Chidaneh.com placeholder image

چیدمان متفاوت و شیک منزل خانواده تهرانی که شما را شگفت‌زده می‌کند!

طراحی فضای خانه و انتخاب کوچک‌ترین المان‌ها و وسایل، همه و همه از حساسیت و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و به همین دلیل نیز اعضای خانواده باید در انتخاب بخش‌های مختلفی از خانه و همین‌طور وسایلی که برای آن‌ها انتخاب می‌کنند دقت و وسواس بسیاری به خرج دهند تا در نهایت، فضا شبیه همان چیزی شود که تک تک آن‌ها به دنبالش بودند. در این مطلب از وب سایت چیدانه و در بخش تور خانه گردی چیدانه به سراغ خانه یک خانواده 3 نفره رفته‌ایم که با دقت و وسواس بالایی به انتخاب وسایل منزل و همین‌طور دکوراسیون منزلشان پرداخته‌اند، خانه‌ای که قطعا با تماشای تصاویر آن، عاشقش خواهید شد. با ما همراه باشید تا قصه این خانه و چیدمان آن را از زبان خانم خانه بشنویم.

خانه شما در یک نگاه:

کاغذدیواری آیدی
  • نام خود و همسر: وثوقی
  • تعداد افراد ساکن: 3
  • شغل صاحب خانه: خانم خانه دار، آقا شغل آزاد
  • موقعیت: تهران
  • متراژ فضا: 95 متر مربع
  • سال ساخت: 1391
  • طبقه اول
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس بهداشتی: 2 عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی (اسکاندیناوی، مدرن و بوهو)
  • رنگ های غالب: طیف رنگ‌های طبیعی و خنثی کرم، خاکستری، قهوه‌ای و مشکی
  • طراح دکوراسیون: خانم و آقای خانه
  • مدت زمان بازسازی و طراحی دکوراسیون منزل: 3 ماه
  • هزینه تقریبی طراحی دکوراسیون و خرید وسایل: 25 میلیون تومان سال 99

خانه خودتان را در 5 کلمه معرفی کنید.

گرم، امن، دنج، آروم و پر از حس زندگی

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟

از وقتی ازدواج کردیم وارد این خانه شدیم. آن اوایل اصلا شبیه خانه دلخواهمان نبود، کم‌کم و به مرور زمان بخش‌های مختلفش را درست کردیم و عیب‌های آن را برطرف کردیم و در نهایت به خانه ایده‌آلمان تبدیل شد. به همین خاطر هم حالا واقعا دیگر دلمان نمی‌خواهد آن را تغییر دهیم. چون برایمان پر از خاطره است و یادآور تلاش‌هایی است که برای آن کردیم تا یک‌چهاردیواری، مفهموم خانه و محل آرامش را به خودش بگیرد. 

مطلب پیشنهادی: دیزاین لوکس و گران‌قیمت خانه بهرام رادان و همسرش

چه فاکتورهایی را برای خانه ایده‌آل خود در نظر داشتید؟

این که همه افراد خانه در آن احساس آرامش داشته باشند. نظر تمام افراد خانه در طراحی اعمال شده باشد و فقط نظر یک فرد لحاظ نشود. رنگ‌ها به نحوی انتخاب شدند که تمام افراد حتی عضو کوچک خانه در آن احساس آرامش داشته باشد. به نظر ما خانه‌ای ایده‌آل است که هم المان‌های زیبایی شناختی را رعایت کرده باشد و هم راحت باشد و فقط برای مهمان و مهمانی طراحی نشده باشد.

ما در خانه 95 متری خودمان توانستیم با فضاسازی مناسب، هم فضای راحتی تی وی روم و هم فضای ناهارخوری و هم فضای نشیمن داشته باشیم و همه چیز سرجای خودش قرار بگیرد.

برای چیدمان و طراحی داخلی منزل خود از کجا ایده می‌گرفتید؟

خیلی خیلی عکس‌ها، مجله‌ها و سایت‌های دکوراسیونی را نگاه می‌کردیم و هر دوی ما علاقه زیادی به حوزه دکوراسیون و طراحی داخلی داشتیم و حتی قبل از ازدواج با هم اهل تورق مجله‌ها و کتب طراحی داخلی بودیم و همین هم باعث‌ شد که تمامی مراحل طراحی و اجرای بازسازی خانه را خودمان با عشق و علاقه زیاد و بدون خستگی انجام دهیم. 

بیشترین چیزی که در طراحی خانه‌تان به دنبال آن بودید چه بود؟

فضای سازی مناسب یا در واقع استفاده بهینه از فضاها و در عین حال مطابق بودن با اصول طراحی سبک انتخابی‌مان که اسکاندیناوی و مدرن بود. ما در واقع سعی کردیم تمامی وسایل، متریال و اکسسوری‌ها اصولی و مطابق سبک مورد نظرمان انتخاب کنیم تا هیچ ناهمگونی در فضا ایجاد نشود و در نهایت، محیط زیبا و آرامی داشته باشیم. 

مطلب پیشنهادی: خانه‌های ایرانی که فقط با چند وسیله ساده، بهترین دیزاین را پیدا کردند!

بزرگ‌ترین چالشی که در طراحی‌تان با آن رو به رو شدید چه بود؟

در طراحی اولیه خانه‌مان، آشپزخانه برایمان خیلی کوچک بود و در واقع فقط به دلیل پنجره قدی که در پذیرایی داشتیم طراح اولیه، آشپزخانه را خیلی بد طراحی کرده بود و ما مدت‌ها با مشکل کوچکی و محدودیت فضایی آشپزخانه مواجه بودیم، اما نمی‌دانستیم چگونه می‌توانیم این فضا را گسترش دهیم.

روزها و ساعت‌ها فکر کردیم، طراحی کردیم و مشورت و کمک گرفتیم تا به طراحی نهایی حال حاضر رسیدیم و خیلی هم از آن راضی هستیم.

آیا در نهایت، خانه‌تان مشابه چیزی که در نظر داشتید شد؟

بله قطعا، به نظرم درست ‌ترین انتخاب ها را متناسب با فضا و بودجه‌مان داشتیم.

آیا وسیله‌ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده‌اید؟

بله، من قبلا در حوزه چوب فعالیت داشتم و بعضی از اکسسوری‌های چوبی خانه، ساخته دست خودم هستند، بیشتر وسایل کوچک مثل تخته سرو‌ها یا بعضی از ظروف.

کدام قسمت و یا وسیله‌ای از خانه، برایتان دوست‌داشتنی‌تر است؟

قسمت کافی‌بار قسمت مورد علاقه من است و قسمت تی وی روم هم بخش مورد علاقه آقای خانه و قطعا اتاق بازی هم قسمت مورد علاقه پسر کوچولو!

مطلب پیشنهادی: طراحی این آپارتمان قدیمی و لوکس، شما را شوکه خواهد کرد!

چه توصیه‌ای برای مخاطبین چیدانه دارید؟

بخشی از طراحی و چیدمان منزل به ذوق و هنر شما بستگی دارد، ولی بخش بزرگی از آن هم علمی است که باید یاد گرفت و اگر متخصص نیستید یا با متخصص مشورت کنید یا مطالعه بسیاری داشته باشید.

با هزینه‌های بالایی که امروزه بازسازی‌ها و خرید وسایل الان دارند پیشنهاد می‌کنم حتما بازه زمانی طولانی را به تحقیق و مطالعه در مورد سبک‌ها و چیدمان اصولی اختصاص دهید. سبک مطابق با سلیقه و روحیه خودتان و ‌هم چنین متراژتان را بشناسید، انتخاب کنید و بعد اقدام به شروع مراحل اجرا نمایید. مهم‌ترین مسئله انتخاب درست است. یک انتخاب درست باعث می‌شود که هزینه مالی و زمانی‌تان هدر نرود و در نهایت، محیطی سرشار از آرامش و راحتی داشته باشید که سال‌ها در آن احساس خوبی را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی: دکوراسیون مینیمال، خانه ساده و منظم سمیرا و سیاوش در تهران!

جمع‌بندی

مهم نیست که چه میزان بودجه و هزینه‌ای را صرف طراحی فضای خانه خود کنید، مهم این است که بتوانید با نهایت دقت و حوصله‌تان تک تک فضاهای خانه و همین‌طور وسایل آن را شبیه همان چیزی کنید که خودتان دوست دارید، آن چیزیکه تک تک اعضای خانواده، احساس بهتری نسبت به آن پیدا می‌کنند و در آن احساس امنیت و آرامش می‌کنند. در این مطلب و گزارش، نمونه بارزی از این خانه و سبک انتخاب وسایل را با هم دیدیم، خانه‌ای که سراسر احساس خوب و آرامش است. 

عکاس: امیر صادقی


دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه