانواده را تضمین کنید. فرش فرهی تولید کننده­ ی تنها فرش آنتی ­باکتریال، بدون پرز، ضد حساسیت و بدون بو در کشور است که با بیش از 70 شعبه در سراسر کشور بزرگترین سیستم فروش فرش در کشور است. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر از این گروه، به پروفایل فرش فرهی سر بزنید و برای تهیه و سفارش انواع فرش با کارشناسان در ارتباط باشید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه