Chidaneh.com placeholder image

چگونه چیدمان خانه را در سرمای سخت زمستان جذاب کنیم؟

به قلم: تحریریه چیدانه

با نزدیک شدن به فصل زمستان، وقت آن می رسد که خانه خود را برای این فصل آرام و البته سرد، آماده کنیم، از تغییر دکوراسیون و وسایل خانه گرفته تا تمامی نکاتی که باید در فصل زمستان در دکوراسیون زمستانی خانه خود رعایت کنیم. به همین دلیل نیز در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا به طور کامل به موضوع دکوراسیون زمستانی بپردازیم و شما را با حال و هوای زمستانی خانه آشنا کنیم.

دیوار طوسی

رنگ آمیزی دیوار در دکوراسیون زمستانی

اگر تصمیم دارید که با آمدن فصل زمستان، یک تغییر بزرگ و برجسته در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید می توانید به سراغ رنگ آمیزی دیوار منزلتان بروید. برای این کار هم لازم نیست که تمامی دیوارها را رنگ کنید و دردسرهای رنگ آمیزی دیوارهای خانه را به جان بخرید. تنها کافی است که یک دیوار را انتخاب کنید و آن را خودتان به راحتی رنگ آمیزی کنید. 

چوب و هنر

رنگ کردن یک دیوار تکی در دکوراسیون منزل شما چند ویژگی مهم دارد. برای مثال می تواند به دیوار منزل شما عمق ببخشد و در نتیجه، آن را بزرگ تر و عمیق تر نشان دهد. در کنار این نیز به شما کمک می کند که یک دیوار منزل خود را به عنوان نقطه کانونی مشخص کنید. حالا که به دنبال یک دکوراسیون زمستانی هستید باید به سراغ رنگ های سرد و یا خنثی بروید و دکوراسیون منزل خود را با فصل سرما همراه کنید.

دیوار آبی خانه

پیش از این در مطلبی با عنوان «رنگ آمیزی دیوار، باید بدونی که چیکار کنی!» گفته ایم که قطعا برای رنگ آمیزی دیوار خود به لوازم و وسایلی نیاز خواهید داشت. در این بخش به معرفی این وسایل می پردازیم:

  • غلتک: این وسیله به شما کمک می کند تا رنگ آمیزی راحت تری داشته باشی و رنگ را با کیفیت هر چه تمام تر بر روی دیوار بخوابانید. شما می توانید در کنار غلتک از یک قلم موی کوچک دیگری نیز استفاده نمایید.
  • رنگ: همیشه سعی کنید به سراغ محصولات باکیفیت بروید و آنها را تهیه نمایید. با متخصصین و افراد ماهر در این زمینه به گفتگو بنشینید و میزان رنگ لازم خود را از آنها بپرسید. سعی کنید با بررسی دکوراسیون منزل خود دست به انتخاب رنگ دیوار بزنید. با گرفتن مشاوره از متخصصین این امر می توانید بهترین نوع رنگ را انتخاب کنید و از مزایا و معایب آن باخبر شوید. حواستان باشد که می توانید با خریدی مقرون به صرفه نیز به هرآنچه در سر دارید دست یابید. نکته دیگری نیز می توانیم در این زمینه به شما توصیه کنیم این است که سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که بعد از آنکه دیوارتان خشک شد، جای دست و اثر انگشت شما بر روی آن نماند!
  • سایر لوازم: وسایل دیگری نیز هستند که در روند نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی دیوار، مورد نیاز شما قرار خواهند گرفت. ابزاری مثل ماسک هایی که در زمان رنگ آمیزی لازم خواهید داشت تا دچار مشکلات تنفسی نگردید، اسفنچ، تمیزکننده های خانگی، تکه هایی از پارچه هایی که در طول کار به آنها نیاز خواهید داشت.
شل مبل

شال مبل در دکوراسیون زمستانی

یکی از راحت ترین  در عین حال موثرترین کارها برای زمستانی کردن دکوراسیون خانه، استفاده از شال مبل است. امروزه شال مبل هایی که در بازار هستند تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و در نتیجه قطعا می توانید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

شال مبل در منزل

برای این کار هم در وهله اول بهتر است که به سراغ رنگ های سرد و خنثی و یا رنگ سفید بروید و شال های بافتنی، کرک و یا هر جنس گرم و پشمی دیگری را انتخاب کنید. با مطالعه مطلب «شال مبل، با این پنج روش مبلمان شما ژورنالی می شود!» می توانید اطلاعات بسیاری در رابطه با نحوه استفاده از شال مبل به دست آورید. 

کوسن زمستانی

کوسن زمستانی خانه

کوسن ها از آن دسته وسایلی هستند با وجود هزینه کمی که دارند همیشه می توانند در تغییرات دکوراسیونی منزلتان به کمکتان بیایند. طبیعتا در طراحی دکوراسیون زمستانی تان نیز می توانید روی کوسن مبلمان خود حساب کنید. برای این کار، در وهله اول انتخاب کوسن هایی با طرح های زمستانه می تواند انتخاب خیلی خوبی به حساب آید. اما در کنار این نیز استفاده از کوسن های نمدی، پشمی و بافتنی هم ایده بسیار خوبی است. با مطالعه مطلب «مدل پرده و کوسن برای دکوراسیون زمستانی» می بینیم که انتخاب طرح‌دار بودن کوسن‌ها به سلیقه شما بستگی دارد.

کوسن زمستانی خانه

طرح‌های گل‌دار، چهارخانه، راه‌راه و انواع طرح‌ها وجود دارند و بر اساس چیدمان رنگ‌هایمان آنها را انتخاب می‌کنیم. نکته‌ای که حائز اهمیت است جنس پرده‌ها و کوسن‌هاست که با توجه به فصل انتخاب می‌شوند. در فصل‌های سرد سال، کوسن‌هایی با جنس کاموا و پارچه‌هایی ضخیم مناسب خواهند بود. بافت پارچه‌هایی که در این فصل انتخاب می‌شوند معمولاً گرمابخش است و حال و هوای خانه‌هایتان را زمستانی می‌کند. هم‌چنین با تغییر فصل با تعویض رویه‌های آنها می‌توانید دکوراسیونتان را با فصل همراه کنید. 

پیش از این در مطلبی با عنوان «آموزش کوسن بافتنی، خانه را برای زمستان گرم و نرم آماده کنید!» شما را به طور کامل با ساخت کوسن بافتنی آشنا کرده ایم. با این کار می توانید هنر و خلاقیت خود را به کار بگیرید و با صرف کمترین هزینه به دکوراسیون زمستانی خود دست یابید.

تزئینات زمستانی

تزئینات زمستانی در منزل

پیشنهاد دیگری که برایتان داریم این است که براز داشتن یک دکوراسیون زمستانی جمع و جور از وسایل تزئینی و اکسسوری های مقرون به صرفه و ساده ای استفاده کنید. برای این کار هم باید به خلاقیت و سلیقه خود تکیه کنید. همان طور که در این تصویر می بینید داشتن یک سینی تزئنی و چیدمان وسایل و اکسسوری های زمستانی بر روی آن، حس و حال خانه تان را کاملا با این فصل سرد همراه می کند. برای این کار می توانید به سراغ وسایل مختلفی بروید که از شاخه های درخت کاج گرفته تا شمع های سفید رنگ و خیلی دیگر از وسایل همه و همه و می توانند در عین حال که هزینه و دردسر بسیار کمی دارند، فضای خانه شما را زمستانی کنند.

در کنار این نیز استفاده از وسایل تزئینی بافتنی در گوشه و کنار خانه هم می تواند احساس فصل زمستان را در خانه تان تداعی کرده و محیط گرم و دنجی را در منزل شما اینجاد کند. برای این کار هم توصیه می کنیم که به مطلب «12 ایده بافتنی برای مبلمان دکوراسیون منزل» نگاهی بیندازید. قطعا ایده های ارائه شده در این مطلب می تواند در زیباتر و البته زمستانی تر شدن دکوراسیون منزلتان موثر باشد.

تخته گچی

تابلوی گچی در زمستان

یکی از راه های ارزان قیمت و همین طور جذابی که می توانید برای زمستانی شدن دکوراسیون منزلتان پیش بگیرید استفاده از تابلوی گچی است. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید این تابلو می تواند فضای بسیار خوبی برای نوشتن عبارات و جملات زمستانی باشد و به واسطه متریال گچ، حس و حال زمستان را برای شما تداعی کند. شما می توانید برای زیبایی بیشتر این فضا، مانند این تصویر، اطراف تابلوی گچی خود را نیز با وسایل زمستانی تزئین کنید و در نهایت نیز به یک دکوراسیون زمستانی کاملا خلاقانه دست یابید.

آویز در ورودی

آویز زمستانی در ورودی

برای خوشآمد گویی به مهمان ها و زمستانی کردم حال و هوای خانه از همان ابتدای ورود به منزل می توانید از وسایل تزئینی و آویزهای زمستانی در ورودی استفاده کنید. این کار هم کاملا به سلیقه و خلاقیت خودتان باز می گردد. با این حال با توجه به مطلب «آویز در ورودی، خوشامدگویی به سبک زمستانی!» می توانید با نحوه ساخت این نوع از آویزها آشنا شوید. ساختن این وسیله با هنر دستان شما قطعا احساس بهتری را برایتان به همراه خواهد داشت.

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه