Chidaneh.com placeholder image

معرفی بهترین مناطق خرید و فروش ویلا در شمال

به قلم: پریچهر رضوی
بهترین مناطق خرید و فروش ویلا در شمال

معرفی بهترین مناطق خرید و فروش ویلا در شمال 

چه چیزی بهتر از این که اقامت در میان طبیعت و در کنار جنگل یا ساحل زیبای دریای خزر را در ویلای خود تجربه کنید و هر زمان که بخواهید از نفس کشیدن در آب‌وهوای مطبوع شمال ایران لذت ببرید. سال‌هاست که بسیاری از خانواده‌ها با هدف حفظ سرمایه و داشتن محل اقامتی ثابت برای تفریح و سفر، درصدد سرمایه‌گذاری در زمین‌ها و ویلاهای شمال هستند. خرید و فروش ویلا در شمال یکی از فرصت‌های استثنایی و رو به رشد محسوب می‌شود که طرفداران بسیاری دارد. اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری دارید، در این مقاله با ما همراه شوید تا بهترین مناطق برای و خرید یا فروش ویلا در شمال ایران و انواع آن را به شما معرفی کنیم. 

بودجه مالی خرید و فروش ویلا در شمال

برای خرید و فروش ویلا در شمال، چه میزان بودجه مالی نیاز است؟

تقریبا می‌توان گفت که این روزها به دلیل تقاضای بالا برای هر سلیقه و هر میزان معقول بودجه مالی، ویلا و خانه در شمال یافت می‌شود. اما اگر قصد سرمایه‌گذاری یا خرید ویلا را دارید یا به فکر فروش ویلا در شمال هستید، در هر صورت باید با سطح قیمتی این روزهای ویلاها در شمال ایران و بازار مبادلات آن آشنایی کامل داشته باشید تا دچار اشتباه و ضرر مالی نشوید.

چوب و هنر

به طور تقریبی اگر سرمایه شما حدود 5 میلیارد باشد، می‌توانید به راحتی یک ویلای نسبتا لوکس و مجهز در مناطق خوب شمال ایران خریداری کنید. اما مناطق و ویلاهایی هستند که می‌توانید با قیمت مناسب‌تری خریداری کنید. همچنین این نکته را باید در نظر داشته باشید که ویلاهای ساحلی و مشرف به دریا معمولا در مقایسه با ویلاهای جنگلی گران‌تر هستند و بودجه مالی بیشتری را می‌طلبند.

دانستن این اطلاعات حتی برای ‌ فروش ویلا در شمال نیز حائز اهمیت است زیرا قیمت حدودی ویلایی که قصد فروش آن را دارید براساس موقعیت و سبک ساختاری آن قابل محاسبه خواهد بود.

مطالب پیشنهادی: عکس محوطه سازی ویلا، مدرن اما دنج

خرید و فروش ویلا در شمال

بهترین مناطق برای خرید و فروش ویلا در شمال کجاست؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری در شمال ایران را دارید، این نکته که با انواع مناطق و مکان‌هایی که جای پیشرفت خوبی دارند آشنا شوید، یک موفقیت اولیه محسوب می‌شود که باعث سرمایه‌گذاری اصولی شما خواهد شد. همچنین اگر قصد شما از خرید و فروش ویلا در شمال، سکونت در آن است نیز آشنایی با انواع مناطق باعث می‌شود تا بهترین منطقه‌ای را که با نیازهای شما سازگار است به راحتی بیابید. در ادامه به برخی از بهترین مناطق برای خرید و فروش ویلا در شمال اشاره خواهیم کرد.

خرید و فروش ویلا در رامسر

رامسر

رامسر یکی از بهترین مناطق برای خرید و فروش ویلا در شمال به شمار می‌رود. این منطقه در غرب شهر مازندران قرار دارد و چه از نظر آب‌وهوا و چه از نظر ساحلی بودن یکی از بهترین موقعیت‌ها را داراست. از آن جایی که رامسر جزو شهرهای لوکس شمال ایران به حساب می‌آید، خرید و فروش ویلا در این منطقه به بودجه خوبی نیاز دارد و اکثر ویلاهای ساخته شده در آن لوکس و مدرن هستند.

خرید و فروش ویلا در محمودآباد

محمودآباد

اگر به دنبال ویلای ساحلی با بودجه متوسط هستید، محمودآباد می‌تواند یکی از مناطق مناسب برای شما محسوب شود. وجود ساحل فریدونکنار و سرخرود در محمودآباد آن را به یکی از مناطق عالی برای ساخت و ساز ویلاهای ساحلی تبدیل کرده است. خبر خوب این است که در این منطقه برای هر نوع بودجه مالی ویلا یافت خواهد شد.

مطالب پیشنهادی: 10 نکته کاربردی خرید ویلا

خرید و فروش ویلا در چالوس

چالوس

شهر چالوس به  دلیل نزدیکی به تهران جزو شهرهایی است که بازار خرید و فروش ویلا در آن داغ است. مناطقی مانند کلاردشت و نمک‌آبرود جزو بهترین مناطق با آب‌وهوای معتدل در شهر چالوس به شمار می‌روند. سبک معماری ویلاها در این منطقه متفاوت است و امکان خرید ویلا با بودجه‌های مالی متفاوت، امکان‌پذیر است. 

خرید و فروش ویلا در رویان

رویان

این منطقه که در حد فاصل نور و نوشهر قرار دارد، جزو مناطق لوکس شمال ایران به شمار می‌رود. بیشتر ویلاهای این منطقه در شهرک‌های ویلایی لوکس و مدرن قرار گفته‌اند و برای خرید ویلا در این مناطق نیاز به سرمایه قابل توجه خواهد بود.

خرید و فروش ویلا در متل قو

متل قو

متل قو از دیرباز یکی از شهرهای پرطرفدار برای خرید و فروش ویلا در شمال به حساب می‌آمد. این منطقه نیز دارای ویلاهای ساحلی با قیمت‌ها و معماری‌های متفاوت است و تقریبا با هر سلیقه و بودجه مالی می‌توانید در آن‌ جا صاحب ویلا شوید.

مطالب پیشنهادی: شماره 12 سالنامه مجله معماری ویلا منتشر شد

انواع ویلا براساس موقعیت جغرافیایی

انواع ویلا براساس موقعیت جغرافیایی

از آن جایی که طبیعت زیبای شمال به یک نوع خاص محدود نمی‌شود و به دلیل گسترش این ناحیه انواع موقعیت جغرافیایی را شاهد هستیم، ویلاها در شمال ایران براساس شرایط جوی، آب‌وهوایی و جغرافیایی به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویلای جنگلی

ویلای جنگلی

ویلاهای جنگلی معمولا در محور خطی جنگل‌های شمال ساخته می‌شوند و از جمله مزایای آن‌ها می‌توان به آب‌وهوای مطبوع، دسترسی به طبیعت بکر و چشم‌انداز سبز و دلنشین اشاره کرد. در سازه‌های بیشتر ویلاهایی که در این مناطق ساخته می‌شوند از سنگ و چوب کمک گرفته می‌شود تا در برابر رطوبت مقاومت و سازگاری بیشتری داشته باشند.

ویلای کوهستانی

ویلای کوهستانی

ویلاهای کوهستانی در دامنه کوه‌ها و مناطق معتدل کوهپایه‌ها ساخته می‌شوند. ارتفاع این مناطق نسبت به جنگل و دریا بسیار بالاتر است و رطوبت کمتری دارند. این مناطق برای کسانی که آب‌وهوای شرجی نزدیک دریا برایشان آزاردهنده است، می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود. اسکلت ویلاهای کوهستانی بیشتر از بتن ساخته می‌شود تا مقاومت خوبی در برابر رانش زمین داشته باشد.

ویلای ساحلی

ویلای ساحلی

می‌توان گفت یکی از پرطرفدارترین ویلاها در شمال ایران را ویلاهای ساحلی که در خط ساحلی دریای خزر ساخته شده‌اند، شامل می‌شوند. امکانات رفاهی و تفریحی در اطراف این ویلاها بیشتر به چشم می‌خورد و برای کسانی که دسترسی به این امکانات را به بکر بودن بیشتر ترجیح می‌دهند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مطالب پیشنهادی: مراحل ساخت ویلا چیست، یک گروه معماری باتجربه بیابید

انواع ویلا براساس سازه

انواع ویلا براساس سازه

همان طور که اشاره کردیم، ویلاها براساس موقعیت جغرافیایی و شرایط آب‌وهوایی با مصالح مختلفی ساخته می‌شوند. علاوه بر این ویلاها در شمال ایران براساس تقاضا و نیاز مشتریان نیز با ظاهر و معماری‌های متفاوتی ساخته می‌شوند که در ادامه به انواع آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویلای فلت

این ویلاها همان ویلای یک طبقه هستند که برای جلوگیری از انتقال رطوبت به داخل سازه آن‌ها را معمولا با یک متر فاصله از زمین می‌سازند. ویلای فلت از لحاظ معماری جزو ارزان‌ترین ویلاها به شمار می‌رود.

ویلای نیم پیلوت

این ویلاها تقریبا چیزی میان ویلای فلت و ویلای دوبلکس هستند که به اندازه نیم‌طبقه از زمین فاصله دارند و زیر این بناها معمولا، فضایی به عنوان انباری یا پارکینگ تعبیه شده است. این ویلاها نسبت به ویلای فلت ظاهری شیک‌تر و زیباتر دارند.

ویلای دوبلکس

ویلای دوبلکس

این ویلاها همان طور که از اسمشان پیداست دارای دو طبقه مجزا هستند که طبقات، توسط پلکان به هم متصل شده‌اند. معمولا در معماری این نوع ویلا فضای نشیمن و هال در طبقه پایین و اتاق خواب و سرویس بهداشتی در طبقه بالا قرار داده می‌شود.

ویلا تریبلکس

ویلاهای تریبلکس لوکس‌ترین و گران‌ترین ویلاهای شمال را شامل می‌شوند و به دلیل ارتفاع بیشتری که دارند، بهترین چشم‌انداز را در اختیار ساکنانشان قرار می‌دهند. اکثر ویلاهای تریبلکس دارای روف گاردن هستند و این امکان را برای صاحبانشان ایجاد می‌کنند که بخشی از طبیعت را در خانه خود داشته باشند.

فروش ویلا در شمال

کلام آخر

همان طور که اشاره کردیم، لازمه خرید و فروش ویلا در شمال و سرمایه‌گذاری در این منطقه داشتن اطلاعات کافی از انواع ویلا و و شناخت مناطق مناسب و رو به رشد برای سرمایه‌گذاری است. در این مقاله قصد داشتیم تا با در اختیار قرار دادن هرگونه اطلاعاتی که هنگام خرید و فروش ویلا در شمال به آن نیاز دارید،‌ آگاهی شما را در این زمینه بالا ببریم تا در هنگام خرید یا فروش ویلا سنجیده‌ترین تصمیم‌ را بگیرید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه