Chidaneh.com placeholder image

مدل پرده لوکس و شیک مناسب دکوراسیون‌های مجلل

به قلم: نرگس مهردادیان

یکی از بهترین ایده‌ها برای ایجاد دکوراسیونی خاص و لوکس، انتخاب پرده‌ای مناسب با چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی است. پرده‌ خانه مانند یک اثر هنری نقش مهمی در طراحی و تزیین دکوراسیون داخلی منزل ایفا می‌کنند. با اینکه پرده‌ها هنگام روز بیشتر کنار کشیده می‌شوند تا نور به داخل بتابد اما یکی از کاربردهای اصلی آن‌ها حفظ حریم شخصی و ایجاد محرمیت است. پرده‌ها با پوشاندن فریم در و پنجره مانع از دیده شدن ظاهر نازیبای آن‌ها می‌شوند. تنوع پارچه‌هایی که برای دوخت پرده‌ها استفاده می‌شود بسیار زیاد است. پارچه‌هایی چون حریر، مخمل، کتان، ابریشم، ساتن و تور از محبوب‌ترین و پرکاربردترین پارچه‌ها برای دوخت پرده هستند. در این بین پارچه‌ مخمل پر استفاده‌ترین‌ برای دوخت مدل پرده لوکس و شیک به‌حساب می‌آید. در این مطلب از چیدانه به معرفی مدل پرده‌ لاکچری و لوکس و ویژگی‌ها و جزییات آن می‌پردازیم و مدل‌هایی از برند مجموعه پرده کلاسیک را خواهیم دید. با ما همراه باشید…

لوکس2

پرده کلاسیک
پرده کلاسیک با طرح‌های زیبا و متفاوت
پرده کلاسیک

چوب و هنر

نقش پرده در دکوراسیون منزل

پرده پوششی برای پنجره و معمولا از جنس پارچه است که از نفوذ نور و صدای مزاحم جلوگیری کرده و برای حفظ آرامش، امنیت و حریم خصوصی منزل استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ کاربردهای اساسی، پرده نقش مهمی در زیباسازی و تزیین دکوراسیون منزل دارد تا جاییکه اگر خانه‌ای پرده‌ نداشته باشد، کل دکوراسیون آن ناقص به‌نظر می‌رسد.

مدل پرده لوکس و لاکچری با مبل کلاسیک

هماهنگی پرده با دکوراسیون منزل

پارچه پرده را باید متناسب با دکوراسیون پذیرایی خود انتخاب کنید و رنگ و مدل پرده باید با دکوراسیون داخلی منزل شما مطابقت و همخوانی داشته باشد. علاوه بر هماهنگی انتخاب مدل پرده مناسب با هر مکان از خانه است، مثلا برای اتاق پذیرایی، یا آشپزخانه و اتاق خواب و سرویس بهداشتی هر کدام پرده متفاوتی به کار برده می شود، برای پذیرایی از پرده‌های مجلل، شیک و لاکچری، برای آشپزخانه بیشتر از پرده‌های ساده یا بالا رونده استفاده می‌شود. اندازه و جنس پرده نیز نکته قابل توجه دیگری است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب ست کردن پرده و مبلمان را بخوانید.

خواب

پرده کلاسیک
پرده کلاسیک با طرح‌های زیبا و متفاوت
پرده کلاسیک

مدل پرده لوکس و لاکچری مناسب چه فضاهایست؟

مدل پرده لوکس و لاکچری یا سلطنتی بیشتر برای فضای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند، البته برخی از مدل‌‌های آن مناسب اتاق خواب‌هایی با دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی نیز هستند. استفاده و نصب پرده‌های سلطنتی که یکی از مدل‌های زیبای پرده کلاسیک جذاب هستند، در دکوراسیون پذیرایی می‌تواند نمای بسیار زیبا و شیک ایجاد کند. پرده‌های با ارتفاع کم برای آشپزخانه و اتاق مطالعه مناسب هستند. 

پذیرایی

اندازه پرده پذیرایی بهتر است تا کف پذیرایی ادامه داشته باشد حتی اگر پنجره پذیرایی شما نیمه است بهتر است پرده‌ای قدی برای آن انتخاب کنید. پرده‌های قدی ارتفاع سقف و دیوار را بلندتر نشان داده و فضای پذیرایی را رسمی‌تر جلوه می‌دهند. همچنین می‌توانید قد پرده را 1 متر بلندتر از حد معمول بگیرید و سپس مقداری از پرده را روی زمین پهن کنید با این کار فضای پذیرایی شما لوکس، کلاسیک و زیباتر می‌شود.

طرح
مدل پرده لاکچری و لوکس با رنگ تیره و قدی

طرح پرده‌های لاکچری و لوکس

پرده‌ها در دو نوع سنگین یا رسمی و سبک تقسیم‌بندی می‌شوند. پرده‌های سنگین که مناسب دکوراسیون‌های شیک، لوکس و لاکچری هستند را معمولا با والان استفاده می‌کنند. این پرده‌ها مانع ورود نور به داخل می‌شوند و در زمستان فضای خانه را گرم می‌کنند. مدل پرده والان دار بسیار شیک است و می‌توانید رنگ والان پرده را با اجزای دکوراسیون داخلی خود چون مبلمان یا فرش ست کنید و یک ترکیب رنگ زیبا و دلنشین ایجاد کنید. البته هنگامی‌که قسمتی از بالای پرده زیر سقف کاذب و یا قاب پرده می‌رود دیگر لازم نیست برای آن والان در نظر بگیرید و تنها دکور پرده کافیست‌. ارتفاع پرده‌های سنگین را معمولا از سقف تا کف می‌گیرند و از نظر هزینه گران‌تر از سایر پرده‌ها هستند. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید به پرده خود والان یا دکور اضافه کنید بهتر است یکی از پارچه‌های پرده حریر یا دکور و والان ضخیم را ساده انتخاب کنید تا فضا شلوغ به‌نظر نرسد. برای اطلاعات بیشتر در زمینه والان پرده مطلب مدل والان جدید را بخوانید.

رنگ

رنگ پرده‌های لاکچری و لوکس

پرده‌های لاکچری و لوکس بیشتر به رنگ‌های سلطنتی و ویکتوریایی دیده می‌شوند. رنگ‌هایی مانند آبی سلطنتی،‌ بنفش، ارغوانی و طلایی که در دکوراسیون‌ لاکچری و سلطنتی نقشی ویژه دارند. استفاده از این رنگ‌ها در کنار رنگ‌های خنثی چون سفید، طوسی و خاکستری به‌خصوص در طراحی‌های دو رنگ، پرده‌هایی زیبا و مناسب دکوراسیون‌های لوکس ایجاد می‌کنند.

پارچه
مدل پارچه های پرده لوکس و لاکچری

پراستفاده ترین پارچه در دوخت مدل پرده‌ لوکس

مخمل پارچه‌ای لوکس، شیک و لاکچری است که در دوخت پرده‌ لوکس بیشترین کاربرد را دارد. از طرفی این جنس پارچه برای ایجاد حس صمیمیت و لطافت گزینه‌ بسیار مناسبی است. پرده‌های لوکس مخمل هم در دکوراسیون‌ کلاسیک و هم در دکوراسیون‌ مدرن کاربرد دارند.

سبک

سبک دکوراسیون داخلی در انتخاب پرده لوکس و شیک

مدل پرده لوکس و شیک باید با سبک دکوراسیون داخلی منزل شما هماهنگ باشد. برای مثال پرده‌‌های کلاسیک و ریشه‌دار برای دکوراسیون داخلی مدرن، مناسب نیستند و پرده‌های مدرن و ساده که برای دکوراسیون‌ مدرن طراحی شده‌اند برای دکوراسیون منزل به سبک کلاسیک مناسب نیستند. برای رنگ پرده نیز توجه به ترکیب رنگی دکوراسیون داخلی اهمیت بالایی دارد.

مدرن

پرده لوکس و لاکچری در دکوراسیون مدرن

در دکوراسیون‌ مدرن دو اصل حتما باید رعایت شود. پرده‌ها بدون طرح و شکل تزیینی و به شکل ساده استفاده شوند و رنگ آن‌ها نیز  هماهنگ با دکوراسیون سبک مدرن انتخاب شود. پارچه‌های مخمل تک رنگ ساده و بدون تزیین بسیار مناسب دکوراسیون به سبک مدرن هستند. رنگ پرده اغلب به رنگ‌های پرکاربرد در سبک مدرن چون رنگ‌های خنثی و اندک رنگ‌های شارپ تکمیل کننده آن باید باشد و حداقل با یکی از وسایل داخل اتاق چون کوسن، مبلمان، رنگ دیوار یا رنگ فرش ست شود. اگر رنگ پرده را با رنگ دیوار اطراف یکسان انتخاب کنید، با ترکیب دیوار و پرده دکوراسیونی هارمونیک و زیبا بوجود آورده‌اید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه پرده‌های مدرن می‌توانید مطلب پرده مدرن و شیک را بخوانید.

پرده کلاسیک
انواع پرده‌های پارچه‌ای کلاسیک
پرده کلاسیک

پرده کلاسیک
انواع پرده‌های پارچه‌ای کلاسیک
پرده کلاسیک

مدل پرده لاکچری در دکوراسیون کلاسیک

در دکوراسیون‌ کلاسیک و سنتی پرده اتاق بهتر است از جنس مخمل کلاسیک و به‌صورت طرح‌دار و پر نقش و نگار انتخاب ‌شود. برای انتخاب رنگ پرده در سبک کلاسیک بهتر است از رنگ‌های رایج این سبک چون کرم، قهوه‌ای، آبی سلطنتی و سبز یشمی استفاده کنید. البته جدا از اینکه دکوراسیون شما مدرن است یا کلاسیک، بهتر است رنگ پرده حداقل با یکی از اجزای دکوراسیون خانه هماهنگ انتخاب شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب پرده کلاسیک را بخوانید.

اجزا

دیگر اجزای پرده‌های لوکس و لاکچری

در کنار پرده‌های لاکچری و لوکس معمولا از اکسسوری‌های پرده و تزیینات لوکسی چون پرده گیرهای لوکس و طرح‌دار یا قاب و کتیبه‌ها هم استفاده می‌شود؛

پرده گیر

پرده‌گیر یا جمع کننده پرده لاکچری و لوکس

انواع مختلف جمع کننده پرده یا پرده‌گیر زمان جمع بودن پرده‌ تاثیر زیادی بر دیزاین و زیبایی پرده و دکوراسیون داخلی خواهد داشت. هنگامی‌که پرده جمع می‌شود به‌دلیل حالت انحنا شکلی که ایجاد می‌کند، مانند یک اثر هنری خاص دیده می‌شود. البته می‌توانید با کمی خلاقیت شکل جمع کردن پرده را متفاوت از مدل‌های مرسوم آن انتخاب کنید. برای مثال یک طرف پرده را متفاوت با طرف دیگر جمع کنید.

قاب

قاب و کتیبه مدل پرده لاکچری و لوکس

در مدل پرده لوکس کلاسیک باید به قاب یا کتیبه آن هم توجه داشته باشید که معمولا برای خانه‌هایی که سقف کاذب قابی برای بالای پرده ایجاد نمی‌کند و میل پرده را نمی‌پوشاند، استفاده می‌شود. کتیبه، تخته چوبی است که در بالای پرده نصب می‌شود و معمولا با پارچه‌ای‌ همرنگ و هم‌جنس با خود پرده پوشانده می‌شود. کتیبه، میل پرده را پنهان کرده و با ایجاد قابی زیبا در بالای پرده، جلوه‌ای زیباتر و لوکس‌تر به پرده می‌دهد. پرده‌های لوکس با نصب کتیبه در بالایشان، به نقطه کانونی دکوراسیون داخلی تبدیل می‌شود. حتی می‌توانید رنگ کتیبه را متضاد با رنگ پرده انتخاب کنید، برای مثال اگر پرده‌تان به رنگ‌های روشنی چون سفید، کرم یا فیلی است، رنگ کتیبه را به رنگ تیره‌ای چون قهوه‌ای یا خاکستری تیره انتخاب کنید. توجه داشته باشید که بهتر است رنگ کتیبه شبیه یکی از اجزای دکوراسیون داخلی چون دیوارها باشد.

خرید

خرید پرده لوکس و لاکچری

توجه داشته باشید که هنگام خرید و انتخاب پارچه نور فضای خانه‌تان متفاوت از نور فروشگاه است. بهتر است از فروشنده بخواهید چراغ‌های متمرکز فروشگاه را خاموش کند تا شما در نور غیر‌مستقیم هم رنگ پارچه را ببینید و انتخاب بهتری داشته باشید‌.

پایان1
مدل پارچه‌های لوکس و لاکچری در رگال پرده

کلام پایانی

پرده‌ها نقش مهمی در چیدمان شیک و لوکس منازل به‌خصوص فضای پذیرایی و نشیمن دارند. اغلب افراد سعی دارند با انتخاب زیباترین و مناسب‌ترین پرده، علاوه بر استفاده از کارایی پرده به تزیین منزل خود بپردازند. برای داشتن دکوراسیونی لوکس و شیک، باید تمامی اجزای دکوراسیون داخلی شما با یکدیگر هماهنگ باشند. برای مثال مدل پرده‌ لوکس و لاکچری باید با مبلمان، کاغذ دیواری، تابلوها و تمامی اجزای دکوراسیون داخلی شما در تمامی فضاهای خانه هماهنگ باشد و این پرده‌ها بیشتر متناسب با سبک‌های کلاسیک و سلطنتی یا سبک‌های مدرنی که به سمت لوکس بودن تمایل زیادی دارند است. شما هم اگر به دکوراسیون‌های لوکس و لاکچری علاقمندید می‌توانید با کمک این مطلب از انواع پرده‌های لوکس در خانه خود استفاده کنید و فضایی شیک، لاکچری و جذاب ایجاد کنید.

برای دیدن مدل‌های بیش‌تر از پروفایل پرده کلاسیک در چیدانه دیدن کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه پرده منزل مطالب مدل پرده پذیرایی، پرده مناسب انواع پنجره و پرده چی مده را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه