Chidaneh.com placeholder image

فرش فانتزی سیاه و سفید، 9 مدل با تجربه های موفق!

به قلم: گلنار

 

فرش ها به نوعی جذابیت و شخصیت به یک دکوراسیون می بخشند و تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت فضای آن دارند. اما با توجه به تنوع زیادی که در سبک و اشکال مختلف فرش وجود دارد، باید متناسب با معیارهای زیادی انتخاب گردد. رنگ، نقش، هندسه و خیلی موارد دیگر جز این معیارها محسوب می شوند که آگاهی داشتن نسبت به آن ها انتخاب بهتری را برای ما رقم می زند. انتخاب من در بین این معیارها فرش فانتزی سیاه و سفید بوده که در ادامه 9 دکوراسیون موفق آن ها را به شما معرفی می کنم.

سرویس خواب بالسا

فرش فانتزی سیاه و سفید در دکوراسیون

فرش سیاه و سفید با طرح هندسی

فرش سیاه و سفید با طرح هندسی بیش تر برای فضای نشیمن مناسب بوده و به دلیل ظرافتی که در نقوش آن وجود دارد می تواند برای سبک های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. اگر به تصویر بالا دقت نمایید، سبزی گیاهان و پارچه مخمل مبل رنگ هایی مکمل برای این فرش محسوب می شوند. بنابراین بهتر است یعی نمایید از رنگ سبز در کنار فرش سیاه و سفید بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی: درخشش فرش های فانتزی در دکوراسیون مدرن

فرش فانتزی سیاه و سفید

فرش سیاه و سفید در اتاق خواب

این فرش فانتزی برای فضاهایی مانند اتاق خواب بسیار مناسب بوده و چشم را ناخودآگاه به سمت خود جلب کره و باعث ایجاد کنجکاوی می شود. برای ایجاد هماهنگی بیش تر در دکوراسیون کلی اتاق، کوسن های روی تختی خواب نیز با همان نقش و رنگ فرش انختاب شده اند. این مدل فرش فانتزی، بیش تر گرافیک را وارد فضای شما کرده و برای سبک های معاصر و مدرن نیز مناسب خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : 8 طرح فرش ایرانی که در دکوراسیون منزل غوغا می کنند!

فرش فانتزی در دکوراسیون

فرش فانتزی سیاه و سفید راه راه

خطوط سیاه و سفید می توانند تاثیرات بسیار زیادی در فضا داشته باشند. این فرش در مرحله اول به خوبی می تواند نقش یک نقطه کانونی را در فضای ایفا کرده و سپس با خطوط خود به بزرگ تر نشان داده شدن فضا کمک نماید. در این فضای نشیمن، رنگ سیاه و سفید فرش در کنار رنگ های خنثی و چوبی دکوراسیون قرار گرفته اند و با این حال تاثیر کافی را در اتاق خواهند گذاشت.

مطلب پیشنهادی : ست کردن پرده، مبلمان و فرش در دکوراسیون منزل

فرش سیاه و سفید

فرش سیاه و سفید پشمی

در این فضای نشیمن، ضخامت و نرمی فرش ویژگی اصلی آن محسوب می شود. گاهی شما نیاز دارید برای گرم تر و صمیمی تر نشان دادن فضایتان از این نمونه ها استفاده نمایید. طرح فرش به گونه ای است که یک تابلوی نقاشی را نشان داده و به خوبی در وسط اتاق خودنمایی می کند. فرش های پشمی برخلاف ضخامت زیادی که دارند، نرمی و ظرافت خاصی را نیز ار خود نشان می دهند که آن ها را برای انواع سبک های دکوراسیون مناسب می کند.

مطلب پیشنهادی : ابعاد و مکان مناسب فرش در دکوراسیون داخلی منزل

فرش فانتزی سیاه و سفید

فرش فانتزی سیاده و سفید

ست فرش سیاه و سفید در دکوراسیون

ترکیب رنگی در این اتاق نشیمن، بر اساس فرش وسط اتاق، به طور کلی سیاه و سفید در نظر گرفت شده است. همه چیز ظرافت و هماهنگی لازم را داشته و در عین حال پارکت چوبی کف گرمی لازم را در فضا به وجود می آورد. اما نکته ای که در اینجا می توانید به آن دقت داشته باشید، نوع استفاده از رنگ سفید و سیاه است. به طور مثال مبلمان به صورت سفید یک دست انتخاب شده و کوسن ها نقوش هندسی سیاه و سفید دارند. شما با در کنار هم قرار دادن نقوش و پارچه های ساده می توانید تعادل را در فضا برقرار کرده و از شلوغی بیش از اندازه جلوگیری نمایید. در تصویر دوم، قضیه کاملا برعکس بوده و فرش سیاه و سفید در میان کف و میزناهارخوری چوبی قرار گرفته است. نکته جالب در این جاست که در هر دو حالت فرش نمای خود را در فضا حفظ کرده ست. 

مطلب پیشنهادی : گلیم در دکوراسیون داخلی امروزی، 8 کاربرد چشمگیر!

فرش فانتزی در دکوراسیون

فرض سیاه و سفید با نقش هنری 

الگوهایی شبیه به آن چه که در فرش سیاه و سفید بالا می بینید، به راحتی می توانند یک فضای هنری را برای شما به وجود بیاورند. در این اتاق خواب، صندلی مشکی به همراه پشم روی آن و تابلوی عکاسی هنری سیاه و سفید همگی برای ست شدن با این فرش به کار گرفته شده اند. 

مطلب پیشنهادی : 20 مدل فرش فانتزی که در بازار ندیده اید!

فرش فانتزی در دکوراسیون

فرش فانتزی سیاه و سفید با خطوط گرد

خطوط روی این فرش بیش تر یک قاصدک بزرگ را تداعی می کنند و نوع قرارگیری این خطوط یک فرش دایره مانند را ایجاد کرده است. شما در زمان هایی که به ایجاد یک نقطه کانونی در مرکز اتاق نیاز دارید، می توانیداز این نمونه کمک بگیرید. ترکیب فرش در کنار سایر وسایل اتاق یک طرح ساده اما در عین حال شیک را به وجود آورده است. 

مطلب پیشنهادی : فرش پهن کردن هم قوانینی دارد

فرش فانتزی در دکوراسیون

فرش فانتزی سیاه و سفید با نقوش گیاهی

بر خلاف نمونه های قبلی، این فرش با غلبه رنگ سیاه  بر سفید به نوعی در فضا قدرت نمایی می کند. در این نمونه که نقوش گیاهی به رنگ سفید انتخاب شده اند، در میان زمینه مشکی بسیار خودنمایی کرده و جلوه خاصی را به معرض نمایش می گذارند. این فرش بهتر است برای فضاهایی مانند راهرو و ورودی بسیار ایده آل خواهد بود.

در مورد فرش ها بیش تر بدانید :

منبع : maisonapart

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه