Chidaneh.com placeholder image

با 12 کاردستی ساده برای کودکان به استقبال بهار بروید!

به قلم: گلنار

فصل بهار که نزدیک می‌شود، حال‌وهوای بهاری و عید نوروز، حس مطبوع و خوشایندی را با خود به همراه می‌آورد. در این شرایط به همراه کودکان می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد و به استقبال بهار رفت. 
درست کردن کاردستی یکی از گزینه‌های دل‌خواه کودکان است که حتی بزرگ‌سالان هم از انجام آن لذت بسیاری می‌برند. در این مقاله همراه ما باشید تا 12 کاردستی ساده برای کودکان را معرفی کنیم.

  • 1. گل سنبل با درب بطری
  • 2. رنگین‌کمان کاغذی
  • 3. گل بشقابی
  • 4. گل‌های شانه تخم‌مرغی
  • 5. شکوفه‌های گیلاس به کمک طرح دست
  • 6. کفشدوزک‌های سنگی
  • 7. خرگوش مقوایی
  • 8. گوسفند حبابی
  • 9. شکوفه‌های انگشتی
  • 10. تاج گل کاغذی
  • 11. خورشید و ابر
  • 12. دسته‌گل‌هایی از جنس دست و پا!

گل سنبل با درب بطری

در کنار سنبل‌های خوش‌بو و زیبایی که در سفره هفت‌سین می‌چینید، می‌توانید کاردستی آن را هم درست کنید. انجام این کار بسیار ساده است. فقط کافی‌ست رنگ مشابه رنگ گل سنبل، درب بطری و مقوا یا کاغذ داشته باشید؛ به این ترتیب گل‌های سنبل شما آماده می‌شوند.

قالیشویی ادیب

مطلب پیشنهادی: طراحی دیوار اتاق کودک، با نقاشی هاش قند تو دلش آب کنید!

کاردستی برای کودکان

رنگین‌کمان کاغذی

در فصل بهار رنگین‌کمان‌های زیبایی را می‌توان در آسمان دید. شما هم می‌توانید رنگین‌کمان کاغذی خودتان را درست کنید. برای این کار به کاغذ، رنگ و پنبه نیاز دارید. اگر ظرف یک‌بار مصرف کاغذی هم دارید، برای نقطه بالایی این رنگین کمان و طبیعی‌تر جلوه دادن آن می‌توانید از تکه‌ای از لبه ظرف استفاده کنید.
اگر کاغذ رنگی ندارید، می‌توانید کاغذ سفید را به شکل هلالی ببرید، رنگ کنید و در کنار هم بچسبانید. در انتهای هلال‌ها هم پنبه‌‌ها را بچسبانید تا ابرها را تشکیل دهند. کل کاردستی آماده شده را می‌توانید روی یک کاغذ به رنگ آسمان بچسبانید تا رنگین‌کمان شما شکل واقعی‌تری به خودش بگیرد.

کاردستی ساده برای کودکان

گل بشقابی

بشقاب‌های کاغذی یکی از پرکاربردترین لوازم برای تهیه کاردستی ساده برای کودکان هستند. این بار هم برای ساخت گل‌های رنگی و زیبا می‌توانید از بشقاب‌های یک‌بار مصرف کاغذی استفاده کنید. برای انجام این کار باید به کمک قیچی مثلث‌های هم‌اندازه ببرید و سپس آن‌ها را رنگ کنید. برای انتهای مثلث‌ها هم می‌توانید از کاموا استفاده کنید و در نهایت گل‌ها را روی مقوا بچسبانید. قطعا کودکان عاشق بریدن و رنگ کردن این گل‌های زیبا خواهند شد.

مطلب پیشنهادی: تزئین دیوار اتاق کودک، 10 ایده شگفت انگیز!

کاردستی کودکانه

گل‌های شانه تخم‌مرغی

شانه‌های مقوایی تخم‌مرغ‌ را دور نیاندازید چون این‌جا کاملا به درد می‌خورند! 
برای انجام این کار هریک از شانه‌ها را ببرید و آن‌ها را به همان شکلی که هستند رنگ کنید یا برش‌های کوچکی بزنید تا شباهت بیشتری به گل پیدا کنند. برش یک‌تکه 4تا از شانه‌ها هم می‌تواند یک گل پنج‌پر زیبا را تشکیل دهد. این کارستی برای کودکان نوپا یک گزینه بسیار مناسب محسوب می‌شود.

کاردستی ساده کودکان

شکوفه‌های گیلاس به کمک طرح دست

این کاردستی یکی از جذاب‌ترین انواع کاردستی ساده برای کودکان است. چون بریدن و مچاله کردن کاغذ و کشیدن طرح دست، سرگرمی بسیار جالبی برای کودکان خواهد بود. برای این کار ابتدا دست کودک باید روی مقوا قرار بگیرد و دور تا دور آن خط کشیده شود. می‌توانید از مقوای قهوه‌ای استفاده کنید و دور کاغذ را ببرید تا شبیه به تنه درخت و شاخه‌ها شود و هم می‌توانید داخل طرح کشیده شده را به رنگ قهوه‌ای درآورید. 

برای درآوردن طرح شکوفه‌ها هم از دو روش می‌توانید استفاده کنید. یا شکوفه‌ها را به کمک ماژیک و رنگ روی شاخه‌ها بکشید یا تکه‌هایی از کاغذ نازک و دستمال کاغذی را مچاله و رنگ کنید تا شبیه به شکوفه‌های درخت شده و آن‌ها را روی شاخه‌ها بچسبانید.

مطلب پیشنهادی: سرگرمی کودکان، چگونه تابستان خوبی برای فرزندانمان بسازیم؟

کاردستی کودکانه با کاغذ

کفشدوزک‌های سنگی

اگر در میان سنگ‌هایی که از لب دریا جمع کرده‌اید، سنگ‌های بیضی شکل وجود دارند، برای درست کردن خانواده کفشدوزک‌ها دست‌به‌کار شوید!
انجام این کار بسیار ساده‌ است و به راحتی به کمک کودکان می‌توانید آن را انجام دهید. در انتها می‌توانید از اسپری براق‌ کننده برای ایجاد جلوه بیشتر استفاده کنید.

کاردستی کودکانه مقوایی

خرگوش مقوایی

به کمک لوله مقوایی دستمال‌های رولی می‌توانید یک خرگوش بامزه و زیبا درست کنید و در کنار تخم‌مرغ‌های رنگی سفره هفت‌سین قرار دهید. استفاده از مقوای رولی یکی از ساده‌ترین راه‌های تهیه کاردستی ساده برای کودکان است و کاردستی‌های بسیار متنوعی را می‌توان به کمک آن تهیه کرد. تنها نیاز به کمی به خلاقیت و حوصله است.

کاردستی ساده برای کودکان

گوسفند حبابی

به کمک پلاستیک‌های حباب‌دار می‌توانید گوسفندهای چاق و خوشحال درست کنید! کافی‌ست یک پلاستیک حباب‌دار را به شکل بدن گوسفند ببرید و آن را به رنگ سفید درآورید. صورت و پاهای گوسفند را به کمک مقوا درست کنید و بقیه اجزای بدن آن را هم می‌توانید با خلاقیت خودتان تکمیل کنید.

کاردستی کودکانه با کاغذ رنگی

شکوفه‌های انگشتی

برای تهیه این کاردستی ساده برای کودکان، ابتدا لازم است یک تنه درخت به همراه شاخه‌هایش کشیده شود، سپس از کودک بخواهید انگشتش را آغشته به رنگ کند و روی شاخه‌های درخت را پر از شکوفه کند.

مطلب پیشنهادی: با هنر اریگامی یک دکوری زیبا بسازید!

ساخت تاج گل کاغذی

تاج گل کاغذی

کودکان عاشق این هستند که تاج بر سر بگذارند و در نقش یک شاهزاده فرو بروند. در این حال‌وهوای بهاری، درست کردن یک تاج گل کاغذی می‌تواند یک کاردستی بسیار زیبا و خاص محسوب شود.

کاردستی با کاغذ رنگی

خورشید و ابر

هوای ابری و بارانی یکی از شاخصه‌های اصلی آب‌وهوای بهاری است. به کمک کاموا، ظرف یک‌بار مصرف کاغذی یا پلاستیکی، مقوا، پنبه و چسب، به سادگی خورشیدی که پشت ابر می‌رود و بارانی که می‌بارد را به تصویر بکشید.

کاردستی ساده برای کودکان

دسته‌گل‌هایی از جنس دست و پا!

از کودکان بخواهید کف پا و کف دست خود را آغشته به رنگ کنند و بر روی مقوا چاپ کنند. حال دور آن‌ها را ببرید و به کمک نی و کمی جزئیات مقوایی دیگر، دسته‌گلی را درست کنید که گل‌های آن دست و پای کودکتان هستند!

درست کردن کاردستی علاوه بر آن که کودکان را شاد و سرگرم می‌کند، سنجشی برای محک زدن توانایی‌های آن‌ها نیز است و راهی است برای تقویت ذهن و خلاقیت.
ایده‌های کاردستی ساده برای کودکان که گفته شدند، تنها 12 ایده از صدها ایده‌ای است که وجود دارند. شما با کمک گرفتن از خلاقیت و ابتکار خود می‌توانید کاردستی‌های بیشتر و متنوعی‌تری بسازید.

مطالب پیشنهادی:

نویسنده: فرگل سلحشور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 12 خرداد 1393
خیلی آسون بود خوشم اومد.
JAVID در تاریخ 24 تیر 1393
بدرد بخور نیست!
sima در تاریخ 25 تیر 1393
ba nazanin joon movafegham.

ثبت دیدگاه