Chidaneh.com placeholder image

رنگ سرویس اتاق خواب، بهترین اصل برای یک رنگ بندی اصولی

به قلم: فرگل سلحشور

اگر برای اولین بار است که می‌خواهید اتاقتان را چیدمان کنید یا قصد تغییر دکوراسیون دارید، احتمالا از اولین مسائلی که ذهنتان را به خودش مشغول می‌کند، این باشد که «سرویس خواب چه رنگی بخرم؟» در این شرایط ممکن است انتخاب رنگ سرویس اتاق خواب مناسب برای شما کمی گیچ‌کننده باشد. در ادامه همراه ما باشید تا با کمک کارشناسان شرکت ساج آسا، اصول انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق خواب را به شما بگوییم.
در این مطلب خواهید خواند:

  • از مود برد برای انتخاب رنگ سرویس اتاق خواب استفاده کنید
  • جهت گیری اتاق خواب را در نظر بگیرید
  • آدم صبح هستید یا شب؟
  • به تخت خواب خود توجه کنید
  • رنگ‌ها را به صورت اولویت بندی شده انتخاب کنید
  • رنگ سرویس اتاق خواب را با رنگ کاغذ دیواری ترکیب کنید
  • از پترن‌های مختلف برای تکمیل رنگ سرویس اتاق خواب استفاده کنید
  • رنگ‌ها را در زیر تمام سطوح روشنایی در نظر بگیرید
  • رنگ‌های تند و پررنگ را به طرح‌های خنثی اضافه کنید
رنگ سرویس اتاق خواب

از مود برد برای انتخاب رنگ سرویس اتاق خواب استفاده کنید

انتخاب رنگ مناسب برای طراحی اتاق خواب بسیار مهم است. در این شرایط بهتر است این مورد را در نظر بگیرید که کدام رنگ حس خاص و دل‌نشینی را به شما منتقل می‌کند.
برای انتخاب مناسب‌ترین پالت رنگ برای اتاق خواب، توصیه می‌کنیم که از یک تخته استفاده کنید و نمونه‌های ساده‌ای از پارچه و متریال را در آن تخته و در کنار هم بچینید تا بتوانید به یک ترکیب رنگی مناسب برسید. به این تخته‌ای که شامل پارچه‌ها، بافت‌ها و متریال‌های یک فضا می‌شود، مود برد گفته می‌شود.

ساج آسا
سرویس خواب دونفره جدید
ساج آسا

تابلو فرش ریحان

جهت گیری اتاق خواب را در نظر بگیرید

به گفته کارشناسان شرکت ساج آسا، جهت اتاق شما جنبه مهمی در نحوه انتخاب رنگ سرویس اتاق خواب است. این موضوع به این دلیل است که کیفیت و دمای نور بسته به این‌که اتاق خواب شما رو به شمال، جنوب، شرق یا غرب باشد، متفاوت است.
به عنوان مثال، یک اتاق خواب رو به شمال دارای نور خنک‌تری است. بنابراین نیاز به گرم شدن با رنگ‌های صورتی، زرد و نارنجی دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت سرویس خواب چوبی چنده؟

یک اتاق خواب رو به جنوب، درخشندگی بیشتری دارد و به همین دلیل اتاق خواب آبی و خاکستری با رنگ‌های سردتر مناسب خواهد بود. 
اتاق‌های رو به شرق زود آفتاب می‌گیرند و با رنگ‌های سبز و آبی مناسب خواهند بود. اتاق‌های رو به غرب هم بعد از ظهر آفتاب می‌گیرند. 
اگر رنگ های خنثی را ترجیح می‌دهید‌، تناژ رنگی را انتخاب کنید که فضا را خنک یا گرم می‌کند. بسته به جهت آن، برای مثال‌، صورتی کم رنگ برای اتاق‌های سرد یا خاکستری کم رنگ برای فضاهای آفتابی مناسب خواهد بود.

ساج آسا
جدیدترین مدل سرویس‌خواب یک‌نفره اتاق نوجوان
ساج آسا

آدم صبح هستید یا شب؟

اتاق خواب‌ها فضاهای کاملاً شخصی هستند و باید متناسب با هر فرد دکور شوند. اگر شما آدم صبح هستید و دوست دارید از تخت بیرون بیایید و پرانرژی کارهایتان را شروع کنید، احتمالاً باید به داشتن یک رنگ پر‌انرژی روی دیوارها فکر کنید. آدم‌های شب به احتمال زیاد سایه‌های تیره یا کاغذ دیواری مجلل را می‌پسندند.

ساج آسا
خرید سرویس‌خواب دونفره چوبی اتاق‌خواب
ساج آسا

به تخت خواب خود توجه کنید

تخت خواب نقطه کانونی اتاق خواب است و اغلب نقطه شروع بقیه طراحی و چیدمان شما خواهد بود.
انتخاب رنگ سرویس اتاق خواب که سایه‌های‌ برجسته‌ای از رنگ پارچه روتختی شما بگیرد یا در واقع به عنوان کنتراست عمل کند، به فضای شما عمق می‌بخشد.
برای داشتن ظاهری مجلل‌، از پارچه‌های مخملی برای روتختی خود استفاده کنید و آن را با رنگ‌های خاکی غنی ترکیب کنید. رنگ خاکی به خوبی در پس زمینه به صورت خنثی کار می‌کند و فضا را سبک نگه می‌دارد.

ساج آسا
خرید سرویس‌خواب دونفره چوبی اتاق‌خواب
ساج آسا

 رنگ سرویس خواب چوبی را با رنگ‌هایی از طبیعت مانند خاکی، بژ، قوه‌ای، کرم و انواع سبزها ترکیب کنید. از آن‌جایی که چوب حس گرمای لذت‌بخشی را به فضای اتاق خواب می‌بخشد و یادآور طبیعت است، با ترکیب کردن آن با رنگ‌های موجود در طبیعت، جلوه‌ای بی‌نظیر و بسیار زیبا را به فضای اتاق خواب خود خواهید بخشید.
ساج آسا
خرید سرویس‌خواب دونفره چوبی اتاق‌خواب
ساج آسا

در کنار رنگ‌های موجود در طبیعت، استفاده از رنگ نارنجی هم می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد اما بهتر است از این رنگ در سطوح کمتری استفاده شود. سرویس خواب رنگ چوب روشن مانند سفید و کرم هم از آن‌جایی که خنثی هستند، تقریبا با تمامی رنگ‌ها قابل ترکیب هستند و برای انتخاب رنگ در این شرایط، نیاز به در نظر گرفتن مواردی است که گفته شد.

ساج آسا
سرویس خواب دونفره جدید
ساج آسا
 

رنگ‌ها را به صورت اولویت بندی شده انتخاب کنید

برای انتخاب رنگ سرویس اتاق خواب باید رنگ‌ها را اولویت بندی کنید. بنابراین قبل از شروع طراحی، سایه‌های رنگ درجه دوم و درجه سوم را انتخاب کنید.
ابتدا یک رنگ اصلی را انتخاب کنید و سپس سایه‌های دیگری از آن را به عنوان رنگ درجه دوم یا سوم در شکل‌های کوچکتر مانند بالش‌ها و کوسن‌ها، لوازم هنری و تزئینی، لوازم جانبی، فرش یا کاغذ دیواری انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: سرویس خواب شیک و ساده، سفید یا چوبی؟

نکته اصلی این است که بین انواع رنگ سرویس اتاق خواب که استفاده می‌کنید، تعادل مناسبی پیدا کنید و از امتحان موارد جدید نترسید. رنگ قطعات بزرگتر را در ابتدا انتخاب کنید و سپس به سراغ انتخاب رنگ قطعات کوچکتر بروید.

ساج آسا
خرید سرویس‌خواب دونفره چوبی اتاق‌خواب
ساج آسا

رنگ سرویس اتاق خواب را با رنگ کاغذ دیواری ترکیب کنید

ما اغلب تصور می کنیم که کاغذ دیواری باید چند رنگ باشد اما اگر طرح مناسبی را انتخاب کنید‌، در یک رنگ واحد واقعاً خوب عمل خواهد کرد. همچنین اگر نمی‌خواهید دیوارهای رنگی ساده داشته باشید‌، می‌توانید از آن به عنوان یک رنگ اصلی و گسترده استفاده کنید. در این شرایط می‌توانید رنگ کاغذ دیواری را متناسب با رنگ سایر لوازم سرویس خواب خود انتخاب کنید.

ساج آسا
خرید سرویس‌خواب دونفره چوبی اتاق‌خواب
ساج آسا

از پترن‌های مختلف برای تکمیل رنگ سرویس اتاق خواب استفاده کنید

هنگامی که می‌خواهید ترکیبی از مقیاس‌های مختلف را برای پترن‌های متنوع انتخاب کنید، بهترین راه این است که از یک رنگ واحد استفاده کنید. سپس انواع الگوهایی که این رنگ کلیدی را در خود دارند و مورد علاقه شما هستند، انتخاب کنید.. این الگوها می‌توانند یک طرح راه‌راه، خال‌خالی، برگ یا … باشند اما نکته‌ مهم این است که آن‌ها را با رنگ اصلی انتخابی خود ترکیب کنید و سپس می‌توانید از آن‌ها روی کوسن‌، پرده، فرش و… استفاده کنید.

ساج آسا
جدیدترین مدل سرویس‌خواب یک‌نفره اتاق نوجوان
ساج آسا

رنگ‌ها را در زیر تمام سطوح روشنایی در نظر بگیرید

انتخاب بهترین رنگ سرویس اتاق خواب هم باید زیر نور چراغ انجام شود زیرا رنگ‌ها در نور مصنوعی به طور چشمگیری تغییر می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که انتخاب رنگ را با توجه به نوع و شدت نور اتاق خود انتخاب کنید.
اکنون اگر در ابتدای راه برای انتخاب سرویس خواب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به پروفایل شرکت ساج آسا در چیدانه بزنید. این شرکت با 20 سال تجربه در زمینه تولید محصولات خانگی لوکس و با تکیه بر خلاقیت و نوآوری، همواره در تلاش است تا محصولاتی باکیفیت، لوکس و زیبا را عرضه کند. 
پیشنهاد می‌کنیم جهت مشاهده نمونه کارهای بیشتر، به وب‌سایت ساج آسا و صفحه اینستاگرام این شرکت سری بزنید.

مطالب مرتبط
خرید تخت خواب دو نفره عروس با تخفیف استنثایی جشنواره ساج آسا
برندهای معروف سرویس خواب، این یکی به امتحانش می ارزه + ویدیو
دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت،8 ایده شیک و کم هزینه!
ترکیب رنگ سبز سدری، این سبز پرطرفدار با سه ست مختلف!
رنگ اتاق خواب عروس، 5 ترکیب عالی برای دکوراسیون رمانتیک!

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه