10 وسیله ضروری برای یک سیزده‌بدر به‌یادماندنی

10 وسیله ضروری برای یک سیزده‌بدر به‌یادماندنی

به قلم: مژگان احمدی
سیزذه بدر در طبیعت

چیزی به سیزده بدر نمانده و اکثر ما برای این روز برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا خاطره‌ای ماندنی را رقم بزنیم. برای اینکه این گردش یک روزه به بهترین نحو برگزار شود، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنیم. چیدانه به همین مناسبت 10 مورد از ضروریات یک پیک‌نیک کامل برای سیزده بدر را گرد آورده. این وسایل ضرورری به شما برای برنامه‌ریزی بهتر و داشتن یک روز شاد و بی‌دغدغه کمک خواهد کرد. با ما همراه باشید.

1. انتخاب یک مکان خوش‌منظره و زیبا برای سیزده بدر

یک مکان مناسب برای پیک نیک خود انتخاب کنید. مکانی که پوشیده از چمن، آرام و خوش منظره باشد. مانند یک پارک محلی پردار و درخت، لب دریا، پارک جنگلی حفاظت شده، باغ های میان شهر یا حتی حیاط منزل خودتان.

تابلو فرش ریحان

اگر برای این روز دوستان یا خانواده تان را دعوت کرده اید، لیست مهمان ها و امکاناتی که می خواهید در تصمیم شما برای انتخاب مکان تأثیر دارند. برای مثال اگر کودکان نیز در این پیک نیک حضور دارند، محلی باز و ترجیحا با وسایل بازی، سرویس بهداشتی عمومی و امکانات تعویض نوزاد انتخاب کنید. بعضی از افراد ترجیح می دهند در آن مکان به جای زمین بر روی میز و صندلی بنشینند. همچنین بررسی کنید محل موردنظرتان به آب جاری دسترسی دارد و اگر بخواهید آشپزی کنید، امکان این کار مانند تجهیزات کباب کردن وجود دارد یا نه!؟

در ضمن دسترسی آسان به مکان موردنظرتان و میزان فضای آن برای تعداد افراد شما نیز حائز اهمیت است. اگر قرار است در این پیک نیک حیوانات خانگی شما نیز حضور داشته باشند، باید مکانی را انتخاب کنید که با آن ها نیز سازگار باشد.

مطلب پیشنهادی: 11 پیشنهاد هیجان انگیز برای سیزده بدر تهرانی‌ها

 

2. سبد پیک‌نیک با همه وسایل ضروری سیزده بدر

هیچ چیز بدتر از این نیست که وقتی به مقصد پیک نیک خود می رسید متوجه شوید پاکت دستمال کاغذی یا کارد و چنگال ها را روی کانتر آشپزخانه جا گذاشته اید. به همین دلیل تهیه ی یک سبد پیک نیک کامل (حاوی تمام تجهیزات لازم) راه حلی بسیار مناسب است. تمام وسایل ضروری خود از جمله لیوان، قاشق و چنگال، نمک، فلفل و ادویه جات دیگر، کیسه زباله و هرچه فکر می کنید را در این سبد قرار دهید.

کوله پشتی های پیک نیک که به طور فشرده حاوی تجهیزات سفر هستند نیز برای این کار مناسبند. آن ها هم جای کمتر اشغال می کنند و هم حمل شان راحت تر است.

 

غذای سیزده بدر

3. انتخاب یک غذای خوشمزه برای ناهار سیزده بدر

انتخاب غذا نیز یکی از ضروریات پیک نیک شما است. باید غذایی انتخاب کنید که موردعلاقه ی همه باشد. در تصمیم گیری برای غذا، باید به این نکته نیز توجه کنید که می خواهید چقدر زمان و انرژی صرف آن کنید. کسانی که می خواهند غذایی ساده، مورد علاقه کودکان و بی دردسر تهیه کنند، ساندویچ ها، مرغ و فینگرفود ها مناسب هستند. اما کسانی که می خواهند غذایی مفصل‌تر داشته باشند، سالاد، گوشت کبابی، پیش غذا و دسر و مواردی از این قبیل را فراموش نکنند.

اگر تعداد مهمان هایتان زیاد است، از هرکسی بخواهید با خود بشقاب و قاشق و چنگال بیاورد، زیرا این کار باعث کاهش استرس، جلوگیری از هدر رفتن زمان و کاهش هزینه های شما خواهد شد.

شیرینی و تنقلات را برای سرگرم شدن در طول روز فراموش نکنید. آجیل، شیرینی های کوچک، چیپس و میوه می توانند از گزینه های شما باشند.

4. پخش‌کننده و اسپیکر پخش آهنگ

برای اینکه حال و هوای پیک نیک خود را شادتر و دلنشین تر کنید، دستگاه MP3 player و اسپیکرهای شارژی خود را فراموش نکنید. سعی کنید آهنگ هایی انتخاب کنید که برای همه جذاب و خاطره انگیز هستند. چه بهتر اگر متن آهنگ ها را بلد باشید و هنگام پخش با آن همراهی کنید و خاطره ای بسیار لذت بخش برای خود رقم بزنید. رادیو هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. هنگام پخش آهنگ مراقب آسایش حیوانات باشید.

 

5. زیرانداز گرم و نرم برای سیزده بدر

یکی از وسایل کلیدی برای پیک نیک شما، زیراندازی نرم، راحت و سخت است که بتوانید راحت بنشینید، غذا بخورید، با بقیه گفتگو کنید و یک چرت دلپذیر عصرانه داشته باشید. در هنگام خرید زیرانداز، نمونه ای انتخاب کنید که از مواد بادوام تهیه شده، قابل شستشو با ماشین لباسشویی بوده، پشت آن ضدآب و دارای کیف دسته دار باشد تا حمل و جادادن آن راحت تر صورت گیرد.

فراموش نکنید تعدادی صندلی تاشو با خود ببرید تا کسانی که مشکل دارند، جایی برای نشستن داشته باشند و روز راحتی را در کنار شما سپری کنند.

6. نوشابه و آشامیدنی‌های روز سیزده بدر

از نوشابه ها و آشامیدنی های کافی برای پیک نیک خود غافل نشوید تا تشنگی، راحتی شما را سلب نکند. یک یا دو بطری بزرگ آب، تعدادی نوشابه و آب میوه با خود ببرید.

7. دور کردن حشرات و جانوران موذی

آفت هایی مثل مورچه ها، مگس ها و دیگر حشرات همواره در پیک نیک ها آزاردهنده هستند. پوشاندن غذاها با کاور و استفاده از پودرها و مواد دافع حشرات در اطراف سبد مواد غذایی، راه هایی برای خلاص شدن از دست این مزاحم ها است. بسیاری از حشرات بوی میوه های مرکباتی مانند لیمو یا پرتقال، وانیل یا نعناع را دوست ندارند، بنابراین پیشنهاد می کنیم مقداری از این مواد را در مواد غذایی خود جا دهید. یا اندکی روغن های ساخته شده از این مواد طبیعی را به سبد پیک نیک خود اسپری کنید.

 

بازی دسته جمعی در سیزده بدر

8. فعالیت‌های سرگرم‌کننده سیزده بدر

فرقی نمی کند افراد شرکت کننده در این پیک نیک از چه رده سنی باشند، بهتر است برنامه ای از فعالیت های مفرح و سرگرم کننده برای همه داشته باشید تا پیک نیک تان کسل کننده نشود. بازی‌های دسته جمعی سیزده بدر را انتخاب کنید که برای همه جذاب و سرگرم کننده باشد. این بازی‌ها می‌توانند فکری یا بدنی باشند.

برای کسانی که تمایل یا توانایی فعالیت های فیزیکی ندارند، بازی های فکری، مجله و یا کتاب ببرید. در این صورت هنگامیکه بقیه در حال بازی در چمن ها هستند، آن ها نیز سرگرم خواهند بود.

9. محفظه‌ای برای خنک نگه‌داشتن نوشیدنی‌ها و غذاها

اگر غذاهایی مثل سالاد، گوشت سرد، غذای دریایی، پنیر و لبنیات دیگر و موادی که زود فاسد می شوند به همراه دارید، آن ها در یک محفظه ی سرد قرار دهید و ببرید. محفظه را با قالب های یخ پر کنید. همچنین قراردادن بطری های یخ زده آب و نوشیدنی های دیگر در کنار غذاها آن ها را خنک نگه می دارد.

اگر گوشت خام، مرغ یا غذای دریایی با خود می برید که در آن جا بپزید، آن ها را در محفظه هایی کاملا بسته، جدا از کالاهای پخته شده و آماده قرار دهید. بهترین محل برای قرار دادن آن ها در ته محفظه سرد است. در این حال اطمینانی ایجاد می شود که اگر مایعات از محفظه گوشت های خام خارج شدند، به مواد غذایی دیگر نفوذ نکنند.

10. برنامه‌ای برای هوای بارانی در روز سیزده بدر

طبیعت غیرقابل پیش‌بینی است، پس بهتر است یک برنامه پشتیبان برای خود داشته باشید که در صورت بارندگی، پیک نیک تان خراب نشود. شما زمان زیادی برای برنامه‌ریزی این پیک نیک، آماده سازی غذا و انجام کارهای دیگر آن صرف کرده اید و جالب نیست که همه این ها هدر رود.

بهترین راه حل برای این مشکل برگزاری پیک نیک در یک فضای سرپوسیده است. برخی از مکان های تفریحی دارای مکان های سرپوشیده در کنار فضاهای باز خود هستند. ضمنا هیچ اشکالی ندارد اگر در صورت نیاز این برنامه را در خانه ی خود برگزار کنید، هدف از این برنامه خوش گذرانی و با هم بود است که در هر جایی می تواند محقق شود.

مطلب پیشنهادی: دروغ سیزده، شوخی های باحال با خانواده و دوستان!

نکته‌هایی برای یک سیزده بدر به یاد ماندنی

رعایت این چند نکته کوچک؛ می‌تواند سیزده بدری به یاد ماندنی برایتان بسازد:

  • روز قبل همه وسایل را آماده کنید تا روز سیزده بدر، زمان را صرف آماده کردن وسایل نکنید.
  • در این روز مراقب طبیعت باشید؛ پس کیسه زباله فراموش نکنید و همه زباله‌هایتان را با خود برگردانید.
  • به جای روشن کردن آتش روی زمین و خاک از اجاق طبیعت گردی و یا منقل استفاده کنید.
  • حیوانات از صدای بلند میترسند؛ پس سعی کنید صدای اسپیکر را خیلی بلند نکنید.
  • شاخه درختان را نشکنید و مراقب نهال‌های تازه کاشته شده باشید.

سخن آخر

آیا شما هم برنامه سیزده بدر امسال تان را چیده اید؟ نکته های خود را که برای بقیه نیز می تواند مفید باشد، در دیدگاه پایین این مطلب به اشتراک بگذارید.

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه