Chidaneh.com placeholder image

مبلمان فانتزی جدید؛ خاص‌پسندها بخوانند!

به قلم: مژگان احمدی

 این روزها در حوزه دکوراسیون داخلی و مبلمان و اکسسوری‌های دکوراتیو و تزئینی واژه «فانتزی» زیاد به گوشمان می‌خورد، اما خیلی‌ها معنای دقیق آن را نمی‌دانند. به چه نوع مبلمانی فانتزی می‌گوییم؟ از مبلمان فانتزی در چه سبک چیدمانی استفاده می‌شود؟ آیا این نوع از مبلمان مناسب خانه ما هست یا نه؟ طراحان خوش‌ذوق و خلاق مبلمان فانتزی جدید همواره در پی تولید سبک‌های نو و چشم‌نواز هستند، سبک‌هایی برجسته که با مبل‌های معمولی که تا به حال دیده‌اید تفاوت دارند. شاید خیلی ساده باشند و یا خیلی شلوغ و پرزرق و برق، اما شیک و متفاوتند و می‌توانند به ظاهر خانه شما جلوه تازه‌ای ببخشند. گروه مبلمان نقشینه، تولیدکننده جذاب‌ترین مبلمان فانتزی در این مطلب ما را همراهی خواهند کرد. اگر شما هم کنجکاوید که بدانید مبلمان فانتزی چیست؟ با این مقاله همراه باشید. 

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

قالیشویی ادیب

مبلمان فانتزی جدید؛ کدام طرح و رنگ؟

وقتی یک مبل فانتزی می‌بینید اولین چیزی که نظرتان را جلب خواهد کرد طرح و مدل ساخت آن است. شاید هیچ‌جا آن را مشاهده نکرده باشید و از تماشای آن قطعا لذت خواهید برد، درست است که این سبک مبلمان با مبل‌های معمولی و روتین متفاوت است اما در مراحل ساخت و تولید، اصول و قواعد خاص خود را طی می‌کند. مبلمان فانتزی جدید معمولا از طرح‌های غیرمعمول پیروی می‌کنند و در دسته مبلمان مدرن قرار می‌گیرند. 

در سبک فانتزی معممولا از رنگ‌های شاد و زنده استفاده می‌شود. شاید مبلمان فانتزی را پیدا کنید که در رنگی خنثی تولید شده باشد اما اصولا رنگ مبلمان فانتزی مهیج است تا در دکوراسیون شما بیشتر توی چشم بیاید.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

از مبلمان فانتزی جدید کجا استفاده کنیم؟

مبل‌های فانتزی با ظاهر هیجان‌انگیز خود بسیاری از افراد را به خرید وسوسه می‌کنند. درست است که نمای آن‌ها می‌تواند ظاهر منزل شما را از این رو به آن رو کند اما نمی‌توانید بدون هیچ هدفی از این نوع مبلمان در هر قسمت از خانه استفاده کنید. مبلمان فانتزی در طبقه مبلمان مدرن هستند، پس اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک و سنتی است بهتر است با مبلمان فانتزی ظاهر آن را ناموزون و ناخوشایند نکنید. این نکته را به یاد داشته باشید: هرگز مبلمان را به صرف زیبایی و جذابیت آن خریداری نکنید، وقتی متحمل هزینه می‌شوید باید آن مبلمان برای شما کاملا کاربردی باشد، یک مبل بلااستفاده فقط خانه را شلوغ جلوه می‌دهد و جای شما را تنگ می‌کند. پس آگاهانه و هوشمندانه خرید کنید و مناسب‌ترین نقطه از منزل را برای استقرار آن پیدا کنید.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

مبلمان فانتزی جدید تک‌نفره

معمولا دکوراسیون‌های مدرن یک مبل تک‌نفره دارند که به‌عنوان نقطه کانونی خانه هم به شمار می‌رود. صندلی‌های تک‌نفره را تا نخرید شاید به‌طور دقیق متوجه اهمیت و کاربرد و تاثیر زیبایی آن در چیدمان منزل نشوید. تصور کنید می‌خواهید در یک گوشه دنج مطالعه کنید، با موبایل خود سرگرم شوید یا تلویزیون ببینید و به استراحت بپردازید، یک مبل تکی می‌تواند در یک کنج خانه برای شما محیطی گرم فراهم کند و حس آرامشی که از آن می‌گیرید شما را به وجد بیاورد. از مبل تکی می‌توانید در بالکن، حیاط خانه و محیط کاری و اداری خود نیز استفاده کنید.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

برخی افراد علاقه دارند مبل تک‌نفره را به همراه ست مبلمان خود خریداری کنند. این کار دو مزیت دارد: اول اینکه مبل تکی شما به همراه ست مبلمان خانه فضای هارمونیک و هماهنگی ایجاد می‌کند و کنتراستی وجود ندارد تا چشم بیننده را آزار بدهد، دوم این که می‌توانید با این کار ظرفیت مبلمان پنج‌نفره، هفت‌نفره و نه‌نفره خود را افزایش دهید. مبل‌های تکی مجزا بیشتر در بین جوانانی رایج است که عاشق سبک‌های خاص هستند و از ایجاد تضاد و چیدمان ساختارشکنانه و نامتعارف هراس ندارند.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

مبلمان فانتزی جدید نشیمن

اتاق پذیرایی و نشیمن آینه تمام‎‌نمای کل خانه است. مهمان شما به محض ورود به خانه اولین چیزی که مشاهده می‌کند طرز چیدمان اتاق پذیرایی است و اگر این چیدمان به زیبایی اتفاق نیفتد تصویر ناخوشایندی از کل خانه در ذهن مهمان باقی می‌ماند. پس باید نشیمن را با خلاقیت و وسواس خاصی بچینید. 

مبلمان فانتزی جدید در بدنه خود ریزه‌کاری‌هایی دارد که آن را از مبلمان معمولی متمایز می‌کند. بعضی از آن‌ها پایه‌های نازک و سوزنی دارند، برخی میزهای نورپردازی‌شده و تعدادی از آن‌ها پشتی‌های متحرک دارند و همین ظرافت‌های ساختاری باعث شده است تا جلوه‌ای استثنایی به خانه ببخشند. در هر صورت نباید فراموش کنید که مبلمان شما فرمانده اتاق پذیرایی شماست، جایی که در حکم سالن اجتماعات منزل است و شما وظیفه دارید برای افرادی که به دورهمی خود دعوت کرده‌اید فضایی گرم و صمیمی مهیا کنید.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

نکات مهم در نگهداری از مبلمان فانتزی جدید

چگونگی محافظت از هر وسیله‌ای از خریدن آن وسیله مهم‌تر است، بالاخص در این روزها که اگر وسیله‌ای از خانه خراب بشود یا از بین برود جبران کردن خسارت و جایگزین کردن وسیله‌ای جدید سخت خواهد بود. پس بدانید که چگونه از مبلمان خود مراقبت کنید تا سالهای سال برای شما کار کند و آسیب نبیند. مبلمان نقشینه با استفاده از چوب مرغوب جنگلی و بهترین یراق‌آلات و اتصالات، به تولید مبلمانی فانتزی جدید و منحصربفرد می‌پردازد، مبلمانی که به خاطر مواد اولیه مستحکم و باکیفیت، مطمئنا طول عمر بالایی خواهد داشت اما بهرحال رعایت نکات زیر نیز الزامی است.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

  • قبل از خرید حتما فضای خانه را در نظر بگیرید، مبلی انتخاب کنید که جای تردد شما را نگیرد و فضای خانه را خفه نکند.
  • سعی کنید مبلمان خود را در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار ندهید تا رنگ و کیفیت پارچه آن دچار تغییر نشود.
  • مبلی که در استراکچر آن چوب به‌کار رفته است به‌هیچ‌وجه از خطر حشرات چوب‌خوار در امان نخواهد بود، پس متناوبا سلامت چوب را چک کنید و اگر لازم بود با محلول‌های مخصوص حشرات آن را از بین ببرید.
  • جنس پارچه مبل را بر اساس کاربرد آن انتخاب کنید، خانه‌های شلوغ و پررفت‌وآمد به پارچه‌های مرغوب، تیره و قابل شستشو احتیاج دارند.
  • نظافت مبلمان را فراموش نکنید. اگر مبل شما بالشتک دارد دائما زیر و پشت آن را چک کنید و با جاروبرقی درزهای مبل را تمیز کنید.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

  • اگر در خانه کودک دارید اجازه ندهید روی مبل تحرک زیادی داشته باشد و بالا و پایین بپرد، اتصالات هر اندازه هم محکم باشند با تکان‌های شدید ممکن است از هم باز شوند و سلامت کودک را به خطر بیندازند.
  • مبلمان روشن خانه را دلبازتر نشان می‌دهد، اگر خانه کوچکی دارید سعی کنید از رنگ‌های شاد استفاده کنید.
  • اگر قرار است هرچندوقت یکبار از منزل خود جابجا شوید بهتر است مبلمان شما بزرگ و سنگین نباشد، خوبی مبلمان فانتزی جدید این است که اکثرا سبک‌وزن هستند و حمل و نقل آن‌ها راحت است.
  • انتخاب نوع پارچه سلیقه‌ای است اما هرچه بافت آن متراکم‌تر باشد کیفیت بهتری خواهد داشت.
  • مبلمان ال‌شکل فضای کمتری را اشغال می‌کند و جای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، این مبل برای کسانی که طرفدار مهمانی‌های شلوغ و دورهمی‌های شبانه هستند گزینه‌ای فوق‌العاده است.
  • قبل از خرید مبلمان فانتزی جدید، میزان راحتی و فنرهای آن را چک کنید، مبل نه باید خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم. پیش از خرید مبل روی آن بنشینید، حواستان باشد که زمانی که بلند می‌شوید نباید جای بدن شما روی پارچه آن باقی بماند.
  • اگر بدن شما حساس است و زود به آلرژی دچار می‌شوید سعی کنید از پارچه‌های ضدحساسیت استفاده کنید.

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

مبلمان نقشینه
جدیدترین مدل‌های مبلمان فانتزی رنگی
مبلمان نقشینه

حرف آخر

مبلمان قلب دکوراسیون خانه است. در انتخاب آن هم به زیبایی بصری توجه کنید و هم به ایمنی و استانداردهای ساخت! مبلمان فانتزی جدید که این روزها به‌خصوص در میان زوج‌های جوان عاشقان زیادی پیدا کرده است، با ظاهری متفاوت و هیجان‌انگیز می‌تواند محیط خانه شما را دگرگون کند و نمایی ویژه به آن ببخشد. هرچند در این مقاله از امتیازات کم‌نظیر مبلمان فانتزی صحبت کردیم، اما باید بدانید که اگر همین مبلمان اصولی و روی قاعده ساخته نشود علاوه بر اینکه فضای شما را نازیبا و ناپسند می‌کند می‌تواند به ستون فقرات و ساختار فیزیکی بدن شما نیز آسیب وارد کند. پس اگر قصد خرید دارید سعی کنید به برندی معتبر و خوش‌سابقه مراجعه کنید. گروه تولیدی مبلمان نقشینه با سابقه‌ای 40 ساله در صنعت مبلمان توانسته است بهترین محصولات را به بازار مبلمان روانه کند، محصولاتی که پس از گذشتن از واحد کیفی با دوسال ضمانت فنی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. می‌توانید تولیدات این گروه را در صفحه مبلمان نقشینه تماشا کنید و لذت ببرید.

مطالب پیشنهادی چیدانه:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه