Chidaneh.com placeholder image

9 مدل چیدمان مبل که در انواع نشیمن جا می‌گیرد!

به قلم: گلنار

اتاق نشیمن و پذیرایی از مهم ترین قسمت های یک خانه محسوب می شوند و مبلمان در این فضاها نقش کلیدی را ایفا می کند. بنابراین اول از همه باید وقت کافی برای انتخاب مبلمان خود بگذارید و مهم تر از آن، در فضای مورد نظر چیدمان کنید. مرحله آخر این است که با امتحان چیدمان های مختلف فضای موجود را بهینه نمایید. شاید تاکنون در خانه های اطرافیان فقط یک یا دو نوع چیدمان متفاوت را دیده باشید اما این بار من به شما نشان می دهم که برای این کار راه های مختلفی وجود دارد. پس این 9 چیدمان را با دقت بررسی کنید تا گزینه مناسب و ایده آل برای منزلتان را بیابید.

چیدمان مقابل یک دیوار

چیدمان مقابل یک دیوار

طرح پیشنهادی : احتمالا طبیعی ترین و ساده ترین روش است، زیرا کم ترین فضا را از دست می دهد. پر کاربرد و پر طرفدار بودن این چیدمان به این دلیل است که در همه فضاهای کوچک و بزرگ قابل اجراست. فقط کافی است دیوار اصلی را پیدا کرده و مبل را در کنار آن قرار دهید.

تابلو فرش ریحان

ثمین موسوی
دکوراسیون نشیمن به رنگ سفید
ثمین موسوی

نکته: انتخاب مبل باید با توجه به فضای موجود در اتاق و بخصوص طول دیوار در نظر گرفته شود. وقتی فضا به اندازه کافی بزرگ است، می توانیم یک مدل بزرگ انتخاب کنیم و گیاهان سبز و میز و مبل های دیگر را در هر دو طرف آن قرار دهیم.

مبل در مقابل یک پنجره

امیر صادقی
عکاسی پروژه ی منزل گوهردشت کرج
امیر صادقی

طرح پیشنهادی : قرارگیری مبل در زیر پنجره بدون شک یکی از بهترین موقعیت ها است زیرا از حداکثر نور برخوردار خواهید بود. برای داشتن این چیدمان، فضا به طور طبیعی باید نسبتا بزرگ بوده و این اجازه را می دهد تا بسیاری از لوازم جانبی مانند: یک فرش، یک صندلی کمکی، یک میز قهوه، یک قفسه مجله … در اطراف قرار بگیرند.

امیر صادقی
خانه ی زیبای گوهردشت در کرج
امیر صادقی

نکته : به دلیل تابش نور زیاد به خصوص تابستان باید پرده و محافظ مناسب را برای پنجره در نظر بگیرید.

چیدمان مبل در گوشه ها

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی خانه میدان گلها
عرفان شریف نژاد: عکاس

طرح پیشنهادی : از مزایای این چیدمان این است که اصلا به فضای بزرگی نیاز ندارید و برعکس در فضای کوچک تر، بیشتر بهینه سازی فضا را خواهید داشت. و البته جو دوستانه و گرم خواهد بود.

نکته : قبل از انتخاب مبل، اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی برای دسترسی به پنجره ها و هر چیزی که در کنج قرار می گیرد فضای حرکتی دارید.

مبلمان در وسط اتاق 

ثمین موسوی
عکاسی از منزل آقای طالبی
ثمین موسوی

طرح پیشنهادی : این چیدمان زمانی انجام می شود که مبل کنار یک دیوار اتاق قرار نداشته باشد بلکه در وسط فضای نشیمن یا پذیرایی شما قرار بگیرد. این چیدمان یک عنصر ساختاری خواهد بود به این صورت که گاهی اوقات برای ایجاد یک مسیر جدید حرکت (مانند تصویر بالا) به طور مثال از پشت مبلمان به کار می رود و گاهی اوقات به جدا کردن دو بخش در یک فضا کمک می نماید. اما در هر صورت باعث افزایش صمیمیت می شود.

نکته : مهم ترین نکته که باید به آن توجه داشته باشید اجتناب از شلوغ شدن در سالن نشیمن است.

مطلب پیشنهادی : چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل آپارتمان

چیدمان مبل به صورت دایره

استودیو پر
عکاسی روایت خانه هشتم (شیرین پرتویی)
استودیو پر

طرح پیشنهادی : آرایش دور، که شامل چیدمان مبل در یک دایره یا قوس است، بدون شک از جذاب ترین چیدمان هاست! از مزایای آن می توان به این اشاره کرد که بیش ترین ظرفیت نشستن را ارائه می دهد در حالی که همه اعضای خانواده می توانند یکدیگر را ببینند و جو صمیمانه و گرمی داشته باشند که از همه چیز مهم تر است.

نکته : باید فضای شما به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید این چیدمان را انجام دهید. مورد دیگری که باید در نظر گرفت این است که همه اشخاص، اگر تعداد زیادی هستند، تلویزیون را نمی بینند. از این رو باید از مبلمان متحرک استفاده کرد که در صورت نیاز جابه جا شود.

چیدمان مبل در مقابل شومینه

طرح پیشنهادی : قرار گرفتن مبلمان در کنار شومینه یک مدل چیدمان رایج است اما نکته در تصویر بالا قرارگرفتن این چیدمان به صورت عمود بر شومینه است. در این صورت به راحتی می توانید دو نوع مبلمان متفاوت را در مقابل یکدیگر قرار دهید.

نکته : باید مراقب باشید که مبل بسیار نزدیک به آتش قرار نگیرد زیرا امکان آسیب دیدنش وجود دارد. اگر از دو رنگ متضاد یا مکمل برای دو ردیف مبل خود استفاده نمایید زیبایی آن را بیش تر خواهید کرد.

چیدمان رو به رو

ثمین موسوی
منزل خانم و آقای خضری
ثمین موسوی

طرح پیشنهادی : چیدمان رو به روی هم اجازه می دهد تا تمام خانواده از فضای نشیمن لذت ببرند و به راحتی با یکدیگر گفت و گو داشته باشند. 

نکته : این طرح می تواند در فضاهای بزرگ امکان پذیر باشد. اما باید به اندازه بین مبلمان و میز وسط برای رفت و آمد راحت توجه داشته باشید.

مطلب پیشنهادی : بهترین چیدمان مبلمان در نشیمن ال شکل آپارتمان

قرارگیری مبل پشت یک کمد

طرح پیشنهادی : برای به حداکثر رساندن استفاده از فضا، یک کمد را می توان در برابر یک مبل قرار داد. یک راه حل اصلی و کاربردی تر برای کسانی که دارای فضای کوچکی بوده و دوست دارند مبلمان را در مرکز سالن خود قرار دهند. علاوه بر این، این ساختار ترکیبی ناخودآگاه اتاق را به دو فضای مشخص تقسیم می کند.

نکته : برای این کار مبل و کمد باید در یک ارتفاع باشند تا در موقع نشستن مشکلی به وجود نیاید. ترجیحا رنگ آن ها نیز باید هماهنگی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی : 15 چیدمان مبلمان در 15 پلان آپارتمان دوخوابه!

چیدمان مبلمان زیر پله

طرح پیشنهادی : در زیر یک راه پله، یک کاناپه به طور عمده از فضای خالی استفاده می کند. در نمونه بالا، مبل یک فضای گرم و دنج که به واسطه سایه پله ها و نور طبیعی به وجود آمده را ایجاد نموده است.

نکته : اطمینان حاصل کنید که مبل تا اندازه استاندارد زیر پله قرار بگیرید در غیر ای صورت تبدیل به یک فضای بسته و کوچک می شود.

اگر در مورد چیدمان مبل و کوسن به راهنمایی نیاز دارید مطالب زیر را از دست ندهید :

منبع : منبع : maisonapart | مترجم : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه