Chidaneh.com placeholder image

6 راه ساده برای تمیز نگهداشتن وسایل و تجهیزات استیل آشپزخانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: اگر از طرفداران سبک مدرن و تا حدودی صنعتی هستید، مطمئنم با حضور فلز در دکوراسیون داخلی موافقید. یکی از بخش های خانه که بیش از هر جای دیگر می توان رنگ و بافت فلز را به رخ کشید، آشپزخانه است. فلزهای مختلفی بدین منظور به کار می رود که استیل (فولاد ضد زنگ) با ظاهر نقره ای و صیقلی اش از محبوب ترین آنها است.
بنابراین یکی از مصالح پر طرفدار برای تجهیزات آشپزخانه استیل است. اما این ظاهر براق فولادی در عین زیبایی و چشم گیر بودن، لکه ها را خیلی واضح نشان می دهد. چیدانه این بار می خواهد راه حل هایی برای تمیز و درخشان نگه داشتن سطوح با دوام استیل در منزل شما ارائه دهد. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. از ایجاد خراش بر روی تجهیزات استیل آشپزخانه اجتناب کنید!

در کنار ظاهر یکپارچه، صاف و بدون منفذ که از رشد باکتری و ریزجاندارهای دیگر ممانعت می کند، یکی از دلایل پر کاربرد بودن استیل در آشپزخانه های حرفه ای این است که به رغم ریخت و پاش های روزانه به راحتی زنگ نمی زند. متاسفانه این به آن معنا نیست که لکه و زنگار اصلا اتفاق نخواهد افتاد. کارشناسان می گویند اگر پوشش محافظ روی سطوح فولادی با یک ورقه ی فولادی یا برس سیمی خراش بردارد و در تماس با آب سخت یا کلرید موجود در شوینده های خانگی قرار گیرد، آسیب پذیر می شود.

Mr.
کابینت مدرن آشپزخانه
Mr.

2. سطح استیل را محتاطانه تمیز کنید!

برای یک تمیزکاری دقیق و محتاطانه از ابزارهای مناسبی مانند اسفنج نرم و پارچه ی میکروفایبر استفاده کنید. از پدهای تمیزکاری استیل استفاده نکنید، چون ممکن است خط بیندازند. در عوض برای لکه های سخت از پدهای شستشوی پلاستیکی استفاده کنید.

مانی فرم
طبقه بندی داخل کابینت آشپزخانه
مانی فرم

3. سطوح استیل را در امتداد خطوط و رگه ها تمیز کنید!

در سطوحی از جنس استیل با پرداخت رنگ شده یا جلا داده شده، همیشه در جهت خطوط و رگه های فلز، ابزار اسفنج یا پارچه را بمالید و تمیز کاری کنید.

مطلب پیشنهادی: اسرار خانه داری برای تمیز کردن و نگهداری از اجاق گاز

4. استیل با گذشت زمان به لکه ها مقاوم تر می شود!

علاوه بر ظهور رنگ و پرداخت های ضد اثر انگشت، استیل معولی با گذشت زمان لکه ها را کمتر نشان می دهد. پس صبر پیشه کنید. اگر به دنبال لوازم خانگی استیل هستید، پیشنهاد می کنم سری به بخش تجهیزات آشپزخانه اهالی فن چیدانه بزنید.

Bridge
دکوراسیون داخلی آشپزخانه شرکت بریج عمران
Bridge

5. شوینده های مناسب برای تجهیزات استیل آشپزخانه

هنگام انتخاب محصولات شوینده، ضروری ترین نکته این است که عمل تمیزکاری مداوم و پیوسته باشد. امروزه شوینده های مخصوص سطوح فلزی به وفور یافت می شوند. حتی شوینده هایی که ویژه ی استیل هستند نیز موجود است. شما پیش از این در چیدانه با ۷ روش آسان و ارزان برای تمیز کردن هر چیزی در خانه آشنا شده اید. البته از آنجایی که محصولات حاوی کلرید می توانند برای پوشش محافظ استیل مضر باشند، ما شوینده های زیر را توصیه می کنیم:

  • سرکه ی رقیق (برای تمیز کردن رسوبات آهکی)
  • جوش شیرین (برای برطرف کردن لکه های قهوه)
  • حلال های الکلی مانند استون (برای برطرف کردن مواد چسبنده)
  • شیشه شوی بدون کلرید (به خصوص برای سطوح صیقلی شبه آینه)
  • خمیر ها و اسپری های مخصوص استیل

6. از شوینده های طبیعی برای برق انداختن استیل استفاده کنید

برای تمیز کاری با وسایلی که در دسترس تان است، پیشنهاد می دهیم یک پارچه را با سرکه ی سفید رقیق نشده یا روغن زیتون مرطوب کنید و در جهت رگه های استیل بمالید.

مطلب پیشنهادی: جادوی مواد طبیعی در تمیز کردن وسایل برقی آشپزخانه

گروه طراحی شیفت
آشپزخانه مدرن ایل خانه
گروه طراحی شیفت

برای تمیز کردن سینک استیل پیشنهاد می کنم بر روی یک پارچه ی جذب کننده نوشابه بریزید و آن را بر روی سینک بمالید، سپس خشک کنید.

مطلب پیشنهادی: انتخاب سینک مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه

اسپری های پاک کننده ی مخصوص سطوح دکوراتیو استیل معمولا حاوی روغن سیلیکون هستند و با وجود اینکه آلودگی ها و لکه ها را برطرف می کنند، از آنها جلوگیری نمی کنند. روغن سیلیکون از طریق شستشو با صابون ملایم و آب به طور کامل پاک می شود.

استفاده از خمیر جلا دهنده راهی دیگر برای حفظ درخشش استیل است. این خمیرها یک لایه ی میکروسکوپی موم بر روی سطوح ایجاد می کنند که به راحتی تمیز می شوند. از آنجا که این خمیرها در برابر شوینده ها مقاوم اند، جلا دادن با آنها ممکن است چند ماه دوام بیاورد. آنها با استفاده از الکل بر روی یک پارچه ی نرم برطرف می شوند.

لازم به تذکر است که این خمیرها و اسپری ها باید تنها برای تمیز کردن عناصر دکوراتیو از جنس استیل – درب یخچال، دیوارهای دکوراتیو آشپزخانه – به کار روند و برای قابلمه ها و سطوحی که برای تهیه ی غذا استفاده می شوند، نباید به کار روند. چیدانه قبلا شیوه ی تمیز کردن ظروف چدنی سوخته و قدیمی را به شما آموزش داده است.

آیا شما هم از این دکوراسیون های براق و نقره ای خوشتان آمده و دوست دارید یک ظاهر مدرن و درخشان به آشپزخانه ی خود بدهید؟ اگر پاسخ شما بله است، پس دست به کار شوید و عملیات تغییر دکوراسیون منزل خود را از همین جا شروع کنید. شرکت های متخصص و حرفه ای اهالی فن چیدانه با محصولات با کیفیت از جمله تجهیزات آشپزخانه در کنار شما هستند.

بیشتر بخوانید:
اکسسوری و یراق آلات کابینت آشپزخانه، کوچک اما مهم
پاک کننده های طبیعی با قدرت پاک کنندگی جادویی!
کدام شیرآلات برای دکوراسیون آشپزخانه مناسب است؟
صندلی اپن زیبای آشپزخانه کامل کننده دکوراسیون منزل
کدام قابلمه؟ کدام غذا؟

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه