Chidaneh.com placeholder image

ساخت نیمکت های ارزان و زیبا برای دکوراسیون منزل!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: وقتی در پارک مشغول قدم زدن هستیم با دیدن یک نیمکت خالی ناخودآگاه به سمتش می رویم، انگار نیمکت ما را دعوت به نشستن می کند. نیمکت ها از جمله مبلمان هایی هستند که به وفور در گوشه و کنار به آنها بر می خوریم. نیمکت ها خیلی ارزشمندند چون همواره محلی بوده اند برای آرام گرفتن پیرمردها و پیرزن های تنها، عابران خسته و دوستان خوش صحبت. نیمکت ها هم چنین می توانند دکوراسیون منزل شما را زیبایی افزون تری بخشند. چیدانه در این مطلب از شما می خواهد که خودتان دست به کار شوید و اولین نیمکت خانه تان را بسیار ساده و راحت با دستان خود بسازید.

ساختن یک نیمکت برای خانه یا باغچه می تواند پروژه ای لذت بخش برای یک فرد مبتدی یا نجار متخصص و یا هر کس دیگر باشد. شما قبلا در چیدانه با نحوه ی ساخت آباژور با پایه ی چوبی آشنا شدید. انواع مختلفی از نیمکت برای انتخاب وجود دارد، از تخته های ساده با استفاده از کنده ی درخت گرفته تا نیمکت های سنگی و صخره ای و تخته های باریک چوبی. شما می توانید نیمکت را از روی طرحی که دیده اید بسازید یا از طرح های بقیه به عنوان نقطه ی شروع برای خلاقیت خودتان استفاده کنید. در اینجا به ایده هایی برای ساخت نیمکت در فضای داخلی یا خارجی منزل شما می پردازیم.

تابلو فرش ریحان

روش اول ساخت نیمکت برای دکوراسیون منزل: استفاده از قفسه کتاب

1. یک قفسه ی کتاب بلند و باریک و محکم بخرید. برای این کار می توانید به اهالی فن مرتبط مراجعه کنید. چون قفسه های کتاب به صورت نرمال برای نشستن مورد استفاده قرار نمی گیرند، این نمونه شاید بهتر است برای کودکان به کار رود.

  • از قفسه ی بلند و باریک استفاده کنید (تک ستون 5 طبقه) که کارآمد است چون واحد های مربع شکل آن مکانی را به وجود می آورند که شما می توانید کودک پیش دبستانی خود را بنشانید، کفش و کلاه و دستکش او را بیرون بیاورید و کوله پشتی و وسایل دیگرش را در آنجا نگه دارید. ممکن است قفسه ی کتاب مورد نظر خود را در ویترین محصولات چیدانه پیدا کنید.

2. یک سمت آن را نورپردازی کنید. قفسه را به صورتی که در دستورالعمل محصول گفته شده بسازید و یک سمت آن را روشن کنید. این جبهه در نهایت کف یا نشیمن گاه نیمکت شما می شود. شما می توانید از نورپردازی های جالب، به همین آسونی در نیمکت دست ساز خودتان استفاده کنید.

3. چرخ یا پایه اضافه کنید. به ابزارفروشی محل خود بروید و تعدادی پایه برای نیمکت تان بخرید. شما می توانید متناسب با دکوراسیون منزل یا نیازتان چرخ یا پایه ی فلزی یا چوبی تهیه کنید. پایه ها را به گوشه های نیمکت تان نصب کنید.

  • حداقل 4 پایه لازم است ولی 6 پایه توصیه می شود.
  • حواستان باشد که پیچ به تکه های دیگر که قفسه را به هم متصل نگه داشته اند وارد نشود. استراتژیک باشید!

​مطالب پیشنهادی: ۱۷ میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !

4. نیمکت را بچرخانید. قفسه را طوری بچرخانید که بر روی پایه هایش قرار گیرد. اکنون شما یک نیمکت دارید. حالا که نیمکت شما آماده شده، شاید بخواهید یک تخته سیاه هم در کنار آن داشته باشید، چیدانه قبلا شما را در این زمینه همراهی کرده است.

5. پشتی اضافه کنید. یک پشتی دستی بسازید یا پشتی های مسطح و مربع مناسب برای روی نیمکت بخرید. نوارهای چسب را روی نیمکت و سپس سمت دیگرشان را به سطح زیرین بالش ها بچسبانید. دوست دارید کوسن ها هم دست ساز خودتان باشد؟ چیدانه به شما می گوید چگونه کوسن های ساده و زیبا بدون نیاز به دوخت و دوز تهیه کنید.

  • بهتر است که سمت لطیف و نرم نوارچسب را به بالش ها بزنید، چون باعث می شود راحت تر شسته شوند.

6. نیمکت خود را تکمیل کنید. شما می توانید با رنگ کردن نیمکت به رنگی متفاوت آن را تکمیل کنید. هم چنین می توانید سبد یا وسایل نگهداری دیگر برای داخل قفسه ها تهیه کنید.

روش دوم ساخت نیمکت برای دکوراسیون منزل: نوسازی یک تختخواب کهنه

1. قاب یک تختخواب کهنه را بخرید یا آماده کنید. شما به تخته بالایی و پایینی تختخواب نیاز خواهید داشت. اگر به تخت متصل هستند، آنها را جدا کنید. وقتی قاب و تخته ها جدا شدند، چوب را سنباده بزنید تا لاک و رنگ قدیمی پاک شود.

مطالب پیشنهادی: از بین بردن خراشیدگی مبلمان چوبی تنها در ۵ دقیقه

2. تخته ی پایینی را اندازه بگیرید و خطی عمودی در وسط آن بکشید.

چیدانه به شما گفته است که چگونه با جعبه های قدیمی، مبلمان جدید ایجاد کنید.

3. تخته ی پایینی را ببرید. با استفاده از اره مویی یا اره ی گرد تخته را در امتداد قسمتی که علامت زده شده ببرید. این دو قسمت، دو جبهه ی نیمکت می شوند و تخته ی بالایی، پشت نیمکت می شود.

4. نقاط اتصال را بر روی تخته ی بالایی ایجاد کنید. در امتداد لبه های بریده شده، سوراخ های مساوی برای پرچ در بیاورید. پرچ هایی انتخاب کنید که اندازه ی مناسبی دارند و از مته ای استفاده کنید که این اندازه را ایجاد کند. ارتفاع از کف تا سوراخ ها و فاصله ی بین سوراخ ها را اندازه بگیرید و سپس سوراخ هایی برابر در موقعیتی یکسان جلوی تیرهای تخته ی بالایی ایجاد کنید.

  • تعداد و مکان سوراخ ها بستگی به شکل و نوع تختخواب دارد.
  • اگر تختخواب شما شکلی غیر استاندارد دارد، ممکن است مجبور شوید شیوه ی اتصال تخته ی بالا به پایین را تغییر دهید.

5. تخته ی بالایی را به پایینی وصل کنید. پرچ ها را نصب کنید، در همه ی سوراخ ها چسب چوب بریزید و تخته ی پایینی را به بالایی وصل کنید. حال کم کم شبیه به یک نیمکت می شود! نظرتان چیست که در کنار این نیمکت برای دکوراسیون منزل خود جا روزنامه ای مدرن بسازید ؟

6. نشیمن گاه را وصل کنید. نیمکت را به پشت بخوابانید و با استفاده از بست L شکل و پیچ به تخته ی پایینی وصل کنید. این دو قسمت را در ارتفاع مناسب خودتان وصل کنید. با این حال تخته های زیادی برای ایجاد یک نشیمن گاه عریض لازم است.

7. مفاصل را درزگیری کنید. تمام مفاصل و شکاف ها را درزگیری کنید تا اتصالات محکم تر شوند.

8. نیمکت خود را تکمیل کنید. نیمکت را رنگ بزنید و اگر دوست دارید پشتی یا رو مبلی به نیمکت اضافه کنید. ما پیش از این سه شیوه ساده برای ساخت کوسن های منحصر به فرد به شما ارائه داده ایم.

روش سوم ساخت نیمکت برای دکوراسیون منزل: از ابتدا بسازید!

1. تکه های نیمکت تان را ببرید. دو تکه ی مساوی با ارتفاعی که می خواهید برای دو طرف نیمکت تان با اره مویی یا اره ی گرد ببرید.
اگر تمایل دارید در زمینه ی طراحی و اجرای دکوراسیون منزل بیشتر فعالیت کنید می توانید از طریق آموزشگاه های ما در اهالی فن آموزش های لازم را ببینید.

2. پشت بند وصل کنید. پشت بند ها را با پیچ به دو طرف نیمکت وصل کنید.

3. دو سمت نیمکت را به هم وصل کنید. با استفاده از دو تخته دو سمت نیمکت را به هم وصل کنید، طوری که لبه ی تخته ها با لبه ی  دو سمت نیمکت جفت شود. سپس از پرچ برای اتصال آنها استفاده کنید.

مطالب پیشنهادی: ویدئو: باور می کنید این مبل یک تایر است؟؟

4. نشیمن گاه را اضافه کنید. با استفاده از دو تخته طوری که بین آنها شکاف باشد نشیمن گاه نیمکت خود را ایجاد کنید. از پیچ های بلند چوبی که دو سمت نیمکت را به تخته های نشیمن گاه وصل می کند و برای هر سمت 6 پیچ استفاده کنید.

5. نیمکت را رنگ بزنید. می توانید برای انتخاب و خرید رنگ مورد نظرتان از بخش رنگ و نقاشی و تجهیزات جانبی در اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

پس شروع کنید و نیمکتی زیبا برای دکوراسیون داخلی منزل تان یا محوطه ی بیرونی آن بسازید. ما هم در کنار شما هستیم، می توانید سؤالات خود را در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید یا از اهالی فن ما کمک بگیرید.

مطالب بیشتر:
ایده ای جالب برای نو کردن وسایل قدیمی
۱۱ ایده برای دست ساز های خلاقانه و ارزان در دکوراسیون
ساخت گلدان های زیبا با لوله pvc
چگونه خودمان یک قفسه مدرن بسازیم؟

منبع: wikiHow | مترجم: فاطمه افشاریان | ترجمه شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه