Chidaneh.com placeholder image

اهالی فن چیدانه: 10 شرکت معماری و طراحی داخلی در ایران

به قلم: تحریریه چیدانه

معماران برجسته: امروز وقتی قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه را نگاه می کردم، متوجه شدم که خیلی از سوالات درباره آشنایی با شرکت های معماری و طراحی داخلی بوده است، به همین دلیل تصمیم گرفتم تا سری به قسمت اهالی فن چیدانه بزنم و تعدادی از شرکت های معماری و طراحی دکوراسیون را که پروژه های آن ها را در قسمت پروژه های برجسته وجود دارد، به شما معرفی کنم پس با چیدانه همراه باشید تا با 10 شرکت طراحی معماری در ایران آشنا شویم.

گروه طراحی شیفت
نمای بیرونی ساختمان ایلخانه
گروه طراحی شیفت

تابلو فرش ریحان

گروه طراحی شیفت
نوع فعالیت: طراحی معماری
اعضای اصلی : نشید نبیان، رامبد ایلخانی

حتما مطلب ایل خانه، همنشینی مدرن خانواده ایرانی را در چیدانه خوانده اید و با پروژه ایل خانه آشنا شده اید، شاید برای تان جالب باشد تا با گروهی که این پروژه راطراحی کرده آشنا شوید. این پروژه توسط گروه طراحی شیفت طراحی و اجرا شده است. زمینه اصلی فعالیت این گروه طراحی کامل یک پروژه است، نه تنها بخشی از آن. یعنی اگر در نظر دارید تا تنها برای طراحی یک فضای داخلی خانه تان به آن ها مراجعه کنید باید بدانید که این کار جزو زمینه های فعالیت آن ها نیست.

گروه طراحی شیفت
طراحی داخلی ساختمان دروس
گروه طراحی شیفت

رامبد ایلخانی و نشید نبیان اعضای اصلی این گروه طراحی را تشکیل می دهند، رامبد ایلخانی متولد ۱۳۵۱، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی بوده و سابقه تدریس در دانشکده هنر و معماری واحد تهران مرکز و جنوب را در کارنامه خود دارد و نشید نبیان متولد ۱۳۵۵، دارای مدرک کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناسی ارشد شهرسازی از دانشگاه تورنتو، دکترای طراحی از دانشگاه هاروارد، فوق دکترای شهرهای هوشمند از دانشگاه MIT بوده و سابقه تدریس و پژوهش در دانشگاه تورنتو، دانشگاه MIT، دانشگاه نورث ایسترن و دانشگاه هاروارد را در کارنامه خود دارد. ازدیگر پروژه های گروه طراحی شیفت می توان به فروشگاه امین حضور، ویلای دماوند اشاره کرد.

برای دیدن اطلاعات بیشتر یا برقراری ارتباط با این گروه می توانید به پروفایل اهالی فن گروه طراحی شیفت مراجعه نمایید.

علیرضا تغابنی
نمای بیرونی ویلای کوهسار کاری از علیرضا تغابنی
علیرضا تغابنی

دفتر معماری دیگر
نوع فعالیت: شرکت طراحی معماری
عضو اصلی : علیرضا تغابنی

علیرضا تغابنی را شاید بتوان جزو رکورد داران برنده جایزه معمار دانست. علیرضا تغابنی معمار، نقاش و مدرس دانشگاه، تحصیلات معماری را تا اخذ درجه ی کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی در دانشگاه گیلان در شهر رشت و پس از آن در دوره ی دکتری معماری در دانشگاه آزاد اسلامی تهران واحد علوم و تحقیقات به انجام رساند. او در طی سال های تحصیل و پژوهش دورهی دکتری ضمن اشتغال به حرفه ی معماری در دفاتر مهندسین مشاور تهران، با شرکت در مسابقات متعدد معماری و اخذ رتبه های برتر در بسیاری از آنها خود را به جامعه ی معماری معاصر ایران معرفی نمود. او تا پیش از تاسیس دفتر مستقل معماری اش ( دفتر معماری دیگر )، در طی سالهای فعالیت در آتلیه ی شخصی (۱۳۸۳ – ۱۳۸۸)، علاوه بر حضور پیوسته در مسابقات، پروژه های معماری متنوعی طراحی کرد.

علیرضا تغابنی
نمای بیرونی خانه شریفی ها
علیرضا تغابنی

خانه ای چرخان در خیابان دروس تهران، که این روزها یکی از شناخته شده ترین پروژه های مسکونی معاصر ایران در جهان است. توسط علیرضا تغابنی طراحی و اجرا شده است. از دیگر پروژه های دکتر علیرضا تغابنی می توان به ساختمان شماره ۹۳ تهرانپارس و ساختمان سازمان نظام مهندسی قزوین نیز اشاره کرد. برای دیدن اطلاعات بیشتر یا برقراری ارتباط با این دفتر معماری دیگر می توانید به پروفایل اهالی فن علیرضا تغابنی مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: معماری ویلای کوهسار با منحنی های بی نظیر

هومن بالازاده
نمای بیرونی کافه Espriss هومن بالازاده
هومن بالازاده

دفتر معماری هوبا دیزاین
نوع فعالیت: طراحی معماری
عضو اصلی: هومن بالا زاده

شاید بیشتر شما هومن بالا زاده را با پروژه کافه اسپریس بشناسید. کافه اسپریس طراحی داخلی مدرن با مصالح سنتی دارد و توسط هومن بالا زاده و شرکت معماری هوبا دیزاین طراحی و اجرا شده است. هومن بالازاده کارشناس ارشد معماری شرکت هوبا دیزاین را در سال ۲۰۰۹ تاسیس کرد. شرکت هوبا دیزاین با تحقیق در مورد فرهنگ اجتماعی و زمینه های زیبایی شناختی هر پروژه تمرکز خود را بر توسعه نقش تعاملی ساختمان ها و ساکنین آن قرار داده است به طوری که هر عنصر معماری از تحقیقات بدست آمده الهام گرفته شده است. برای دیدن اطلاعات بیشتر یا برقراری ارتباط با این دفتر می توانید به پروفایل اهالی فن هومن بالازاده در چیدانه مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: رستوران ایتالیایی گرانو در تهران، نگاهی نو به طراحی داخلی رستوران

دفتر معماری حبیبه مجدآبادی
طراحی دکوراسیون اداری
دفتر معماری حبیبه مجدآبادی

دفتر معماری جبیبه مجد آبادی
نوع فعالیت: بازسازی، طراحی و پژوهش در زمینه معماری
عضو اصلی شرکت: حبیبه مجدآبادی

حبیبه مجدآبادی، طراح و پژوهشگر معماری، دفتر معماری خود را در سال ۱۳۸۰ تاسیس کرد . او در طول بیش از یک دهه فعالیت آثار موفقی در زمینه طراحی معماری با موضوع ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری، بانک، سفارتخانه، موزه، مدرسه و بازسازی بناهای تاریخی ارائه کرده است. بسیاری از این طرح ها در مسابقات داخلی و بین المللی حائز رتبه و برگزیده شده اند. از جمله پروژه هایی که اخیرا برنده جوایز معماری شده اند می توان به پروژه خانه چهل گره، فینالیست جایزه جهانی آجر و رتبه سوم جایزه معمار ۹۳ و نمای پایلوت بانک ملت برند جایزه شیکاگو ۲۰۱۴ اشاره کرد. حبیبه مجدآبادی در حال حاضر با شرکت های مهندسی ایتالیایی نظیر intertecno و permasteelisa به عنوان طراح اصلی همکاری دارد.

برای دیدن اطلاعات بیشتر یا برقراری ارتباط با این دفتر می توانید به پروفایل اهالی فن حبیبه مجدآبادی در چیدانه مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: خانه چهل گره، نمای ساختمان با فرشی از آجر
طراحی متفاوت دفاتر اداری شرکت بایر پارسیان در تهران

دفتر معماری علیرضا مشهدی میرزا
آجرچینی مدرن درنمای ساختمان آجر بافت جیحون
دفتر معماری علیرضا مشهدی میرزا

دفتر معماری علیرضا مشهدی میرزا
نوع فعالیت: بازسازی و طراحی معماری
عضو اصلی شرکت: علیرضا مشهدی میرزا

علیرضا مشهدی میرزا فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری ، فعالیت حرفه ای خودرا از سال ۱۳۷۸ آغاز کرده است.
کسب جوایز داخلی و بین المللی معماری و همچنین چاپ آثار وی درخارج از ایران دستاورد ۱۵ سال فعالیت حرفه ای معمار در طراحی و اجرای پروژه های مسکونی ـ اداری -تجاری و غیره در داخل و خارج از کشور است .خانه آجربافت، بانک ملت شعبه نجات اللهی و خانه چهل گره (همره با حبیبه مجد آبادی) از شاخص ترین پروِژه های این معمار است.

برای دیدن اطلاعات بیشتر یا برقراری ارتباط با این دفتر می توانید به پروفایل اهالی فن علیرضا مشهدی میرزا در چیدانه مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: خانه آجربافت در خیابان جیحون تهران

ری را استودیو
نمای خارجی اقامتگاه اسکی بارین شمشک
ری را استودیو

شرکت ری را استودیو
نوع فعالیت: طراحی معماری بنا
اعضای اصلی شرکت: عباس ریاحی، فریناز رضوی نیکو

شرکت طرح و ساخت ری‌را در سال ۱۳۸۰ با هدف خلق فضاهای نو و خاص با بهره‌گیری از جنبه‌های نوین معماری معاصر، تأسیس شد. نتیجه تلاش گروه در این سال‌ها مجموعه‌ای از نمونه‌های متنوع در شاخه‌های مختلف معماری بوده که به دلیل دیدگاه خاص خود موفق به کسب چندین جایزه در مسابقات معتبر داخلی و بین‌المللی شده است. از جمله پروژه های مهم طراحی شده این گروه می توان به کارخانه ریسندگی احسان پود (رتبه دوم جایزه معمار ۱۳۸۶) ˛ ساختمان اداری – تجاری ولی عصر (رتبه اول جایزه معمار ۱۳۸۸ ، برگزیده جایزه بین المللیWorld Architecture News و رتبه اول مسابقه جهانیWAF 2010 ) و مجموعه اقامتی بارین در شمشک (رتبه دوم جایزه معمار ۱۳۹۰ ، برنده جایزه بهترین طرح نوین جهانی شیکاگو و فینالیست مسابقه جهانیWAF 2012 )اشاره کرد. برای دیدن اطلاعات بیشتر یا برقراری ارتباط با این دفتر می توانید به پروفایل اهالی فن ری را استودیو در چیدانه مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی چیدانه: کوه‌های شمشک را در اقامتگاه اسکی بارین در آغوش بگیرید!

[[nid:16681]]

استودیو معماری بوژگان
نوع فعالیت: طراحی معماری 
عضو اصلی: حامد بدری

دفتر معماری بوژگان در سال ۱۳۸۶ توسط حامد بدری احمدی تاسیس و پایه گذاری شد.  بوژگان در این سال ها رشدی تدریجی و پله پله و رو به جلو داشته است و در ساختمان های مسکونی،اداری، تجاری، مرمت و بازسازی بناهایی را از خود به جای گذاشته است.بناهایی که اجرای اکثر آنها به اتمام رسیده و یا در حال اتمام است و مورد تحسین و توجه محافل معماری قرار گرفته اند. بوژگان برخورد ساده و صریح با هر پروژه دارد و تلاش می کند تا از ظرفیت های هر پروژه با در نظر گرفتن شرایط حاکم بر آن نهایت استفاده را بنماید. دفتر بوژگان محصول همه کسانی است که در آن حضور داشته یا دارند. پروژه خانه حقیقی یکی از پروژه های برجسته این گروه است که برای آشنایی بیشتر با آن می توانید به مطلب طبیعت و زیبایی ایرانی در خانه حقیقی در خیابان دولت تهران مراجعه کنید.

شرکت شاخه ی تجربی معماری کلانشهر - آرش مظفری
پروژه باغ موزه قصر
شرکت شاخه ی تجربی معماری کلانشهر - آرش مظفری

شرکت شاخه تجربی کلان شهر
نوع فعالیت: پژوهش در زمینه معماری، طراحی معماری
عضو اصلی: آرش مظفری

شرکت مهندسین مشاور شاخه ی تجربی معماری کلانشهر از سال ۱۳۷۸ در قالب یک تیم معماری، فعالیت های خود را بصورت یک برنامه ی مدون و آینده نگر و به منظور دستیابی به تعریفی جامع از مفهوم و گسترش دانش معماری در ابعاد گوناگون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و هنر آغاز نمود و در تاریخ ۲۷/۱۲/۱۳۸۴ با شماره ۲۶۶۶۵۸ به ثبت رسید. این شرکت خود را شاخه های تجربی از معماری معاصر می داند که بر مبنای تجربه گرایی در دانش و فرهنگ معماری در توسعه ی شهری و فضای زیستی می کوشد. بنابراین برای ارتقای دانش و فرهنگ، همواره آزمایش و تمرین را به عنوان مُستمرترین فعالیت خود در جنبه های گوناگون معماری و شهرسازی جُست وجو می کند.

مطلب پیشنهادی چیدانه: باغ موزه قصر ، باز شدن درهای زندان به روی مردم

سهراب رفعت
نمای خارجی خانه ای به یادرستم
سهراب رفعت

دفتر معماری سهراب رفعت
نوع فعالیت: طراحی معماری
عضو اصلی: سهراب رفعت

دفتر معماری سهراب رفعت در سال ۱۳۸۲ شروع به کار کرد. این دفتر خدمات طراحی معماری و معماری داخلی ارائه می دهد. استفاده از مصالح و تکنولوژی سبز با رویکرد معماری پایدار از اهداف طراحی این دفتر می باشد این دفتر توانسته است جوایز و تقدیرنامه های مختلفی را دریافت کند از جمله آنها:
کسب رتبه سوم در بخش مسکونی جایزه بزرگ معمار در سال ۱۳۸۸ (مجموعه خانوادگی خلیلی)
کسب رتبه دوم در بخش معماری داخلی فضاهای مسکونی مسابقه هنر معماری سال ۱۳۹۳ (ویلای فردوس)

پروژه های مهندس سهراب رفعت را در چیدانه ببینید: خانه ای به یاد رستم، ویلایی مدرن در کردان کرج
طراحی ویلای فردوس، بهشت جنگل های مازندران
خانه ای به یاد رستم، ویلایی مدرن در کردان کرج

گروه معماری کارند
ویلای شمس
گروه معماری کارند

گروه معماری کارند
نوع فعالیت: طراحی معماری
اعضای اصلی: علی شریغتی، دخی سربندی

گروه معماری کارند توسط علی شریعتی و دخی سربندی تاسیس گردید. گروه معماری کارند متشکل از تیم جوانی است که قابلیت انجام طیف گسترده ای از خدمات شامل معماری فضاهای مسکونی، تجاری، فرهنگی و منظر را دارا می باشد. تجربیات این گروه شامل طراحی، ساخت، مدیریت پروژه و مشاوره در پروژه های بزرگ و کوچک و برای کارفرمایان عمومی و خصوصی بوده است. مطلب ویلای شمس در زرندیه ساوه، الماسی در دل کویر را بخوانید تا با یکی از پروژه های این گروه آشنا شوید.

سایت چیدانه این امکان را برای معماران، طراحان داخلی و . . . دیگر مشاغل در حوزه ساختمان فراهم می‌آورد تا یک پروفایل اهالی فن حرفه ای برای معرفی خود ایجاد کنند. این پروفایل می تواند مانند یک وب سایت عمل کند با این تفاوت که قطعا خیلی بیشتر از وب سایت یک شرکت دیده خواهد شد. 

شما هم می توانید برای معرفی کسب و کار را خود در فضای آنلاین به اهالی فن چیدانه بپیوندید.

 

مطالب پیشنهادی چیدانه: ۷ راه پله منحصر به فرد در برترین ساختمان های ایران
۷ طراحی نمای ساختمان های برجسته ایران
۱۰ دکوراسیون نشیمن از میان برترین خانه های ایران
۷ دکوراسیون آشپزخانه از میان برترین خانه های ایران

نویسنده : شمیم آقازاده | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه