Chidaneh.com placeholder image

آشپزخانه تمام‌سفید لوکس، الهام‌بخش و انگیزه‌آور!

به قلم: مژگان احمدی

رنگ سفید رنگی است که هرگز از مد نمی‌افتد، با هر سبک دکوراسیونی همخوانی دارد و فضا را پاک و خالص نشان می‌دهد. این یک راز است! بسیاری از دکوراتورهای حرفه‌ای برای عمق بخشیدن به طراحی خود از رنگ سفید بسیار استفاده می‌کنند. یک آشپزخانه سفیدبا جلوه تمیز و نابی که ایجاد می‌کند می‌تواند برای صاحب خود جذاب و انرژی‌آور باشد. امروز و در این مقاله قصد داریم از مزایا و معایب داشتن یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس صحبت کنیم، اگر شما هم در آستانه انتخاب سبک دکوراسیون داخلی منزل خود هستید و در انتخاب تم و رنگ آشپزخانه خود مردد مانده‌اید بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید. کارشناسان گروه مهندسی و طراحی گلوری دکور ما را در این مقاله همراهی می‌کنند.

گلوری دکور
معماری لوکس ساختمان مسکونی
گلوری دکور

سرویس خواب بالسا

گلوری دکور
معماری لوکس ساختمان مسکونی
گلوری دکور

مزایای یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس

سبک دکوراسیون آشپزخانه‌های ایرانی از قدیم تا به امروز دچار تغییرات فراوانی شده است. فضاهای زیرزمینی و مطبخ‌های کوچک گلی، آشپزخانه‌های تنگ و کم‌امکانات دهه 60 و 70 و پس از آن آشپزخانه‌های اپن و باز که چیدمان آن‌ها دیگر از مهمانان مخفی نبود و کم‌کم امکانات بیشتر و سبک‌های جذابتری از دکوراسیون وارد خانه‌ها شد. از آن دوران تا کنون هیچ‌گاه رنگ اصیل و شکوهمند سفید قدرت خود را از دست نداده و همواره در همه دوران‌ها مورد استفاده بوده است. اما استفاده از این رنگ مانند مابقی رنگ‌ها مزایا و معایب خاص خودش را دارد که ما آن را برای شما بازگو می‌کنیم، با این هدف که برای سبک دکور آشپزخانه خود انتخاب بهتر و آگاهانه‌تری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون آشپزخانه سفید با قهوه‌ای چوب دیدنی‌تر میشه!

گلوری دکور
معماری لوکس ساختمان مسکونی
گلوری دکور

رنگ سفید با هر سبک دکوراسیونی هماهنگ است

فرقی نمی‌کند برای آشپزخانه خود سبک روستیک را انتخاب کرده باشید یا سبک اسکاندیناوی، مدرن یا کلاسیک، مینیمال یا سنگین و پرزرق و برق. رنگ سفید مانند یک بوم خالی است، می‌توانید با انواع متریال‌ها و اکسسوری‌های مختلف به آن شخصیت بدهید، با دست باز ایده‌پردازی کنید و نمایی خاص و متفاوت بسازید.  رنگ سفید با هر رنگی ست می‌شود بدون آن که ترکیب آن نازیبا باشد و ظاهر ناخوشایندی پیدا کند. یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس در هر خانه با هر چینشی می‌درخشد و عظمت و وقار آن مطمئنا مهمانان شما را به وجد خواهد آورد.

رنگ سفید فضا را دلبازتر جلوه می‌دهد

اگر قرار است آشپزخانه ما وسیع‌تر و جادارتر به نظر بیاید و از یک رنگ روشن در آن استفاده کنیم چه چیزی بهتر از رنگ سفید؟ طیف رنگ‌های تیره فضا را تنگ و خفه نشان می‌دهند و بالاخص در آشپزخانه‌های با متراژ کم و کوچک، واجب است که برای تم غالب آن رنگ‌های روشن را به کار ببریم. یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس با دیوارها، کابینت‌ها، سینک و حتی هود و میز ناهارخوری سفیدرنگ روی روشنی کل خانه تاثیر مثبتی می‌گذارد. 

گلوری دکور
معماری لوکس ساختمان مسکونی
گلوری دکور

رنگ سفید نشاط‌آور است

روانشناسان می‌گویند رنگ سفید بهترین گزینه برای آرامش روح و تمدد اعصاب است. تصور کنید خسته از یک روز کاری به آشپزخانه پناه می‌برید تا با پخت و پز سر خودتان را گرم کرده و غذایی لذیذ برای خوردن مهیا کنید، در این زمان هیچ چیز مانند قرار گرفتن در یک فضای آرامش‌بخش برای شما سودمند نیست. یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس حتی می‌تواند خلاقیت شما را بیدار کند و مجاب بشوید تا برای غذاهای خود دستور پخت جدیدی را امتحان کنید. 

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

رنگ سفید روی ارزش خانه تاثیرگذار است

شاید باورتان نشود اما اگر روزی بخواهید خانه خود را بفروشید یک خریدار به رنگ سفید بیشتر جذب خواهد شد و ممکن است با دیدن یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس به خرید خانه شما بیشتر تحریک شود. دلیل این موضوع هم این است که در ذهنیت او هر دکوراسیونی را که بخواهد در خانه جدیدش پیاده‌سازی کند با تم آشپزخانه جور درمی‌آید. اما تصور کنید که یک کابینت یشمی به سبک مد دهه 60 و 70 به آشپزخانه نصب باشد! اولین کاری که صاحب جدید خانه به آن اقدام خواهد کرد تعویض کابینت‌هاست.

در آشپزخانه سفید همه چیز بیشتر به چشم می‌آید

رنگ سفید آشپزخانه مانند یک لوح خالی است که به محض ورود هر المان و اکسسوری، سریعا آن را به چشم بیننده می‌آورد. پس اگر در خانه وسایلی دارید که دلتان می‌خواهد در معرض دید قرار بگیرد آن را در آشپزخانه تمام‌سفید لوکس خود قرار بدهید تا اکسسوری شما شیک‌تر و لاکچری‌تر به نظر بیاید.

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

معایب یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس

درست است که آشپزخانه با تم سفید مزیت‌های بی‌شماری دارد اما نباید از معایب آن هم غافل شد.

 رنگ سفید خیلی زود آلودگی را نمایان می‌کند

این مورد می‌تواند هم عیب به‌شمار بیاید و هم مزیت! آشپزخانه محل پخت و پز است و پخت و پز هم یک کار کثیفی‌آفرین! اگر شما دائما دستمال به دست توی خانه به دنبال لکه و آلودگی هستید و به تمیزکاری و نظافت علاقه دارید این رنگ کاملا به درد خانه شما می‌خورد. رنگ سفید کوچکترین لکه‌ها را به نمایش خواهد گذاشت و می‌توانید بدون دردسر به پاک کردن آن‌ها اقدام کنید. اما بهرحال این کار ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد و به‌نوعی عیب و ایراد هم محسوب شود. رنگ سفید سمبل تمیزی و بهداشت است و در هر صورت حس پاکیزگی و تازگی را به شما القا خواهد کرد.

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

خط و خش و ساییدگی مشخص می‌شود

زمانی که در آشپزخانه مشغول به کار هستید ممکن است جسم تیزی را به کابینت یا دیوار و یخچال و دیگر اجزای آن بکشید و متوجه ایجاد خراشیدگی نشوید، اما یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس با رنگ روشنش خیلی زود همه حقایق را به شما لو می‌دهد! از طرفی زرد شدن یک کابینت سفید اصلا منظره قشنگی ندارد و شما را دلزده خواهد کرد. پس اگر انتخاب شما رنگ سفید است به همه جوانب فکر کنید و هوشمندانه تصمیم بگیرید.

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

آشپزخانه تمام‌سفید لوکس؛ با این روش‌ها سرما را از بین ببرید!

شاید فکر کنید اگر تمام آشپزخانه به طور یکدست با رنگ سفید طراحی شده باشد فضای سردی ایجاد خواهد شد و محیط بی‌روح به نظرتان بیاید. خب، درست فکر می‌کنید! درست است که در یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس دیوارها، کابینت، هود، کانتر و مابقی ابزارآلات سفیدرنگ هستند اما شما می‌توانید خلاق باشید و با رعایت یکسری نکات به محیط آشپزخانه خود گرما ببخشید. پس ایده‌های ما را بخوانید و در منزل خود پیاده کنید:

تابلوهای گرم و خوش‌نقش و نگار

تابلوها دستیاران همیشگی ما هستند وقتی حس می‌کنیم در تکمیل دکوراسیون چیزی کم داریم! آن‌ها می‌توانند محیط گرم ما را سرد کنند و یا به محیط سرد ما گرما ببخشند، می‌توانند دکور مینیمال ما را با یک طرح پیچیده و تودرتو تعدیل کنند و یا با یک نقش ساده به چیدمان کلاسیک ما کنتراست جالبی بدهند. شما هم می‌توانید با استفاده از یک تابلو یا شلف در هر رنگی که دوست دارید این خلا را پر کنید و تعادل را به فضای آشپزخانه برگردانید.

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

یراق‌آلات را با وسواس انتخاب کنید

با استفاده از ابزار و یراق‌آلات در رنگ‌های متضاد جلوه آشپزخانه تمام‌سفید لوکس شما زیباتر خواهد شد. می‌توانید از دستگیره‌های مشکی یا قهوه‌ای برای کابینت خود استفاده کنید. البته لوسترهای رنگی هم می‌توانند این سفیدی بیش از حد را خنثی کنند.

مطلب پیشنهادی: استفاده از رنگ در دریایی تمام‌سفید!

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

معجزه نورپردازی

نورهای گرم و رنگی در ایجاد یک محیط روح‌نواز در آشپزخانه غوغا می‌کنند. برای این کار لامپ‌هایی با نور دلخواه در زیر هود و کابینت، بالای پنجره و یا روی سقف خود کار بگذارید.

طیف‌های مختلف سفید

رنگ سفید طیف وسیعی دارد. شاید تعجب کنید اما رنگ‌های عاجی، شیری، صدفی و … همگی زیرمجموعه رنگ سفید هستند. می‌توانید با یک ایده جذاب کاری کنید که هنگام تماشای آشپزخانه چشمتان خسته نشود. بله! از پالت رنگی سفید استفاده کنید و هر جزئی از آشپزخانه را از یک رنگ مختلف بردارید. اینطوری یک کابینت تمام‌سفید لوکس خواهید داشت در رنگ‌های متنوع! به نظرتان جذاب نیست؟

مطلب پیشنهادی: کابینت سفید؛ دکوراسیون آشپزخانه دلباز و پرنور!

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

گلوری دکور
طراحی آشپزخانه سفید مدرن و شیک
گلوری دکور

حرف آخر

هرساله یک رنگ خاص به عنوان رنگ سال انتخاب می‌شود و پس از مدتی از مد می‌افتد، اما رنگ سفید همیشه روی بورس است و حس سادگی، پاکی و ظرافت را به ما القا می‌کند. رنگ سفید یک رنگ همه‌کاره است و یک آشپزخانه تمام‌سفید لوکس به تمام خانه نور می‌پاشد و انرژی و شادابی بی‌نهایتی را به جریان می‌اندازد. اگر شما هم از آن دسته افراد خاص‌پسندید و دوست دارید آشپزخانه‌ای روشن و آرامش‌بخش داشته باشید در انتخاب رنگ سفید تعلل نکنید و دست به کار شوید.

گروه مهندسی و طراحی گلوری دکور، طراحی، مشاوره، نظارت و اجرای پروژه های لوکس ساختمانی و مدیریت اجرا و پیمانکاری امور ساختمانی را انجام می‌دهد. همچنین مجری کلیه امور دکوراسیون داخلی ساختمان، تامین و فروش متریال روز و بازسازی و نوسازی پروژه‌های ساختمانی را تمام و کمال بر عهده دارد و بهترین و کامل‌ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه خواهند داد. می‌توانید از پروژه‌های این مجموعه در صفحه گروه مهندسی و طراحی گلوری دکور دیدن کنید.

اگر به مطالب مربوط به دکوراسیون و چیدمان علاقمندید لینک‌های زیر را دنبال کنید:

نویسنده: مهشید بختیاری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه