Chidaneh.com placeholder image

تغییر چهره انواع شومینه برای استقبال از فصل سرما

به قلم: لاله داورپناه

شومینه: پاییز از راه رسیده و هوا کم کم رو به سرد شدن می رود. اگر قصد دارید که از شومینه برای گرم تر شدن فضای داخلی خانه استفاده کنید بهتر است قبل از رسیدن به فصل سرما به فکر این باشید که دستی به سر رویش بکشید. چهره ای تازه به آن ببخشید و آن را آماده کنید تا لحظاتی خوب و خوش را در کنار خانواده با حضور گرم شومینه بگذرانید و از دیده شدنش هم لذت ببرید. با ابن مطلب از چیدانه همراه شوید و چند ایده جذاب را برای تغییر چهره شومینه دنبال کنید.

چوب و هنر

قبل از هر چیزی تصمیم بگیرید که آیا قصد بازسازی شومینه را دارید یا نه؟! برای این کار بهتر است به فکر تغییر نمای بیرونی شومینه باشید. همراه با ما با مصالح مختلف برای ساخت شومینه آشنا شوید.

شومینه سنگی

سنگ یکی از مصالح معمول برای ساخت شومینه است. سنگ ها به دلیل مقاومت بسیار زیادشان در برابر حرارت و قدرت انتقال گرما گزینه خوبی هستند تا به وسیله آنها دیواره های خارجی شومینه خانه تان را پوشش دهید.

  

تنوع در جنس و ظاهر سنگ ها به شما اجازه خواهد داد تا با انتخاب های بیشتری روبرو باشید. تعدادی از انواع سنگ های موجود و مناسب برای این کار را در تصویر بالا می بینید.

مطلب پیشنهادی: چگونه شب های طولانی زمستان را روشن تر کنیم؟

شومینه آجری

شومینه ها را اگر با آجر قرمز رنگ پوشش دهید حس گرما را در فضا تقویت کرده اید. آجرها برای تزئین خانه هایی با دکوراسیون ایرانی مناسب تر هستند، زیرا آنها از جمله مصالح سنتی ایرانی به شمار می آیند. آجر ها در خانه هایی به سبک روستیک نیز حس و حال جذابی را به وجود خواهند آورد. اما مطمئن باشید که آجر در فضاهای مدرن نیز جلوه خوشایند خواهد داشت.

اما اگر شومینه خانه شما آجری است و دوست دارید تنوعی در آن به وجود بیاورید بد نیست که به فکر رنگ کردن آن باشید. سطح روی آجر ها را هماهنگ با دیگر بخش های دکوراسیون رنگ آمیزی کنید.

مطلب پیشنهادی: ۹ روش عایق کاری در و پنجره در برابر سرما

شومینه بتنی

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که به پوشش های بتنی علاقه دارید، بدانید که خانه شما در هر سبک دکوراسیونی، می تواند پذیرای شومینه ای از جنس بتن باشد. با توجه به خصوصیات فیزیکی بتن شما می توانید هر فرم و شکلی را برای شومینه انتخاب کنید. بتن حتی به شما اجازه خواهد داد تا فرم های منحنی را برای این کار در نظر بگیرید.

شومینه های فلزی و شیشه ای پیش ساخته

اگر در خانه شومینه ندارید ولی به حضور آن در خانه علاقه مند هستید به شما پیشنهاد می کنم که به سراغ انواع شومینه های پیش ساخته بروید. شومینه های فلزی پیش ساخته با تنوع بسیار زیاد در ظاهر و نحوه نصب در بازار ارائه می شوند. با حوصله شروع به جستجو کنید و با توجه به علاقه و شرایط فضای داخلی منزل تان دست به انتخاب بزنید.

مطلب پیشنهادی: کدام شومینه مناسب خانه شماست؟

شومینه های شیشه ای پیش ساخته یکی از جذاب ترین نوع شومینه هاست که در فضاهای مدرن می توانند مرکز توجه باشند. درست است که شما از میان انواع شومینه ها، یکی از دسته پیش ساخته را انتخاب می کنید اما به خاطر داشته باشید که برای نصب این نوع شومینه ها نیز نیاز به کمی کار ساخت و ساز لازم است. مگر اینکه یک شومینه بدون دودکش را به خانه خود بیاورید.

اگر می خواهید دست به کار شوید و این ایده ها را اجرا کنید و به دنبال متخصصان در این حوزه می گردید بهتر است سری به بخش شومینه در اهالی فن چیدانه بزنید و از آنها در راه کمک بگیرید.

نصب شلف بالای شومینه

برای ایجاد تغییر در ظاهر شومینه خانه تان نیازی نیست که فکر کنید تنها راه حال انجام چنین ساخت و سازهایی است. با ایده های کوچک و مقرون به صرفه نیز می تواند کارها را پیش برد. برای مثال شروع کنید به ایجاد تغییر در اطراف شومینه! شلفی ساده را با ابعاد و اندازه مناسب تهیه کنید و بالای شومینه نصب کنید. با این کار فضایی را فراهم می کنید تا بر روی آن از وسایل دکوری و تزئینی نگهداری کنید.

مطلب پیشنهادی: شلف، عنصری کاربردی برای خانه ای زیبا

استفاده از وسایل تزئینی در اطراف شومینه

معمولا فضای جلو شومینه در هر خانه تبدیل می شود به مکانی برای گردهم آیی های کوچک خانواده! بنابراین تمام جزئیات این بخش از خانه برای مدت طولانی دربرابر چشمان اعضای خانواده خواهد بود. به کمک وسایل دکوری و تزئینی این بخش از خانه را زیباتر کنید. انتخاب رنگ های گرم پاییزی در بیشتر کردن گرمای فضا تاثیرگذار خواهد بود. از وسایل تزئینی با ایده های پاییزی کمک بگیرید.

روشن کردن شمع فضای خانه شما را رمانتیک و دورهمی های شما در اطراف شومینه را لذتبخش تر می کند. بهتر است امتحان کنید، تاثیر آن را ببینید و با این شومینه های زیبا و جذاب گرم بمانید!

نصب آینه و تابلو بالای شومینه

اگر خانه ای کوچک دارید یکی از بهترین مکان هایی که می توانید برای نصب شومینه در نظر بگیرید بالای شومینه است. خوب می دانید که وجود آینه در فضاهای کوچک کمک خواهد کرد تا بزرگتر جلوه کند.

نگذارید که فضای اطراف شومینه خشک خالی باقی بماند. با توجه به ابعاد دیوار بالای شومینه و دکوراسیون داخلی خانه یک تابلوی هنری زیبا بخرید و بالای آن نصب کنید.

اگر به دنبال ایده های دکوراسیونی متناسب با فضای داخلی خانه خود هستید، می توانید سوالات خود درباره، معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان و کاربران علاقمند چیدانه در میان بگذارید.

نصب ال سی دی بالای شومینه

اگر شومینه شما در فضای نشیمن خانه قرار دارد و شما در همین فضا هم به تماشای تلوزیون می نشینید. بد نیست که دیوار بالای شومینه را به عنوان دیوار پشت تلوزیون نیز انتخاب کیند. اما به یاد داشته باشید که قبل از آن باید از ایزولاسیون (عایق بندی) شومینه خود مطمئن باشید و بدانید حرارت ناشی از روشن کردن شومینه به ال سی دی شما آسیبی نمی رساند.

حالا می توانید با این شومینه های زیبا زمستان را سر کنید …

مطالب بیشتر: شومینه و تلویزیون دو نقطه کانونی در یک فضا
۱۰ ایده گرم و دلچسب برای استقبال از پاییز
با این ۱۰ ایده کاموایی دکوراسیون منزلتان را کوک بزنید
با یک مهمانی از تابستان خداحافظی کنید!

نویسنده: لاله داورپناه | در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه