Chidaneh.com placeholder image

12روش برای عکاسی از طراحی داخلی به شیوه عکاسان حرفه ای

به قلم: تحریریه چیدانه

عکاسی از چیدمان: آیا تا حالا شده که خانه خود را زیبا کنید و بعد از آن عکس بگیرید و بعد آن را چاپ کنید و با خود فکر کنید که «خدای من، خانه‌ام در عکس خیلی بهتر از خود واقعی‌اش است»؟ شما در عکس بیش‌تر به جزئیات توجه می‌کنید تا واقعیت. چیزی که من بیش از همه در عکس به آن توجه می‌کنم و از آن‌ها بیزارم سیم‌ها و کابل‌ها هستند. در عکس‌های دیگر چیزی که بیش از همه به چشم می‌خورد دستمال زشت آشپزخانه است که معمولا به دسته گاز یا یخچال آویزان است. این‌ها بخشی از نکات منفی عکس‌ها هستند. اجازه دهید کمی هم در مورد نکات مثبت عکس‌ها صحبت کنیم.

 

سرویس خواب بالسا

از اشیای خاصی استفاده کنید. وسایل، ظرف‌ها، و دیگر ابزار آشپزخانه را درون کابینت‌ها بگذارید و فقط چند چیز زیبا مانند یک کتری یا ظرف میوه را در عکس نگه دارید. در این عکس توازن میان لیمو و لیموناد ابعاد بصری زیبایی به عکس داده است.

 

در انتخاب‌هایتان دقت کنید. دستگاه تلویزیون معمولا عکس را زشت می‌کند. من اصلا به قیمت آن‌ها و اندازه‌یشان اهمیتی نمی‌دهم. بنابراین از یک عکس بر روی صفحه آن استفاده و آن را شبیه یک تابلوی نقاشی بکنید. در این عکس عکاس تلویزیون را در جای خوبی از قاب قرار داده است و از تصویری زیبا از فیلم آواتار استفاده کرده است.

 

از گل استفاده کنید. وقتی در چیدمان عکس تردید دارید از گل استفاده کنید. آیا یک پالت مینی‌مالیستی و بی‌رنگ با تاکید بر بافت‌ها زیبا است؟ بله. آیا این مسئله در همه فضاها صادق است؟ خیر. یک دسته گل بنفش را وارد تصویر کنید. یک گام جلوتر روید و کل فضای سمت راست عکس را به این گل‌های زیبا اختصاص دهید؛ اکنون یک عکس زیبا از یک فضای داخلی در اختیار دارید.

 

به چیدمان اشیای روی میز توجه کنید. از شر دفترچه‌های زشت، لیوان‌ها، و کاتالوگ‌ها خلاص شوید و روی میز را با کتاب‌ها، گل‌ها، و یا شاید یک کاسه یا یک سینی زیبا کنید.

 

داستان بگویید. این اتاق حرف‌های زیادی برای گفتن دارد: از دیوارهای آبی گرفته تا کاناپه با طرح یونانی و کوسن‌های گورخری و وسایل نامتعارف. با این حال، سبک این خانه بیان‌گر یک داستان است. یک فرد ناتورالیست روشنفکر (عینک روی کتاب با طرح برگ) دوست دارد این فضا را مناسب کتاب‌خواندن کند، فردی که به پروانه‌ها، مرجان‌ها، ودیگر گونه‌ها علاقه دارد.

 

چیدمان دوباره. از فضای شلوغ دوری کنید و سعی کنید با چیدن دوباره وسایل به فضا نظم دهید. فضاهای خالی موجود در قفسه‌هایی که در این عکس دیده‌ می‌شود کافی هستند و تعداد وسایل چیده‌شده در آن‌ها به اندازه است.

 

از تقارن استفاده کنید. اگرچه اشیای این خانه در تقارن کامل نیستند، اما یک خط ذهنی در مرکز این تصویر کشیده شده است. از تعدادی از وسایل در جهت ایجاد یک تقارن خوشایند استفاده کنید، اما تعدادی از وسایل را هم به‌گونه‌ای بچینید که تصویری که در عکس دیده می‌شود جذاب و گیرا باشد.

 

از نور طبیعی استفاده کنید. نور طبیعی در فضای اتاق جلوه خاصی به محیط می‌دهد. پرده‌ها را بکشید و اجازه دهید نور بیرون به داخل اتاق بیاید و تخت‌خواب را روشن و نورانی کند. در این عکس با اضافه‌کردن نور روز فضایی خوشایند و دل‌چسب ایجاد شده است.

 

حمام را از وسایل نامناسب خالی کنید. حمام پر از وسایلی است که اصلا مناسب عکاسی نیستند. قانون اول: وسایل اضافی را خارج کنید. قانون دوم: به حوله‌ها و لیف‌ها نظم دهید. قانون سوم: مسواک، خمیر دندان، و قوطی صابون مایع را از کادر خارج کنید. قانون چهارم: چیزهای که معمولا در جاهای مختلف حمام آویزان می‌کنید را از کادر خارج کنید. هم‌چنین شامپوها، تیغ‌ها، و دیگر وسایل حمام را از فضا بیرون ببرید.این عکس تصویری زنده از یک حمام را ارائه می‌کند. حوله‌های تاشده، بافتی که سبد دربسته ایجاد کرده است، جعبه دستمال کاغذی، و وسایلی که روی پیش‌خان قرار گرفته‌اند بسیار با این فضا هماهنگی دارند. عکسی که این اشیای بسیار کوچک را در خود نداشته باشد بسیار کسل‌کننده خواهد بود.

 

در چیدمان فضا افراط نکنید. شما را نمی‌دانم اما من میز موجود در این عکس را نمی‌پسندم، زیرا دروغین و بیش از حد طراحی‌شده است. افراط بیش از حد در طراحی و چیدمان یک فضا آن را دروغین و غیرواقعی می‌کند. به نظر من یک کاسه ساده یا اشیایی کوچک می‌توانند به فضا و در نتیجه عکس زیبایی خاصی ببخشند.

 

از استفاده از انسان در عکس نترسید. از کودکان، حیوانات، و آشپزهای جذاب در عکس استفاده کنید. افرادی که در این عکس می‌بینید تمرکز عکس را نگرفته‌اند، اما به عکس و فضایی که به تصویر می‌کشند زندگی بخشیده‌اند.

 

صندلی‌ها را از میز بیرون بیاورید. به این توصیه گوش کنید. اگر عکسی گرفتید و حس کردید چیزی در آن درست نیست، ترکیب مبلمان را تغییر دهید. اگر صندلی‌هایی که در عکس می‌بینید به طور فشرده در درون میز رفته بودند این عکس حسی کاملا متفاوت ایجاد می‌کرد. بیرون‌آوردن آن‌ها اتاق را جذاب‌تر می‌کند و مشخص می‌کند که میز موجود در عکس یک میز کار است نه یک میز غذاخوری.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 28 اسفند 1392
ایده درمورد حمام خیلی خوب و کاربردی بود.
avina در تاریخ 28 اسفند 1392
ایده درمورد حمام خیلی خوب و کاربردی بود.
rose در تاریخ 05 فروردین 1393
مطلب بسیار خوبی بود اما یک سوال، به نظر شما در قسمت مربوط به تقارن دکوری که برای لوازم کنار شومینه استفاده کرده اند مناسب است؟
masoudfn در تاریخ 17 خرداد 1394
مرسی از اینکه به نکات ریز و خوب توجه می کنید. در رابطه با موضوع عکاسی از فضای داخلی، مطلب زیر را هم مشاهده کنید http://www.arel.ir/fa/News-View-1574.html

ثبت دیدگاه