Chidaneh.com placeholder image

چند ترفند اساسی برای رهایی از شر مورچه‌ها در خانه

به قلم: علیرضا باقرپور

بیشتر مردم تابستان را دوست دارند، هوا گرم می‌شود و گذراندن وقت در فضای باز بسیار لذت‌بخش است. نور خورشید و هوای تازه عالی است، اما تابستان نیز مجموعه‌ای از معایب خود را به همراه دارد. یکی از مسائلی که بسیاری از افراد در ماه‌های تابستان با آن مواجه هستند حشرات است. به نظر می‌رسد آنها می‌توانند واقعا آزاردهنده باشند. به خصوص مورچه‌ها، زیرا آنها جذب غذاهای باقی‌مانده می‌شوند.

این جذابیت همان چیزی است که باعث می‌شود کلنی‌های به ظاهر بی‌پایان مورچه‌ها به طور مرتب به باغ، بالکن یا حتی آشپزخانه شما حمله کنند. حتی اگر مورچه‌ها کوچک و بی‌ضرر هستند، اما قطعاً بهداشت خاصی ندارند و وجود آنها در غذا بسیار ناخوشایند است. حتی اگر مورچه‌ها کوچک و بی‌ضرر هستند، اما قطعاً بهداشت خاصی ندارند و وجود آنها در غذا بسیار ناخوشایند است. اگرچه تعدادی آفت‌کش شیمیایی برای مقابله با این مشکل وجود دارد، استفاده از این محصولات نیز فکر چندان خوشایندی نیست.

سرویس خواب بالسا

هیچ‌کس نمی‌خواهد آشپزخانه خود را با مواد شیمیایی بمباران کند تا فقط از شر مورچه‌های مزاحم خلاص شود. این امر به ویژه در مواردی که کودکان کوچک یا حیوانات خانگی دارید صادق است. اگر به شما بگوییم که می توانید این مشکل را با یک ترفند ساده حل کنید و تنها چیزی که نیاز دارید موادی است که احتمالاً قبلاً در خانه خود دارید چطور؟

چگونه از دست مورچه‌ها در خانه خلاص شویم؟

هوای گرم اغلب بوها را تشدید می کند، در ادامه متوجه خواهید شد که در این مورد چه کاری می توان انجام داد. بوی زباله چیزی‌ست که هیچ‌کس دوست ندارد در خانه یا نزدیک خانه‌اش داشته باشد. به عنوان یک راه حل سریع برای این مشکل، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید و به طور منظم مقداری از آن را روی سطل زباله خود بمالید.

راه دیگر برای مبارزه با بوی بد استفاده از کمی پارچه نخی آغشته به اسانس است. فقط آن را در ته سطل بگذارید تا بوی نامطبوع زباله در روزهای گرم تابستان پنهان شود. اگر هنوز به دنبال راهی برای جلوگیری از تسلط مورچه ها بر آشپزخانه خود هستید، ما لیستی از راه های عالی برای خلاص شدن از شر آنها را ارائه کرده‌ایم! 

تمیز کردن 7 جا در خانه که فراموش می‌شوند، وسواسی‌ها بخوانند!

از بین بردن مورچه با دارچین

یکی از دلایلی که مورچه‌ها می توانند بسیار آزاردهنده باشند، حس بویایی باورنکردنی آنهاست که به آنها اجازه می‌دهد منابع غذایی را در فاصله بسیار زیادی پیدا کنند.

خوشبختانه، این حس بویایی نیز ابزاری عالی برای اطمینان از دور ماندن آنهاست. مورچه ها از بوی دارچین متنفرند و به طرز شگفت‌انگیزی دور نگه داشتن آنها را آسان می‌کند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری روغن دارچین را با آب مخلوط کنید و مقداری از این مخلوط را در مناطقی که قبلاً مورچه‌ها را در آن لک کرده‌اید بمالید.

همچنین می‌توانید لوله‌های دارچین را نزدیک پنجره‌ها یا درها قرار دهید تا از ورود مورچه‌ها به خانه جلوگیری شود.

سرکه برای نابودی مورچه‌ها

مورچه‌ها به شدت به سرکه واکنش نشان می‌دهند، که باعث می‌شود این کالای خانگی ارزان برای خلاص شدن از شر آنها ایده‌آل باشد. ساده‌ترین راه برای استفاده از سرکه برای این منظور این است که مخلوطی از آب و سرکه درست کنید و مستقیماً کلونی مورچه‌ها را با آن اسپری کنید. 

همچنین می‌توانید آن را روی پنجره ها و درها اعمال کنید. برای اطمینان از اینکه این روش کار می‌کند، باید مخلوط سرکه را به طور مرتب استفاده کنید تا زمانی که مورچه ها دیگر مشکل‎‌ساز نباشند.

5 کاربرد جوش شیرین در کارهای خانه

بوراکس و تاثیر آن برای نابودی مورچه‌ها

بوراکس که تترابورات سدیم نیز نامیده می‌شود، در چندین محصول پاک‌کننده و همچنین آفت‌کش‌ها استفاده می‌شود. این نمک کریستالی بی‌رنگ را می‌توان در داروخانه‌ها، سوپرمارکت‌های خاص و همچنین فروشگاه‌های لوازم خانگی خریداری کرد.

به سادگی دو قاشق غذاخوری بوراکس را در یک فنجان آب گرم حل کنید و مقداری شکر به این مخلوط اضافه کنید. سپس باید تکه‌های کوچک پنبه را در مایع آغشته کنید و آن‌ها را در مکان‌هایی قرار دهید که مورچه‌ها تمایل دارند (مانند پنجره‌ها، درها یا بالای آشپزخانه). شکر مورچه‌ها را جذب می‌کند، در حالی که تترابورات سدیم آنها را از بین می‌برد.

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه